Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Stängt ämne

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-09-02, 12:22   #26116
Yes
Banned User

Yess avatar

Reg.datum: Aug 2005
Vad menar ni med killiga resp. tjejiga?
Yes är inte uppkopplad  
Gammal 2012-09-02, 12:35   #26117
dooh
Registered User

doohs avatar

Reg.datum: Dec 2007
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
För min del är det kraftiga generaliseringar. Som det här med humör och känslor. Det är manligt att ta tag i saker, inte älta, rak kommunikation, det man säger menar man. "slå till någon" och få problemet ur världen typ.
Jag vill säga enklare och rakare.

Kvinnligt är mer surande, indirekt kommunikation, "varför förstår han inte mina känslor blaha". Går runt problemet utan att tag i det egentliga problemet gnäller man om annat. Känsligare.

Så för min del handlar det om det inre, inte yttre funktioner.

Allt det här kommer bita mig i röven, så jag ursäktar det med feberyra.

Journal
dooh är inte uppkopplad  
Gammal 2012-09-02, 12:54   #26118
Spartansk
Banned User

Reg.datum: Mar 2011
Citat:
Ursprungligen postat av dooh Visa inlägg
För min del är det kraftiga generaliseringar. Som det här med humör och känslor. Det är manligt att ta tag i saker, inte älta, rak kommunikation, det man säger menar man. "slå till någon" och få problemet ur världen typ.

Kvinnligt är mer surande, indirekt kommunikation, "varför förstår han inte mina känslor blaha". Går runt problemet utan att tag i det egentliga problemet gnäller man om annat. Känsligare.

Ja, det är exakt detta jag menar också.
Spartansk är inte uppkopplad  
Gammal 2012-09-02, 12:55   #26119
Macroman
Registered User

Reg.datum: Jul 2011
Citat:
Drekt vs indirekt
Macroman är inte uppkopplad  
Gammal 2012-09-02, 12:58   #26120
Stoltz
Jag ber om det.

Stoltzs avatar

Reg.datum: Sep 2004
Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj Visa inlägg
Intressant. Mitt register av flickvänner har varit mer åt, eh, tjejgillande tjejer.
Team LesBi ftw.

...

Det här med att killiga killar gillar tjejjiga tjejer osv - Jag har en rätt stabil kurva av både och i min historia. Är man den s.k. gyllene medelvägen då?
Stoltz är inte uppkopplad  
Gammal 2012-09-02, 13:24   #26121
rooz
Legimtimerad flaggstång

roozs avatar

Reg.datum: Aug 2008
Stoltz, den gyllene flaggstången är det va
Gammal 2012-09-02, 13:24   #26122
Scratch89
Klädsamt knubbig

Scratch89s avatar

Reg.datum: Dec 2004
Citat:
Intressant. Mitt register av flickvänner har varit mer åt, eh, tjejgillande tjejer.

Jag skulle nog vilja kalla mig själv för en killig kille och tjejiga tjejer har det varit rätt få av i mitt liv. Kan ju vara en stor dos självbedrägeri från min sida också, och att jag i själva verket är en riktig ladyboy?
Utseendemässigt så är dina tidigare kvinnor inte så kvinnliga. Däremot är de ju väldigt kvinnliga till beteendet; deprimerade och grälbenägna. Fast det kanske hänger ihop med livsstilen i övrigt? :/
Gammal 2012-09-02, 13:30   #26123
filmjölk
Banned User

Reg.datum: Feb 2010
Citat:
Ursprungligen postat av Cilia Visa inlägg
Om jag förstår Lellans beskrivning rätt så ser han inte bakdelen utan hennes framsida.

Jag fattar inte heller grejen. Dom kanske tror det är romantiskt?
Det är skoj att ha sex framför en spegel. Det visuella är intressant och då får man 2 vyer istället för en. Kramas är lite samma grej.
filmjölk är inte uppkopplad  
Gammal 2012-09-02, 13:35   #26124
mikaelj
Vrickad & älskvard

mikaeljs avatar

Reg.datum: Oct 2008
Citat:
Ursprungligen postat av Scratch89 Visa inlägg
Utseendemässigt så är dina tidigare kvinnor inte så kvinnliga. Däremot är de ju väldigt kvinnliga till beteendet; deprimerade och grälbenägna. Fast det kanske hänger ihop med livsstilen i övrigt? :/
Vilken fin bild av mina ex du ritar upp, hörru.

