2023-08-08, 14:54
|
|
|
Greppmongo
Reg.datum: Jan 2014
|
Citat:
Ursprungligen postat av 1x0
Löpföljddagar!
Satsa på 100 dagar!
Vet du vad? Jag har faktiskt också en nice kardiovaskulärträningsveckoföljdserie - har utövat konditionsträning minst en gång per vecka (räknar inte promenader, det är avslappning) sedan 15:e februari 2022, så snart 1½ år. 
Löpningen i vintras var dock ett helvete. Tortyr. Landsvägscyklingen är mycket skönare. Köp en cykel, du?
Tack! 
|
Jasså! Hade ingen aning  är du bra på springa?
Nej jag hatar att cykla  jag har i all tid varit kass på att cykla, får mjölksyra i låren direkt
|
|
|
2023-08-08, 21:00
|
|
|
Greppmongo
|
Stående rodd ez stång
77.5x8x4
Riser
20x5 Baseline ala devon
Wristcurls skivstång
20x20x5
20x70x1
Lbh 52x30 hold höger Baseline
Vänster 20
Tunga TTK ett gäng
|
|
|
2023-08-08, 21:58
|
|
|
Wall of text
Reg.datum: Dec 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av Lennix
Jasså! Hade ingen aning  är du bra på springa?
Nej jag hatar att cykla  jag har i all tid varit kass på att cykla, får mjölksyra i låren direkt 
|
Sprang 20 gånger i vintras. Hatade det lika mycket varje gång. Otroligt skönt efteråt dock, bra välmående när hemma.
Svetten rann på mig något sinnessjukt. Aldrig varit med om sådana svettningar jag hade av mina 20-minutersrundor. Helt dyngsur av svett, även när jag löpte i -12 minusgrader.
Längsta blev:
7.40 km distance
37:36 moving time
5:05 /km pace
Sprang nästan samma runda varje gång, en på ca 4.1 km. Låg runt 20 minuter på den.
Bästa på den blev:
4.05 km distance
18:58 moving time
4:41 /km pace
Roliga om denna rundan var jag alltid hade samma musikmix på, så jag lärde mig tempot jag höll genom vilken låt som spelades.
Edit. Kollade upp nu, min senaste löprunda var 23 april 2023. Så 3½ månader sedan. Kanske borde ta 20-minutersrundan och testa vad för tid jag får på den nu när inte sprungit på 3½ månader, utan bara cyklat.
Skrev förresten liknande här i din logg för ca 1½ månad sedan!
https://www.kolozzeum.com/forum/show...postcount=2548
__
Då är vi tvärtom! Har alltid älskat att cykla. Hatat att löpa. Går definitivt jobba upp din kapacitet så flåset, själva konditionen blir den bromsande faktorn, inte lårmjölksyran.
Min bror har löptränat mycket senaste åren - han köpte en landsvägscykel för någon månad sedan, han är faktiskt jävla rapp på den, blivit genom sin löpträning. Han är snabb i uppförsbackarna.
Senast redigerad av 1x0 den 2023-08-08 klockan 22:00.
|
|
|
2023-08-09, 05:38
|
|
|
Greppmongo
|
Citat:
Sprang 20 gånger i vintras. Hatade det lika mycket varje gång. Otroligt skönt efteråt dock, bra välmående när hemma.
Svetten rann på mig något sinnessjukt. Aldrig varit med om sådana svettningar jag hade av mina 20-minutersrundor. Helt dyngsur av svett, även när jag löpte i -12 minusgrader.
Längsta blev:
7.40 km distance
37:36 moving time
5:05 /km pace
Sprang nästan samma runda varje gång, en på ca 4.1 km. Låg runt 20 minuter på den.
Bästa på den blev:
4.05 km distance
18:58 moving time
4:41 /km pace
Roliga om denna rundan var jag alltid hade samma musikmix på, så jag lärde mig tempot jag höll genom vilken låt som spelades.
Edit. Kollade upp nu, min senaste löprunda var 23 april 2023. Så 3½ månader sedan. Kanske borde ta 20-minutersrundan och testa vad för tid jag får på den nu när inte sprungit på 3½ månader, utan bara cyklat.
Skrev förresten liknande här i din logg för ca 1½ månad sedan!
https://www.kolozzeum.com/forum/show...postcount=2548
__
Då är vi tvärtom! Har alltid älskat att cykla. Hatat att löpa. Går definitivt jobba upp din kapacitet så flåset, själva konditionen blir den bromsande faktorn, inte lårmjölksyran.
