2010-10-22, 15:50
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av redbrigade
Tänkte testa med fun light, men jämfört med EAA FX är det här råttgift. Testar dom inte smakerna innan dom släpper dom? man ska inte behöva tillsätta saft för att den ska bli drickbar
|
Att blanda fria aminosyror i vatten ger med automatik smak av råttgift. Bättre att ta skopan direkt i munnen och svälja ned det med lite bra kranvatten.
|
|
2010-10-22, 15:58
|
|
Musklig
Reg.datum: Feb 2009
|
Citat:
Ursprungligen postat av redbrigade
Tänkte testa med fun light, men jämfört med EAA FX är det här råttgift. Testar dom inte smakerna innan dom släpper dom? man ska inte behöva tillsätta saft för att den ska bli drickbar
|
Jag tycker FX hör till de sämre vad gäller smak och löslighet.
Om du får möjlighet att smaka på FX leucin & FX HMB så kommer du njuta av Fantasy Fruit!
|
|
|
2010-10-22, 16:05
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2007
|
Citat:
Ursprungligen postat av Anders The Peak
Att blanda fria aminosyror i vatten ger med automatik smak av råttgift. Bättre att ta skopan direkt i munnen och svälja ned det med lite bra kranvatten.
|
Ska prova det men jag har tidigare kört på ESA-pro och EAA fx, hade inga problem alls med dom men den här är inte drickbar.
|
|
|
2010-10-23, 10:36
|
|
Registered User
Reg.datum: Oct 2007
|
Tjenare!
Efter att ha hängt här på kolo till och från i några år är det för första gången dags att be om lite hjälp.
Jag styrketränar för tillfället ca 5 gånger i veckan och jag anser mig själv ha hyfsat bra koll på träning och kost, men är helt ny när det kommer till vetenskapen om BCAA och EAA.
Svaren på mina frågor finns säkert nånstans bland dessa 171 sidor, men jag orkar inte riktigt leta. Så, kort och gott: vilken ska jag köpa? Självfallet eftersökes främst kvalitet och bra resultat, men en god smak skulle inte skada!
Tackar!
|
|
|
2010-10-23, 10:43
|
|
Banned User
Reg.datum: Apr 2010
|
För det första, överskatta inte kosttillskott.
Se upp lite med BCAA också, har läst en hel del om att folk går ner sig i humöret när de tar BCAA en period p g a att tryptofan och tyrosin inte tas upp i lika hög grad. Effekten blir alltså lägre nivåer av både serotonin och dopamin, vilket inte låter optimalt. Skulle hellre välja EAA isf personligen där du iaf har phenylalanin som också är en pre-kursor till dopamin.
Alternativt en BCAA med tillsatt tryptofan, har faktiskt sett det och skulle verkligen föredra det före en vanlig BCAA.
Självklart är det individuellt och dosberoende men just saying. Många tar det säkert utan att märka särskilt mycket.
Senast redigerad av hejhopp79 den 2010-10-23 klockan 10:45.
|
|
|
2010-10-24, 22:31
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2010
|
Eaa?
Hej,
jag läste precis stickyn om EAA och det har gjort mig sjukt intresserad då det står att det är otroligt mycket effektivare innan och efter träning än vad Vassle är.
Nu undrar jag bara lite:
1. Vilka EAA är "the real deal"?
2. Funkar det verkligen så bra som det verkar?
3. Finns det något billigt och bra EAA? (Länka)
4. Rekommenderar ni det?
Tacksam för svar då jag är otroligt sugen att slösa pengar på det!
|
|
|
2010-10-24, 22:51
|
|
Registered User
Reg.datum: Oct 2010
|
1. ööh? ta det med bäst pris om du har ont med pengar.
2. Svar: ja men du märker ju inte att du går från 100kg bänk till 115kg vid EAA bruk.
3. Man får ej länka (tror jag)
4. Svar: ja! Dock så tycker jag bättre om BCAA tillskott(en del av EAA).
|
|
|
2010-10-24, 23:49
|
|
Forever Alone
Reg.datum: Aug 2008
|
|
|
|
2010-10-25, 06:46
|
|
Banned User
Reg.datum: Oct 2010
|
Citat:
Ursprungligen postat av Chaliza
Hej,
jag läste precis stickyn om EAA och det har gjort mig sjukt intresserad då det står att det är otroligt mycket effektivare innan och efter träning än vad Vassle är.
