Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-12-11, 09:46   #2611
The_RobRoy
Living the good life

The_RobRoys avatar

Reg.datum: Jul 2004
Vad grymt ni prickade in Northland Resources, 30% sen ni pratade om den för en veckan sen. Önskar jag tagit det tipset!
Gammal 2012-12-11, 10:24   #2612
al3ks
Registered User

al3kss avatar

Reg.datum: Sep 2010
Citat:
Ursprungligen postat av The_RobRoy Visa inlägg
Vad grymt ni prickade in Northland Resources, 30% sen ni pratade om den för en veckan sen. Önskar jag tagit det tipset!
När jag fick upp ögonen för den låg den på typ 4,60 (alldeles nyss alltså) men hade inga cash att köpa för. Så när jag sturkturerat om lite i portföljen klev jag in på 5,69. Klart det känns lite segt att ha missat att gå in när den låg strax under 5 men inget att gräma sig allt för mycket åt. Får hoppas att det fortsätter rulla på nu som de ska bara så kan det nog bli en väldigt fin investering
al3ks är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-12-11, 10:26   #2613
thethoos
Registered User

Reg.datum: Dec 2009
Köpte för 4.83, ökat 1nok sen jag köpte på 5 dagar Min första aktieaffär och verkar bli min bästa
thethoos är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-12-11, 10:59   #2614
xodd
Registered User

Reg.datum: Sep 2004
Kul att ShaMaran får testa på vart botten låg. Denna gången verkar det vart på 2.51, och den har efter det studsat tillbaka rätt rejält. Nu får vi se vad Kanada säger om det hela 15.30
xodd är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-12-11, 11:28   #2615
Ondskapelsen
Registered User

Ondskapelsens avatar

Reg.datum: Dec 2007
Citat:
Ursprungligen postat av The_RobRoy Visa inlägg
Den är fortfarande billig, det är inte för sent.
Efter sista tidens uppgånger har Northland nu blivit största posten i min portfölj, nyss var det Africa Oil .

Intressanta nyheter i Africa Oil idag att VD sålt 150000 aktier. Stor varningsklocka för många, skrev några ord om det på min snåljåpsblogg. Jag sitter stilla i båten.
Ondskapelsen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-12-11, 11:38   #2616
Catstyle
Registered User

Catstyles avatar

Reg.datum: Jan 2005
Är glad att jag gick in i Lappland hyfsat tidigt.
53% avkastning i nuläget.
Catstyle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-12-11, 13:33   #2617
tp_88
Registered User

tp_88s avatar

Reg.datum: Oct 2004
Fram med skottkärror av salt, men...

"no7egs" på Avanzas forum påstår sig känna någon journalist i Kurdistan som han håller kontakt med, och säger att: "De hon sa uppfyllde inte mina önskningar på vad TAQA skulle betala för aspect." och säger att han har sålt delar av sitt innehav, efter att ha haussat aktien ett bra tag.

"Under en miljard var allt hon har fått reda på.

Rykten eller inte de kan jag inte svara på. Kanske taqa som spritt ut de me flit för att sänka kursen vad vet jag, men kändes iaf mer rätt att säga de jag vet än att sitta å trycka på de själv.

Så nu är allt ute och hoppas mitt "rykte" inte är helt nedskitat nu.

Japp jag är väldigt grön inom aktier men är som sagt bra på att gräva. Jag anser att hon är pålitlig och har haft rätt i tidigare saker hon sagt. "

Senast redigerad av tp_88 den 2012-12-11 klockan 13:37.
tp_88 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-12-11, 13:39   #2618
xodd
Registered User

Skulle det vara såpas kursdrivande information som läckt ut skulle akiten vara handelsstoppad fram till dess att ett PM kunde släppas, inte sant?
Gammal 2012-12-11, 13:41   #2619
Amfksp
Registered User

Amfksps avatar

Reg.datum: Sep 2007
no7eg är en klassisk pump&dumpare. Han spammar på flashbacks forum också.
Amfksp är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-12-11, 13:46   #2620
tp_88
Registered User

tp_88s avatar

Citat:
Ursprungligen postat av xodd Visa inlägg
Skulle det vara såpas kursdrivande information som läckt ut skulle akiten vara handelsstoppad fram till dess att ett PM kunde släppas, inte sant?
Beror väl på hur många det läckt till, och om det kommer till börsens kännedom antar jag. Aktien handelsstoppas ju inte om TAQAs VD faxar en kopia på avtalet till mig.

