Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Stängt ämne

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-09-02, 18:50   #26146
mikaelj
Vrickad & älskvard

mikaeljs avatar

Reg.datum: Oct 2008
Citat:
Ursprungligen postat av dooh Visa inlägg
Det är det ständiga problemet att det här är hans första förhållande och att böja sig för någon annan i ett sånt här läge är inget alternativ. Utan det gör snarare honom lite sne att jag kan ha de önskemålen. Dock är han ju en väldigt fin människa annars.
Jaja, jag klarar mig=)
Ptja, så länge du känner att det funkar är det väl okej. Jobbigt annars om man behöver kompromissa alltför mycket på ens person och ens bild av hur man vill ha sitt förhållande.
Postat via en mobil enhet
mikaelj är inte uppkopplad  
Gammal 2012-09-02, 20:22   #26147
Lellan
Ge mig en igloo

Lellans avatar

Reg.datum: Aug 2002
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS Visa inlägg
Vad vill du veta om mig?.
Det du vill berätta, människor är intressanta. Men framförallt så blir det ju lite tröttsamt när du ivrigt pekar på fel men aldrig presenterar lösningar som du tror på.

Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS Visa inlägg
Det som är frustrerande med när du berättar är att du verkar vara väldigt filtrerande i hur du läser kommunikation. Både här och i interaktioner med andra så väljer du att se det som du vill.

Din värld, du väljer att se den som du vill. Jag ska sluta påpeka något nu.
Väljer att se - eller presenterar min synvinkel? Lite skillnad. Förstår att andra kan ha andra avsikter, intentioner, förhoppningar, förväntningar etc men varför ska jag återge detta här i tråden när diskussionen rör de - få men ändock - punkter man inte kan komprommisa med. Tex att kompromissa med samboskap skulle göra att jag blev olycklig, och den konsekvensen av en kompromiss gör ju att förhållandet skulle bli lidande och vem vill göra ngn olycklig? Så tex den punkten, där behöver jag ju vara tydlig med vad som funkar för att inte sabba el slösa ngns tid.

Och det är en diskussionstråd, man påpekar, det kommer även du att göra.

Citat:
Ursprungligen postat av Ignatius72 Visa inlägg
Du delar du upp det på att man antingen gör barnaktiviteter (då måste du av någon anledning vara själv med sonen och ev kompisar) eller så gör man vuxensaker (och då kan inte sonen vara med). Min poäng är att man inte behöver dela upp livet i olika delar. Vare sig med eller utan kärnfamiljsliv. Tanken, som jag försökte beskriva, är att man kan göra precis allting ändå. Du kan väl leka med ungen och hans kompisar ändå och ha vuxentid efteråt. Det måste man inte flytta ihop med någon för att göra.
Återigen; pojkvännen är boende i en annan stad, pappa på heltid. Vad är det du inte greppar med det; vi har inte ert långtidshäng. För det mesta kommer jag dit efter jobbet vid ca 19, åker hem igen 5.30. När han kommer hit är det när hans son sover hos hans ex/morfar/farmor etc. Och det infaller alltid när jag är barnledig. Nu skulle hans son vara hos kompis över dagen och vi tog tillfället i akt så de skulle få ses lite, mellan kl 15-17, det kräver ju planering o att han har tillgång till bil (han lånade). Dvs mkt rodderi. Vi har inte den dötid du beskriver. Du kan uppenbarligen inte förstå det, ger upp.

Citat:
jag är förvånad att det ens finns någon som tror att det skulle blir bättre, mysigare och roligare efter en fikastund: För det första så är det ju en helt annan grej än att ses på tu man hand, det är ju överhuvudtaget inte jämförbart. För det andra så krävs det nog 10 träffar för att det ens ska vara möjligt.
Eftersom jag varit såpass skeptisk att det hittills inte blivit av att rodda till talar nog det för att jag inte hade de förväntingarna. Så alltså finns det ingen vits, det är inget som gör situationen bättre, och i vårt fall skulle det väl ta ett år att komma upp i 10 träffar. Om det nu är så viktigt att ses och ha dötid med alla ens nära har nära relationer med, så borde det ju finnas ngn poäng. Eller - tydligen inte.

