Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2023-09-15, 12:40   #2716
Lennix
Greppmongo

Lennixs avatar

Reg.datum: Jan 2014
Citat:
Ursprungligen postat av Ribcage Visa inlägg
Fint! Ser inga problem att du skulle nå de siffrorna. Bara göra det. Sen kommer din fortsatta löpning göra att du håller dig kvar på den vikten.
Jo, du kan ju alltid förlänga något av passen, kanske två varv) och ha resten som återhämtning med mer. Finns olika sätt.
Ja nä det blir inga problem! Ja det är också planen att löpningen kommer hålla mig kvar och att jag kan uppa maten lite utan att gå upp.

jag vet inte hur länge jag kommer hålla på med runstreak heller. Som det är nu så trivs jag med att springa måndag till fredag på lunchen. Kanske att jag skippar 1 pass på helgen i framtiden men vi får väl se. Jag ska på konferens till Spanien i Oktober, risken är att det skiter sig där och att jag får börja om på 0 i runstreak och då skiter jag definitivt i det. Klarar man 100 dagar klarar man 1000 dagar imo då är det bara en prioriteringsfråga.

Min tanke är Onsdagar intervaller dom passen kommer nog bli lite längre, ska köra 3 minuter strax snabbare än distans så säg 5.45, 2 minuter snabbare säg 5.20-5.30 och sedan avsluta 1 minut på kanske 5 tempo till att börja med är dock helt öppen med vilka tider det blir. Två sådana varv + mina vanliga 3km. Sen långpass på helgen. Jag har bra rundor på 4.5km och 5km som hade varit häftiga att köra varje dag

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2023-09-18, 12:16   #2717
Lennix
Greppmongo

Lennixs avatar

runstreak 97
3.49 runt 6 tempo glömde stänga av klocka

runstreak 98
2km 7.42 bakfull som jävulen

runstreak 99
3km 6.06 körde efter uppvärmning lite intervaller
3 minuter ca 5.50 tempo 2 minuter ca 5.20 tempo och 1 minut ca 4.20

Kändes bekvämt med 4.20, eventuellt gå ner mot 4 på den minuten och låte det andra följa med också.

Efter intervall kändes 5.30 som lunktempo, kanske kan komma i närheten av 55 minuter på milen om man försökte?!

Fuskhelg, mat + götta + sprit i mängder på lördag.
försöka överleva söndagen med smörgåsar och fika och vätskeersättning.
vågade inte ens väga mig idag har ont i högerbenet för jag gjorde en pistolsquat med 25kg betongsäck i famnen i lördags natt + körde UFC med festägaren på hans betonggolv.

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
Gammal 2023-09-19, 18:23   #2718
Lennix
Greppmongo

Lennixs avatar

Runstreak dag 100!
1.97km 6:35

Hade tänkt köra 10km PB idag men hade tid på vårdcentral så det sket sig. Sen hade jag ett surt knä sen igår det är gnälligt på insidan när man vrider ut foten men kände inget av det på löprundan så jag har nog vridit till det på något sätt. Inga bekymmer.

Snart blir det greppträning också men det lär intr va något att hänga i granen 😂

Gammal 2023-09-19, 18:45   #2719
1x0
Wall of text

1x0s avatar

Reg.datum: Dec 2008
Bra skit. Grattis. Respekt.

Fortsätter du?

Är lite sugen att gå för 50 dagar på raken styrketräning. Pb är 42 har jag för mig.
1x0 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2023-09-19, 18:47   #2720
Lennix
Greppmongo

Lennixs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av 1x0 Visa inlägg
Bra skit. Grattis. Respekt.

Fortsätter du?

Är lite sugen att gå för 50 dagar på raken styrketräning. Pb är 42 har jag för mig.
Tack! Aa jag fortsätter men vi får se hur länge, har inget nytt mål. Det är ändå inte coolt före typ 1000 dagar sjukt många med 365dagar+ osv

Kör!!

Gammal 2023-09-19, 18:50   #2721
1x0
Wall of text

1x0s avatar

Reg.datum: Dec 2008
Mmm, minns du skrev det.
Kanske fortsätta streaken fram till deffslut. Fira din nådda målvikt med en vilodag.

Blir i vinter isåfall för mig.
1x0 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2023-09-19, 20:08   #2722
Lennix
Greppmongo

Lennixs avatar

Anvil
20x4
35x4
55x1
55x1
55x10 sekunder
60x1
65x1
52.5x39 sekunder höger

Blob100 x1x4 höger

Inchförsök 80kgs 10cm 20cm vänster
RT
Wristwrench

Chins en jävla massa som mest 1 set med 15 reps. Halvfuskiga

Gammal 2023-09-20, 11:59   #2723
Lennix
Greppmongo

Lennixs avatar

Runstreak 101
5km 5:08 PB!

