Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Stängt ämne

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-08-12, 19:05   #25591
Madame
Madamp!

Madames avatar

Reg.datum: Sep 2008
mange, jag tycker du kan lägga av att skriva taskiga saker ang ditt ex på forumet. Vi vet ju vem det är och att hon också hänger här, att både du och hon pratar om "era ex" som om den andra inte var i närheten är bara tröttsamt. Ta erat shit i pm istället om ni har saker att säga varann
Madame är inte uppkopplad  
Gammal 2012-08-12, 19:12   #25592
Cilia
Kolos egen surtant

Cilias avatar

Reg.datum: Sep 2003
Ort: (_/_)= small ass, (__/__) = big ass s= smile, S= big smile, g= grin, eg= evil grin, (.)(.) = stiff pez nipples
Citat:
Ursprungligen postat av Madame Visa inlägg
mange, jag tycker du kan lägga av att skriva taskiga saker ang ditt ex på forumet. Vi vet ju vem det är och att hon också hänger här, att både du och hon pratar om "era ex" som om den andra inte var i närheten är bara tröttsamt. Ta erat shit i pm istället om ni har saker att säga varann
bra, tycker generellt att det är jobbigt när folk trashar sina ex. It takes an idiot to know one.
Gammal 2012-08-12, 19:12   #25593
TREX
Banned User

Reg.datum: Dec 2011
Citat:
Aha, det är därför han skriver överallt att han är så lycklig med sin nya tjej... nu förstår jag.
TREX är inte uppkopplad  
Gammal 2012-08-12, 19:13   #25594
Angel
Ge mig nått fint nu!

Reg.datum: Feb 2004
Oj, jag vet inte alls vems hans ex är men blev galet nyfiken nu :P
I övrigt så håller jag med dig Madame. Det är bara dumt.
Angel är inte uppkopplad  
Gammal 2012-08-12, 19:27   #25595
O_Wao
Tänker råsa!

O_Waos avatar

Reg.datum: May 2009
Citat:
+1 på den!

O_Wao = oh wow!
O_Wao är inte uppkopplad  
Gammal 2012-08-12, 19:36   #25596
Madame
Madamp!

Madames avatar

Reg.datum: Sep 2008
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Hur gör ni andra när ni träffar någon som har barn? Ligger ni lågt eller kliver ni fram o styr upp saker o ting? Eller ni som har barn, vad skulle ni tycka om en människa ni precis börjat lära känna tillrättavisar ert barn?
Jag löser det genom att inte dejta alls, då slipper man hela barnproblemet
Madame är inte uppkopplad  
Gammal 2012-08-12, 19:56   #25597
r3mpuh

r3mpuhs avatar

Reg.datum: Apr 2008
Är man inte beredd att överösa ungen, som inte är av sin egen avkomma, med kärlek,
skall man hålla sig borta från modern. Sådana plast-farsor bör upphöra att existera.
You can do it maybe! ~
r3mpuh:s Träningsjournal ~ Marklyft: 200 kg
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Du verkar vara en person som skulle kunna koka någons katt som kärleksförklaring och sedan inte förstå deras arga reaktion.
r3mpuh är inte uppkopplad  
Gammal 2012-08-12, 20:10   #25598
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Reg.datum: Feb 2006
Citat:
Ursprungligen postat av r3mpuh Visa inlägg
Är man inte beredd att överösa ungen, som inte är av sin egen avkomma, med kärlek,
skall man hålla sig borta från modern. Sådana plast-farsor bör upphöra att existera.
så du överöser kärlek över alla barn oavsett hur de beter sig?

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad  
Gammal 2012-08-12, 20:14   #25599
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Cilia Visa inlägg
Nu tror jag inte alla singelmammor har jobbiga barn. Har dom med barnen på dom första dejterna? Det låter jättekonstigt. I början måste man få vara själv och se om det finns något där över huvud taget innan man släpar in barnen i relationen. Hur många knasiga män ska dom få träffa, eller bra?

Jag skulle nog bete mig som jag gör med mina vänners barn dvs låta dom sköta uppfostrandet men agera när det berör mig. Barn måste liksom alla vi andra få veta när dom gör något som påverkar någon. Det kan inte bara komma från en person. Föräldrarna kan inte veta vad som påverkar mig det måste jag förklara. Om barnet drar mig i håret måste jag få säga ifrån. Om den gör något gulligt måste jag få säga det. Om barnet inte vill borsta tänderna skulle jag låta föräldern ta hand om det.

Nu pratar jag om i början av ett förhållande. Blir det långvarigt och man flyttar ihop etc blir det en annan situation men där är väl inte du Skuggan?
Det svåra med att träffa någon som har barn är att få ut lite kvalitét sett över en tidsperiod... att träffas 1ggn/varannan vecka är knappt ett jota på ett halvår. Så de flesta som jag har träffat på iaf maskar faktiskt nya män som vänner och ser till o träffas ändå med barnet i närhet. Som kompisar givetvis. Annars tar det sådan jädrans tid innan man i huvudtaget får kläm på om man vill umgås mer. Dessutom, både för min och för tjejens del, så säger det faktiskt en hel del om hur det fungerar ihop med barnet. Det är liksom ingen inventarie, utan ett liv ändå.

