2012-07-21, 23:04
|
|
Vrickad & älskvard
Reg.datum: Oct 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av -squat-
Ju länge du är singel, ju mer inrutad blir du, vilket innebär att det blir ännu svårare att leva med en annan människa. Så du måste ut och träffa människor och lära dig kompromissa. Ett "worst case scenario", kan ibland vara det som krävs för att man ska ta sig i kragen.
Man vill inte sitta sen på äldreboendet och tänka: "varför vågade jag inte mer".
|
Eftersom jag känner igen mig i O_Waos situation svarar jag på din fråga.
Det är inte om att göra förändringar i mitt liv och att leva annorlunda. Jag har åkt iväg till Lund bara häpp för att grilla. Problemet är att hitta någon som man faktiskt trivs med, eller egentligen, någon man inte vill vara utan.
Det är inte så förbannat enkelt. Själv vill jag ha en tjej som bryr sig om träning på någon atletisk nivå, inte någon som bara gör det för att man måste eller för att det är utseendefixerat. Intelligens är också ett måste. I någon mån skall hon både ha & uppskatta de kvalitéer som jag själv har. Men det verkar svårt att hitta. Vilket är väldigt konstigt, för så unik kan jag ju knappast vara...
Även om det antagligen till största del bara handlar om personkemi, som sagt.
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
|
|
|
2012-07-21, 23:05
|
|
Tänker råsa!
Reg.datum: May 2009
|
Citat:
Ursprungligen postat av -squat-
Ju länge du är singel, ju mer inrutad blir du, vilket innebär att det blir ännu svårare att leva med en annan människa. Så du måste ut och träffa människor och lära dig kompromissa. Ett "worst case scenario", kan ibland vara det som krävs för att man ska ta sig i kragen.
Man vill inte sitta sen på äldreboendet och tänka: "varför vågade jag inte mer".
|
Klart det är så, men jag är egentligen väldigt flexibel och anpassningsbar. Däremot är jag blyg och kan ha svårt att ta kontakt med folk, därav omdömet av random folk att jag är svår att gå fram till och börja prata med.
Men jag har funderat på worst case scenario, och jag har helt ärligt landat i att om andra människor står ut med xyz i sina förhållanden så har jag helt ärligt hellre en terrier och ampelliljor än att leva ihop med en annan människa och göra avkall på principer/hur jag vill bli behandlad/leva olycklig bara för att utåt visa att "Jag kan minsann ha ett förhållande jag med". Allt enligt devisen "I'd rather be alone than unhappy". Klart det suger apröv att alltid vara den som är singel, men när alternativet hittills alltid har varit nåt som får mig att instinktivt springa åt andra hållet efter ett kortare eller längre tag så tack, men nej tack.
|
|
2012-07-21, 23:06
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2003
|
Citat:
Ursprungligen postat av o_wao
klart det är så, men jag är egentligen väldigt flexibel och anpassningsbar. Däremot är jag blyg och kan ha svårt att ta kontakt med folk, därav omdömet av random folk att jag är svår att gå fram till och börja prata med.
Men jag har funderat på worst case scenario, och jag har helt ärligt landat i att om andra människor står ut med xyz i sina förhållanden så har jag helt ärligt hellre en terrier och ampelliljor än att leva ihop med en annan människa och göra avkall på principer/hur jag vill bli behandlad/leva olycklig bara för att utåt visa att "jag kan minsann ha ett förhållande jag med". Allt enligt devisen "i'd rather be alone than unhappy". Klart det suger apröv att alltid vara den som är singel, men när alternativet hittills alltid har varit nåt som får mig att instinktivt springa åt andra hållet efter ett kortare eller längre tag så tack, men nej tack.
|
+1
|
|
|
2012-07-21, 23:08
|
|
Registered User
|
Hehe I saw that.
Trodde Maine_cat var ditt villebråd för tillfället
|
|
|
2012-07-21, 23:09
|
|
Vrickad & älskvard
|
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS
Hehe I saw that.
Trodde Maine_cat var ditt villebråd för tillfället 
|
Ja, Maine_Cat, Sandra81 och BeautifulLeah. I want 'em all.
