2012-07-22, 14:50
|
|
Banned User
Reg.datum: Aug 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av Sandra81
Inte farligt alls.. men väldigt väldigt vanligt att det slutar så. öppna ögonen så får du se. 
|
Jamen, de flesta förhållanden slutar ju faktiskt. Även de som tillslut hittar "leva lyckliga alla sina dagar"-förhållandet brukar haft tidigare förhållanden som tagit slut.
Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj
Hörru fjäsk-Yes, har du fått många ragg-PM på Kolo? Det var inte det vi pratade om.
Jag gav exempel på hur snett det är att kräva att alla har nå'n sorts karriärsmål med livet eller vad det nu kan vara, samt en spekulation om varför.
|
Nja, ett par stycken bara.
Jag ser inte vad som skulle vara snett med det. Låter jättekonstigt att inte ha någon plan över saker man vill åstadkomma. Okej om man inte vill klättra just på karriärsstegen, men vad vill du programmera för nåt? Roliga projekt du skulle vilja jobba med, eller områden att utvecklas på? Jag kanske missförstår dig men det låter lite som: "Äh, jag går till jobbet, dricker kaffe och skriver lite kod. Sen åker jag hem igen. Vaddå vilja ha mer?".
|
|
|
2012-07-22, 14:54
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2002
|
Citat:
Ursprungligen postat av MrBoris
Exakt, jag tror faktiskt både Micke o Mini är trevliga IRL även om jag aldrig träffat dem.
|
Det tror jag också.
Citat:
Ptja, min första flickvän frågade mig vad jag skulle göra i framtiden, varpå jag svarade "programmera!". Hon undrade om jag inte hade någon plan eller några mål, och ansåg att jag var en trött stackare utan livsgnista. Bara för att jag inte hade funderat på var jag ser mig själv inom fem år.
Den sortens självförverkligande verkar vanligare bland tjejer. Är det för att de måste veta att deras partner har makt/status, och att det inte är attraktivt annars?
|
Precis. Angel har lagt fram exempel på det också. Partners makt/status ska bygga det egna varumärket, vilket ska få henne att framstå som lyckad av omgivning. Detsamma gäller utbildning, vänner, intressen etc. Jag tror att detta oftast bottnar i ett dåligt självförtroende/självkänsla.
|
|
|
2012-07-22, 14:59
|
|
Vrickad & älskvard
Reg.datum: Oct 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av Yes
Jag ser inte vad som skulle vara snett med det. Låter jättekonstigt att inte ha någon plan över saker man vill åstadkomma. Okej om man inte vill klättra just på karriärsstegen
|
Det var just det som inte var OK.
Citat:
men vad vill du programmera för nåt? Roliga projekt du skulle vilja jobba med, eller områden att utvecklas på? Jag kanske missförstår dig men det låter lite som: "Äh, jag går till jobbet, dricker kaffe och skriver lite kod. Sen åker jag hem igen. Vaddå vilja ha mer?".
|
Vad är felet med det?
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
|
|
|
2012-07-22, 15:03
|
|
Banned User
|
Citat:
Ursprungligen postat av mela
Det beror lite på vart i fighterstadiet människan är också. Någon som går igenom någonting stort är ingenting jag vill beblanda mig med, oavsett hur strongt det är.
|
Absolut. Sen är det också en fråga om vad det handlar om rent konkret.
|
|
|
2012-07-22, 15:08
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2011
|
Citat:
Ursprungligen postat av skaparn
Du är så fin! Aldrig känner jag mig så ung och oerfaren som när du levererar ett "lilla gubben, du är för ung och naiv för att förstå".
Kan du inte slänga in något om hur vältränad jag fortfarande är och att mitt hårfäste är lika orubbligt som tron hos en dörrknackande mormon?
|
njae. ja känner ju inte dig..
|
2012-07-22, 15:08
|
|
#curl4lajf
Reg.datum: Apr 2005
|
Citat:
Absolut. Sen är det också en fråga om vad det handlar om rent konkret.
|
Precis. Ganska så stor skillnad på någon som bearbetar att ens föräldrar dött eller försöker ta sig ur ett missbruk.
|
Citat:
Ursprungligen postat av Nattljus
Jag älskar henne, så jag vinner 
|
|
|
|
2012-07-22, 15:12
|
|
Banned User
|
Citat:
Vad är felet med det?