Citat:
Jag löser det genom att inte dejta alls, då slipper man hela barnproblemet
du kör koloträffar enbart och hoppas på no kids?

Journalen
Gammal 2012-08-12, 20:17   #25600
Spartansk
Banned User

Reg.datum: Mar 2011
Citat:
Ursprungligen postat av madame Visa inlägg
jag löser det genom att inte dejta alls, då slipper man hela barnproblemet
+1
Spartansk är inte uppkopplad  
Gammal 2012-08-12, 20:19   #25601
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Spartansk Visa inlägg
+1
återkom när du passerat 30.
enda sättet att undvika barn då är att datea tonåringar eller hämta hem thailändskor.

Journalen
Gammal 2012-08-12, 20:20   #25602
Cilia
Kolos egen surtant

Cilias avatar

Reg.datum: Sep 2003
Ort: (_/_)= small ass, (__/__) = big ass s= smile, S= big smile, g= grin, eg= evil grin, (.)(.) = stiff pez nipples
Citat:
Det svåra med att träffa någon som har barn är att få ut lite kvalitét sett över en tidsperiod... att träffas 1ggn/varannan vecka är knappt ett jota på ett halvår. Så de flesta som jag har träffat på iaf maskar faktiskt nya män som vänner och ser till o träffas ändå med barnet i närhet. Som kompisar givetvis. Annars tar det sådan jädrans tid innan man i huvudtaget får kläm på om man vill umgås mer. Dessutom, både för min och för tjejens del, så säger det faktiskt en hel del om hur det fungerar ihop med barnet. Det är liksom ingen inventarie, utan ett liv ändå.
Dom flesta jag känner som är separerade har barnen varannan vecka. Det ger mer tid än 1 gg/vecka. Men det är inte lätt för dom att få ihop livet. Så är det ju när man har barn. Det tar upp mycket av ens liv.

Jag vet inte när jag har likställt ett barn med en inventarie?

Du frågade hur vi gör och jag berättar. Vet inte hur det blev ett påhopp? Jag tror inte på att blanda in barnen för tidigt. Det är min grej. Du vill hoppa rakt in, fine. Då kan berättade jag hur jag hanterar barn som inte är mina.
Gammal 2012-08-12, 20:22   #25603
Spartansk
Banned User

Reg.datum: Mar 2011
Citat:
återkom när du passerat 30.
enda sättet att undvika barn då är att datea tonåringar eller hämta hem thailändskor.
Ett år och tre dagar kvar.
Spartansk är inte uppkopplad  
Gammal 2012-08-12, 20:25   #25604
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Citat:
Dom flesta jag känner som är separerade har barnen varannan vecka. Det ger mer tid än 1 gg/vecka. Men det är inte lätt för dom att få ihop livet. Så är det ju när man har barn. Det tar upp mycket av ens liv.

Jag vet inte när jag har likställt ett barn med en inventarie?

Du frågade hur vi gör och jag berättar. Vet inte hur det blev ett påhopp? Jag tror inte på att blanda in barnen för tidigt. Det är min grej. Du vill hoppa rakt in, fine. Då kan berättade jag hur jag hanterar barn som inte är mina.
Mitt svar var inte på enbart ditt inlägg, det var ett allmänt svar inklusive ditt inlägg.

Jag brukar vänta normalt sett med att träffa barnen, men det har visat sig vara fail. Allt har känts bra tills jag träffat barnen, då har typ alla träffarna känts förgäves. Just nu resonerar jag att det faktiskt är bättre att träffa barnen tidigt, kanske inte första träffen såklart, men inte 10'e heller. Spela kompis, se hur det fungerar o flyter, se hur den andre är som förälder. För min del så ser jag den personens "rätta jag" enormt fort i de förhållandena.

Inget rätt eller fel, jag har bara tabbat mig lite för många gånger med att kära ner mig i en tjej, sedan träffat barnet, sett nya sidor hos tjejen som mamma och det i kombination med barnet har fått mig att springa långt över bolts rekord på 100m därifrån.

Journalen
Gammal 2012-08-12, 20:25   #25605
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Citat:
Dom flesta jag känner som är separerade har barnen varannan vecka. Det ger mer tid än 1 gg/vecka
Om man bor på samma ställe. I mitt fall är det oftast 15-30 mil mellan. Enkel resa.

edit: att träffa barnen och presentera sig som en partner tidigt ser jag som fel. Att träffa barnen och vara en bekant, kollega eller så, stör förhoppningsvis inte barnens världsbild så till den grad att det är negativt. Att presentera sig som en partner eller göra närmanden till sin date inför barnen, DET får verkligen vänta i min värld. Bara för att förtydliga ståndpunkten.

Journalen

Senast redigerad av shadowfire den 2012-08-12 klockan 20:27.

Stängt ämne

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:06.