Citat:
Jag är fullkomligt övertygad om att det både finns andra sätt och framförallt andra individer som har helt andra behov än vad jag har.
Det jag försöker påpeka är att dina slutsatser utgår ifrån helt orimliga och direkt märkliga premisser.
Mina slutsatser utgår ju från hur vi kommer leva; särbos i olika städer där jag har delad vårdnad, han har barnen på heltid, båda har heltidsjobb. För dig är detta märkligt, för oss är det vardag o naturligt.

Citat:
Jag vet vad jag gjorde för fel och bad om ursäkt direkt, så det är lite därför jag tyckte att det blev en överreaktion.

Tror att vi har kommit så långt att han förstår att hans agerande påverkar mig, men jag får ändå backa undan just nu för vi kan inte kompromissa med att han behöver tjura av sig.

Och ja jag har varit väldig tydlig i att det han gjort gör mig väldigt ledsen, speciellt i den här situationen där min förkylning gör mig liten och ynklig.

Det är det ständiga problemet att det här är hans första förhållande och att böja sig för någon annan i ett sånt här läge är inget alternativ. Utan det gör snarare honom lite sne att jag kan ha de önskemålen. Dock är han ju en väldigt fin människa annars.
Jaja, jag klarar mig=)
Man älskar inte allt med alla. Men för att bli känslomässigt nära behöver man nog ändå iaf acceptera alla sidor hos dem man älskar, men man kan ju ändå vara tydlig med att man inte gillar dem - utan personen. Är du fine med att du inte kommer få det du helst vill ha på dina punkter, och vice versa - och ni båda känner er fine med det är det ju inget problem. Men det är klart att det skaver när det finns saker som.. tja, skaver. Hoppas det känns bättre för båda när ni hittar er rytm el vad man ska säga!

Lellan är inte uppkopplad  
Gammal 2012-09-02, 20:46   #26148
Cilia
Kolos egen surtant

Cilias avatar

Reg.datum: Sep 2003
Ort: (_/_)= small ass, (__/__) = big ass s= smile, S= big smile, g= grin, eg= evil grin, (.)(.) = stiff pez nipples
Citat:
Jag vet vad jag gjorde för fel och bad om ursäkt direkt, så det är lite därför jag tyckte att det blev en överreaktion.

Tror att vi har kommit så långt att han förstår att hans agerande påverkar mig, men jag får ändå backa undan just nu för vi kan inte kompromissa med att han behöver tjura av sig.

Och ja jag har varit väldig tydlig i att det han gjort gör mig väldigt ledsen, speciellt i den här situationen där min förkylning gör mig liten och ynklig.

Jaja, jag klarar mig=)
Jag är imponerad över ditt tålamod. Han behöver skärpa sig ett par kilon om inte du ska tröttna tror jag.
Gammal 2012-09-02, 21:33   #26149
Asdf
Registered User

Asdfs avatar

Reg.datum: Apr 2009
Citat:
Ursprungligen postat av Scratch89 Visa inlägg
Utseendemässigt så är dina tidigare kvinnor inte så kvinnliga. Däremot är de ju väldigt kvinnliga till beteendet; deprimerade och grälbenägna. Fast det kanske hänger ihop med livsstilen i övrigt? :/

Asdf är inte uppkopplad  
Gammal 2012-09-02, 23:40   #26150
fishmoose
Registered User

Reg.datum: Sep 2008
Vad ska man göra med brudar som är destruktiva? Även om jag bara är vän med henne så är hon väldigt svårt att avläsa och det är svårt o veta vad hon egentligen tycker om en.
fishmoose är inte uppkopplad  
Gammal 2012-09-02, 23:44   #26151
Spartansk
Banned User

