2007-02-02, 23:12
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2004
|
F*n!!!!! Precis kommit hem efter en rinkbandymatch. Vi lyckades faktist ta en ledning och hålla den...
Tills insikten om en potentiell vinst infann sig efter paus  och vi fick hybris allihop  , vilket resulterade i att vi gick bort oss som små lemlar och motsåndarna fick in tre snabba  som vi aldrig lyckades hämta igen...
CCCRRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAPPPPPPPPPP!!!!!!!!!!!!!!! !!!
|
|
|
2007-02-04, 20:29
|
|
Registered User
|
Tog ett pass på skidorna idag, blev inget i fredags p.g.a. vädret. Inte för att det var optimala temperatur förhållanden idag...
Temperaturen började med massa + och gryniga spår som sakta men säkert övergick till isgata i takt med att dagsljuset försvann. För att boosta mitt humör ännu mer drog jag omkull i samma 90 graders kurva 3ggr. Var en liten nerförsbacke innan och första gången tänkte jag, det här kan ju inte vara så illa. en halv sekund senare låg jag på näsan på barmark och insåg att mina skidor åkt rakt på  . Var på väg att göra samma sak några varv efter det men jag lyckades springa/ramla/hoppa tillbaks till snön. När snön övergick till is i den kurvan senare på kvällen blev resultatet 2 felskär som resulterade i vurpor. Till sist blev det iallafall 2,5mil på 2h30min helt ok för min del. Rätt slut nu, vilket ger mig enorma längtan efter öppet spår som är mer än tre ggr så långt
|
|
|
2007-02-07, 12:27
|
|
Registered User
|
Körde längd igår igen, tog 3mil men jäklar så trött jag var på slutet. Det snöade konstant så glidet var uruselt. Fortfarande matt idag så det är nog bara att inse att jag kommer falla i koma när jag kommer fram till Mora.
Det tog iallafall 3h30min att beta av 3mil. Blir nog ett kort pass på en mil framåt fredag så jag hinner återhämta mig rejält inför söndag då jag ska försöka åka 4mil...
|
|
|
2007-02-11, 20:44
|
|
Registered User
|
Körde som planerat en mil längd i fredags gick riktigt bra tog en timme och var inte nämnvärt trött efteråt.
Nu till de stora bedrifterna, skulle försöka åka 4 mil idag. Spåret på Vreta golfbana är 10km så jag gick in för att beta av 4 varv.
Målet var i första hand bara att klara av det och i andra hand att göra det på under 5timmar, tyckte det var rimligt med tanke på mina tidigare resultat. Solen sken, spåren var riktigt bra och första varvet kändes ganska bra låg inte på så hårt eftersom jag vill hitta ett tempo som håller nio mil. Stannade efter varje varv och drack vatten samt åt en banan.
Andra varvet kändes som det gick snabbt blev inte omåkt lika ofta och kände att jag började bli varm i kläderna. Framemot tredje varvet började det ta emot lite, kände att syran började komma om jag drog på för mycket. Försökte ändå hålla ganska bra tempo, även om jag vill hitta en fart jag kan hålla länge så vill jag ju pressa mig medans jag tränar. Det börjde även ta emot en del mentalt, kändes som det var väldigt långt kvar att åka.
En positiv sak var att jag inte kände av så mycket blåsbildning på händerna och att ett par nyinköpta dyra sulor gjorde att fötterna höll lite bättre.
Sista varvet, hade väldigt nära till syran om jag pushade på för hårt. Fick ta det lugnt en km då jag bara använde en stav eftersom jag var tvungen att värma ena handen i armhålan då jag börjat tappa känseln i den. Kom iallafall igång igen efter den kilometern. Kändes som farten sjunkit markant från tidigare varv, blev också omåkt lite oftare igen men det får man ta efter 3mil. Lyckades öka tempot sista 2 km iallafall då jag försökte ta ut det sista. Visade sig när jag var klar att jag inte hade lyckats, kände mig relativt fräsh.
Så till sist kom överraskningen, trodde att det gått åt närmare 5 timmar men det visade sig att jag klarat av 4mil på 3h och 50minuter är grymt nöjd med det!!!!!!!!!
|
|
|
2007-02-12, 13:51
|
|
Registered User
|
gött åkt plutten ! du kommer nog nästan kunna konkurrera med farsgubben min nu i helgen..