Androgyna ansiktsdrag må vara, men utöver det är har de varit tjejer med former som ser ut som kvinnor, snarare än de prepubertala pojkar du dras till ;-)

Svår fråga. Har man upplevt saker är man mer intressant. Men de har också alltid haft förmågan att visa kärlek väldigt tydligt, så jag söker mig inte till någon sur, bitsk och kall tjej liksom. Där spelar miljön in till stor del, för i grunden har de varit fina, och också det som attraherat mig från första början.
Postat via en mobil enhet
mikaelj är inte uppkopplad  
Gammal 2012-09-02, 13:42   #26125
Scratch89
Klädsamt knubbig

Scratch89s avatar

Reg.datum: Dec 2004
Citat:
Vilken fin bild av mina ex du ritar upp, hörru.

Androgyna ansiktsdrag må vara, men utöver det är har de varit tjejer med former som ser ut som kvinnor, snarare än de prepubertala pojkar du dras till ;-)

Svår fråga. Har man upplevt saker är man mer intressant. Men de har också alltid haft förmågan att visa kärlek väldigt tydligt, så jag söker mig inte till någon sur, bitsk och kall tjej liksom. Där spelar miljön in till stor del, för i grunden har de varit fina, och också det som attraherat mig från första början.
Jag har ju bara träffat en, men du har pratat om de andra.
Jag tänkte inte på kropp och former, utan stilen. Lite halvfeministiska sådär.
Gammal 2012-09-02, 14:06   #26126
mikaelj
Vrickad & älskvard

mikaeljs avatar

Reg.datum: Oct 2008
Citat:
Jag har ju bara träffat en, men du har pratat om de andra.
Jag tänkte inte på kropp och former, utan stilen. Lite halvfeministiska sådär.
Japp, självständiga tjejer ftw.
mikaelj är inte uppkopplad  
Gammal 2012-09-02, 14:07   #26127
C.E.J.
Korsordet

C.E.J.s avatar

Reg.datum: Oct 2007
Citat:
Lite halvfeministiska sådär.
Bästa stilen på tjejer Micke har grym smak, så han får gärna hålla sig borta från Uppsala.
Gammal 2012-09-02, 14:07   #26128
Yes
Banned User

Yess avatar

Reg.datum: Aug 2005
Citat:
Ursprungligen postat av dooh Visa inlägg

Jag frågade bara för att få klarhet i vad ni diskuterade. Har inte för avsikt att bita dig i röven.

Annars tycker jag generaliseringen i sig är något problematisk. Jag förstår mycket väl vad du menar och att du dras till motsatser, så jag invänder inte mot det. Men, om jag själv ska relatera till de mest feminina kvinnor jag träffat så har de varit handlingskraftiga, bra på att kommunicera, hanterat konflikter och känslor på ett moget sätt osv. Samtidigt har de dock kanske haft mjukare sidor också.

Jag kan dock inte påstå att jag för närvarande har någon bättre generalisering.
Yes är inte uppkopplad  
Gammal 2012-09-02, 14:56   #26129
Lellan
Ge mig en igloo

Lellans avatar

Reg.datum: Aug 2002
Citat:
Ursprungligen postat av Madame Visa inlägg
Ouch!

steg 1 bör vara att ta reda på varför han blivit så arg, vad som är bakomliggande. Anta ingenting, utan fråga fråga fråga! Bara han kan svara på hur han känner och varför. Imho är det inte ok att vara arg utan att säga vad det är. Hoppas ni får lite mer klarhet i det hela snart!
Fett +1

Citat:
Ursprungligen postat av Ignatius72 Visa inlägg
Så länge du tror att vitsen primärt är för dig så får du fortsätta leta.
Men vad du är grinig.. Upplevde inte att NÅGON inblandad fick ut något mervärde av det. De hälsade på varandra, sedan blev det mer att jag fick försöka uppbringa simultanförmåga jag inte besitter. Sedan fikade vi (ja, fy så hemskt, sånt gillar ju inte barn enl dig) och tja, då satt vi iaf mittemot varandra en stund även om sonen + hans kompis som dök förbi hade totalfokus på fikat och sedan försvinna in på rummet. Alla inblandade hade lite tråkigare än annars uppfattade jag det som. Är väl kass "värdinna".

Ärligt talat, hur många av er älskar släktsammankomster? Det blir ju lite den grejen, känns det som? Man bara betar av dagen istället för att njuta? Hade inte pojkvännen varit här hade vi säkert byggt koja, el spelat in musikvideor, hittat på egen bollek el ngt son (+ ev kompisar gillar o utvecklas av) - hade jag bara varit med pojkvännen hade vi lagat omständig mat som tar lång tid och älskat oss hungriga, pratat vuxna saker. Barn har väl nog av att "stå" ut genom att sitta i skolbänk, vara tyst, inte springa i affären etc för att när de är "lediga" få utlopp för energi, kreativitet i kvalitetsumgänge snarare än ytterligare passas in i vuxen situation och UMGÅS och ha trevligt på beställning.

