Bicep curl, standing, dumbells
1x10x10 framför kroppen, armbågsrehab
1x10x8 framför kroppen, armbågsrehab
1x10x6 framför kroppen, armbågsrehab
Total weight lifted: 240kg. Calculated peak effort 13.3kg @ 10x10kg
Fuck yeah
Skämt å sido det måste varit ett härligt pass med mastiga marklyft. Trots att du inte verkar nöjd med 5x237,5 kg. Vilket för övrigt är en väldigt respektabel prestation!
Ursprungligen postat av Gute
Jag blir aldrig "klar" med någonting, jag uppnår ingenting, jag bara lyfter.
det var rätt brutalt. Tog lång tid och många övningar var stela i viss mån. Krigade på ändå. Idag sitter jag med bortdomnade händer och en sjudjävla värk i ryggen på jobbet och försöker vara produktiv.
Skämt å sido det måste varit ett härligt pass med mastiga marklyft. Trots att du inte verkar nöjd med 5x237,5 kg. Vilket för övrigt är en väldigt respektabel prestation!
hahaha! Där kom den!
Jag har insett jag måste börja köra beeseps för att hålla armbågarna vid liv. Men det tär på självkänslan..
Jag hade siktat på en sexa i marken och när jag kollar videon av det så ser jag att det nog skulle varit möjligt med några andetag extra, men det tänker man väl inte på när man står o drar med bortdomnade tummar..
I övrigt är de här markpassen brutala, mycket stora hjälpövningar..
Citat:
Ursprungligen postat av Nitrometan
Du är sannerligen luthersk i dina träningspass!
Imponerande.
Train hard, fight easy eller hur det nu var.
Det börjar för övrigt vara slitsamt nu, ser väldigt mycket fram emot deload nästa vecka. Det är nu det är som viktigast att hålla hakan i bröstet, nävarna uppe och fortsätta svinga..
Bra idag! Fastän jag inte riktigt nådde upp till åttan i bänken så var det ändå en förbättring med tre repetitioner så framåt har det helt klart gått! Floorpressen börjar också röra på sig, 10kg pr. På slutet av träningen gjorde jag en superserie med hantelpress, facepulls och dips.
Fan vad din bänk går bra,, jag är så jävla avundsjuk på dig din starke Elo.
Jag ska släppa böj & mark ett tag pga skador,, hoppas man får upp rawbänken endel.
Fan vad din bänk går bra,, jag är så jävla avundsjuk på dig din starke Elo.
Jag ska släppa böj & mark ett tag pga skador,, hoppas man får upp rawbänken endel.
tack du, det har äntligen lossnat lite för mig efter att ha stampat på stället en lång stund, så jag är nog nöjd hittils (fast man alltid vill ha mer). Synd med dina skador, satsa hårt på bänken och ryggträningen så ska du nog se att det fort kommer mer kilo på stången i bänken!
Citat:
Ursprungligen postat av 130kg finsk sisu
vad skall man säga? Beundrar din träning just nu och känner enorm avundsjuka.
Det rullar på bra nu Hertigen. Har tagit mycket influenser från hur du har tränat under åren, men nu har jag lagt det riktigt i system och vilka resultat det kommer! (här främst i övningsval och upp till en målserie varje pass, assistansbänken är alltid upp till max-tre tills väggen kommer emot och jag börjar faila - då kommer jag kapa tillbaka lite och köra en progression där också). Du är snart tillbaka i gamet med samma intensitet som förr Freddi, stå ut!
Lite ord på vägen: Angående dikten Fänrikens hälsning skrev Runeberg i ett brev till en svensk vän den 1 maj 1858: "Av Stål kommer jag ihåg, att vi för några dagar sedan hade en fest i Helsingfors till firande av en gammal veteran från 1808, överstelöjtnant Gregori Tigerstedt, som på dagen femtio år förut fick ett bajonettstygn tvärsigenom bröstet, men vandrar rask och förnöjd bland oss ännu i denna stund. En sång över detta ämne, ärnad för sägnerna, var min gärd för tillfället åt den präktige gubben."
tackar Nitrom. Det börjar ta sig. Formen kommer krypande i alla fall i pressövningar. Nu skulle det bara vara att få böjen och marken till något igen..
Målredovisning / utfört för den här veckans träningar:
mp 6-7x87,5/7x87,5 godkänt 7RM PR
dl 6x237,5/5x237,5 icke godkänt 5RM PR
bp 7-8x167,5/7x167,5 godkänt 7RM PR
sq 7x185/6x185 icke godkänt, iaf 1 mer än vad Freddi trodde jag skulle ta. 6 RM PR
Absolut noll energi idag. Var en djävla kamp bara att ta mig till salen. I maxböjen lämnade nog ett par reps i reserv. Imorgon blir det speedbänk och sedan deload en vecka. Gudarna ska veta att jag behöver det.
vikt 109.8 kg
tid 120
totalvolym 17792.5 kg
uppskattad förbränning 659 kcal
Kommentarer ur ett sakligt perspektiv:
- Böjen, inte för djupa är väl kommentaren. Men flöt på bra.
- Marken, såg nertränad men stark ut
- Bänken, 7x167,5 för fasiken 7 snabba explosiva reps sen bara dog du. Nä 200 bör sitta redan nu!
- Floorpress, starkt givetvis, men jag tycker man skall köra med stopp för att få ut det som man strävar efter med övningen. Äter lite vikt. Eller ganska mycket. Då jag var som starkast gjorde jag 3x217,5 med stopp och 4x235 med flyt
- Frivändning, styvt men vackert precis som det skall vara
- I övrigt ett härligt upplägg och en härlig gåpåanda som får våra veteraner att med gråten i halsen ställa sig upp för prinsen av Österbotten!