2012-12-05, 18:03
|
|
Hillgoat Deluxe
Reg.datum: Feb 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av Lellan
Ah, men gud vad lockande att faktiskt skicka den där bilden till honom.  Kanske skriva något om att hans gräs ser grönt och fint ut, vilket inte säger att det är visset här, men att det kan vara smart att stanna där han är? Eller?
|
Do it!
Den bilden är nästan lite för bra. Känner mig äckligt träffad själv.
|
|
|
2012-12-05, 18:04
|
|
Ge mig en igloo
Reg.datum: Aug 2002
|
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire
Ah nu förstår jag var du kommer in i bilden 
|
Haha, nope!
|
|
|
2012-12-05, 19:32
|
|
Finlands svar på Schenkenberg
Reg.datum: Apr 2002
|
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS
Sen är det ju även möjligt att det inte är så bra i hans nuvarande även om det ser så ut utåt.
|
Ibland ÄR ju faktiskt gräset grönare på andra sidan.
Tror inte nån i ett bra förhållande börjar stöta på andra/skulle vara otrogen.
Slarti måste ha en av de bättre axelpartier av odopade personer i världen. punkt.
|
|
|
|
2012-12-05, 19:34
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2003
|
Otrohet är nog lite svårförenligt med ett bra förhållande per definition.
|
|
|
2012-12-05, 19:36
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2010
|
Citat:
Ursprungligen postat av Slartibartfast
|
+1 på den.
|
|
|
2012-12-05, 19:38
|
|
Ge mig en igloo
|
Citat:
|
Jag tror att någon i ett bra förhållande, men som inte har det bra med sig själv, kan göra det. Dvs; förhållandet ger allt man någonsin kan begära av ett kärleksförhållande, men man har inte förmågan att se/uppskatta det och då är det ju skitsamma. Då gör man ju förhållandet dåligt själv iom för stora förväntningar/krav på ett förhållande.
Och om vi snackar om just den killen och mig så skulle det kanske finnas delar han skulle gilla mer med oss, samtidigt som huvuddelen av vad han vill ha ut av ett parförhållande inte är något som jag är pigg på. Dålig match mao, och han borde veta det. Hursomhelst är min gräsmatta inget han ska stå på, utan han får fixa sin egen el snegla mot ngn annans, inte denna.
|
|
|
2012-12-05, 19:42
|
|
Hillgoat Deluxe
Reg.datum: Feb 2006
|
Citat:
|
Vad är ett bra förhållande?
Letar man efter det perfekta förhållandet så kommer gräset alltid vara grönare på andra sidan.
Det jobbiga är bara att man blir så trött av att kliva över häcken hela tiden.
|
|
|
2012-12-05, 19:42
|
|
Kämpa! Kämpa! Kämpa!
Reg.datum: Aug 2001
|
Citat:
|
Citat:
Ursprungligen postat av Becky
+1 på den.
|
+1
jag skulle vilja se en gif där han fortsätter åt det ena hållet till en ännu grönare plats. och sen till en supergrön mysig varm sommaräng där gifen stannar och han lever happily ever after!
eller varför inte en pissig grådaskig mossbeklädd whitetrash"gräs"matta, och på andra sidan, eden. han tittar över men vågar aldrig över, fastnar med en träskpadda eftersom det är tryggast. dör olycklig.
men jag orkar inte göra giffarna..
|
2012-12-05, 19:45
|
|
Registered User
|
Vaddå älskar han inte sin träskpadda? Varför stannar han isf?
|
|
|
2012-12-05, 19:46
|
|
Ge mig en igloo
|
Citat:
Ursprungligen postat av Fredszky
+1
jag skulle vilja se en gif där han fortsätter åt det ena hållet till en ännu grönare plats. och sen till en supergrön mysig varm sommaräng där gifen stannar och han lever happily ever after!
eller varför inte en pissig grådaskig mossbeklädd whitetrash"gräs"matta, och på andra sidan, eden. han tittar över men vågar aldrig över, fastnar med en träskpadda eftersom det är tryggast. dör olycklig.
men jag orkar inte göra giffarna..
|
Grejen är väl att man inte smyger över bara sådär, utan att man faktiskt sätter punkt och flyttar. Att det där beteendet med att hoppa runt på gräsmattor och jämföra sällan gör det grönt, man måste vattna, sköta om..
