Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Stängt ämne

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-08-09, 10:18   #25486
Stoltz
Jag ber om det.

Stoltzs avatar

Reg.datum: Sep 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Mental Visa inlägg
Halvvägs genom det där inlägget trodde jag du var daten som svarade i tråden. Haha!

Woops
Stoltz är inte uppkopplad  
Gammal 2012-08-09, 10:37   #25487
Macroman
Registered User

Reg.datum: Jul 2011
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Ja, man kan ibland få en del gratis av utséende. Speciellt om man är i rätt sällskap och har ett socialt nätverk. Sen kan det även finnas särskilda fall där tjejen misstar blyghet för att killen är svår, så hon försöker hårdare.

Det handlar inte om att tjejer struntar totalt i utséende eller att osäkra killar automatiskt blir ratade. Finns ju dom som får ligga ibland trots att de varken ser bra ut eller har något självförtroende. Vad vi talar om är hur mycket olika faktorer påverkar attraktionen. Utséende är en faktor som inte ger särskilt mycket om man inte besitter andra kvaliteer. Det finns gott om snygga killar som inte får nånting för att de är för mesiga och inte tar initiativ.

Kvinnor och män fungerar helt enkelt olika. Olyckligtvis är det en såndär grej man behöver se och testa själv för att verkligen förstå. Det går såklart att peka på olika konkreta saker som attraherar, men någonstans behöver man ha varit där själv.
Citat:
Ursprungligen postat av Spartansk Visa inlägg
För att fortsätta gradera saker så är faktiskt inte "ta initiativ" så högt på attraktionsskalan heller. Jag har gått fram till massor tjejer och börjat prata utan att de blivit intresserade.
Tyvärr är det ju så att "raggning" är ett "numbers game". Dvs du kommer att bli nobbad/få dålig respons de flesta ggr du går fram till en tjej. Det viktiga är att inte ta det personligt utan bara rycka på axlarna åt det. Det är ju inte farligt att få nobben trots allt.

Man kan dela in tjejer i tre kategorier lite grovt:

1. De som är intresserade, du är helt enkelt deras typ av ngn anledning.
2. De som är neutrala dvs varken positiva eller negativa.
3. De som är negativa dvs de som aldrig kommer att ligga med dig ens om du var den sista mannen på jorden...

Här gäller det att snabbt sålla bort kategori nr 3 och det lär du märka rätt snabbt om du pratar med henne.

Det bästa är ju förstås att fokusera på nr. 1. Att hon är intresserad märker man genom att hon tittar på dig, ler åt dig eller både och.

Testa hur intresserad hon är kan du göra på följande sätt:

1. Titta henne i ögonen hela tiden. Möter hon din blick är det en positiv signal. Vik inte av med blicken.
2. Prova att ställa dig nära henne dvs innanför hennes "comfort zone" är hon bekväm med det så är det en stark signal.
3. Bli fysisk med henne dvs ta på hennes arm, håll hennes hand etc. Om hon inte drar sig undan är det en mkt stark signal. Denna fysiska aspekt kan man ju under optimala förutsättningar eskalera till hångel och slutligen sex.

De 3 punkterna ovan är sexuella till sin natur eftersom det visar att man vågar vara intim och heller inte är rädd för detta.

Exemplen ovan testas bäst på barer/nattklubbar eftersom det är lite enklare och folk är lite öppnare i en sån miljö men principen gäller överallt.

Om man sköter detta på rätt sätt kan man gå från en blick till hångel inom ngn minut och utan att ens ha pratat med tjejen.

Det gäller alltså att visa att man både vågar och visar öppet att man vill vara sexuell med tjejen i fråga. Tjejer gillar inte mesar men attraheras av handlingskraftiga män som visar att de åtrår dom. De tänder dessutom på att bli åtrådda.

Senast redigerad av Macroman den 2012-08-09 klockan 10:40.
Macroman är inte uppkopplad  
Gammal 2012-08-09, 11:47   #25488
skaparn
Registered User

skaparns avatar

Reg.datum: Dec 2003
Citat:
Ursprungligen postat av Sparven från Minsk Visa inlägg
Har nu dejtat samma tjej exklusivt i 3-4 veckor. Setts runda slängar 10-12 gånger på denna tiden. Känns bra, och hon säger samma sak om mig, att det känns bra and so on.
Grejen är att jag är van att "bli tillsammans" relativt snabbt, dvs man dejtar en kort period sen kör man på som pojk o flickvän. Tog upp detta med henne och hon tyckte det var för snabbt på, hon ville dejta längre för att undvika soffällan, dvs att bli "tråkig" och så i ett förhållande.

