2012-07-22, 01:29
|
|
Banned User
Reg.datum: Feb 2005
|
Jag.. tycker ni verkar bra ihop =)
|
|
|
2012-07-22, 01:45
|
|
Banned User
Reg.datum: Aug 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av mela
Absolut. Det säger visserligen inte om en person, om denne har en doktorsexamen, fet lön, schysst lya osv. Han/hon/det är antagligen ganska så driven och engagerad. Men det är inte en sådan grej som man blir kär i.
Utstrålning, charm, humor och intelligens är grejer som man blir kär i 
|
Jag håller med min kära favoritfilosof Ayn Rand i den här frågan. Vet inte hur man ska översätta det till svenska, men hon menade att det först och främst var en persons "sense of life" man blev kär i. Alltså ens grundläggande inställning till livet, en person implicitia livsfilosofi.
Själv dras jag till personer som har mött motgångar i livet men som fortfarande ustrålar en positiv attityd och livsglädje, som står omärkta av bitterhet, cynism och misundsamhet. Jag kan som många andra tycka det är fantastiskt med god utbildning, bra jobb och allt sånt där som är viktigt i livet, men ge mig en fighter som kan hantera nederlag och ta sig på fötter igen utan att bli fördärvad.
|
|
|
2012-07-22, 01:59
|
|
Korsordet
Reg.datum: Oct 2007
|
Jag känner inte igen mig i kräsenheten som flera nämner, vet inte om det är för att jag trivs lätt med "vettiga" personer, eller om jag bara inte vet vad kärlek är (Forrest Gump). Å andra sidan har jag inte en drös förhållanden bakom mig där jag fått uppleva hur det känns när den initiala "förälskelsen" dämpats och man istället kanske börjar irritera sig på den andra parten.
|
|
|
2012-07-22, 03:25
|
|
Workaholic
Reg.datum: Jul 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS
Det låter bittert och det är det väl till viss del men allt hon gör kommer få "mer" reaktion och fler som kommer till undsättning. Det kräver inget direkt mod att säga något om man vet att man kommer få positiv feedback/tröst, det krävs mod att vara ärlig och exponera sig själv när man vet att det finns risk för negativ feedback eller att bli ignorerad.
|
Precis, varför då hacka på stackars mig
Citat:
Skulle gissa att jag räknas in bland "bittra killar" men jag har försökt fokusera på att mobba MrBoris istället, dock är det svårt att få någon effekt när han är så stolt över att vara idiot 
|
Citat:
Fick hon kritik? Ja. Men den var menad konstruktiv, problemet var att hon inte hade någon som helst vilja att lyssna på den.
|
Det är där jag tycker många brister, såväl här som på min arbetsplats, ja överallt. Lyssna, ta in värdering, reflektera, sen förkasta eller håll med. Men trots det finns det folk som avskärmar sig allt som utgår från referensramarna, utan att ens reflektera en sekund.
Kan ta ett exempel från min arbetsplats, där jag till o med kan börja skriva beviset matematiskt men får ändå svar direkt att jag har fel innan jag ens avslutat formeln som jag vet stämmer.
Citat:
Ursprungligen postat av -squat-
Sen är inte alla så uppkäftiga som du/man upplever, då det i skrift är svårare att avgöra folks intention.
|
Exakt, jag tror faktiskt både Micke o Mini är trevliga IRL även om jag aldrig träffat dem. Dock är jag rädd för att om jag någon gång skulle träffa en koloit så skulle jag vara dömd på förhand pga allt jag exponerat här, trots att jag är en hyvens kille som de flesta kommer överens med
Citat:
Precis. Sedan finns det ju en del absoluta no-no som man inte kan kringgå  Men det är åsikter och värderingar. Inte som i "Han ska ha en doktorand på Chalmers" eller så annat extremt.
|
Vad är en doktorand värd? Eller en doktorsexamen för den delen? Finns många idioter som också klarar av att bli doktor utan att för den delen vara särskilt smarta. Så håller definitivt med dig, även om jag samtidigt måste erkänna att jag blev mer intresserad/förhållande-inriktad av tjejen min när jag fick veta vad hon studerade  Men det måste vara för att det stack ut från alla mina tidigare förhållanden där det var ICA-kassör till städerska utan några som helst ambitioner, fy så avtändande
Jag har lämnat kolozzeum p.g.a. kolo admins mörkning av statistik rörande brott, integration och asylsökande. När vi får en fri debatt endast då har Sverige en chans att komma på fötter igen. Jag lämnar efter mig en raggningsguide för dig som gillar att ragga tjejer på nattklubben
http://www.kolozzeum.com/forum/showp...ostcount=13997
Senast redigerad av MrBoris den 2012-07-22 klockan 03:27.
|
|
|
2012-07-22, 06:26
|
|
Tänker råsa!