Den där bilden där han sätter sig på en grönare plats skulle kanske bli rätt vissen där han satte sig av just den anledningen; en kille som inte förstått hur man sköter sin gräsmatta och därför (med rätta) blir det grådaskigt med mossa.
Eller den som sitter kvar på den grådassiga med mossa; ryck upp dig och jobba el flytta. Håll inte på å snegla.
Det är sneglandet och hoppandet jag stör mig på, blir inga gröna mattor av det inte!
|
|
|
2012-12-05, 19:47
|
|
Finlands svar på Schenkenberg
Reg.datum: Apr 2002
|
Citat:
Letar man efter det perfekta förhållandet så kommer gräset alltid vara grönare på andra sidan.
|
Min definition på ett bra förhållande är väl att man känner "fan vad grönt och fluffigt gräs det är just här. Här vill jag stanna"
Sen skiter man i att det kanske finns grönare gräs nån annanstans. Man bryr sig inte. Inte för att man låter bli att bry sig, utan för att man helt enkelt inte bryr sig.
Typ så.
Slarti måste ha en av de bättre axelpartier av odopade personer i världen. punkt.
|
|
|
|
2012-12-05, 19:48
|
|
Ge mig en igloo
|
Citat:
|
Det är därför jag sitter PÅ häcken. Jag sitter här och spanar efter gröna mattor, för på bilden så är båda ju gröna när han befinner sig just på häcken?  (Han har förresten inte svarat på mitt ngt bitska gräsmattemail, kanske point taken)
Senast redigerad av Lellan den 2012-12-05 klockan 19:49.
|
|
|
2012-12-05, 19:52
|
|
Ge mig en igloo
|
Citat:
Min definition på ett bra förhållande är väl att man känner "fan vad grönt och fluffigt gräs det är just här. Här vill jag stanna"
Sen skiter man i att det kanske finns grönare gräs nån annanstans. Man bryr sig inte. Inte för att man låter bli att bry sig, utan för att man helt enkelt inte bryr sig.
Typ så.
|
Ok.. på sommaren. Men när det kommer höst då? Och vinter? Innan våren, och man kanske tillåmed får angrepp man måste ta itu med.. mossrivare.. gräsklippare. Man kan ju inte bara sitta, gräsmattor sköter inte sig själva. Men är den fluffig, trivs man, så är det ju ett nöje att sköta. Om så höst och vinter kommer, så tar man det med tillförsikt. Men blir lite fundersam om man bara ska sätta sig där och luta sig tillbaks, med ngn slags idé om att det är statiskt. Gräsmattor och deras behov förändras, behöver inte vara dåligt, men något att vara medveten av så att man inte kräver övermäktigt mkt av en gräsmatta liksom!
|
|
|
2012-12-05, 19:56
|
|
Registered User
|
Du går verkligen igång på metaforer Lellan
|
|
|
2012-12-05, 19:59
|
|
Ge mig en igloo
|
Fick svar från en annan nu "Förstår, men man måste ju fråga som sagt" "Blir du sugen så är det bara att du hör av dig." Detta är ju bara så beklämmande/faschinerande/störande. NEJ man måste faktiskt inte fråga, det är fult/dumt/riskabelt att fråga? Nu vet jag inte, kanske ÄR frun en träskpadda, jag funkar inte klockrent med henne utan bättre med honom. Men han är väl en likadan isf som inte vågar bort utan att ha ngn att gå till?!?? Och vadå "blir du sugen", inget i det jag skrev antydde ngt sådant! Nä, bort med honom, fattar öht inte den här grejen. Skrev typ att "jag är inte sugen på att" osv, därav ordval kanske.
Det som stör är när man ska ses i sociala sammanhang framöver sen. Beter jag mig kort i tonen så är det JAG som framstår som dryg/otrevlig - samtidigt så vill man inte ge den minsta vink om ngt "sug". Den barnsliga delen i mig har god lust att skriva massa förolämpningar, men antar att borttagning är bättre. Sandlåda, lämnar den.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:19.
|

|