Är det så att hon verkligen vill ha spänningen med dejtingen, eller är hon osäker på mig?
Vad är skillnaden för dig att "dejtat samma tjej exklusivt" och att "bli tillsammans" med den tjejen?

Ska kanske tillägga att jag inte kverulerar utan är lite nyfiken på andras definition av vad som utgör "att vara ihop".
Gammal 2012-08-09, 13:41   #25489
snej
Äntligen Sofie! Tack! Jag älskar dej<3

snejs avatar

Reg.datum: Apr 2004
Citat:
Ursprungligen postat av skaparn Visa inlägg
Vad är skillnaden för dig att "dejtat samma tjej exklusivt" och att "bli tillsammans" med den tjejen?
Precis, det är ju i praktiken samma sak egentligen. Men börjar man prata om att bli pojkvän och flickvän för tidigt så tror/tycker jag att det kan kännas som att saker och ting går för fort fram helt enkelt.
snej är inte uppkopplad  
Gammal 2012-08-09, 14:59   #25490
cero
Registered User

ceros avatar

Reg.datum: Mar 2010
Håller med snej och skaparn. Även om ni inte är ihop officielt sett så kan ni ju fortsätta umgås som om ni vore det och låta utvecklingen ske naturligt.

Det är inte så att du är osäker och vill "låsa fast" henne?
cero är inte uppkopplad  
Gammal 2012-08-09, 17:41   #25491
Yes
Banned User

Yess avatar

Reg.datum: Aug 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Spartansk Visa inlägg
För att fortsätta gradera saker så är faktiskt inte "ta initiativ" så högt på attraktionsskalan heller. Jag har gått fram till massor tjejer och börjat prata utan att de blivit intresserade.
Jag betraktar det mer som en förutsättning till att det ska hända nåt. Annars skulle man ju mycket riktigt kunna räkna med att få henne intresserad bara genom att öppna. Riktigt så enkelt är det givetvis inte.

Citat:
Ursprungligen postat av Macroman Visa inlägg
Tyvärr är det ju så att "raggning" är ett "numbers game". Dvs du kommer att bli nobbad/få dålig respons de flesta ggr du går fram till en tjej. Det viktiga är att inte ta det personligt utan bara rycka på axlarna åt det. Det är ju inte farligt att få nobben trots allt.
Jag kan tycka det är lite både och faktiskt... Alltså, självklart måste man ta många nej, men att vara selektiv kan också ge en rätt hög sucess-rate. Fast det handlar nog mycket om vilken mental inställning man har.

Lite som när jag jobbade som säljare och chefen tyckte jag brände kundlistor. För mycket rutin i hopp om att någon ska fastna i nätet. Lägger man istället full fokus på nästa kund är det större chans att lyckas.

Citat:
Man kan dela in tjejer i tre kategorier lite grovt:

1. De som är intresserade, du är helt enkelt deras typ av ngn anledning.
2. De som är neutrala dvs varken positiva eller negativa.
3. De som är negativa dvs de som aldrig kommer att ligga med dig ens om du var den sista mannen på jorden...

Här gäller det att snabbt sålla bort kategori nr 3 och det lär du märka rätt snabbt om du pratar med henne.

Det bästa är ju förstås att fokusera på nr. 1. Att hon är intresserad märker man genom att hon tittar på dig, ler åt dig eller både och.

Testa hur intresserad hon är kan du göra på följande sätt:
Jag föreslår istället en enklare uppdelning. De du är intresserad av och de du inte är intresserad av. Problemet med din uppdelning är att även om den stämmer är det omöjligt att veta. Man nödgas dra till med mer eller mindre kvalificerade gissningar om vilken kategori hon tillhör och sen agera efter det. Och du har säkert precis som jag stött på tjejer som varit kalla i början och verkar tillhöra kategori 3, som sen visar sig vara intresserade.

