2016-03-19, 14:41
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2005
|
Varför i helvete är man limiterad av endast 10 tecken i "meddelande till mottagaren" spalten när man ska föra över pengar på tex swedbank? helt jävla omöjligt att skriva något vettigt på de få tecknen...
|
|
|
2016-03-19, 15:38
|
|
Förslag?
Reg.datum: Aug 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av *Flash*
Någon som har BRA koll på smärtstillande mediciner?
Spoiler pga lång text, den som är kunnig kan skicka pm om den vill btw, hade varit väldigt uppskattat. <3
|
Det korta svaret är att du sannolikt kommer bli mer effektivt smärtlindrad på oxikodon än Citodon. Det blir mer en dosfråga och en tillvänjningsfråga tänker jag: hur mycket du måste ta för adekvat smärtlindring, hur den dosen påverkar dig för övrigt (mentalt/kognitivt, ev förstoppning) och om den dosen kommer fortsätta räcka även om några år.
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.
|
|
|
|
2016-03-19, 16:18
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2005
|
Citat:
Spoiler pga lång text, den som är kunnig kan skicka pm om den vill btw, hade varit väldigt uppskattat. <3
|
Morfin eller morfinliknande läkemedel, såsom Oxycodone, bör nog ses som en sista utväg vid långvarig axelsmärta. Detta beror dels på att det finns begränsat med vetenskaplig dokumentation som stödjer att det hjälper på sikt, och dels eftersom det inte sällan ger en beroendeutveckling och andra biverkningar. Innan man får ett sådant läkemedel utskrivet ska man helst ha bedömts av ett multiprofessionellt team på t.ex. en smärtmottagning, prövat en rad andra smärtlindrande mediciner och kognitiv beteendeterapi.
|
|
|
2016-03-19, 17:46
|
|
Registered User
|
Citat:
|
Får man fråga hur du fick skadan? var det på gymmet?
|
|
|
2016-03-19, 18:25
|
|
Förslag?
Reg.datum: Aug 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av grimfish
morfin eller morfinliknande läkemedel, såsom oxycodone, bör nog ses som en sista utväg vid långvarig axelsmärta. Detta beror dels på att det finns begränsat med vetenskaplig dokumentation som stödjer att det hjälper på sikt, och dels eftersom det inte sällan ger en beroendeutveckling och andra biverkningar. Innan man får ett sådant läkemedel utskrivet ska man helst ha bedömts av ett multiprofessionellt team på t.ex. En smärtmottagning, prövat en rad andra smärtlindrande mediciner och kognitiv beteendeterapi.
|
+1
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.
|
|
|
|
2016-03-19, 20:53
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2013
|
Är det vanligt med kitt/ljusfärgad avföring när man haft/har magsjuka? Alltså finns det ett samband mellan just de två? Vet ju att gallväg ovs kan ha påverkan men tänkte att man kanske fick det iaf..
|
|
|
2016-03-20, 10:24
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2013
|
Kan man byta namn på sin journal?
|
Ozziking lyfter och tränar på
/Mark-185/Bänk-100/Böj-160/Ryck-86/Stöt-116/
|
|
|
2016-03-20, 10:26
|
|
Legimtimerad flaggstång
Reg.datum: Aug 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av Ozziking
Kan man byta namn på sin journal?
|
Dra ett PM till en moderator.
|
|
|
2016-03-21, 09:38
|
|
Gillar just DIG!
Reg.datum: May 2005
|
Vad heter han i 'Anslagstavlan'?
|
2016-03-21, 20:17
|
|
Världens Största Kyk®
Reg.datum: Jan 2004
|
Var tusan har Olegh tagit vägen?
|
|
|
2016-03-21, 20:20
|
|
Ljuset i mörkret
Reg.datum: Oct 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av MasterChief
Var tusan har Olegh tagit vägen?
|
Han kanske skaffade ett liv? Utanför kolo. Sånt händer, vet du. Lika frustrerande varje gång
|
2016-03-21, 21:03
|
|
Världens Största Kyk®
|
Citat:
Ursprungligen postat av Nattljus
Han kanske skaffade ett liv? Utanför kolo. Sånt händer, vet du. Lika frustrerande varje gång 
|
Ja vi får hoppas det. Fick känslan att han var lite ensam så har han hittat någon så blir jag glad för hans skull.
|
|
|
2016-03-21, 21:06
|
|
Registered User
|
Citat:
Ja vi får hoppas det. Fick känslan att han var lite ensam så har han hittat någon så blir jag glad för hans skull.
|
Undrar vart gränsen går för att vara "lite ensam". Jag har varit singel i snart 16 år.
|
|
|
2016-03-21, 21:10
|
|
Tunnis
Reg.datum: Apr 2009
|
Citat:
Ursprungligen postat av Nattljus
|
Citat:
|
Eller tvärt om.
|
|
|
2016-03-21, 21:11
|
|
Världens Största Kyk®
|
Citat:
Ursprungligen postat av timoat
Undrar vart gränsen går för att vara "lite ensam". Jag har varit singel i snart 16 år. 
|
"Ensam" i detta sammanhang syftade på ej vald ensamhet. Har man varit singel i 16 år men vill inget annat än att hitta en partner så är man nog ensam. Är det en självvald livsstil så ju det ett fullständigt normalt resultat och "ensamheten" är inte negativ. Typ.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:16.
|

|