Reg.datum: May 2009
|
Citat:
Den känslan som jag eftersträvar är att jag ska vilja vara med personen hela tiden, vilja ta med honom överallt och visa upp honom för allt och alla. Utan den känslan har man inget förhållande. Resten av kraven kan man kanske försöka ha lite lägre prio på.
|
Det var en bra summering tyckte jag. Jag har egentligen inte så höga krav på jobb etc, det handlar mer om det här som Mela skriver.
Senast redigerad av O_Wao den 2012-07-22 klockan 06:29.
|
|
|
2012-07-22, 10:22
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2011
|
men kräsenhet eller inte blir man kär så bryr man sig ju knappast om sin "kravlista".
|
2012-07-22, 10:42
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2006
|
Fattr inte hur det har kunnat blivit såhär att det man ska utgå ifrån är att den man träffar även har halva inne hos nån annan/flera andra? Att det är det som är standard läget? Borde väl vara tvärtom?
Alltså att det att träffa massa samtidigt är "normal" läget?
Jag har alltid tänkt att om man börjar datea någon/umgås/hånglar/myser/har sex så är man "ren" från någon annan? Det är väl det som var tanken från början, 2 personer träffar varandra blir intresserade/kära av varann.
MAX att man har något gammalt halvavslutat som ligger i bakgrunden och i princip dött ut.
Som det verkar vara i verkligheten nu man ser senaste sidorna i denna tråd verkar helt fucked up för mig.
Jag är absolut ingen old-timer gubbe med värderingar från 1800 talet, bara en vanlig kille i 25 års åldern från en svensk större stad.
Och har minst genomsnittlig, om inte stor, erfarenhet av tjejer/förhållanden/ligg/ragg/date etc.
Blev faktiskt helt ställd av allt detta.
|
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub
Living the dream.
|
|
|
|
2012-07-22, 11:05
|
|
Moralistmoderator
Reg.datum: Aug 2003
|
Citat:
Ursprungligen postat av Gpajpen
Fattr inte hur det har kunnat blivit såhär att det man ska utgå ifrån är att den man träffar även har halva inne hos nån annan/flera andra? Att det är det som är standard läget? Borde väl vara tvärtom?
Alltså att det att träffa massa samtidigt är "normal" läget?
Jag har alltid tänkt att om man börjar datea någon/umgås/hånglar/myser/har sex så är man "ren" från någon annan? Det är väl det som var tanken från början, 2 personer träffar varandra blir intresserade/kära av varann.
MAX att man har något gammalt halvavslutat som ligger i bakgrunden och i princip dött ut.
Som det verkar vara i verkligheten nu man ser senaste sidorna i denna tråd verkar helt fucked up för mig.
Jag är absolut ingen old-timer gubbe med värderingar från 1800 talet, bara en vanlig kille i 25 års åldern från en svensk större stad.
Och har minst genomsnittlig, om inte stor, erfarenhet av tjejer/förhållanden/ligg/ragg/date etc.
Blev faktiskt helt ställd av allt detta.
|
Jag tror faktiskt inte att det ÄR standard att köra dubbelt. Det som skrivs i den här tråden får ju stå för oss som skriver i den. Sedan har ju vissa i tråden blandat in att träffa kompisar och gud vet vad, och det är klart, att om "träffa kompis" också skall kallas "date" dubbeldate:ar väl alla.
|
|
|
2012-07-22, 11:11
|
|
Moralistmoderator
|
Citat:
Ursprungligen postat av MrBoris
Vad är en doktorand värd? Eller en doktorsexamen för den delen? Finns många idioter som också klarar av att bli doktor utan att för den delen vara särskilt smarta.
|
Jag måste citera det här, för det är förmodligen den enda gången i världshistorien vi står enade.
Man kan ju också vara väldigt intelligent och driven utan att vara smart i vardagliga ting (tänk överlevnadsduglig utan hjälp) eller särskilt trevlig, vilket båda är saker som kan vara viktiga om man skall leva tillsammans. En bekant i forskningssvängen fick den här kommentaren av en frustrerad kompis: "Hur kan du som är så smart vara så jäääävla korkad med alla vanliga grejor?!"
|
|
|
2012-07-22, 11:19
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia
Jag tror faktiskt inte att det ÄR standard att köra dubbelt. Det som skrivs i den här tråden får ju stå för oss som skriver i den. Sedan har ju vissa i tråden blandat in att träffa kompisar och gud vet vad, och det är klart, att om "träffa kompis" också skall kallas "date" dubbeldate:ar väl alla.
|
Ja jag vet inte. När man läser Yes och Sandra81s diskussion får man ju uppfattningen av att om man inte frågar så får man räkna med/skylla sig själv _OM_ den andra dubbeldejtar en/playar en/bara ute efter kk/etc
Menar på att jag trott och kännt hela livet att det är tvärtom liksom.