Citat:
1. Titta henne i ögonen hela tiden. Möter hon din blick är det en positiv signal. Vik inte av med blicken.
Jag tycker det är stor skillnad från person till person. Blyga tjejer kan vika av direkt med blicken, speciellt om de är intresserade, medan mer självsäkra tjejer utmanar dig för att se vem som viker av först. Sen har du såklart kategorin som helt enkelt inte bryr sig.

Citat:
2. Prova att ställa dig nära henne dvs innanför hennes "comfort zone" är hon bekväm med det så är det en stark signal.
En av mina favoriter faktiskt. Kräver dock en del fingertoppskänsla, annars blir det lätt creepy och hotfullt. Men får man känsla för det är det ett effektivt sätt att skapa lite spänning.

Kan ju jämföras med en kvinna som försöker förföra en man. När hon håller sig lite för nära, "råkar" röra vid honom und so weiter.

Citat:
3. Bli fysisk med henne dvs ta på hennes arm, håll hennes hand etc. Om hon inte drar sig undan är det en mkt stark signal. Denna fysiska aspekt kan man ju under optimala förutsättningar eskalera till hångel och slutligen sex.
Ett bra tips här är att vara den första som bryter kontakten. Gärna lite lekfullt och retsamt. Istället för att hon går och tänker: "Eh... varför håller han i min hand för? Vad ska jag göra?", kan hon ju få bli frustrerad över att man knuffar bort henne och fokuserar på nånting annat istället. Mindre risk att det blir obekvämt plus att det blir en utmaning för henne om hon vill ha mer.

Citat:
De 3 punkterna ovan är sexuella till sin natur eftersom det visar att man vågar vara intim och heller inte är rädd för detta.
Är man inte bra på det och det inte kommer naturligt skulle jag dock vilja föreslå att man börjar odla en "haters gonna hate"-attityd. Det är lätt att snöa in sig på att försöka vara smidig och cool, med bra kroppspråk och "kino". Risken är dock att det blir konstlat och stelt ifall man ska gå och tänka i sådana banor hela tiden.

Om man är bekväm med sig själv och vågar köra sitt race brukar de flesta bitar falla på plats. Sen händer det alla att man gör snedsteg och klavertramp, men då är det bara att tackla det och försöka lära sig av det.

Citat:
Om man sköter detta på rätt sätt kan man gå från en blick till hångel inom ngn minut och utan att ens ha pratat med tjejen.
Annars kan man ju prova säga något som borde ge en örfil och bara hålla en stadig blick. Även känt som "schock and awe".

Citat:
Det gäller alltså att visa att man både vågar och visar öppet att man vill vara sexuell med tjejen i fråga. Tjejer gillar inte mesar men attraheras av handlingskraftiga män som visar att de åtrår dom. De tänder dessutom på att bli åtrådda.
True that.
Yes är inte uppkopplad  
Gammal 2012-08-09, 17:44   #25492
Ado2000
You dont make friends with sallad

Ado2000s avatar

Reg.datum: Dec 2011
Citat:
Ursprungligen postat av Mental Visa inlägg
Halvvägs genom det där inlägget trodde jag du var daten som svarade i tråden. Haha!

en sak jag undrar är , är det alltid så att man måste säga det rakt ut att man är pojkvän å flickväns på nåt sätt definiera det eller kan man bara sätta sig in i dom rollerna på nåt sätt utan å säga något ??

Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Jag hade en vilodag 2005.
Citat:
Ursprungligen postat av shut teh face Visa inlägg
Gillar midgets (and goats)

Senast redigerad av Ado2000 den 2012-08-09 klockan 17:46.
Ado2000 är inte uppkopplad  
Gammal 2012-08-09, 18:29   #25493
Angel
Ge mig nått fint nu!

Reg.datum: Feb 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Ado2000 Visa inlägg

en sak jag undrar är , är det alltid så att man måste säga det rakt ut att man är pojkvän å flickväns på nåt sätt definiera det eller kan man bara sätta sig in i dom rollerna på nåt sätt utan å säga något ??
Nån måste ju styra upp relationsstatusen på fb??!!
Angel är inte uppkopplad  
Gammal 2012-08-09, 19:07   #25494
mikaelj
Vrickad & älskvard

mikaeljs avatar

Reg.datum: Oct 2008
Citat:
Ursprungligen postat av Sparven från Minsk Visa inlägg
Har nu dejtat samma tjej exklusivt i 3-4 veckor. Setts runda slängar 10-12 gånger på denna tiden. Känns bra, och hon säger samma sak om mig, att det känns bra and so on.
Grejen är att jag är van att "bli tillsammans" relativt snabbt, dvs man dejtar en kort period sen kör man på som pojk o flickvän. Tog upp detta med henne och hon tyckte det var för snabbt på, hon ville dejta längre för att undvika soffällan, dvs att bli "tråkig" och så i ett förhållande.

