Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Stängt ämne

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-10-30, 16:57   #27376
Kafka
Registered User

Reg.datum: Oct 2011
Vilken attityd ska man ha när tjejen PMS:ar? Säga förlåt 1000 ggr för de små misstag man gör (som i vanliga fall inte skulle spela någon roll)? Vara tyst (ej skicka sms)? Jag klantade mig just med att inte tjata tillräckligt mycket om att vilja se henne, vilket jag gjorde för att hon har en grej som egentligen är viktigare än mig (för tillfället), och jag ville låta henne jobba på den grejen i fred, så att den blev bra. Men givetvis tolkar hon det inte på det sättet...
Kafka är inte uppkopplad  
Gammal 2012-10-30, 17:03   #27377
Fredszky
Kämpa! Kämpa! Kämpa!

Fredszkys avatar

Reg.datum: Aug 2001
grow some balls min vän.
det går inte att gå på äggskal bara för att tjejen har frispel. man kan vara snäll, men om någon är riktigt taskig och jobbig får man säga till att det inte är ok.
Gammal 2012-10-30, 17:12   #27378
312
313,314,315,316,317......

312s avatar

Reg.datum: Jun 2011
Citat:
Ursprungligen postat av Kafka Visa inlägg
Vilken attityd ska man ha när tjejen PMS:ar? Säga förlåt 1000 ggr för de små misstag man gör (som i vanliga fall inte skulle spela någon roll)? Vara tyst (ej skicka sms)? Jag klantade mig just med att inte tjata tillräckligt mycket om att vilja se henne, vilket jag gjorde för att hon har en grej som egentligen är viktigare än mig (för tillfället), och jag ville låta henne jobba på den grejen i fred, så att den blev bra. Men givetvis tolkar hon det inte på det sättet...
Ryt tillbaka om hon gör fel, inte gå runt och toffla sönder. Jag har vart med om samma sak, vad man än gör så är det fel. Det är bara att säga att du inte accepterar det helt enkelt, och be henne att skärpa sig.

Citat:
Ursprungligen postat av Fredszky Visa inlägg
grow some balls min vän.
det går inte att gå på äggskal bara för att tjejen har frispel. man kan vara snäll, men om någon är riktigt taskig och jobbig får man säga till att det inte är ok.
+1
Drick apelsinjuice i stället för dyrt proteinpulver.
312 är inte uppkopplad  
Gammal 2012-10-30, 21:26   #27379
Fatalist
TränaSäljaLiggaSpela

Fatalists avatar

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Ursprungligen postat av cero Visa inlägg
Fatalist: Haha, känslor kan vara jävligt märkliga. Känner verkligen igen mig i det du skriver. Lite ägandebehov i vissa fall och ett behov av bekräftelse har vi alla mer eller mindre. Mycket av det försvinner nog när man blir äldre och mer självsäker.

Angående 'awkwardness', så blir det lite vad man gör det till. Går man in med inställningen om att det kommer bli jättejobbigt och obekvämt så blir det ju det. Om jag tolkar ditt inlägg rätt så såg du henne som mer än en vän, kysste henne, och kom senare på att så inte var fallet. Det är sånt som händer. Men i fortsättningen kan du ju tänka på att vara försiktig med att ge bekräftelse till någon som tycker om dig. Eller ah, om hon nu ljög om att hon inte var ute efter något seriöst. Även om hon inte skulle tillhöra din närmsta vänkrets, och du inte skulle behöva träffa henne efteråt, så kvarstår ju principen. Annars tycker jag du verkar ha en vettig approach.
Citat:
Ursprungligen postat av MrBoris Visa inlägg
Haha ungefär så ja

Det är rätt komiskt ja, man vill spela men kan inte tycka det är ok om tjejen gör likadant. Hade ett sånt game med en tjej ett tag, vi gick båda hem med nya varje helg fast vi fortsatte träffas o hade känslor för varandra. Det var någon slags princip från mitt håll att inte inleda något, o då blev hon ledsen o tröstade sig med nya också, på samma pub dessutom så ofta såg man varandra. Var sjukt jobbigt, speciellt de dagarna då man själv fick nobben o bara visste vad som försegick i hennes sänghalm
Ahhh så underbart med lite igenkännande nickar åt mitt håll. Självklart är jag inte ensam om att någon gång varit i denna sits eller känna såhär. Men ändå är det skönt att få det bekräftat.

Idag var allt mer normalt i skolan. Hon pillar lite på mig, jag pillar minimalt tillbaka. Om hon skulle ångra sig kommer jag dock säga nej. Hon hade sin chans att säga vad hon ville och den är passerad. Jag ska bara acceptera min principiella ställning på ett känslomässigt plan.

Det känns bara så jävla surt att jag sumpade chansen till att ha en KK i min egen klass bara för att jag inte tänkte efter innan jag lät henne kyssa mig nyktert flera gånger och därigenom döda all stämning + ge bort all makt (som var drivkraften och spänningen i hennes och min relation till varandra). Hade jag bara sagt "Nej, det där sparar vi till mer speciella tillfällen min söta kompis" så hade aaaallt varit cool, och all spänning hade levt kvar. Såååå man lever och man lär.

Ni verkar vara två goda herrar (tack för råd).