Reg.datum: Mar 2011
Citat:
Ursprungligen postat av fishmoose Visa inlägg
Vad ska man göra med brudar som är destruktiva? Även om jag bara är vän med henne så är hon väldigt svårt att avläsa och det är svårt o veta vad hon egentligen tycker om en.
Skicka dem till Sibirien, alternativt ignorera deras försök till "mer än vänskap".
Spartansk är inte uppkopplad  
Gammal 2012-09-03, 01:37   #26152
MrBoris
Workaholic

MrBoriss avatar

Reg.datum: Jul 2004
Citat:
Ursprungligen postat av filmjölk Visa inlägg
Det är skoj att ha sex framför en spegel. Det visuella är intressant och då får man 2 vyer istället för en. Kramas är lite samma grej.
+1
Citat:
Ursprungligen postat av fishmoose Visa inlägg
Töm o glöm
Jag har lämnat kolozzeum p.g.a. kolo admins mörkning av statistik rörande brott, integration och asylsökande. När vi får en fri debatt endast då har Sverige en chans att komma på fötter igen. Jag lämnar efter mig en raggningsguide för dig som gillar att ragga tjejer på nattklubben
http://www.kolozzeum.com/forum/showp...ostcount=13997
MrBoris är inte uppkopplad  
Gammal 2012-09-03, 06:36   #26153
Ignatius72
Gubbe

Ignatius72s avatar

Reg.datum: Feb 2007
Citat:
Ursprungligen postat av Lellan Visa inlägg

Återigen; pojkvännen är boende i en annan stad, pappa på heltid. Du kan uppenbarligen inte förstå det, ger upp.
Jodå, jag förstår. Det har inte gått att missa. Jag har dock missat i min kommunikation då det inte heller är min poäng.

Citat:
Eftersom jag varit såpass skeptisk att det hittills inte blivit av att rodda till talar nog det för att jag inte hade de förväntingarna. Så alltså finns det ingen vits, det är inget som gör situationen bättre, och i vårt fall skulle det väl ta ett år att komma upp i 10 träffar. Om det nu är så viktigt att ses och ha dötid med alla ens nära har nära relationer med, så borde det ju finnas ngn poäng. Eller - tydligen inte.
Du har helt rätt i att era stunder tillsammans inte kommer att bli mycket bättre eller ens bättre av att ett barn sitter och fikar med er.

Citat:
Mina slutsatser utgår ju från hur vi kommer leva; särbos i olika städer där jag har delad vårdnad, han har barnen på heltid, båda har heltidsjobb. För dig är detta märkligt, för oss är det vardag o naturligt.

Dina slutsatser utgår bla ifrån en tro/förhoppning/idé om att er korta vuxentid skulle bli bättre, mysigare, roligare av att en unge är med. Det kommer den mest troligt aldrig att bli. Det är två helt olika saker.

Citat:
Ursprungligen postat av Pågasnöre efter dagis
Pappa, lejon har inga händer och får inga paket.
Ignatius72 är inte uppkopplad  
Gammal 2012-09-03, 07:07   #26154
Yes
Banned User

Yess avatar

Reg.datum: Aug 2005
Förslag på lagom avslappnad aktivitet om man ska träffa typ sin granne?

Bakgrund: Träffade en tjej på bussen på väg hem i fredags. Hon friade, vi pussades och hon fick mitt nummer. Kom ett mess idag och jag funderar på vad jag ska föreslå för aktivitet. Är ju hyffsat enkelt att dra ihop nåt med tanke på avståndet på 2 min.
Yes är inte uppkopplad  
Gammal 2012-09-03, 07:14   #26155
Trouble
Banned User

Reg.datum: Jun 2011
Laga mat ihop?
Trouble är inte uppkopplad  
Gammal 2012-09-03, 07:19   #26156
Yes
Banned User

Yess avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Trouble Visa inlägg
Laga mat ihop?
Tyvärr, inte i mitt kök och hon bor inte själv.
Yes är inte uppkopplad  
Gammal 2012-09-03, 07:59   #26157
skaparn
Registered User

skaparns avatar

Reg.datum: Dec 2003
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Tyvärr, inte i mitt kök och hon bor inte själv.
Bjud in hennes fästman också.
Gammal 2012-09-03, 08:21   #26158
Lellan
Ge mig en igloo

Lellans avatar

Citat:
Jodå, jag förstår. Det har inte gått att missa. Jag har dock missat i min kommunikation då det inte heller är min poäng.