Min bror har löptränat mycket senaste åren - han köpte en landsvägscykel för någon månad sedan, han är faktiskt jävla rapp på den, blivit genom sin löpträning. Han är snabb i uppförsbackarna.
|
Oj det är väldigt snabbt! Inte konstigt du hatar löpning när du pushar så hårt  kort och snabb löpning är väldigt jobbigt, de roligaste passen är de som är lite längre där man plockar km efter km utan att bli trött i ett gött tempo. Då känner man sig övermänsklig
Jag kom på det strax efter jag svarade! Riktigt bra tider, du har ju garanterat flåset från cyklingen och styrkan har du ju
Jag lovade mig själv när jag började köra moppe som 15åring att aldrig mer cykla  det är också dyrt som fan med riktig cykel! Men vem vet, får jag kris delux och ska göra en svensk klassiker vem vet
|
|
|
2023-08-09, 11:50
|
|
|
Greppmongo
|
Runstreak 59
6.01
6.24
Har sprungit den här rundan tidigare i maj, då såg det ut såhär:
5/12/23
Lunch Run
8:07/km +50s/km 51:24 140
8/9/23
Lunch Runstreak 59
6:24/km -53s/km 38:31 60
har alltså 60 vs 140 i effort på en tid som är nästan minuten snabbare per kilometer
|
|
|
2023-08-09, 12:00
|
|
|
Wall of text
|
Citat:
Oj det är väldigt snabbt! Inte konstigt du hatar löpning när du pushar så hårt  kort och snabb löpning är väldigt jobbigt, de roligaste passen är de som är lite längre där man plockar km efter km utan att bli trött i ett gött tempo. Då känner man sig övermänsklig
Jag kom på det strax efter jag svarade! Riktigt bra tider, du har ju garanterat flåset från cyklingen och styrkan har du ju
Jag lovade mig själv när jag började köra moppe som 15åring att aldrig mer cykla  det är också dyrt som fan med riktig cykel! Men vem vet, får jag kris delux och ska göra en svensk klassiker vem vet:nauxghty:
|
Var kardio en gång per vecka, löpningen 20 min, så pushade i princip maximalt varje runda. Hade blivit förbannad på mig själv efteråt om mesat och inte tagit ut mig helt.
Får intrycket att folk verkar tro det är dyrt med underhåll av cykel. Service, delar etc. Det är det verkligen inte. Är man inte kräsen kan man cykla länge på samma delar. Jag har snart cyklat 800 mil på min nuvarande drivlina (drev, kassett, kedja, vevlager, hjullager). Jag cyklar till det rasar. Bryr mig inte om jag vunnit 1 km/h snabbare snitthastighet om bytt till nytt just nu.  Fast ja, jag cyklar för träningens skull, inte prestation (just nu).
Nya skor till löpning känns rätt dyrt. Skor slits väl fort, det gör mina. Får hål där framme i sulan ganska fort. 1500-2000 kr för ett par skor?
Citat:
Runstreak 59
6.01
6.24
Har sprungit den här rundan tidigare i maj, då såg det ut såhär:
5/12/23
Lunch Run
8:07/km +50s/km 51:24 140
8/9/23
Lunch Runstreak 59
6:24/km -53s/km 38:31 60
har alltså 60 vs 140 i effort på en tid som är nästan minuten snabbare per kilometer 
|
Bra!
När kommer video på löpsteget? Dallrar det för mycket ännu? :Pp
Senast redigerad av 1x0 den 2023-08-09 klockan 12:02.
|
|
|
2023-08-09, 12:13
|
|
|
Greppmongo
|
Citat:
Var kardio en gång per vecka, löpningen 20 min, så pushade i princip maximalt varje runda. Hade blivit förbannad på mig själv efteråt om mesat och inte tagit ut mig helt.
Får intrycket att folk verkar tro det är dyrt med underhåll av cykel. Service, delar etc. Det är det verkligen inte. Är man inte kräsen kan man cykla länge på samma delar. Jag har snart cyklat 800 mil på min nuvarande drivlina (drev, kassett, kedja, vevlager, hjullager). Jag cyklar till det rasar. Bryr mig inte om jag vunnit 1 km/h snabbare snitthastighet om bytt till nytt just nu.  Fast ja, jag cyklar för träningens skull, inte prestation (just nu).
Nya skor till löpning känns rätt dyrt. Skor slits väl fort, det gör mina. Får hål där framme i sulan ganska fort. 1500-2000 kr för ett par skor?
Bra!
När kommer video på löpsteget? Dallrar det för mycket ännu? :Pp
|
Men en cykel kostar ju 30k i inköp också om man inte ska ha något riktigt bra för då räcker ju inte 150k heller. Bara kolla på den gamle koloiten Jimmy/reaper och hans cyklar
Köpte mina skor för 1000:- efter rekommendation av en kompis som är orienterare som springer 10-15 mil i veckan. Nike pegasus 39. Riktigt bra dämpning har inte peppar peppar ta i trä, haft alls lika mycket känningar i benhinnorna fram som jag haft tidigare med budgetskor! Jag vet inte heller om det gör något att meshet går sönder vid tån? Det brukar jag också få ganska snabbt.
Haha det är ju så wierd att springa fram sätta en kamera springa tillbaka och sedan springa förbi  hade ju sprungit som en dåre för att se snabb ut också.
|
|
|
2023-08-09, 13:19
|
|
|
Wall of text
|
Citat:
Men en cykel kostar ju 30k i inköp också om man inte ska ha något riktigt bra för då räcker ju inte 150k heller. Bara kolla på den gamle koloiten Jimmy/reaper och hans cyklar
Köpte mina skor för 1000:- efter rekommendation av en kompis som är orienterare som springer 10-15 mil i veckan. Nike pegasus 39. Riktigt bra dämpning har inte peppar peppar ta i trä, haft alls lika mycket känningar i benhinnorna fram som jag haft tidigare med budgetskor! Jag vet inte heller om det gör något att meshet går sönder vid tån? Det brukar jag också få ganska snabbt.