Och en pojkvän man träffar kanske 24 h vecka; kanske har vuxna nog av arbete, praktiska sysslor etc för att faktiskt få njuta av att ägna sig totalt av varandra och ladda batterierna, en massage och stillsam middag senare ger väl mer än att behöva rodda fläckborttagning, skrapade knän, och näringsintag var 3e timme?

VET att det är fula "åsikter" känslor jag för fram. Men vi lever liksom inte i ngn bondesymbios med naturen utan klocka, och med det följer ju uppdämda behov när tillvaron inte naturligt tillåter att man får utlopp för de behov man har pga ålder o intresse.

Hursomhelst; känns ju rent praktiskt inte som att det är ngt vi kommer göra fler ggr men nu har de ju ansikte på varandra, försökte fråga sonen lite om han tyckte och då snackade han om fikat och att det var kul att kompisen kom förbi så något speciellt verkar det ju inte vara. Pojkvännen tyckte sonen var ett charmtroll men sedan var det ju ändå sms när han åkte hem att han saknar mig redan så fick ju känslan även där att det inte slog lika högt.

Upplever i högre grad att folk har krystat kul på familjesammankomster, släktmiddagar, i storfamiljer - trots demokratiskt fördelade 24 h så verkar ingen nöjd, alla bara går runt och anpassar sig och är trevliga på beställning. Däremot; när folk träffar likasinnade och personer de har gemensamt med, då blommar de upp? Om det så är ett gäng smågrabbar, el vuxna på tumanhand, varför är det fult att njuta av det och fint att tycka att det är superhärligt "med flocken samlad"?

Citat:
Ursprungligen postat av Ignatius72 Visa inlägg
Ang speglar så finns de ju ofta på ställen där man kramas. Tex i hallen, det hade nog uppfattats konstigt om man släpade bort från hallen för att ge människan en kram.
Fast jag beskrev ju inte "omg, det råkade finnas en spegel där - sånt gömmer man sig ju från när man kramas" utan snarare så har jag upplevt att personer aktivt drar en mot spegeln för att kramas och titta djupt in i spegeln - som om de ser ngt som går mig förbi.

Dock får jag en härlig förnimmelse av mys när jag spexar framför webcamen el spegeln med sonen så är nog lite med på banan.

Citat:
Ursprungligen postat av MrBoris Visa inlägg
Det är väl lite det som vi konstaterat verkar vara hennes dilemma, totalt fokus på sig själv. Inte för att jag tycker det är helt fel, tvärtom tycker jag att många borde lära sig bli mer själviska
Fast något större dilemma är det inte, det är mer lite märkligt att det verkar finnas fokus på kärnfamilj som om det vore magiskt sätt att umgås på, undrar om det verkligen är så magiskt el om folk bara fått för sig ngn romantisk dröm av att det är så..? Eller - så är det jag som inte fattar.

Citat:
Ursprungligen postat av filmjölk Visa inlägg
Det är skoj att ha sex framför en spegel. Det visuella är intressant och då får man 2 vyer istället för en. Kramas är lite samma grej.
Det ser jag absolut större vits med än påklädd stå och titta. Men det är väl nice om den man tycker om har det mysigt, men det är iaf ngt jag inte riktigt greppat vitsen av gällande kille-tjej med kläder på.

Lellan är inte uppkopplad  
Gammal 2012-09-02, 15:09   #26130
dooh
Registered User

doohs avatar

Reg.datum: Dec 2007
Citat:
Jag frågade bara för att få klarhet i vad ni diskuterade. Har inte för avsikt att bita dig i röven.

Annars tycker jag generaliseringen i sig är något problematisk. Jag förstår mycket väl vad du menar och att du dras till motsatser, så jag invänder inte mot det. Men, om jag själv ska relatera till de mest feminina kvinnor jag träffat så har de varit handlingskraftiga, bra på att kommunicera, hanterat konflikter och känslor på ett moget sätt osv. Samtidigt har de dock kanske haft mjukare sidor också.

Jag kan dock inte påstå att jag för närvarande har någon bättre generalisering.
Det du beskriver är bra kvinnor, det jag beskriver är som sagt mer deffinitionen av vad jag tänker på när jag tänker tjejigt.
För till sist är vi bara människor och då får vi ett helt annat spektra. Men För att klargöra mina ståndpunkter i en ganska oseriös diskussion och varför jag ser det som negativt med tjejiga killar fick jag nog dra det så här långt=)

Feminina är ett helt annat spektra, vill inte påstå att mina ex varit feminina..Bara tjejiga.

Journal
dooh är inte uppkopplad  

Stängt ämne

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:43.