2010-11-09, 15:33
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av Mass-Tech
Komm in en kille igår, satte sig på motioncyklen och började trampa som in i helvete i ca 15 sekunder sen drog han.
|
Han kanske sket på sig
hypokondri + internet = win
|
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub
vill du maximera fettförbränningen skall du sluta äta helt
|
"Wikipedia är INTE en pålitlig källa"
|
|
|
2010-11-09, 15:55
|
|
|
Gillar just DIG!
Reg.datum: May 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av Mass-Tech
Komm in en kille igår, satte sig på motioncyklen och började trampa som in i helvete i ca 15 sekunder sen drog han.
|
Sådär har jag gjort ett par ggr på sistone, har ont i axeln, men det går lite upp och ner.
Så ett par ggr kanske jag börjar köra bänk eller axelpress. kör 2-3 reps på låga vikter och går därifrån sen.
Får ångest och tänker 'undra vad folk tror'. :-(
|
2010-11-09, 16:04
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av kaer
Sådär har jag gjort ett par ggr på sistone, har ont i axeln, men det går lite upp och ner.
Så ett par ggr kanske jag börjar köra bänk eller axelpress. kör 2-3 reps på låga vikter och går därifrån sen.
Får ångest och tänker 'undra vad folk tror'. :-(
|
Att du skitit på dig
Det är ju ett ganska märkligt beteende får jag lov att säga, även om jag i stort sett aldrig fäster någon större vikt på vad för mig obekanta människor gör på gymmet så länge de inte riskerar att skada sig själva eller någon annan. Känner jag att jag är så pass febrig eller dålig att jag borde stanna hemma märker jag det långt innan passet. Själv laddar jag upp med att käka något lätt, tömma tarmen om det behövs, fixar i ordning vattenflaska, Esapro, byter om osv. Sätter mig i bilen och rullar iväg till gymmet. Det finns liksom inte ens på kartan att avbryta ett pass efter fem minuter när man gjort sig så mycket besvär för att ta sig till gymmet. Funkar inte en övning just idag av någon anledning kör jag en annan istället. Den träning som blir av är altid bättre än att ligga på sofflocket
Edit: Du har ju ett bra tillfälle att rehabträna axeln om pressarna går åt helskotta för dagen.
hypokondri + internet = win
|
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub
vill du maximera fettförbränningen skall du sluta äta helt
|
"Wikipedia är INTE en pålitlig källa"
|
|
|
2010-11-09, 16:06
|
|
|
Banned User
Reg.datum: Dec 2007
|
Citat:
Ursprungligen postat av saab900
Att du skitit på dig
Det är ju ett ganska märkligt beteende får jag lov att säga, även om jag i stort sett aldrig fäster någon större vikt på vad för mig obekanta människor gör på gymmet så länge de inte riskerar att skada sig själva eller någon annan. Känner jag att jag är så pass febrig eller dålig att jag borde stanna hemma märker jag det långt innan passet. Själv laddar jag upp med att käka något lätt, tömma tarmen om det behövs, fixar i ordning vattenflaska, Esapro, byter om osv. Sätter mig i bilen och rullar iväg till gymmet. Det finns liksom inte ens på kartan att avbryta ett pass efter fem minuter när man gjort sig så mycket besvär för att ta sig till gymmet. Funkar inte en övning just idag av någon anledning kör jag en annan istället. Den träning som blir av är altid bättre än att ligga på sofflocket
Edit: Du har ju ett bra tillfälle att rehabträna axeln om pressarna går åt helskotta för dagen.
|
Jo men antagligen går han väl inte hem igen bara för att det inte funkar att bänka. Jag fatta det som att han provar bänken lite lätt, märker att det inte funkar, och fortsätter sedan med passet.
|
|
|
2010-11-09, 16:10
|
|
|
Gillar just DIG!
Reg.datum: May 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av saab900
|
Ja, alltså jag kör ju det pass jag har tänkt + rehabövningar för min axeln.