Dagens gympass
Marklyft 3x5 130
Planhantelpress 2x5 36
halvfrivändning med press 1x5 1x3 60 kg
Knäböj med stången på raka armar 3x10 35 kg
Triceps och rygg körde jag lite i maskiner idag.
|
|
|
2007-02-15, 22:39
|
|
Registered User
|
Åkte skidor idag, var hur bakhalt som helst  . Så jag gick in för ett rejält stakpass... och det blev det...
Hade hoppats på att åka 4mil men jag kom iväg lite sent så jag fick åka så långt jag hann.
Lyckades åka 3mil på 3 timmar efter det hade jag helt enkelt tid att åka mer, med facit i hand var det nog lika bra för jag var riktigt trött i rygg och triceps efter 3mil. Ganska nöjd ändå med tanke på hur dåligt fäste jag hade.
Vi ska börja köra bollsport varje torsdag med sektionen, så det blev en timme fotboll ikväll också.
|
|
|
2007-02-20, 15:10
|
|
Registered User
|
Åkte hem till Norberg för att åka skidor i helgen, så jag kunde få lite sällskap och tips av e150ds far. En seg herre det där kan jag säga, man tjänade inte mycket på ungdomlig energi inte. Kan även konstatera att det terrängen i bergslagen inte går att jämföra linköping som är platt som en planka. Får mer och mer förståelse varför somliga backar där hemma kallas för galgbacken och mördarbacken och annat uppmuntrande.
Vi åkte iallafall 3,2 mil på 2timmar och 55minuter blev mycket nöjd med det eftersom terrängen var mycket värre än det jag åkt i tidigare. Spåren var riktigt bra, vi åkte i spåren efter engelbrektsloppet. Färdkamraten (som åkt öppet spår förrut) tyckte jag hade kapacitet nog att klara av öppet spår så det var ju riktigt skönt att höra eftersom jag bara åkt längd i 4 veckor och då bara hunnit med 16mil. Ska försöka hina med ett kort lugnt pass imorgon sen blir det bara vila tills på söndag!
|
|
|
2007-02-24, 08:27
|
|
Registered User
|
Nu är det snart dags, imorgon är dagen D. Öppet spår... Börjar bli rejält nervös nu, frågar mig själv om och om igen vad jag har gett mig in på egentligen....
|
|
|
2007-02-27, 11:17
|
|
Registered User
|
Nu är det gjort!!!!!!!!!!!!!!!!
satan så segt det var innan Evertsberg och mellan Oxberg och Hökberg men till sist kom jag fram till Mora!!! Till stor del tack vare flickvän och föräldrar som stod och hejade på i spåret det höjde verkligen humöret när det kändes ensamt och tungt efter att stått på skidor i 5timmar utan att prata med någon!
10timmar och 35minuter tog det från Sälen till Mora, är inte helt nöjd med det, skulle vilja ligga närmare nio timmar än tio, det är visserligen tillfredställande nog att bara klara av det. Framförallt när man bara åkt 16mil längd totalt i sitt liv innan loppet.
Det var lite dåligt före och jag fick valla om 3 ggr men annars flöt det på ganska bra. Var faktist oförskämt pigg på kvällen efteråt och dagen efteråt. Som de flesta svor jag efter målgången att jag aldrig skulle göra om ett sånt lopp  , men jag börjar redan bli sugen på att ta en bättre tid  .
Har iallafall lärt mig att längdåkning handlar sanslöst mycket mer om teknik än fysisk kapacitet. Man blir ödmjuk av att bli omåkt av tanter, tjockisar, stickor och allt annat som kan stå på skidor. Värst av alla var veteranerna som såg ut att kunna blåsa omkull för minsta vindpust men lik förbannat höll jämna steg eller ännu högre fart!!! 
Helt mad skillz har dom!!!!!!!!!!!!!!!
|
|
|
2007-02-28, 09:54
|
|
Registered User
|
tycker att det var riktigt bra gjort ! nu äär det dags att börja oroa sig för vättern !!
|
|
|
2007-03-05, 10:44
|
|
Registered User
|
Glömde berätta en sak, LiThe Balls hade match igen i torsdags. Det slutade med vinst för första gången någonsin. Vi lyckades ta ledningen och kommando i första halvlek.
