Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Stängt ämne

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-07-26, 17:37   #25351
Sandra81
Registered User

Sandra81s avatar

Reg.datum: Sep 2011
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Hädanefter ska jag bannemig ta med mig varje ny date på fjällvandring.

4-5 dagar i fjällen, i hård, hård vandring och fysisk ansträngning till plågsam smärta i fötter och leder, regn, blåst, kyla, hunger, frystorkad mat, panik när man inte hittar tältplats och är så trött att man kan somna ståendes, ännu mer regn, ännu mer blåst, berg som ska bestigas trots att kroppen skriker efter vila osv. Dessutom får man skita i en buske med den andre på ögonavstånd och fis-tröskeln passeras efter 1 påse frystorkad chili con carne.

Ett par dagars fjällvandring motsvarar bannemig 5 års relation.

Nu var jag inte ens intresserad av tjejen jag kidnappade med på en tur i dagarna, utan det var enbart vänskap denna gång - men jisses vad man lär känna varandra och se varandras rätta jag under sådana omständigheter. Egenskaper, värderingar, humörsvängningar, aggression, utstrålning, kämparglöd, engagemang, ambitioner - ett sjukt brett register som presenteras (eller uteblir) med automatik.
Det är en bra idé ... gillar sånna äventyr men själv skulle jag inte klara kylan. där är min stora svaghet. vita fingrar å tår efter några minuter bara.
Gammal 2012-07-26, 17:39   #25352
mikaelj
Vrickad & älskvard

mikaeljs avatar

Reg.datum: Oct 2008
Citat:
Ursprungligen postat av Sandra81 Visa inlägg
Det är en bra idé ... gillar sånna äventyr men själv skulle jag inte klara kylan. där är min stora svaghet. vita fingrar å tår efter några minuter bara.
Raynauds? (är det så vanligt? alla verkar ju ha det.)
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
mikaelj är inte uppkopplad  
Gammal 2012-07-26, 17:50   #25353
Sandra81
Registered User

Sandra81s avatar

Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj Visa inlägg
Ingen aning.. troligtvis har jag förfrusit dom i kalla stall som liten. kunde komma hem utan känsel i fingrar å tår och fick stå under ljummet vatten i flera minutrar. vet inte om det är en myt att man blir känsligare om man förfrusit sig flera gånger men det verkar så. eller så är de raynauds. dom ser iaf likadana ut efter en stund i kyla. under 10+ är det tjockvantarna på och på vintern dubbla vantar eller värmepåsar i dom.
Gammal 2012-07-26, 18:12   #25354
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Reg.datum: Feb 2006
Citat:
Ursprungligen postat av Sandra81 Visa inlägg
när man är på sådana äventyr har man kläder och utrustning därefter, så kylan är faktiskt inget problem egentligen. Den är påtaglig innan man tar paus och får på sig rätt klädsel, men med tre lager och fysisk aktivitet så svettas man mer än fryser, tro mig

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad  
Gammal 2012-07-26, 23:29   #25355
Lellan
Ge mig en igloo

Lellans avatar

Reg.datum: Aug 2002
Jag har ngn konstig ångest nu som gör att det trillar tårar ur mina ögon. "Det gör inget, kom" sa min pojkvän och mötte mig på tåget, gav mig en flaska iskall loka mash-up jordgubb lakrits (är besatt av den, men den finns knappt att få tag på), bjöd på en busstur till sitt gamla älsklingsgym och där körde vi så svett (å någon tår) stänkte! Han var stolt över mig fast jag mådde piss, och vi hade roligt. Han sa att det syntes i mina ögon hur mycket jag tycker om honom.

Det var nog faktiskt det finaste jag varit med om! 35 kronor "dyrt" men mycket omtanke bakom!

Själv håller jag på med en liten "dagbok" där jag skriver i när jag tänker på honom men vi inte ses. Sms etc i all ära, men den dagen vi säger att vi älskar varandra ska han få den tänkte jag. Börjar varje anteckning med "Älskling" dock, fast jag aldrig kallat honom det än. Vi får väl se!

Senast redigerad av Lellan den 2012-07-26 klockan 23:31.
Lellan är inte uppkopplad  
Gammal 2012-07-27, 00:13   #25356
-squat-
Registered User

-squat-s avatar

Reg.datum: Apr 2002
Citat:
Ursprungligen postat av Lellan Visa inlägg
Själv håller jag på med en liten "dagbok" där jag skriver i när jag tänker på honom men vi inte ses. Sms etc i all ära, men den dagen vi säger att vi älskar varandra ska han få den tänkte jag. Börjar varje anteckning med "Älskling" dock, fast jag aldrig kallat honom det än. Vi får väl se!
Vad fint.
-squat- är inte uppkopplad  
Gammal 2012-07-27, 05:18   #25357
Tolkia
Moralistmoderator

Tolkias avatar

Reg.datum: Aug 2003
Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj Visa inlägg
Ja, det är hyfsat vanligt, åtminstone bland tjejer och åtminstone lindriga varianter. Inte sä att "alla" har det, men nog stöter man på dem.
Tolkia är inte uppkopplad  
Gammal 2012-07-27, 08:00   #25358
Lellan
Ge mig en igloo

Lellans avatar

Reg.datum: Aug 2002
Citat:
Ursprungligen postat av -squat- Visa inlägg
Vad fint.
Tror han kommer uppskatta det!

