Det mesta av kraften fångas dock upp av benen innan jag sjunker ihop, det gäller nog de flesta. Finns nog ingen som dyker ner i absoluta bottenläget och sedan låter stången landa. Skulle inte säga att ryggen tar mer stryk än vid en vanlig frontböj/knäböj, anledningen till att ryggen vobblar till i botten på mitt lyft ovan är brist på rörlighet i fötter/baksida.
Främsta anledning till att du wobblar är för att det är rejält med vikt på stången tror jag Jäkligt starkt och snyggt! Tävlar du i OL? Stötmax?
Men satan, 310kg. Undrar vad som hänt om jag legat där och fått avrackat 310kg, antar att mina armar skulle brytas som tandpetare och bröstkorgen flyga in likt en elefant som trampar på en chipspåse.
kanske det.
Citat:
Ursprungligen postat av filmjölk
Längre ROM än vissa av dina konkurrenter får i sina godkända lyft
i pluffsen vet jag inte om det är så många som har sådär korta men i lättare viktklasser finns det.
Främsta anledning till att du wobblar är för att det är rejält med vikt på stången tror jag Jäkligt starkt och snyggt! Tävlar du i OL? Stötmax?
Tack Har ordnat tävlingslicens till 2014, då ska jag debuttävla. Har enbart tävlat i SL hittills. Vill minnas att jag stött 100 över huvudet innan jag fick problem med bröstrygg/axel, 95 är det mesta jag har på film och det var lätt!
Dagens singel på 146,5kg. Ganska sliten idag så det kändes jäkligt bra, lägstanivån är starkare än toppnivån för 2 veckor sen. Har gjort 140,5x5 @9 som bäst förra helgen.
Ja, jag har världens fulaste pottfrilla. Time4cut. Kroppsvikt = ~86kg Siktar på 160x1 innan nyår, men tveksamt om jag hinner. Ska vara med bra utförande också. Annars är målet just nu dubbla kroppsvikten.
Idag körde jag 5:or på 97,5kg. Inga imponerande vikter men man måste ju börja någonstans. Kom gärna med kritik då jag tycker böj är min sämsta övning. http://www.youtube.com/watch?v=vw8XW9sX4vU
Senast redigerad av Lagran den 2013-12-13 klockan 18:30.
Ibland är det kul att pressa, speciellt när det går långsamt
__________________ Nå här hittar du ett par lyft
"This is gonna sound crazy... But when I look into the mirror, I see my own reflection... It's like a reflection...
Of myself." - Mark Bell 2015