Har man misslyckats eller lyckats när man slår PB på 5km när man kör intervaller? Siktade på 2 varv med 3 minuter lite snabbare än distans (ca 5.50) 2 minuter mycket snabbare (5ish) och 1 minut svinsnabbt där jag siktade på 4 men peak var 4.10 under den minuten första varvet och 4.20 andra.

108.5kg morgonvikt

Gammal 2023-09-20, 12:13   #2724
Ribcage
Registered User

Ribcages avatar

Reg.datum: Jan 2017
Ja just det, grattis till 100! Nu kan du köra minst 5 varje dag istället

Kul med PB också om det var planen. Jag ska ta ett nytt om ett par veckor får vi se.
Ribcage är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2023-09-20, 12:20   #2725
Lennix
Greppmongo

Lennixs avatar

Citat:
Ja just det, grattis till 100! Nu kan du köra minst 5 varje dag istället

Kul med PB också om det var planen. Jag ska ta ett nytt om ett par veckor får vi se.
Tack! haha vi får se vad som händer med runstreaken!

Nä planen var som sagt intervaller. 3 - 2 -1 minuter körde det direkt efter varandra och kom 2.3km sen skulle jag jogga hem de sista 2.7km och tänkte att jag lägger mig på ett högt tempo för att träna lungorna (iom att tanken var hårt pass fokus lungor) kollade inte klockan överhuvudtaget och när jag kom fram så hade jag slått nytt PB på 5km

låg över 180 i puls sista 2.5km

Gammal 2023-09-20, 12:30   #2726
Ribcage
Registered User

Ribcages avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Lennix Visa inlägg
Tack! haha vi får se vad som händer med runstreaken!

Nä planen var som sagt intervaller. 3 - 2 -1 minuter körde det direkt efter varandra och kom 2.3km sen skulle jag jogga hem de sista 2.7km och tänkte att jag lägger mig på ett högt tempo för att träna lungorna (iom att tanken var hårt pass fokus lungor) kollade inte klockan överhuvudtaget och när jag kom fram så hade jag slått nytt PB på 5km

låg över 180 i puls sista 2.5km
Kollade strava och det såg ut som en rak och fin sträcka för en 5 km PB.
Du får göra ett riktigt test nån gång och se hur du ligger till. Kör 2,5 km i en målhastighet och sen vänder du tillbaka och bara ökar hela vägen in i mål. Maxa din puls också
Gammal 2023-09-20, 12:47   #2727
Lennix
Greppmongo

Lennixs avatar

Citat:
Kollade strava och det såg ut som en rak och fin sträcka för en 5 km PB.
Du får göra ett riktigt test nån gång och se hur du ligger till. Kör 2,5 km i en målhastighet och sen vänder du tillbaka och bara ökar hela vägen in i mål. Maxa din puls också
Jag mätte upp den sträckan igår för att eventuellt köra 10km PB på den, men så var jag nojjig för knät så resonemanget var att köra intervaller idag för att testa knät så sparar jag 10km maxningen till nästa onsdag eventuellt. Det blir dock drygt för jag kommer behöva räkna lite när jag springer för jag kan inte springa 5km ut och 5km hem tyvärr. Tror jag kan sikta på 5.45 tempo eller liknande på milen faktiskt.

Jag tror definitivt att jag har orken för sub 25 minuter på 5kmaren nu om jag hushåller med orken bättre!

Gammal 2023-09-20, 14:23   #2728
Ribcage
Registered User

Ribcages avatar

Citat:
Jag mätte upp den sträckan igår för att eventuellt köra 10km PB på den, men så var jag nojjig för knät så resonemanget var att köra intervaller idag för att testa knät så sparar jag 10km maxningen till nästa onsdag eventuellt. Det blir dock drygt för jag kommer behöva räkna lite när jag springer för jag kan inte springa 5km ut och 5km hem tyvärr. Tror jag kan sikta på 5.45 tempo eller liknande på milen faktiskt.

Jag tror definitivt att jag har orken för sub 25 minuter på 5kmaren nu om jag hushåller med orken bättre!
Låter bra. Kör på det tempo du tror på och avsluta starkt. I värsta fall har du en dålig dag och får ta PB en annan gång. I bästa fall känns det bra fram till 8 km och då trycker du på. Vid 5 km är det väl ett lite annat upplägg kanske. Men negativ split verkar vara att föredra även där.
Gammal 2023-09-22, 19:20   #2729
Lennix
Greppmongo

Lennixs avatar

Bryter runstreaken!

Börjar känna mig förkyld så skiter I min 2a idag det känns skönt.

Gammal 2023-09-23, 15:25   #2730
CalleP
Göteborg är världens bästa stad!

CallePs avatar

Reg.datum: Sep 2007
Citat:
Tack! Aa jag fortsätter men vi får se hur länge, har inget nytt mål. Det är ändå inte coolt före typ 1000 dagar sjukt många med 365dagar+ osv

Kör!!
haha det är det visst Längsta runstreaken jag gjort är på 6 dagar tror jag. SÅ grymt jobbat!

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:03.