Raka mark
60 kg: 10
70 kg: 5
80 kg: 3x3
Satan i gatan peepul! that must be some kind of PEBE!!! tror jag rakmarkat 65-70 max förut men det där gick ju lätt! Känndes ordentligt i baksida lår osså!
Böjer lite på benen men det är bara för det känns som knäna ska splatta bakåt om jag hänger på dem rakare. Jobbar bra med baksidorna ändå ock det är ju huvudsaken!
Böj
typ några på 40 kg å sen 50 kg. Såg på videon att jag fäller fram ryggen en del och fick då tipset att titta upp, och då blev det genast bättre! Dock faller knäna in lite, svårt att tänka på allt samtidigt! :P
Bicepscurl dropset
[27 kg --> 22 kg (?)]: [8 --> 8], [8 --> 8], [5 --> 7]
puh, joppit! men klart starkare än jag brukar vara, åtta på 27 liksom
Sen lallades det lite med ryckböjz, eller böj över huvudet som jag kallar det New exersize, det sträckte som satan i armarna och bröstmusklerna, min tumme somnade osv
"swingcurl" que? Transfer of center of mass curls, alltså curls.
jag var inte helt seriös :P
(fast jag tycker dock jag pendlar litegrann med kroppen å höften, svårt att undvika dock när man cörlar såna monstervikter jag jag gör )
Citat:
Ursprungligen postat av ChrisDEFC
Nice frillz och stabilt tränat, tycker du håller bra teknik och form av det man kunde se på filmerna.
Trevligt att se någon som har normal rörlighet i axellederna.... Vill dock påpeka att i din overhead squat där så börjar du med stången på tok för långt bak. Lodrät linje från topp till mitten av foten är bra trick.
Trevligt att se någon som har normal rörlighet i axellederna.... Vill dock påpeka att i din overhead squat där så börjar du med stången på tok för långt bak. Lodrät linje från topp till mitten av foten är bra trick.
tack! ja lodrät linje hehe det där var andra gången jag testade sånahär böjar, och första gången jag faktiskt kom ner på huk. Kan säga att jag hade noll kontroll men nån sorts lodräthet ska jag nog kunna fixa med lite övning! :P
tack! ja lodrät linje hehe det där var andra gången jag testade sånahär böjar, och första gången jag faktiskt kom ner på huk. Kan säga att jag hade noll kontroll men nån sorts lodräthet ska jag nog kunna fixa med lite övning! :P
Fan guld att ha vidya att titta på. Men det är ju så.. träning ger färdighet och det tar ju tid innan man hittar rätt. Du korrigerar ju automagiskt till rätt läge när du börjar röra dig neråt. Ser ju galant ut. Du har inte funderat på att börja med styrkelyft?
Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj
Då ska du se var jag har stången....
Jag gissar på 3 dm framför huvudet. <- like so, fast med båda armar + en stång.
Fan guld att ha vidya att titta på. Men det är ju så.. träning ger färdighet och det tar ju tid innan man hittar rätt. Du korrigerar ju automagiskt till rätt läge när du börjar röra dig neråt. Ser ju galant ut. Du har inte funderat på att börja med styrkelyft?
stürkelyft? jag? lol, näeh, inte min kopp te. Jag är gjord av glas och går sönder om jag köttar på för hårt, sen vill jag bara se snygg ut naken :P
Citat:
Ursprungligen postat av kettlebellGuden
Jag gissar på 3 dm framför huvudet. <- like so, fast med båda armar + en stång.
hahah ^^ nä micke var faktiskt inte så stel som man skulle kunna tro. Han har nog smygtränat!
stürkelyft? jag? lol, näeh, inte min kopp te. Jag är gjord av glas och går sönder om jag köttar på för hårt, sen vill jag bara se snygg ut naken :P
Jag är rätt dum i huvudet. Det var meningen att jag skulle skriva tyngdlyftning. Inte styrkelift.
Tycker det ser ut som du har helt gjuten rörlighet och kropp för det där. Plus att du blir ju stark med tiden.
Posta nakenbild så är det lättare att bedöma.
Citat:
Ursprungligen postat av Madame
hahah ^^ nä micke var faktiskt inte så stel som man skulle kunna tro. Han har nog smygtränat!
Det jag tycker om med Micke är att det tar ungefär ett halvår från att jag säger "du borde köra lite rodd" och "kör sån där overhead squat" tills att han sen kommer OMG! VARFÖR HAR DU INTE SAGT NÅGOT OM DE HÄR ÖVNINGARNA.
Tyckte inte dina curls var så ostrikta. Skulle tro att ca 50% av alla som kör övningen är betydligt värre men du verkar ju ha höga krav på dig själv (vilket ju inte är fel).
Var lite roligt att nästa film på youtube som kom upp efter dina curls var "How to curl your hair" .
Får vara lite mer vaken nästa gång det är koloträff på g i Gbg. Missade det totalt juh (fördelen är ju att man kanske hinner träna upp sig lite så man vågar visa sig med sina flugvikter).
Alltid trevligt med lite videoz