Är det så att hon verkligen vill ha spänningen med dejtingen, eller är hon osäker på mig?
Vad spelar det för roll för dig vilken etikett ni har på det?
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
mikaelj är inte uppkopplad  
Gammal 2012-08-09, 19:16   #25495
Yes
Banned User

Yess avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Teddy9 Visa inlägg
Tack för din kommentar. Har redan preppat en lasange men å andra sidan känns inte det allt för fancy det heller (medvetet tonat ner matvalet och inte kört på något "lyxigt" och överarbetat).

Men att laga mat tillsammans blir en kul aktivitet att göra framöver om det nu blir så att vi ses igen.
Nå, lycka till iaf! Jag har själv kört liknande koncept förut och det är ju absolut inte dömt att misslyckas. Men ambitiöst är det på en första dejt.
Yes är inte uppkopplad  
Gammal 2012-08-09, 19:26   #25496
Macroman
Registered User

Reg.datum: Jul 2011
Citat:
Jag kan tycka det är lite både och faktiskt... Alltså, självklart måste man ta många nej, men att vara selektiv kan också ge en rätt hög sucess-rate. Fast det handlar nog mycket om vilken mental inställning man har.
Ja, fokuserar man på de intresserade tjejerna (nr. 1) så ökar sucess raten dramatiskt.

Citat:
Jag föreslår istället en enklare uppdelning. De du är intresserad av och de du inte är intresserad av. Problemet med din uppdelning är att även om den stämmer är det omöjligt att veta. Man nödgas dra till med mer eller mindre kvalificerade gissningar om vilken kategori hon tillhör och sen agera efter det. Och du har säkert precis som jag stött på tjejer som varit kalla i början och verkar tillhöra kategori 3, som sen visar sig vara intresserade.
Det jag inte skrev ut men implicit antog att ni skulle förstå var att alla tjejer man fokuserar på är man också intresserad av.

Citat:
Jag tycker det är stor skillnad från person till person. Blyga tjejer kan vika av direkt med blicken, speciellt om de är intresserade, medan mer självsäkra tjejer utmanar dig för att se vem som viker av först. Sen har du såklart kategorin som helt enkelt inte bryr sig.
Jo, men huvudsaken är att hon ser dig i ögonen. Om hon inte gör det är man på osäker mark för då kan hon lika gärna vara en 3:a. Är lite tveksam till för blyga tjejer iom att de ofta är särskilt sexuella. But whatever rocks your boat man...

Citat:
Ett bra tips här är att vara den första som bryter kontakten. Gärna lite lekfullt och retsamt. Istället för att hon går och tänker: "Eh... varför håller han i min hand för? Vad ska jag göra?", kan hon ju få bli frustrerad över att man knuffar bort henne och fokuserar på nånting annat istället. Mindre risk att det blir obekvämt plus att det blir en utmaning för henne om hon vill ha mer.

Är man inte bra på det och det inte kommer naturligt skulle jag dock vilja föreslå att man börjar odla en "haters gonna hate"-attityd. Det är lätt att snöa in sig på att försöka vara smidig och cool, med bra kroppspråk och "kino". Risken är dock att det blir konstlat och stelt ifall man ska gå och tänka i sådana banor hela tiden.
Ja, det går inte att göra detta mekaniskt utan det måste finnas ganska mkt känsla när man gör det.

En sak som man glömde nämna är att man ska le när man tittar dom i ögonen. Kan annars lätt bli lite creepy seriemördarblick annars...

Senast redigerad av Macroman den 2012-08-09 klockan 19:29.
Macroman är inte uppkopplad  
Gammal 2012-08-09, 21:48   #25497
Yes
Banned User

Yess avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Macroman Visa inlägg
Ja, fokuserar man på de intresserade tjejerna (nr. 1) så ökar sucess raten dramatiskt.
Det jag menar är att fokusera på tjejen och intressera sig för henne. Precis på samma sätt som att du inte får så många kunder om du kör ett säljmanus, utan du måste vara närvarande, fokuserad på kunden och försöka realisera det potentiella värdet.