Om man inte frågar så räknar man med att den andra inte dubbeldejtar osv. Att det är det som är "det normala" när 2 pers börjar bli på G eller vad som.
Hoppas någon förstår hur jag menar, jag tycker att det säger sig självt att man inte provar flera samtidigt om man varit raggig/mysig/dateat/intim med nån annan.
Skulle jag träffa en tjej nu idag 2012 skulle jag alltså inte bli förvånad om jag är en i mängden av killar hon träffar som mer än vän/mer än som potentiell vän, är det intrycket jag får. Och DET känns extremt främmande och konstigt från den verklighet jag levt i hela mitt liv.
?
|
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub
Living the dream.
|
|
|
|
2012-07-22, 11:21
|
|
Vrickad & älskvard
Reg.datum: Oct 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia
Sedan har ju vissa i tråden blandat in att träffa kompisar och gud vet vad.
|
Nej, det är du som missuppfattat. Med "kompis" handlar det om attityd och inställning.
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
|
|
|
2012-07-22, 11:24
|
|
Ge mig nått fint nu!
Reg.datum: Feb 2004
|
Jag har blivit tokdissad av en killes släkt för att jag inte hade en examen som passade i deras norm. Så fort de pratar om någons partner så är det enda viktiga vad för utbildning personen har. Är det inte en jurist eller läkarexamen så spelar det ingen roll vad personen har för personlighet. Det roligaste var när någon i den släkten hade gift sig och det första som spottades fram med hån i rösten var "hon har bara gymnasieutbildning".
Försökte helt resultatlöst förklara att alla kan inte vara jurister och läkare, alla kanske inte vill vara jurister eller läkare. En del kanske inte har karriären som främsta mål i livet utan sätter sin framgång i andra saker ex familj.
Nu har jag ändå ett hyfsat jobb, hade jag varit servitris eller arbetat i butik hade jag nog blivit lynchad. Tråkig människosyn.
|
|
|
2012-07-22, 11:31
|
|
Ge mig nått fint nu!
Reg.datum: Feb 2004
|
Varför är inte Shadowfire med i Ensam mamma söker. Den mörhåriga singelmamman från Norrland som svär som en borstbindare hade ätit upp honom med hull och hår. Perfekt!!
|
|
|
2012-07-22, 11:39
|
|
Moralistmoderator
|
Citat:
Ursprungligen postat av Angel
Jag har blivit tokdissad av en killes släkt för att jag inte hade en examen som passade i deras norm. Så fort de pratar om någons partner så är det enda viktiga vad för utbildning personen har. Är det inte en jurist eller läkarexamen så spelar det ingen roll vad personen har för personlighet. Det roligaste var när någon i den släkten hade gift sig och det första som spottades fram med hån i rösten var "hon har bara gymnasieutbildning".
Försökte helt resultatlöst förklara att alla kan inte vara jurister och läkare, alla kanske inte vill vara jurister eller läkare. En del kanske inte har karriären som främsta mål i livet utan sätter sin framgång i andra saker ex familj.
Nu har jag ändå ett hyfsat jobb, hade jag varit servitris eller arbetat i butik hade jag nog blivit lynchad. Tråkig människosyn.
|
Jag kan ju inte låta bli att tycka synd om killen också (även om det var mest synd om dig), för det kan ju inte vara kul att upptäcka att ens familj är idioter.
|
|
|
2012-07-22, 11:46
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2011
|
Citat:
Ursprungligen postat av Gpajpen
Ja jag vet inte. När man läser Yes och Sandra81s diskussion får man ju uppfattningen av att om man inte frågar så får man räkna med/skylla sig själv _OM_ den andra dubbeldejtar en/playar en/bara ute efter kk/etc
Menar på att jag trott och kännt hela livet att det är tvärtom liksom.
Om man inte frågar så räknar man med att den andra inte dubbeldejtar osv. Att det är det som är "det normala" när 2 pers börjar bli på G eller vad som.
Hoppas någon förstår hur jag menar, jag tycker att det säger sig självt att man inte provar flera samtidigt om man varit raggig/mysig/dateat/intim med nån annan.
Skulle jag träffa en tjej nu idag 2012 skulle jag alltså inte bli förvånad om jag är en i mängden av killar hon träffar som mer än vän/mer än som potentiell vän, är det intrycket jag får. Och DET känns extremt främmande och konstigt från den verklighet jag levt i hela mitt liv.
?
|
tänk om det fanns fler killar som dig..
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:51.
|

|