Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2016-01-19, 14:21   #26686
ARMSTARK
BÄNKPRESSARE

ARMSTARKs avatar

Reg.datum: Nov 2007
I en liten byhöla är det inga problem att skotta fram sin bil (vet inte hur stort Landvetter är) men i tex stockholms innerstad kan du inte skotta bort en kubik snö. Vart ska du slänga det, på grannens bil?
Varför skulle man faktakolla sånt som stödjer ens åsikter lol
ARMSTARK är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-01-19, 14:24   #26687
Snubben
är en liten legend.

Snubbens avatar

Reg.datum: Nov 2003
Citat:
Ursprungligen postat av ARMSTARK Visa inlägg
I en liten byhöla är det inga problem att skotta fram sin bil (vet inte hur stort Landvetter är) men i tex stockholms innerstad kan du inte skotta bort en kubik snö. Vart ska du slänga det, på grannens bil?
De gånger jag har skottat i Stockholm (vilket har hänt 6 gånger nu, förra vintern) så hamnat det 1. på vägen 2. på olika gräsområden 3. på trottoaren. Nu var det visserligen söder om söder..

Inga konstigheter med det. Plogbilen kommer och skopar upp skiten inom 3 timmar.

Citat:
Ursprungligen postat av TomasB Visa inlägg
Yes! Ser ut som rena rama fett-boven. Tror det där är orsaken till södra USA's fettma-epedemi också. Jävla tallriksmodell!
Snubben är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-01-19, 16:04   #26688
MasterChief
Världens Största Kyk®

MasterChiefs avatar

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Snubben Visa inlägg
De gånger jag har skottat i Stockholm (vilket har hänt 6 gånger nu, förra vintern) så hamnat det 1. på vägen 2. på olika gräsområden 3. på trottoaren. Nu var det visserligen söder om söder..

Inga konstigheter med det. Plogbilen kommer och skopar upp skiten inom 3 timmar.
3 timmar? lol
MasterChief är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-01-19, 18:00   #26689
StarkaUlf
Längtar till jul.

StarkaUlfs avatar

Reg.datum: Nov 2008
Tittar på resor på lite olika sajter, typ momondo och flygresor.se.

Momondo hittar bara biljetter för 20-30k.

Flygresor hittar samma för 7-9k och Resia hittar för 10k.

Kan man lita på alla bolag+resor som typ flygresor tar fram? Aldrig beställt genom något liknande tidigare.
StarkaUlf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-01-19, 18:38   #26690
Bärsärk

Reg.datum: Apr 2015
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg

Kan man lita på alla bolag+resor som typ flygresor tar fram? Aldrig beställt genom något liknande tidigare.
Kör det i privat flik, har hört att dom sparar kakor så dom ser att du varit inne och kollat och sen höjer dom priset.

Kan vara en myt men.
Bärsärk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-01-19, 22:10   #26691
Kimball
Registered User

Kimballs avatar

Reg.datum: Sep 2003
Citat:
Ursprungligen postat av Bärsärk Visa inlägg
Kör det i privat flik, har hört att dom sparar kakor så dom ser att du varit inne och kollat och sen höjer dom priset.

Kan vara en myt men.
Detta märkte vi faktiskt via momondo då vi skulle boka Sri Lanka för några månader sedan, verkade lite random men hände 2 gånger att det höjdes konstigt mellan korta tidpunkter.
Gammal 2016-01-19, 22:35   #26692
pbiddy
Registered User

pbiddys avatar

Reg.datum: May 2009
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg

Jag har bokat alla mina senaste resor via flygresor.se eller skyscanner.se. Har alltid funkat bra. Det som händer är ju att du skickas vidare till flygbolagets hemsida.

Det kan vara värt att prova med att antingen rensa cachen eller köra i inkognito-mode för att få ner priset lite. Speciellt om du har sökt fram mycket och labbat med datum. Senaste resan som bokade var till Prag och då sjönk priset 300 kr per person genom att jag sökte från jobbdatorn istället.
pbiddy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-01-19, 23:01   #26693
Bärsärk

Reg.datum: Apr 2015
Citat:
Ursprungligen postat av pbiddy Visa inlägg

Det kan vara värt att prova med att antingen rensa cachen eller köra i inkognito-mode för att få ner priset lite. Speciellt om du har sökt fram mycket och labbat med datum.
Ekar det här inne eller?
Bärsärk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-01-19, 23:58   #26694
J.V
Registered User

J.Vs avatar

Reg.datum: Aug 2008
Citat:
Ursprungligen postat av Bärsärk Visa inlägg
Ekar det här inne eller?
Du var inte lika detaljerad och avslutade med "kan vara en myt".