Senast redigerad av Fatalist den 2012-10-30 klockan 21:32.
Fatalist är inte uppkopplad  
Gammal 2012-10-30, 21:51   #27380
O_Wao
Tänker råsa!

O_Waos avatar

Reg.datum: May 2009
Citat:
Ursprungligen postat av Kafka Visa inlägg
Nån måtta får det vara. Ofta känner man ju igen att känslorna kommer ifrån hormonerna och inte att nån annan är dum i huvudet. Säg ifrån att hon får kamma sig och fundera en gång till innan hon börjar skälla.

O_Wao = oh wow!
O_Wao är inte uppkopplad  
Gammal 2012-10-30, 21:58   #27381
mangemani
Amiga forever

mangemanis avatar

Reg.datum: Feb 2003
har ju gått och varit kär ett bra tag nu, men under de senaste veckorna så har det börjat kännas starkare, känner den där sköna känslan som jag brukar känna då allt är på väg att gå från kär till älskar.
har tagit det så lugnt så, no rush what so ever, men nu tror jag faktiskt att jag är på väg att älska denna tjejen
härlig känsla
"Stora tänkare har alltid mött kraftig opposition från mediokra tänkare"

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information
mangemani är inte uppkopplad  
Gammal 2012-10-30, 22:00   #27382
Yes
Banned User

Yess avatar

Reg.datum: Aug 2005
Citat:
Ursprungligen postat av O_Wao Visa inlägg
Nån måtta får det vara. Ofta känner man ju igen att känslorna kommer ifrån hormonerna och inte att nån annan är dum i huvudet. Säg ifrån att hon får kamma sig och fundera en gång till innan hon börjar skälla.
Precis! Eller varför inte vända på det? Har du nån gång varit trött, grinig, haft en dålig vecka och känt dig katabol? Förväntar du dig att andra ska stå ut med att du uppför dig illa och ursäktar sig varje gång du får ett litet utbrott?

Jag tror och hoppas att du inte håller dig själv till en så låg standard. Vuxna människor skulle skämmas och be om ursäkt för sitt dåliga uppförande.
Yes är inte uppkopplad  
Gammal 2012-10-30, 22:47   #27383
Semiramis
Formidabel

Semiramiss avatar

Reg.datum: Nov 2003
Citat:
Ursprungligen postat av mangemani Visa inlägg
har ju gått och varit kär ett bra tag nu, men under de senaste veckorna så har det börjat kännas starkare, känner den där sköna känslan som jag brukar känna då allt är på väg att gå från kär till älskar.
har tagit det så lugnt så, no rush what so ever, men nu tror jag faktiskt att jag är på väg att älska denna tjejen
härlig känsla
Grattis!
Gammal 2012-10-30, 22:53   #27384
Semiramis
Formidabel

Semiramiss avatar

Reg.datum: Nov 2003
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Precis! Eller varför inte vända på det? Har du nån gång varit trött, grinig, haft en dålig vecka och känt dig katabol? Förväntar du dig att andra ska stå ut med att du uppför dig illa och ursäktar sig varje gång du får ett litet utbrott?

Jag tror och hoppas att du inte håller dig själv till en så låg standard. Vuxna människor skulle skämmas och be om ursäkt för sitt dåliga uppförande.
Exakt. Visst är det jobbigt med PMS men det är ingen ursäkt att uppföra sig hur som helst.
Gammal 2012-10-30, 23:06   #27385
Spartansk
Banned User

Reg.datum: Mar 2011
Idag chattade jag med en tjej som skrev "Can you send me a picture of your face?" Jag svarade "I certainly hope it's not the last time you ask me for a facial." Hehehe.
Spartansk är inte uppkopplad  
Gammal 2012-10-30, 23:15   #27386
G_lund
En påse med mos.

G_lunds avatar

Reg.datum: Feb 2006
G_lund är inte uppkopplad  
Gammal 2012-10-31, 02:34   #27387
TIMPA
Registered User

TIMPAs avatar

Reg.datum: Mar 2006
Haha!
TIMPA är inte uppkopplad  
Gammal 2012-11-03, 19:58   #27388
Yes
Banned User

Yess avatar

Reg.datum: Aug 2005
Um... hur stor risk är det att göra någon på smällen vid oskyddat sex? Antag att båda är över 30, lever tillfälligt relativt osunt och varit alkoholiserade de senaste två dagarna?

Just aski'n...
Yes är inte uppkopplad  
Gammal 2012-11-03, 20:05   #27389
rooz
Legimtimerad flaggstång

roozs avatar

Reg.datum: Aug 2008
Citat:
Um... hur stor risk är det att göra någon på smällen vid oskyddat sex? Antag att båda är över 30, lever tillfälligt relativt osunt och varit alkoholiserade de senaste två dagarna?

Just aski'n...
Spruta över tuttarna?
Gammal 2012-11-03, 20:06   #27390
Oxe
Leg Siúmpba unstrutor,ü¨¨

Oxes avatar

Reg.datum: Mar 2002
Citat:

Just aski'n...
För varje gång man lyckats komma undan så ökar ju sannolikheten att det skall skita sig
"Enda gången jag backar är när jag tar sats"
Oxe är inte uppkopplad  

Stängt ämne

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:16.