|
Fel och fel... trivs du med det och det gör dig lycklig så. Jag kan inte relatera till det. Det hade snarare gjort mig deprimerad i längden. Har liksom mina drömmar, mål och saker jag vill åstadkomma. Blir jag fast i samma rutt för länge mår jag inte bra. Där kan jag förstå tjejen om hon har svårt för det.
|
|
|
2012-07-22, 15:20
|
|
Vrickad & älskvard
|
Citat:
Fel och fel... trivs du med det och det gör dig lycklig så. Jag kan inte relatera till det. Det hade snarare gjort mig deprimerad i längden.
|
Att leva i nuet är fantastiskt. Jag önskar att jag var ännu bättre på det. Att bara tänka på och leva för vad som skall hända i framtiden låter sjukt jobbigt.
Citat:
Har liksom mina drömmar, mål och saker jag vill åstadkomma. Blir jag fast i samma rutt för länge mår jag inte bra. Där kan jag förstå tjejen om hon har svårt för det.
|
Det är tur att ni karriärshetsare har varandra.
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
Senast redigerad av mikaelj den 2012-07-22 klockan 15:21.
|
|
|
2012-07-22, 15:27
|
|
Banned User
|
Citat:
Att leva i nuet är fantastiskt. Jag önskar att jag var ännu bättre på det. Att bara tänka på och leva för vad som skall hända i framtiden låter sjukt jobbigt.
|
Det behöver inte vara antingen eller.
Citat:
Det är tur att ni karriärshetsare har varandra.
|
Absolut.
|
|
|
2012-07-22, 15:46
|
|
Vrickad & älskvard
|
Citat:
Det behöver inte vara antingen eller.
Absolut.
|
Det som stör mig mest är följande mening från dig tidigare: "Har liksom mina drömmar, mål och saker jag vill åstadkomma."
Vilket implicerar att jag saknar drömmar, mål och saker jag vill åstadkomma. Något som inte är det minsta sant, vilket man lätt hade sett om man sammanställt vad jag haft för mig de senaste åren.
Det är tröttsamt att "leva för nuet" likställs med "viljelös slacker".
Nog om mig. Och jag förstår inte varför jag tvångsmässigt försvarar mig själv på The Intarwebz.
Senast redigerad av mikaelj den 2012-07-22 klockan 15:50.
|
|
|
2012-07-22, 16:00
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2010
|
Citat:
Jag tvivlar på det.. Idag byter ju folk partner,dejtar osv som om dom bytte strumpor.
|
Haha, bor du i Storbritannien?
|
|
|
2012-07-22, 16:00
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2003
|
Citat:
njae. ja känner ju inte dig.. 
|
Kan du upprepade gånger avfärda mig för att jag inte har nog livserfarenhet kan du nog slänga in lite ogrundade komplimanger också. Seså, sätt igång!
|
|
|
2012-07-22, 16:03
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2007
|
Tråden har verkligen levererat det senaste dygnet.... Har för lite tid för att sätta mig in i allt.
Men fascinerade är det allt
|
|
|
2012-07-22, 16:53
|
|
Amiga forever
Reg.datum: Feb 2003
|
känns verkligen som jag har gjort ett kap.
en mer accepterande tjej får man nog leta efter, och då väldigt hårt:P.
"vill du spela spel medans vi pratar?gör det", "vill du ha nån timme till att spela/göra något annat?gör det", vill du umgås med kompisar en hel helg?gör det, vi ses nästa helg" med mera.
skulle detta ha varit någon utav mina tidigare ex så skulle det bli en massa crap om att jag inte skulle ha älskat/tyckt om/brytt sig om dem, men inte denna tjejen, hon är lika positivt inställd och vet att jag tycker om henne lika mycket för det  .
i strucked gold
|
"Stora tänkare har alltid mött kraftig opposition från mediokra tänkare"
Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information
|
|
|
2012-07-22, 17:12
|
|
Banned User
Reg.datum: Feb 2010
|
Yes: Personlig fråga till dig som är ambitiös i yrkeslivet och vill åstadkomma saker: Tänk dig att du träffar en jättego, smart, rolig, snygg och trevlig tjej, hon stödjer dig i din karrärshets, men själv har hon inga större ambitioner bortom att jobba 75% i kassan på ICA och att slappa med att se på dåliga serier på tv.
Ratar du?
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:34.
|

|