Mitt inlägg var alltså apropå presenter; ibland behöver det inte kosta, men heller inte vara en tjänst. Vanlig post tycker jag också känns mer romantisk än digital, och är ngt man kan ta på och ha på nattygsbordet etc.. saker man kan ta på kan vara nice! Fick ett par strumpor tex, dem har jag inte använt - bara går och klämmer på när jag tänker på honom!

Lellan är inte uppkopplad  
Gammal 2012-07-27, 08:02   #25359
Angel
Ge mig nått fint nu!

Reg.datum: Feb 2004
Citat:
Jag har ngn konstig ångest nu som gör att det trillar tårar ur mina ögon. "Det gör inget, kom" sa min pojkvän och mötte mig på tåget, gav mig en flaska iskall loka mash-up jordgubb lakrits (är besatt av den, men den finns knappt att få tag på), bjöd på en busstur till sitt gamla älsklingsgym och där körde vi så svett (å någon tår) stänkte! Han var stolt över mig fast jag mådde piss, och vi hade roligt. Han sa att det syntes i mina ögon hur mycket jag tycker om honom.

Det var nog faktiskt det finaste jag varit med om! 35 kronor "dyrt" men mycket omtanke bakom!

Sånt är värt allt. Någon som finns där och bryr sig om en och stöttar när man mår dåligt, viktigaste man kan ha.
Angel är inte uppkopplad  
Gammal 2012-08-02, 11:04   #25360
Spettet
Registered User

Spettets avatar

Drar iväg en liten uppdatering. Beslutade att om jag fortsätter träffa denna tjej så kommer känslor till slut utvecklas och det är inget bra nu när hon ska iväg nästan 1 år. så jag sa det till henne att jag tar lite avstånd för allting för jag inte ville bli sårad och hon hade full förståelse och hon ville inte att jag skulle ha känslor och vara ledsen när hon var iväg men att hon gärna ville vara min vän. Vilket jag vill med och att hon gärna får höra av sig när hon är iväg och hur det är och går. Lite ledsamt men känns skönt på något sätt.
Gammal 2012-08-06, 22:07   #25361
fiskarn
Registered User

Reg.datum: Apr 2009
Feg som man är skickade jag ett meddelande på fejjan till en tjej som jag träffat bara några gånger tidigare och frågade om hon ville hitta på nåt nån dag. Har gått drygt 3 dagar nu och fortfarande inget svar. Spelar hon svår eller är det bara att glömma och gå vidare? Att skicka ytterligare ett meddelande antar jag bara gör saken värre.
fiskarn är inte uppkopplad  
Gammal 2012-08-06, 22:10   #25362
TREX
Banned User

Reg.datum: Dec 2011
Citat:
Ursprungligen postat av fiskarn Visa inlägg
Feg som man är skickade jag ett meddelande på fejjan till en tjej som jag träffat bara några gånger tidigare och frågade om hon ville hitta på nåt nån dag. Har gått drygt 3 dagar nu och fortfarande inget svar. Spelar hon svår eller är det bara att glömma och gå vidare? Att skicka ytterligare ett meddelande antar jag bara gör saken värre.
Jag tror knappast hon spelar svår, det är inte riktigt i det läget (eller över mail heller för den delen) man ska göra det.
TREX är inte uppkopplad  
Gammal 2012-08-06, 22:13   #25363
Spartansk
Banned User

Reg.datum: Mar 2011
Citat:
Ursprungligen postat av fiskarn Visa inlägg
Hon kanske bara har glömt att svara, eller har problem med internet. Det är okej att skicka ett meddelande till, men låtsas som om du inte skickade det förra då. Inget "Jag noterade att du inte svarade på mitt förra meddelande" eller liknande.
Spartansk är inte uppkopplad  
Gammal 2012-08-06, 22:17   #25364
-squat-
Registered User

-squat-s avatar

Reg.datum: Apr 2002
Citat:
Tror han kommer uppskatta det!
Det tror jag också. Har du sett filmen "like Crazy"?
-squat- är inte uppkopplad  
Gammal 2012-08-06, 22:23   #25365
skaparn
Registered User

skaparns avatar

Reg.datum: Dec 2003
Citat:
Ursprungligen postat av Spartansk Visa inlägg
Hon kanske bara har glömt att svara, eller har problem med internet. .
Det där är det jävliga med asynkron kommunikation.

I mobilernas barndom skickade jag ett liknande SMS och svaret dröjde, och min tonårsångest tilltog. Jag sommarjobbade på E/// då och det fanns personer med djup kunskap inom GSM som hjälpte mig med att räkna lite på hur länge en mobil kunde vara avstängd och när i förhållande till mitt meddelande och min operatör osv, för att meddelandebuffern inte skulle räcka till och meddelandet inte skulle levereras.

Det var fint.

Stängt ämne

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:37.