Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Diet, Deff & Fettminskning

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-06-30, 08:25   #2656
Springer
Registered User

Reg.datum: Oct 2010
Citat:
Ursprungligen postat av Chrillee Visa inlägg
Ja, det kom ut fel nu när jag läste det, var inte så jag menade. Utan det maniska att efter man ätit en bulle prompt ska ut och "förbränna den".
Jag tycker iofs det är mindre maniskt att äta och träna mycket än att hålla nere på maten OCH konditionsträningen.

Passa på att träna när du ändå har fått energi, liksom.
Gammal 2012-06-30, 09:59   #2657
Mickee
Registered User

Mickees avatar

Reg.datum: Feb 2012
Efter flera veckors kämpande utan motivation känner jag att resultaten inte är tillräckligt bra för att orka fortsätta nu under sommartid så jag ger upp Får vara nöjd att man är 10 kg lättare sen i januari i alla fall...

Kämpa på alla som har lite kvar av sin deff-period!
Mickee är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-06-30, 10:21   #2658
Doolie
Registered User

Reg.datum: Apr 2012
Har käkat itrim soppor och 600 kcal per dag 4 dagar nu och det känns nästan som att jag går upp i vikt kan liksom greppa mer fett på magen än innan och börjar få lite panikkänsla

Nån som vet varför det är så eller om jag bara inbillar mig? Ligger ju på 2000 kcal underskott finns det möjligtvis nån motsatt effekt som gör att min kropp lagrar supermycket fett vid ett sånt underskott? Svar uppskattas mycket
Doolie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-06-30, 10:49   #2659
hidden
Gömd

Reg.datum: Oct 2009
Citat:
Ursprungligen postat av Doolie Visa inlägg
Har käkat itrim soppor och 600 kcal per dag 4 dagar nu och det känns nästan som att jag går upp i vikt kan liksom greppa mer fett på magen än innan och börjar få lite panikkänsla

Nån som vet varför det är så eller om jag bara inbillar mig? Ligger ju på 2000 kcal underskott finns det möjligtvis nån motsatt effekt som gör att min kropp lagrar supermycket fett vid ett sånt underskott? Svar uppskattas mycket
Det är vanligt att fettet blir mer "löst" under viktnedgång. Oroa dig inte för det, oroa dig istället för ditt höga kcalunderskott...
Gammal 2012-06-30, 10:55   #2660
Doolie
Registered User

Citat:
Ursprungligen postat av hidden Visa inlägg
Det är vanligt att fettet blir mer "löst" under viktnedgång. Oroa dig inte för det, oroa dig istället för ditt höga kcalunderskott...
Oj okej här är några bilder nu:

http://postimage.org/image/t62jfl2l1/

http://postimage.org/image/yu700xt5d/

http://postimage.org/image/s3t8bxkh7/

Mitt mål var att hamna på 9% bodyfat för att sedan gå på kreatin och bygga, är det en dum idé att använda mig av itrim för det? Hur skulle du rekommendera att jag gör det?

Och om någon var tvungen att gissa, hur många fettprocent tror ni jag ligger på?
Gammal 2012-06-30, 11:11   #2661
hidden
Gömd

Reg.datum: Oct 2009
Citat:
Oj okej här är några bilder nu:

http://postimage.org/image/t62jfl2l1/

http://postimage.org/image/yu700xt5d/

http://postimage.org/image/s3t8bxkh7/

Mitt mål var att hamna på 9% bodyfat för att sedan gå på kreatin och bygga, är det en dum idé att använda mig av itrim för det? Hur skulle du rekommendera att jag gör det?

Och om någon var tvungen att gissa, hur många fettprocent tror ni jag ligger på?
Börja bygg nu istället. Har redan gett dig det tipset.
Gammal 2012-06-30, 11:56   #2662
Chrillee
Registered User

Chrillees avatar

Reg.datum: May 2005
Citat:

Varför ett så absurt stort underskott? Trodde det var en tjej som gick på panik-diet när jag läste inlägget.
Chrillee är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-06-30, 12:10   #2663
Doolie
Registered User

Citat:
Ursprungligen postat av Chrillee Visa inlägg
Varför ett så absurt stort underskott? Trodde det var en tjej som gick på panik-diet när jag läste inlägget.
Jag måste ha missförstått konceptet men jag trodde att tanken var att man käka 600 kcal per dag och blev av med en hel del fett medan muskler bevaras, problemet med att äta vanligt är att jag är i frankrike så allt jag äter är fett och kolhydratsrikt det är svårt att undvika och det är ständigt för varmt för att träna och jag har ingen tillgång till gym
Gammal 2012-06-30, 14:06   #2664
AronP
Registered User