Du har helt rätt i att era stunder tillsammans inte kommer att bli mycket bättre eller ens bättre av att ett barn sitter och fikar med er.

Dina slutsatser utgår bla ifrån en tro/förhoppning/idé om att er korta vuxentid skulle bli bättre, mysigare, roligare av att en unge är med. Det kommer den mest troligt aldrig att bli. Det är två helt olika saker.
Du verkar inte förstå så mycket alls, men det är helt ok.

Din utgångspunkt är hela tiden att det är MIG jag försöker tillfredställa, när det faktiskt är så när man tycker om folk - att man månar om dem man tycker om. Vill se dem lyckliga, välmående. I den här tråden såddes ett frö av oro att kanske var allt inte så fine med barn el pojkvän som det verkade, kanske behöver de ses, har funderingar jag inte vet om? Så tycktes inte vara fallet, men första ggn är alltid den första - och det blir säkert fler.

Du hakar upp dig på att vi fikade, jag vet inte hur du agerar när det kommer förbi folk men för mig är det naturligt att bjuda på en kopp kaffe el ngt att dricka - fika? Du har säkert något svar på vilket som vore det korrekta sättet att umgås.

Min tanker var att det kan vara schysst att de känner till den andre, har ett hum om vem den är - men samtidigt så kommer det ju inte naturligt iom de omständigheter vi lever i. Nu är jag mer tveksam, kanske är det mest bara förvirrande och onödigt att försöka få till tid ihop.. Jag vet ärligt talat inte.

Men du fiskade efter att det skulle finnas ngt mer lyckat resultat, och tja - då säger jag att det isf vore om det kändes berikande på ngt sätt för ngn inblandad. Jag råkar är deras gemensamma nämnare, du är övertygad om att det är en big deal för dem, men isf lyckas de mörka det å de grövsta.

När du skriver om förväntan att vuxentiden skulle bli bättre av att en unge är med är du ju helt ute o cyklar?

Det var snarare så att istället för att busa järnet med grabbarna fick jag fixa fika och det blev sådär "varken hackat el malet". Du tycker jag är konstig som inte lekte med grabbarna som jag brukar, att jag bara skulle slängt in pojkvännen i leken? Det, om något, hade väl kännts krystat.

Det är ganska tydligt att vad jag än gör, om det inte är att leka familj dagarna i ända, så är det fel i dina ögon - men jag börjar förstå att du kanske inte förmår att sätta dig in i ngn annans sits så det är fine.

Gammal 2012-09-03, 08:29   #26159
Yes
Banned User

Yess avatar

Citat:
Ursprungligen postat av skaparn Visa inlägg
Bjud in hennes fästman också.
Ja, alltså, hon är singel såvitt jag vet.
Yes är inte uppkopplad  
Gammal 2012-09-03, 08:36   #26160
Lellan
Ge mig en igloo

Lellans avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Ja, alltså, hon är singel såvitt jag vet.
Ta en promenad? Behöver kanske inte vara svårare än så.. om det är lunch, knata förbi ngt stället o plocka med picnicmat och sitt vid ngt smultronställe nära.
Varför "tyvärr, inte i mitt kök" förresten? Nu är ju rätt tid att köpa kräftor, baka bröd ihop kanske..?

Eller vad vet jag, spisa plattor, drick ett glas vitt, spela sällskapsspel, gå till ngn spagrej och ta ett bubbelbad ihop.. nåt kommer du nog på. Är faschinerad över ragget dock, nyktert mitt på dagen - ni bara "how u doing?" och hånglade loss? Folk borde göra det mer. Man ser ju dessutom läget mkt bättre än uppsminkad på kvällen, om man nu är som (framförallt) killar i tråden gärna poängterar; inte vill köpa gris i säck. U go!!

Stängt ämne

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:07.