Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Stängt ämne

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-11-17, 16:08   #27706
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Reg.datum: Sep 2003
Citat:
Ursprungligen postat av Trouble Visa inlägg
Det här, tusen gånger om. Jag satt och läste dina inlägg igår kväll och tänkte skriva något liknande men det blev för sent och nu gjorde ju Boris jobbet åt mig. Spela teater till dess du tror på det själv eller vad som helst! Du är en platshållre för atomer med potential bara du tar lite mer plats
Spela teater tills du tror på det själv?
WHITEFOLKS är inte uppkopplad  
Gammal 2012-11-17, 16:10   #27707
Spartansk
Banned User

Reg.datum: Mar 2011
Citat:
Ursprungligen postat av Ulvamal Visa inlägg
Byt "är" mot "jag tycker" så blir det lite mer gångbart.

Du vet. "Jag tycker inte tjockisar är attraktiva".

Det finns gott om folk som tycker annorlunda, nämligen. Massor, tillochmed. Tack och lov.

Å nej, inte bara andra tjockisar. =)
Men det är ju självskrivet. Jag såg ett tv-program om en som var kär i Berlinmuren. Att folk gillar olika vet alla, så det känns som att ta upp onödigt utrymme att lägga in den "disclaimern" i alla inlägg som kan riskera att uppröra känsliga. Diskussionen gällde hur man ska undvika jättetjocka tjejer om man tycker att alla jättetjocka tjejer är fula, så kommentarer som "men tänk om hon är snygg fastän hon är jättetjock då?" är helt onödiga.
Spartansk är inte uppkopplad  
Gammal 2012-11-17, 17:29   #27708
MrBoris
Workaholic

MrBoriss avatar

Reg.datum: Jul 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Spartansk Visa inlägg
Men det är ju självskrivet. Jag såg ett tv-program om en som var kär i Berlinmuren. Att folk gillar olika vet alla, så det känns som att ta upp onödigt utrymme att lägga in den "disclaimern" i alla inlägg som kan riskera att uppröra känsliga. Diskussionen gällde hur man ska undvika jättetjocka tjejer om man tycker att alla jättetjocka tjejer är fula, så kommentarer som "men tänk om hon är snygg fastän hon är jättetjock då?" är helt onödiga.
Tack spartansk du förstår mig iaf.

Och WHITEFOLKS, varför inte? Svälja stoltheten till ett bättre liv
Jag har lämnat kolozzeum p.g.a. kolo admins mörkning av statistik rörande brott, integration och asylsökande. När vi får en fri debatt endast då har Sverige en chans att komma på fötter igen. Jag lämnar efter mig en raggningsguide för dig som gillar att ragga tjejer på nattklubben
http://www.kolozzeum.com/forum/showp...ostcount=13997
MrBoris är inte uppkopplad  
Gammal 2012-11-17, 17:50   #27709
Ulvamal
Registered User

Ulvamals avatar

Reg.datum: Oct 2012
Citat:
Men det är ju självskrivet.
Man skulle kunna tro det, men nej. Förbluffande många kan inte skilja mellan åsikt och fakta...
Gammal 2012-11-17, 18:00   #27710
Yes
Banned User

Yess avatar

Reg.datum: Aug 2005
Friendzonea henne om du inte tycker hon är attraktiv, men gillar hennes personlighet: "Jag tycker du verkar vara en härlig tjej, men den där gnistan saknas för mig. Träffar dig gärna som vän i fortsättningen."

Om det sköts på ett snyggt sätt har du chansen att få en ny vän, och hon kanske har snygga kompisar som är singlar. Kan bli massor med win för alla inblandade.
Yes är inte uppkopplad  
Gammal 2012-11-17, 18:01   #27711
Trouble
Banned User

Reg.datum: Jun 2011
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS Visa inlägg
Spela teater tills du tror på det själv?
Vad, mer exakt, är din invändning? Känns det falskt?
Trouble är inte uppkopplad  
Gammal 2012-11-17, 18:12   #27712
Yes
Banned User

Yess avatar

Citat:
Ursprungligen postat av MrBoris Visa inlägg
Jag skulle aldrig kunna gå på en dejt publikt med en tjockis/fulis där andra kan se en, så om jag vore dig skulle jag hellre skippa än att chansa om du är osäker. Är jag ensam om att känna så? Hur hanterar t.ex. shadowfire det hela? Måste ju ha hänt honom ett antal gånger?
Jag förstår faktiskt inte den inställningen. Är du så rädd för vad andra ska tycka? Varför?

Jag bekymrar mig främst om vad jag själv tycker om personen. Det kan förvisso bli lite jobbigt om jag måste rata någon pga en sån sak, eftersom jag inte har någon lust att såra andra. Den risken får man dock ta.