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
|
|
|
2012-07-21, 23:11
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj
Ja, Maine_Cat, Sandra81 och BeautifulLeah. I want 'em all.
|
Lämnar Camilla och kaninerna åt mig?
|
|
|
2012-07-21, 23:15
|
|
Banned User
Reg.datum: Dec 2011
|
Citat:
Lämnar Camilla och kaninerna åt mig?
|
Synd att Camilla blev bannad, hon var både utseendemässigt och åsiktsmässigt en frisk fläkt här inne.
Jag vet dock hur det fungerar i hierarkier, så att hon blev ihjäl-hackad och uppäten av de andra förvånar mig inte.
|
|
|
2012-07-21, 23:19
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av TREX
Synd att Camilla blev bannad, hon var både utseendemässigt och åsiktsmässigt en frisk fläkt här inne.
Jag vet dock hur det fungerar i hierarkier, så att hon blev ihjäl-hackad och uppäten av de andra förvånar mig inte.
|
Hah hon ville bli bannad men nice try
|
|
|
2012-07-21, 23:20
|
|
Banned User
|
Citat:
Hah hon ville bli bannad men nice try 
|
Hon ville bli bannad för att hon mådde dåligt för att hon blev ihjäl-hackad av de andra?
Nice try själv.
|
|
|
2012-07-21, 23:22
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2011
|
Citat:
|
jag skulle väldigt gärna vilja träffa alla irl nån gång å se om det är samma hierarki på riktigt också. jag har fått en känsla av att dom som är mest "uppkäftiga/elaka" här är väldigt blyga å svaga på riktigt.
|
2012-07-21, 23:24
|
|
Vrickad & älskvard
|
Citat:
Ursprungligen postat av Sandra81
jag skulle väldigt gärna vilja träffa alla irl nån gång å se om det är samma hierarki på riktigt också. jag har fått en känsla av att dom som är mest "uppkäftiga/elaka" här är väldigt blyga å svaga på riktigt.
|
Nej, jag är inte blyg.
Citat:
Hon ville bli bannad för att hon mådde dåligt för att hon blev ihjäl-hackad av de andra?
Nice try själv.
|
Så var det inte heller. Hon kunde bara, som så många andra, inte skilja person från sak. När varje diskussion tolkas som ett personangrepp slutar det alltid med grät.
Postat via en mobil enhet
Senast redigerad av mikaelj den 2012-07-21 klockan 23:27.
|
|
|
2012-07-21, 23:25
|
|
Registered User
|
Citat:
Nice try själv.
|
Jag tycker inte att vi hackade på henne men du får gärna motbevisa så man kan ändra på sig om man gör någon annan illa.
Visst blev hon ledsen men det var mer för att hon hade orimliga förväntningar och värderingar som folk sedan inte höll med om.
Fick hon kritik? Ja. Men den var menad konstruktiv, problemet var att hon inte hade någon som helst vilja att lyssna på den.
|
|
|
2012-07-21, 23:26
|
|
Registered User
|
Citat:
|
Jag är blyg ja, svag tycker jag inte att jag är.
|
|
|
2012-07-21, 23:26
|
|
Banned User
|
Citat:
|
Vad jag har hört från folk som har träffats så har alla varit väldigt snälla och trevliga mot varandra, vilket skulle kunna vara som du säger "blyga och svaga" fast med andra ord. Att inte våga vara sig själv om nu sig själv är uppkäftig, är ju att vara svag.
Det är ju också logiskt eftersom det vore idiotiskt att stämma träff för att det första man gör är hamna i luven på varandra.
Jag har absolut inget med Camilla att göra överhuvudtaget men av vad jag såg och speciellt på hennes reaktioner så var det mer än bara meningsskiljaktigheter som gjorde henne ledsen...
Senast redigerad av TREX den 2012-07-21 klockan 23:29.
|
|
|
2012-07-21, 23:28
|
|
Vrickad & älskvard
|
Citat:
Vad jag har hört från folk som har träffats så har alla varit väldigt snälla och trevliga mot varandra, vilket skulle kunna vara som du säger "blyga och svaga" fast med andra ord. Att inte våga vara sig själv om nu sig själv är uppkäftig, är ju att vara svag.
Det är ju också logiskt eftersom det vore idiotiskt att stämma träff för att det första man gör är hamna i luven på varandra.
|
Man kan ju undvika att umgås aktivt med de man inte tycker om, också.
Postat via en mobil enhet
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:01.
|

|