Var på LTK idag och fick hjälp av mina snälla klubbkamrater att dra på tröja och passa när jag lyfte, utan dem hade det aldrig gått att köra bänktröja idag. Tack!
Bänkpress
70x10
70x10 fu
120x3
150x1
160x1 tröja på
190x1+1 fick ta av tröjan och dra på den igen, den kasade upp högt på biceps av någon anlednig.
200x1
210x1
220x1
Det gick bra med tröjan idag, en liten förhoppning om att kunna tävla med den nästa söndag finns men långt ifrån säkert. Aningens smärtsamt i armbågen på utsidan i sista lyftet men som tur är inget på insidan som brukar vara ett problem.
Militärpress
65x10/10/10/10
Semi-kasst idag, dels pga bredspackling av väggar hela förmiddagen (kändes i utlåsningen) men mest pga att jag hade aningens dåliga lyftbanor, en träff men den hade troligen inte blivit godkänd... jag får damma av min gamla tröja och testa imorgon och sen min nya igen på torsdag och hoppas på bättre lycka då.
Bänkpress
60x25
100x5
120x3 5cnt
140x2 5cnt
155x1 Bänktröja på
170x1 träffen var nog ca en mil borta
195x1 ca 10cm till träff
205x1 ca 5cm till träff
215x1 ca 0,5-1cm till träff
215x1 träff men tveksamt godkänt Bänktröja av
140x2
140x3
Optimismen har fått sig en törn idag, nu hoppas jag bara på bättre lyft på torsdag.
Förutom att jag hade jäkligt trevligt sällskap på besök i garaget så är idag en dag som jag är rätt jävla duktigt missnöjd med, mest med mig själv. Jag har haft känningar sedan i tisdags på vänster sida av halsen från strax under örat/käken ner till ungefär där nyckelbenet fäster på framsidan. Jag vet inte riktigt om det gör ont, det är liksom mer en brännande känsla och det hindrar mig både i avlyft och press. I tisdags kändes det på avlyft på +195kg med bänktröja, igår redan på 120kg raw och idag kunde jag knappt lyfta av 170kg ens med tröja och precis på gränsen att jag fick upp stången från klykorna på 190kg, lyften gick sådär. Bytade till en gammal tröja efter bara två lyft med min nyaste och körde 170kg och 195kg och pressen var lika dålig men det funka iaf så det får bli min gamla tröja på söndag. Sugigt men sant.
En annan sak som stör mig med min nya tröja är att den har en förmåga att kasa upp på biceps, jag trodde att mina armar var olika stora men det visade sig efter att jag kollade ärmarna mot varandra att den vänstra är nästan en hel cm större! Det lustiga är att den var inte det när jag fick hem den och jag har inte töjt den mer än på kroppen. Aningens jävla idiotstörigt faktiskt. Jag får helt enkelt sy in den.
Bänkpress
70x10
70x10 fu
120x1
140x1
155x1 Katana på
170x1 en evighet till träff
195x1 ca 5cm till träff Fury på istället
170x1 2,5cm till träff
195x1 bra lyft med ok stop osv
Jag hoppas att detta bara är en sträckning och attt den behagar försvinna jävligt fort, helst till imorgon.
Ja då har det varit tävling, jag lyckas nästan alltid med att skada mig precis så lite så att jag börjar fundera på att skita i det men sparkar mig själv i röven och ser till att göra så gott det går. Jag får fundera på varför jag alltid ska lyckas sabba en armbåge, få sträckningar i halsmuskler eller nått annat korkat elände strax innan tävling.
Det gick iaf bra idag, långt över förväntan och trots en avdammad pensionerad aldeles förstor bänktröja (tog på den själv).
Uppvärmning
65x15
90x5 redan här kändes det rätt skräpigt och aningens smärtsamt
120x1
140x1 Tröja på
170x1
185x1 Tävling 195
godkänt 3-0 205
godkänt 3-0 detta skulle varit mitt sista lyft men så kände jag att va fan, det kan ju bara gå åt skogen och lyfte sen 210
godkänt 2-1 tydligt rövlyft med ena skinkan
Det bidde en tredjeplats iaf, inte fy skam när man tävlar i samma klass som Johnny Wahlqvist.
Nu blir det långpaus till sommaren för mig, jag kommer tillbaka till tävling igen när blivit återställd från handledsoperation.
Grattis iaf!
Citat:
Ursprungligen postat av Herman H
Äh, va? Detta får undersökas.
Och tack föresten.
Nu såg jag va du menade, jo jag är ju faktiskt 2a bland seniorer, tänkte inte på att Jacob Magnusson från Ystad faktiskt är junior... Han lyfte 20kg mer än mig. Men då så, alltid trevligt med en högre placering trots det blygsamma deltagandet i min viktklass.