Som sagt, det är gigantiska nypor salt som gäller, men oroande är det. Jag har inte sett vilka som sålde i Kanada igår, men enligt flera på Avanzas forum så var det Morgan Stanley som låg bakom en stor del, och tydligen har MS och TAQA vissa band enligt dessa personer.
Gammal 2012-12-11, 13:48   #2621
xodd
Registered User

Som jag ser det har ingen av anledningarna till varför jag köpte Shamaran ändrats.
Avanzas forum får man ta med en stor spade salt. Både haussare och baissare tror dom kan vara kursdrivande genom att sitta på det forumet och skriva kvalificerad dynga. Om folket där vart så duktiga på att gräva/analysera osv inte fan hade dom suttit på avanzas forum 9-18 varje dag.
Gammal 2012-12-11, 14:58   #2622
tp_88
Registered User

tp_88s avatar

Citat:
Ursprungligen postat av xodd Visa inlägg
Som jag ser det har ingen av anledningarna till varför jag köpte Shamaran ändrats.
Avanzas forum får man ta med en stor spade salt. Både haussare och baissare tror dom kan vara kursdrivande genom att sitta på det forumet och skriva kvalificerad dynga. Om folket där vart så duktiga på att gräva/analysera osv inte fan hade dom suttit på avanzas forum 9-18 varje dag.
Det är sant. Shamaran verkar vilja vänta med att sälja, och även om nu ryktet skulle visa sig vara sant så är ju priset inte så intressant jämfört med vad det skulle vara efter ev. positiva reservuppdateringar, nya lyckade brunnsborrningar osv. 3 av 15-20 brunnar är trots allt bara borrade än, och flödet från 3e är inte ens mätt.

Men på kort sikt lär det ju ha påverkan.
Gammal 2012-12-11, 15:45   #2623
Ondskapelsen
Registered User

Ondskapelsens avatar

Plockade precis in 45st Atlas Copco!
Sprider riskerna lite mer..
Gammal 2012-12-11, 16:02   #2624
Okej
Kolozzeum Immaturity

Okejs avatar

Reg.datum: Jul 2012
Citat:
Ursprungligen postat av Amfksp Visa inlägg
no7eg är en klassisk pump&dumpare. Han spammar på flashbacks forum också.
Trodde no7egs var en krympling som satt all in i SNM? Är inte hans små utspel väldigt, väldigt nära gränsen på kursmanipulation? Med detta sagt har jag ingen som helst koll på SNM eller no7legs själv, det lilla jag läst är att den ändå är relativt småspararbaserad därav de stora svängningarna, någon som har lust att bekräfta?

mvh
Okej är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-12-11, 16:04   #2625
Ondskapelsen
Registered User

Ondskapelsens avatar

Citat:
Good morning!

I don’t know if that exact comment came from Keith - but Keith is always very open with his shareholders and I have a lot of respect for that. He probably did respond to questions about his publicly disclosed sale of some of his shares providing more information but I don’t know if that’s exactly what he said. He wanted to raise some money for personal reasons – it’s really that simple. He’s put a lot of personal money into the company over the years and needed to take some money out – we shouldn’t read too much into that – it’s not a reflection of his feelings about the company – he’s just like anyone else – sometimes you need to raise some cash for reasons of one’s own.

Best regards,
Sophia
Sophia Shane, hon som skickar ut alla pressmeddelanden i Africa Oil. Vet inte vem hon skickat det här till, men någon har klistrat in det i Avanza's AOI tråd.

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:01.