Min naprapat tycker jag ska köra bänk och press om det gör lite ont, men inte för ont...
Vilket jag inte upptäcker förrän jag börjat, och det känns sjukt obekvämt att avbryta efter bara ett par tre reps.
|
2010-11-09, 18:27
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2010
|
två grabbar i 18-20 års åldern går fram till en kassörska och frågar efter protein, hon tar fram en whey påse och de frågar: Är det mycket protein i det här?
|
|
|
2010-11-10, 15:04
|
|
|
Junior Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
en kille kom ner på gymmet "civilklädd". jeans och en sweatshirt. asiatiskt utseende och kanske 55kg@165cm
han hade en icakasse med sig. går rakt mot bensparken som han upptäcker är nedmonterad för att en detalj spruckit och ska lagas. SATAN! stönar han ur sig och vänder 180grader och går till bänkpressen. lägger på 70kg och lyfter av. han pressar så han håller på att dö och får slagsida så han får sprattla med båda benen för att inte trilla av bänken sidledes.
men han får upp det.
han öppnar icakassen och klunkar i sig en halv festis apelsin.
gör om samma manöver igen och bryter upp ytterligare ett singellyft på 70kg med ett om möjligt ännu värre bensprattel. sveper resten av festisen och går hem.
va det en tjackpundare?
jag hade omöjligt kunna replikera hans gång och sprattellyft om jag så fått flera försök.
sjukt kul va det iaf. speciellt att han totalt tappade humöret för att bensparken va defekt och skrek SATAN! så att taket höll på att lyfta =)
|
|
|
2010-11-10, 15:38
|
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2010
|
En papperskorg fylld med APK-öl. Ibland blir det tydligt att det är ett studentgym jag tränar på.
|
2010-11-10, 16:12
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2010
|
"man kan bulka på 2 sätt. Antingen äter du mycket nyttigt, typ frukt, mjölk, yogurt, flingor osv eller så äter du bara allt KAKOR, TÅRTA PIZZA, SMÖÖR, TRÄD STEN. allt du kan hitta bara"
|
2010-11-10, 16:39
|
|
|
Busunge
Reg.datum: Aug 2008
|
Såg en som körde axelpress i benpressen
Gör dig inte dummare än jag ser ut.
|
|
|
|
2010-11-10, 17:45
|
|
|
Klädsamt knubbig
Reg.datum: Dec 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av feyin
|
Han var antagligen för grov för det traditionella sättet.
|
|
2010-11-10, 18:12
|
|
|
Proteinbarskonnässör
Reg.datum: Nov 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av feyin
|
Axelpress i stående vadpressen funkar däremot!
|
|
|
|
2010-11-10, 18:13
|
|
|
Banned User
Reg.datum: Nov 2010
|
Fick en kommentar på min egen träning:
"Om man tränar sådär så blir man stark men tjock."
|
|
|
2010-11-10, 18:18
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av Silencer
Fick en kommentar på min egen träning:
"Om man tränar sådär så blir man stark men tjock."
|
Du får nog vara mer diskret med burgaren nästa gång.
---
En äldre herre som ständigt hittar på nya övningar. Verkar lätt efterbliven. Kallar honom gurun. Senast körde han bålrotation med pinne i ca 30 min. 90% av övningarna är magövningar med extremt lätt vikt, extremt många reps. Hittills är allt verkningslöst, men vi får se.
|
|
|
2010-11-10, 19:13
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2009
|
Citat:
Ursprungligen postat av Baan
Du får nog vara mer diskret med burgaren nästa gång.
---
En äldre herre som ständigt hittar på nya övningar. Verkar lätt efterbliven. Kallar honom gurun. Senast körde han bålrotation med pinne i ca 30 min. 90% av övningarna är magövningar med extremt lätt vikt, extremt många reps. Hittills är allt verkningslöst, men vi får se.
|
Jasså, vad är hans mål med träningen då?
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:50.
|

|