Andra halvlek blev hårdare, vi fick flera utvisningar och spelade 3 mot 5 ett tag. De knappade in mer och mer blev tungt att bryta den defensiva trenden efter allt spel i numerärt underläge.
Trots det lyckades vi göra ytterliggare ett mål innan vi blev fulltaliga. 3-2 till LiThe Balls är numera inskrivet i historie böckerna!
|
|
|
2007-03-09, 11:41
|
|
Registered User
|
Gymade i måndags:
chins; 5, 4 och 3
sittande rodd (en hands); 8 på 40kg, 5 på 50kg och 8 på 40kg (körde ganska lätt och strikt)
frivändning med axelpress; 6 på 50kg, 2 på 70kg och 6 på 50kg
hantellyft åt sidan; 6 på 16kg, 4 på 19kg och 8 på 11kg
Blev dunder förkyld och fick lite ont i ryggen efter det här passet. Så där slutade min storartade återtåg till gymträning
Vi hade sektionsbollsport igårkväll, skulle ta det lugnt på grund av förkylningen. Det gick ju väldigt bra, vi skulle spela badminton, jag kunde inte hålla igen... Så jäkla kul att spela badminton igen, var typ ett år sen sist!
|
|
|
2007-03-26, 10:42
|
|
Registered User
|
Nu har här varit tyst länge, men det ska jag ändra på. Kan ju berätta att det långa träningsuppehållet har berott på en rygg som krånglat efter vasaloppet. Har fått besöka sjukgymnast och det har visat sig att min rygrrad har lutat åt vänster och detta antagligen bidragit till mina ryggproblem i samband med gym också.
Nu är jag lite rakare och har precis kört mitt första pass.
Chins; 2x3 och latsdrag 8 på 90kg
Sittande rodd (enhands); 8 på 40kg, 4 på 50kg och 8 på 40kg
Sittande hantelpress; 6 på 26kg, 4 på 29kg och 6 på 23kg
Hantellyft åt sidan; 6 på 13kg, 4 på 16kg och 8 på 11kg
|
|
|
2007-03-27, 13:46
|
|
Registered User
|
dagens pass:
bänkpress; 8, 10 sist 7 på 90kg (man tappar ju all uthållighet under så här långa uppehåll armarna bara skakade)
lutande hantelpress; 8 på 26kg, 8 på 31kg och 5 på 31kg
hantelcurl (mot bräda); 6 sen 5 på 19kg, orkade bara 4 på 16kg efter det så jag hoppade sista övningen och gick till dushen och grät istället
|
|
|
2007-04-11, 16:11
|
|
Registered User
|
Fyllde år i förra veckan så tjejen bjöd mig på texas longhorn i linköping. Beställde "sitting bull" ett kilo saftigt grillad ko  så jäkla gott.
Kom hem och ställde mig på vågen 120,4kg första gången jag knäckt den gränsen.
När jag sedan åkte hem över påsk visade polarna gamla partybilder, då kom insikten om hur fet jag blivit sen jag flyttade till linköping. Så nu blir det till att hålla kosten lite bättre!
Är igång med träningen igen nu, f*n så klen jag har blivit.
igår:
sittande rodd; 8 på 90kg, 4 på 100kg och 8 på 90kg
latsdrag; 8 på 90kg, 4 på 100kg och 6 på 90kg
frivändning med axelpress; 3x6 på 50kg la inte på så tungt här, tjejen fick istället vara med och kolla så jag höll ryggen rakt genom lyftet...
det gjorde jag inte så det kan ju förklara en del av ryggproblemen
hantellyft åt sidan; 6 på 16kg, 4 på 19kg och 8 på 13kg
dagens
hantelpress; 6 på 40kg, 3 på 43kg och 8 på 33kg
flies i cc; 3x8 på 30kg
bicepscurl i maskin; 8 på 30kg, 4 på 40kg och 6 på 30kg
hantelcurl; 6 på 19kg, 3 på 21kg och 8 på 16kg
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:50.
|

|