Citat:
Det jag inte skrev ut men implicit antog att ni skulle förstå var att alla tjejer man fokuserar på är man också intresserad av.
Här menar jag att det är bättre att släppa tänket om hur intresserad hon kan tänkas vara. Självklart ska man inte helt ignorera den aspekten. Den blir exempelvis väldigt viktig om du faktiskt försöker ligga med henne. Annars finns risken att det blir väldigt, väldigt, fel. Men, istället för att försöka screena läget, se vart hon står osv. så bara köra. Utgå ifrån att hon är intresserad tills motsatsen är bevisad(behöver jag lägga till brasklappen "på ett respektfull vis"?).

Citat:
Jo, men huvudsaken är att hon ser dig i ögonen. Om hon inte gör det är man på osäker mark för då kan hon lika gärna vara en 3:a. Är lite tveksam till för blyga tjejer iom att de ofta är särskilt sexuella. But whatever rocks your boat man...
Jag tycker själv det märks ganska fort, oavsett om hon ser mig i ögonen eller inte. Men visst, jag tycker blyga tjejer är svåra. Osäkerhet är smittsamt.

Citat:
En sak som man glömde nämna är att man ska le när man tittar dom i ögonen. Kan annars lätt bli lite creepy seriemördarblick annars...
Håller inte med. Jag ler när jag känner för att le. Ibland är det inte alls, och ibland kan jag inte sluta. Ett leende kan lika gärna vara ett sätt att sticka hål på spänningen, och då får det motsatt effekt. Seriemördarblick kommer ofta av att man försöker leka arga leken och inte kan hålla en avslappnad ögonkontakt. Istället stirrar man utan att ens blinka.
Yes är inte uppkopplad  
Gammal 2012-08-09, 22:27   #25498
Spartansk
Banned User

Reg.datum: Mar 2011
Lite "kärleksproblem 1.01": http://thesinglesgym.com/2011/04/25/get-a-life/

Och lite mer: http://thesinglesgym.com/wp-content/...ised1docx1.pdf

Senast redigerad av Spartansk den 2012-08-09 klockan 22:28.
Spartansk är inte uppkopplad  
Gammal 2012-08-09, 23:56   #25499
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Reg.datum: Feb 2006
jag blir tokig! helt galet vad tjejer (å killar?) kan få till sjukt manipulerande bilder med mobiltelefon mot en spegel.. ser ut som värsta drömmen, gärna med urringat, stora bröst, superfina ögon... sedan när man träffas så är det... HALP!.. HELP!.. sådan skillnad! jag är helt förstummad över den tiden det måste ha tagit att stå och vrida i vinklar, fota 50 bilder, radera 49 och sedan ladda upp det som var finast och mest olikt.?! vi pratar timmar?!

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad  
Gammal 2012-08-10, 00:25   #25500
Fredszky
Kämpa! Kämpa! Kämpa!

Fredszkys avatar

Reg.datum: Aug 2001
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
jag blir tokig! helt galet vad tjejer (å killar?) kan få till sjukt manipulerande bilder med mobiltelefon mot en spegel.. ser ut som värsta drömmen, gärna med urringat, stora bröst, superfina ögon... sedan när man träffas så är det... HALP!.. HELP!.. sådan skillnad! jag är helt förstummad över den tiden det måste ha tagit att stå och vrida i vinklar, fota 50 bilder, radera 49 och sedan ladda upp det som var finast och mest olikt.?! vi pratar timmar?!
sånt där tycker jag man genomskådar oftast, men visst blir man förvånad ibland. vissa gör sig tom bättre i verkligheten, men AW-typer kan skilja sig mycket bild -> IRL

jag själv lägger upp ett par snygga och nån mindre bra bild. ibland händer det att man ser att daten blev besviken IRL, haha. i deras rosa dröm var det självaste brad pit dom skulle dejta tydligen, så kommer jag där liksom. men oftare verkar de nöjda.

så det finns både idioter och vettigt folk skuggan, inget nytt under solen. man får försöka genomskåda vem som är vad bara.

Stängt ämne

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:21.