Annars har jag inget problem med det. Har förvisso bara dejtat en person där det föll på utséendet, främst iaf. Inga problem att synas med henne dock. Jag har inte heller några problem att gå ut och festa med allt från ynglingar till gubbar och tanter. Kan även slänga runt tanterna på dansgolvet om det skulle vara så. Det bjuder jag gärna på.
Yes är inte uppkopplad  
Gammal 2012-11-17, 18:36   #27713
Yes
Banned User

Yess avatar

Citat:
Ursprungligen postat av cerebral Visa inlägg
Hmm hur ska jag förklara det...
Utnyttjad därför att, låt säga scenario 1: att om jag hade tex. vetat att någon enbart ville ****** men inget mer, så hade jag inte valt att ha sex med dom. Den gången kanske jag inte ville ha enbart sex. Jag kanske hade känslor för personen och det var därför jag ville ha sex med dom som primär anledning.

Jämför med... att om du väljer att ge dina pengar till en person därför att dom säger att dom är hemlösa. Du väljer att ge pengarna enbart för den anledningen.
Du får reda på att dom totalt ljög och ville bara ha pengar för att dom tänkte köpa godis/ snygg tröja/ nya hörlurar och inte var överhuvudtaget hemlösa eller utsatta i behov av hjälp.
Du hade du kanske känt dig utnyttjad (ok kanske inte beror ju på hur man är som person såklart men du fattar nog vad jag menar?)

Den andra personen tar visst något från en ibland, när det kommer till sex. Sex för mig är inte alltid bara en fysisk njutning, det kan vara extremt personligt och...för mig tar det väl...under sånna omständigheter så är det så respektlöst att det tar bort en nivå av respekt, kanske är det närmaste som jag kommer att förklara.

Men visst jag är inte överdramatisk, jag har inga problem med att ha sex bara för sex dom gånger jag väljer det, men då vill jag att det ska vara på en respektfull nivå = inget jävla ljugande.
Om man däremot har varit ärlig med att det är det enda man vill så finns ju ingen respektlöshet (om det inte finns det i övrigt men då skulle jag ju ändå inte) så därför blir det inget negativt.

Men ja...jag är ju tjej...och inte alla killar fattar grejen då, vilket är helt ok haha för det kan man kanske inte förvänta sig med tanke på att det är skitsvårt att förklara vad det är som...tas.
Men som sagt...ok eller jag vet, det är att någon har utnyttjat ett förtroende, allra minst. Vilket beroende på grad (hög grad när det kommer till sex men beror ju på vilken nivå av personlig integritet man har kanske?) kan få en person att känna sig utnyttjad.

Edit: Jag vet flertalet killar som faktiskt har känt sig utnyttjade på samma sätt, även om det kanke inte är lika vanligt. När en tjej har bara velat...tja...ha sex och sen dumpat dom. Och dom faktiskt inte hade velat ha sex under dom omständigheterna. Finns ju killar med hög kroppslig integritet med...
Jag förstår om man blir besviken ifall det framkommer att någon ljugit. Speciellt ifall man byggt upp förväntningar.

Sex har man dock för att få ut något av värde ifrån det. Man gillar personen och det ger en njutning. Om man då agerar utifrån övertygelsen att det är en bra person och man har det skönt tillsammans har man inte förlorat något.

Värdet man får ut av att ha sex med någon försvinner inte om man senare upptäcker att det var fel person.

Då grinade jag själv några sidor bak om att bli dumpad efter sex, då jag hoppats på något mer. Blev såklart jäkligt besviken eftersom jag gillar tjejen. Men det var fortfrande en jäkligt bra natt. Det hade det varit även om hon ljugit och bara var ute efter sex. Jag förlorar liksom inget på det.
Yes är inte uppkopplad  
Gammal 2012-11-17, 18:49   #27714
cero
Registered User

ceros avatar

Reg.datum: Mar 2010
Citat:
Ursprungligen postat av Bewafas Visa inlägg
HJÄLP!

Jag har pratat med en tjej över nätet en ganska lång tid.
Hon verkar bra och så, att prata med då alltså. Men, jag har bara sett fem bilder på henne och alla är på hennes ansikte där man inte ser kroppen.

Jag är livrädd för att hon ska vara en tjockis, men hur fan tar jag reda på det innan jag träffar henne? Hon har inte Facebook, det var mitt första försök!!

Haha, hur ska jag bära mig åt?
Är du ute efter relation/sex så är det förståeligt om du vill veta hur hennes kropp ser ut. Om du träffade henne på en datingsida så är det ju självklart att man ska lägga upp en helkroppsbild, just för den anledningen.

Citat:
Ursprungligen postat av Granatgiraffen Visa inlägg
Vafan är detta för problem. Fråga henne.
Hur skulle du göra det på ett smidigt sätt? Lättare sagt än gjort. "Öh, förresten.. hur mycket väger du?", "Jag väger 75 kilo deffad! Vad väger du?"

Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Friendzonea henne om du inte tycker hon är attraktiv, men gillar hennes personlighet: "Jag tycker du verkar vara en härlig tjej, men den där gnistan saknas för mig. Träffar dig gärna som vän i fortsättningen."