Haha det är ju så wierd att springa fram sätta en kamera springa tillbaka och sedan springa förbi  hade ju sprungit som en dåre för att se snabb ut också.
|
Hahaha 30 k overkill som fan att köpa cykel för. Du får en instegsracer begagnad ~2020 årsmodell för 6-8 tusen av välkänt märke.
Ser många blocketannonser på folk som köpt cykel men bara stått, ej cyklat på. Folk som köper cykel för cykla vätternrundan sen avbryta loppet efter 30 min av rövsmärta. Säljer cykeln något år efteråt. Sådan jag köpte, han hade cyklat två rundor på två år. Nypris 16 k och jag gav 9 k med massa extra-utrustning.
Tack för skotips. De var för fula för min smak! Måste springa med stil jag.
Alla mina skor blir slitna och får hål här. Oavsett typ av skor och ändamål (promenad, vardag, löpning):
Be frugan filma dig. Kör en 100 meters-sprint. Kanske är du snabb som fan.
|
|
|
2023-08-09, 13:28
|
|
|
Greppmongo
|
Citat:
Hahaha 30 k overkill som fan att köpa cykel för. Du får en instegsracer begagnad ~2020 årsmodell för 6-8 tusen av välkänt märke.
Ser många blocketannonser på folk som köpt cykel men bara stått, ej cyklat på. Folk som köper cykel för cykla vätternrundan sen avbryta loppet efter 30 min av rövsmärta. Säljer cykeln något år efteråt. Sådan jag köpte, han hade cyklat två rundor på två år. Nypris 16 k och jag gav 9 k med massa extra-utrustning.
Tack för skotips. De var för fula för min smak! Måste springa med stil jag.
Alla mina skor blir slitna och får hål här. Oavsett typ av skor och ändamål (promenad, vardag, löpning):
Be frugan filma dig. Kör en 100 meters-sprint. Kanske är du snabb som fan.
|
Ja vi får se när vi närmar oss 40årskris om det blir någon cykel och att acceptera att bli misshandlad i röven frivilligt
Vafan! Måste dom vara snygga också, trams!
Jag var ju snabb förr, har vid ett tillfälle faktiskt fått en sådan 30 skylt som tänds om man kör för fort att tändas!
|
|
|
2023-08-10, 13:09
|
|
|
Längtar till jul.
Reg.datum: Nov 2008
|
Bra utveckling jämfört med tiden i maj!
Kan slå ett slag för Hoka när det kommer till skor. Det bästa.
|
|
|
|
2023-08-10, 13:15
|
|
|
Greppmongo
|
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf
Bra utveckling jämfört med tiden i maj!
Kan slå ett slag för Hoka när det kommer till skor. Det bästa.
|
Tack Ulf! Ja jag ska säga att jag är riktigt nöjd med utvecklingen. 5km 5.11 tempo och 10km 6.36 tempo vägandes 113-114kg. 10km tror jag att jag kan med val av lättare bana och lite mod pusha under 6min/km vilket är ett mål jag haft sedan jag började jogga. Får ta det när benen känns mindre mosiga
Vilken Hoka rekommenderar du? Jag har hört att många är nöjda med dom men kollade lite snabbt och såg att dom var vansinnigt dyra?
|
|
|
2023-08-14, 12:32
|
|
|
Greppmongo
|
Runstreak 60
3km
6:50
runstreak 61
3.40
7.31
runstreak 62
2.81
7:17
runstreak 63
2.12
7.58
runstreak 64
3.76
7.20
trodde som alla andra att forumet är dött och behövt spamma folk på messenger istället.
|
|
|
2023-08-14, 21:47
|
|
|
Greppmongo
|
Chins blandat armbrytar ROM med vanlig ROM neutralt
1
3
10
10
10
Stående ez
7.5x20
57.5x3
57.5x3
62.5x3
62.5x3
62.5x5x2
Horn 52kg holds en stund lek kanske 20 sekunder höger 15 vänster
Wristcurls skivstång
20x20
40x20
50x20x3
50x36
|
|
|
2023-08-15, 12:12
|
|
|
Greppmongo
|
3.11
6.51
chins
5 5 5 5
Bättre känsla i benen men också lite lättare runda.
Jag ställde mig och körde lite chins mitt på rundan, det är ett ca 40cm tjockt rör som dessutom inte sitter fast utan snurrar lite vilket gör att det blir riktigt bra grepp/underarm och ryggträning i ett.
Känns som fan i ryggen, ska börja köra det så ofta jag orkar springa den här rundan.
|
|
|
2023-08-15, 12:20
|
|
|
Wall of text
|
Men tjenare mann1
Vad väger du? Under 110?
Hade du en deadline att väga <105 kg? Någon tävling där du behöver väga in.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:25.
|

|