Inte direkt det mest förtroendeingivande inlägg som skrivits på forumet, även om du har rätt.

Tapatalk.
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Mätt i klassiskt styrkelyft, så tror jag att man kan bli ungefär: 180-150-220 stark utan att dopa sig med lång tid och hård träning.
J.V är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-01-20, 15:24   #26695
lillaPiggy
Registered User

lillaPiggys avatar

Reg.datum: Jan 2016
för några månader sen fick jag en böter av Stockholm parkering när jag stod på en avgifts parkering och hade betalt avgiften. böter var på grund av att det enligt dom var en reserverad plats jag hade ställt mig på, jag har stått på samma plats hundratals gånger och skyltningen visar mycket tydligt att det är en avgiftsparkering.

jag ringer först Stockholms parkering och får veta att överklagan måste göras per mail eller brev och att jag inte ska skicka med några bilder utan att dom själva utreder ärendet. personen jag pratar med börjar också svamla om att det kan vara en avgiftsbelagd parkering som är reserverad(?) något som för mig låter väldigt konstigt.

efter ca 3veckor får jag hem ett brev där det står att min överklagan är avslagen och att det enligt deras register rör sig om en reserverad plats.
jag överklagar då igen, dels för att det är en avgiftsparkering och i andra hand för att skyltningen är väldigt missvisande om det rör sig om en reserverad plats, jag har också under tiden sett två andra bilar få böter på samma plats för att dom inte betalat avgiften.

nu har det gått två månader sen jag överklagade andra gången och jag har fortfarande inte fått något svar, nån påminnelse om betalning av böter har inte heller kommit. jag tycker deras agerande är under all kritik och vill använda det till att smälla dom på fingrarna, hur går jag vidare med det här?
lillaPiggy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-01-20, 15:35   #26696
ceejay
å nej, måste man komma på en ny text igen

ceejays avatar

Reg.datum: Oct 2007
Citat:
Ursprungligen postat av lillaPiggy Visa inlägg
för några månader sen fick jag en böter av Stockholm parkering när jag stod på en avgifts parkering och hade betalt avgiften. böter var på grund av att det enligt dom var en reserverad plats jag hade ställt mig på, jag har stått på samma plats hundratals gånger och skyltningen visar mycket tydligt att det är en avgiftsparkering.

jag ringer först Stockholms parkering och får veta att överklagan måste göras per mail eller brev och att jag inte ska skicka med några bilder utan att dom själva utreder ärendet. personen jag pratar med börjar också svamla om att det kan vara en avgiftsbelagd parkering som är reserverad(?) något som för mig låter väldigt konstigt.

efter ca 3veckor får jag hem ett brev där det står att min överklagan är avslagen och att det enligt deras register rör sig om en reserverad plats.
jag överklagar då igen, dels för att det är en avgiftsparkering och i andra hand för att skyltningen är väldigt missvisande om det rör sig om en reserverad plats, jag har också under tiden sett två andra bilar få böter på samma plats för att dom inte betalat avgiften.

nu har det gått två månader sen jag överklagade andra gången och jag har fortfarande inte fått något svar, nån påminnelse om betalning av böter har inte heller kommit. jag tycker deras agerande är under all kritik och vill använda det till att smälla dom på fingrarna, hur går jag vidare med det här?
Bra fråga. Parkeringsbolag är jävla skit. Död åt dem.
Gammal 2016-01-20, 15:45   #26697
bombenx
Registered User

bombenxs avatar

Reg.datum: May 2006
När man är på väg att somna så har jag märkt på sistone att man rycker till i typ hela kroppen en kort sekund för att sen slappna av igen. Händer oftast när man är precis på väg att somna. Vad är detta för grej och varför händer det?
Gammal 2016-01-20, 16:17   #26698
Mental
Ölkonnässör

Mentals avatar

Reg.datum: Feb 2004
Citat:
Ursprungligen postat av bombenx Visa inlägg
När man är på väg att somna så har jag märkt på sistone att man rycker till i typ hela kroppen en kort sekund för att sen slappna av igen. Händer oftast när man är precis på väg att somna. Vad är detta för grej och varför händer det?
https://en.wikipedia.org/wiki/Hypnic_jerk
Gammal 2016-01-20, 16:20   #26699
mij82
raggarballe

mij82s avatar

Reg.datum: Jun 2007

Kallas för hypnic jerk, är väl inte helt klarlagt varför det egentligen inträffar.

Doh, pucktvåa.

Citat:
Ursprungligen postat av bombenx Visa inlägg
Gammal 2016-01-20, 17:27   #26700
Shqypnia
Dardania

Shqypnias avatar

Reg.datum: Nov 2013
Haha har också undrat över det! Tackar!

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:38.