Om det sköts på ett snyggt sätt har du chansen att få en ny vän, och hon kanske har snygga kompisar som är singlar. Kan bli massor med win för alla inblandade.
Japp, det lönar sig att vara ärlig.
cero är inte uppkopplad  
Gammal 2012-11-17, 18:58   #27715
Doctor Snuggles
Pink belt

Doctor Snuggless avatar

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Men vad pratar du om? Alla kraftigt överviktiga är fula. Att säga "snygg tjockis" är ungefär som att säga "snygg puckelrygg" eller "snygg spetälsk".
Vilket alternativ på tjej skulle du välja, om du var tvungen: Tjock + vackert ansikte, eller snygg kropp + fult ansikte.
Gammal 2012-11-17, 19:02   #27716
billmaier
Registered User

billmaiers avatar

Reg.datum: Jul 2007
Tjock med vackert ansikte. Hon kan alltid banta, medan den fula är alltid ful vad hon än gör
Citat:
Ursprungligen postat av 130kg finsk sisu Visa inlägg
Inte länge sen du såg ut som en blygtandpetare och nu är du snart markkung i SFI!
billmaier är inte uppkopplad  
Gammal 2012-11-17, 19:03   #27717
cero
Registered User

ceros avatar

Reg.datum: Mar 2010
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor Snuggles Visa inlägg
Vilket alternativ på tjej skulle du välja, om du var tvungen: Tjock + vackert ansikte, eller snygg kropp + fult ansikte.
Om man istället tar: mullig + vackert ansikte, och bombkropp + fult ansikte så väljer jag självklart alternativ 1. Ansikte är mycket viktigare när det gäller attraktion.

Om du med "tjock" menar kraftigt överviktig så går det bara inte, trots att personen har ett snyggt ansikte.
cero är inte uppkopplad  
Gammal 2012-11-17, 19:09   #27718
Lellan
Ge mig en igloo

Lellans avatar

Reg.datum: Aug 2002
Tycker cero redde ut det där alldeles förträffligt, lägg örat mot honom!

Själv så börjar jag nu känna det alltmer definitivt: kanske ska vara singel helt enkelt..? Är ju alltid mitt bästa jag då, vem vill inte vara det?

Är förvisso kanske "utbränd" efter ett intensivt halvår ihop m en kille, med bara en månad sedan avslut.. men ändå.. kom igen; ensamstående morsa, lite egenkär, ngt träningsnördig o i behov av mkt egentid, men ändå med ett gott hjärta - som dock inte tycks ha plats för så många. Skulle känna mig obekväm att hångla upp en spinkigare kortare kille, och gäspar inombords av husrenoveringar och resor till varmare länder. Tycker det är dötrist med snusförnuftigt vuxenliv, men orkar inte med ansvarslöst behov av en extramorsa.

Liksom; det blir lite för mkt "uddheter" för att matcha kille ute på marknaden? Matchade mitt ex bra, men det funkade bara inte. Han är dock inte helt fine med avslut, men it takes two to tango. Och så här efteråt; vad sjutton gör man med barnen? Min son träffade honom bara en gång och det var inte så mkt mer med det. Men hans barn är äldre; mailar o hör av sig. Har förklarat läget, men liksom.. sen då? Känns ju helt jättehemskt att liksom låta dem rinna ut i sanden, säga upp bekantskapen för att inte tala om fortsatt mailkontakt..? Men vi har ju liksom inte haft supermkt kontakt, typ bytt ngra ord bara.. det är mest efteråt som de uttrycker sig i mail.

Vill man ha ett förhållande, om man är jag, tycks det som att man får palla med saker man inte pallar med och då.. tja, gör man ju inte det så det skiter sig från början. Som tur är har min libido nått all time low, så ingen fara på taket. Bävar dock inför om den skulle kicka igång igen; känns som att det kan påverka omdöme och så är man inte själv längre till slut.

Så: hur fortsätta må bra utan att bli sugen igen?

Lellan är inte uppkopplad  
Gammal 2012-11-17, 19:13   #27719
Sparven från Minsk
Grov som en bofink!

Sparven från Minsks avatar

Reg.datum: Nov 2007
Någon med ett stensäkert raggningsknep för krogmiljlö? Måste fungera onyktert. Och ska inte leda till one night endast
Citat:
Ursprungligen postat av Stoltz Visa inlägg
Att se dina utförande är å andra sidan en orgasm för ögonen
Min journal
LOOK @ ME!!11!1!!!!1 klickiz!
Min bildjournal - Sparvens näste
Sparven från Minsk är inte uppkopplad  
Gammal 2012-11-17, 19:14   #27720
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Reg.datum: Sep 2003
Lellan: Jag kan laga mat, tvätta. Städa är jag dålig på så det får du göra.

Deal?
WHITEFOLKS är inte uppkopplad  

Stängt ämne

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:43.