Nu undrar jag bara lite:
4. Rekommenderar ni det?
|
1. Gå efter pris och smak.
2. Funkar? Det stimulerar proteinsyntesen till en helt annan nivå än vassleprotein, vilket brukar vara vanligast i samband med träning. Finns dock en hel del andra parametrar att ta hänsyn till och om det "funkar" är en väldigt luddig fråga.
3. Länkning är förbjuden men min personliga favorit av EAA-tillskott är Body Science EAA-XX.
4. Absolut.
|
|
|
2010-10-25, 07:15
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av Chaliza
Hej,
Nu undrar jag bara lite:
4. Rekommenderar ni det?
|
Finns inga bevis för att det skulle vara så...
Slösa pengar på det kan man gott göra. Placebo effekten brukar inte vara oväsentlig för resultaten.
|
|
2010-10-25, 09:21
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2007
|
Citat:
Ursprungligen postat av Anders The Peak
|
Nu ljuger du allt. Så farligt är det inte, blir rätt beskt men annars klart drickbart.
|
|
|
2010-10-25, 13:21
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av JimmyFlessa
2. Funkar? Det stimulerar proteinsyntesen till en helt annan nivå än vassleprotein, vilket brukar vara vanligast i samband med träning.
|
Visa gärna den studien, för det du säger är att EAA är ett mycket effektivare tillskott (än bl.a. vassle) vad gäller att åstadkomma muskelproteinsyntes?
|
|
|
2010-10-25, 13:26
|
|
Maaaaaaat!
Reg.datum: Feb 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av a-johansson
Visa gärna den studien, för det du säger är att EAA är ett mycket effektivare tillskott (än bl.a. vassle) vad gäller att åstadkomma muskelproteinsyntes?
|
Akut stimulans av proteinsyntesen, där är EAA bättre än vassle, orkar inte leta men rätt säker på att det stämmer. Men praktiska skillnader och ur ett längre perspektiv tror jag inte att det är visat.
"Ingen"
"Vadå ingen? Säg vem det fucking var"
"Ta det lugnt, vi sa att vi ska curla i squat racket, ni sa okej..."
"Vad ska jag göra med min fucking böjdräkt?"
|
|
|
|
2010-10-25, 13:51
|
|
DC disciple
Reg.datum: Sep 2003
|
största pojkarna jag personligen känner tar inte EAA efter träningen.. tveksam till om dom ens tar vassle, tror knappast det, starka är dom också, och rena, känns lite som hela diskussionen om vassle EAA etc hör till 5% faktorn.. viktigare än EAA BCAA vassle soja osv är antagligen att se till att man får i sig 2-4g protein / kg kv, det samtliga lite grövre starkare gubbar har gemensamt är att dom äter kopiösa mängder mat, och det säkerställer att dom får tillräckligt av allting, även om maten i sig inte alltid ens är nyttig.. var på en tävling där en av deltagarna åt 2 st 200g marabou mellan delmomenten, han vägde väl strax över 150 kg.. såg inget EAA dock
"Fuck you skinny-ass little sissy-boys. I'm huge and brutally strong. I love it, chicks love it, other guys love it. I could effortlessly kill you with one punch.." - Sammich "It's almost like there's more to life than covering yourself in Pam and turpentine and parading in your underwear, isn't there?" - Sammich
|
|
|
2010-10-25, 17:56
|
|
Maaaaaaat!
Reg.datum: Feb 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av Medusa
största pojkarna jag personligen känner tar inte EAA efter träningen.. tveksam till om dom ens tar vassle, tror knappast det, starka är dom också, och rena, känns lite som hela diskussionen om vassle EAA etc hör till 5% faktorn.. viktigare än EAA BCAA vassle soja osv är antagligen att se till att man får i sig 2-4g protein / kg kv, det samtliga lite grövre starkare gubbar har gemensamt är att dom äter kopiösa mängder mat, och det säkerställer att dom får tillräckligt av allting, även om maten i sig inte alltid ens är nyttig.. var på en tävling där en av deltagarna åt 2 st 200g marabou mellan delmomenten, han vägde väl strax över 150 kg.. såg inget EAA dock 
|
+½ typ :p Högt proteinintag och mindre försök till optimering med aminosyror tror jag gynnar de flesta i slutändan, bara en gissning.
"Ingen"
"Vadå ingen? Säg vem det fucking var"
"Ta det lugnt, vi sa att vi ska curla i squat racket, ni sa okej..."
"Vad ska jag göra med min fucking böjdräkt?"
|
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:46.
|

|