AronPs avatar

Reg.datum: Feb 2005
Citat:
Jag måste ha missförstått konceptet men jag trodde att tanken var att man käka 600 kcal per dag och blev av med en hel del fett medan muskler bevaras, problemet med att äta vanligt är att jag är i frankrike så allt jag äter är fett och kolhydratsrikt det är svårt att undvika och det är ständigt för varmt för att träna och jag har ingen tillgång till gym
Att ligga på så stort underskott kan funka i perioder men då bör man helst ha lite att ta av. Äter man så lite så måste det vara en väldigt bra kost och man måste träna under tiden, annars kommer man inte få behålla mkt massa.

Följ min träning här eller genom Facebook, Instagram.
AronP är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-06-30, 14:28   #2665
Wormzie
Registered User

Wormzies avatar

Reg.datum: Aug 2011
Ligger just nu på underskott på cirka 500-700kcal per dag. Högt proteinintag och varvar kolhydrat och fett beroende på om jag tränar eller inte.

Har nu efter 5 dagar börjat känna att jag lättare får blocktrycksfall och jag antar att det har med deffen att göra..nån som vet?

Tävlings-pb bänkpress: 150kg @90kg kroppsvikt.

Journal SL/Bänkpress
Wormzie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-06-30, 18:43   #2666
Ultra
Registered User

Ultras avatar

Reg.datum: Jan 2011
Citat:
Ursprungligen postat av Wormzie Visa inlägg
Ligger just nu på underskott på cirka 500-700kcal per dag. Högt proteinintag och varvar kolhydrat och fett beroende på om jag tränar eller inte.

Har nu efter 5 dagar börjat känna att jag lättare får blocktrycksfall och jag antar att det har med deffen att göra..nån som vet?
Detta drabbar även mig. Jag har lågt blodtryck annars också men jag märker
direkt när jag sänker energiintaget och mina deffperioder utmärks alltid av yrsel
och snurrigt huvud, särskilt när man reser sig upp plötsligt mm.

Jag upplever mig stadigare när jag dricker rejäla mängder och har ett relativt
balanserat intag av mat under dagen, undviker blodsockerfall så mycket det går.
Ultra är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-06-30, 20:04   #2667
Donner
In Sweden we call it a kick

Donners avatar

Reg.datum: Aug 2006
Citat:
Ursprungligen postat av Ultra Visa inlägg
Detta drabbar även mig. Jag har lågt blodtryck annars också men jag märker
direkt när jag sänker energiintaget och mina deffperioder utmärks alltid av yrsel
och snurrigt huvud, särskilt när man reser sig upp plötsligt mm.

Jag upplever mig stadigare när jag dricker rejäla mängder och har ett relativt
balanserat intag av mat under dagen, undviker blodsockerfall så mycket det går.

Även samma problem här. Lågt blodtryck och under deff kan det vara riktigt obehagligt. Svartnar rätt ordentligt för ögonen ibland.
Donner är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-06-30, 21:10   #2668
Chrillee
Registered User

Chrillees avatar

Reg.datum: May 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Donner Visa inlägg
Även samma problem här. Lågt blodtryck och under deff kan det vara riktigt obehagligt. Svartnar rätt ordentligt för ögonen ibland.
Upplever exakt samma sak som ni skriver, och då ligger jag ändå inte på ett särskilt stort underskott.
Tänkte gå och kolla blodtrycket först, men då är det nog deffen som "spökar".
Chrillee är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-06-30, 21:24   #2669
Talvathir
Registered User

Reg.datum: Apr 2011
Trassel med blodtrycket här med. Tur jag böjer i smithen så har jag något att hålla mig i

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
Talvathir är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-06-30, 21:49   #2670
Sheogorath
Förslag?

Sheogoraths avatar

Reg.datum: Aug 2004
Jag har något förhöjt blodtryck men t.o.m. jag får problem med lågtryck (egentligen blodtrycksfall) i slutet av dietperioderna. Då försöker jag ändå äta mycket salt och hålla ett lågt underskott. Det blir som det blir. Fin och pin osv.

Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.

Senast redigerad av Sheogorath den 2012-06-30 klockan 21:51.
Sheogorath är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:47.