2008-08-18, 06:59
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av internethjälten
Hoppas att det inte är så då utan att du är frisk och kry =)
mvh nicke
|
Det är bättre idag! Dessutom har jag total vilodag, ingen morgoncardio, inget gym. Bara jobba och slappa. Ska köpa lite frukt på torget på lunchen och få i mig extra nyttigheter också
Allt bra med dig?
|
|
|
2008-08-18, 17:48
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av cam
Det är bättre idag! Dessutom har jag total vilodag, ingen morgoncardio, inget gym. Bara jobba och slappa. Ska köpa lite frukt på torget på lunchen och få i mig extra nyttigheter också
Allt bra med dig?
|
Kul att höra att det är bättre idag!!! Skönt att ha en vilodag mellan
varven, hoppas du haft en lugn och trevlig dag då =)
Det är bra med mig, har knappt inte ens känt av allergin denna sommaren
och det är skönt. Skulle tränat idag men Jay Cutlers nya film kom med
posten så det blir en vilodag här med
mvh nicke
|
|
|
2008-08-18, 19:35
|
|
|
Registered User
|
Måndag 18/8, latmask
Citat:
Kul att höra att det är bättre idag!!! Skönt att ha en vilodag mellan
varven, hoppas du haft en lugn och trevlig dag då =)
Det är bra med mig, har knappt inte ens känt av allergin denna sommaren
och det är skönt. Skulle tränat idag men Jay Cutlers nya film kom med
posten så det blir en vilodag här med
mvh nicke
|
Japp, lugnt och skönt har det varit. Ska varva ned ordentligt nu inför natten.
Skönt att slippa allergin, mina har lindrats rejält sedan jag nästan helt kapade socker och annat som min kropp inte mår bra av
Well, låter som du fick lite inspiration till kommande träning idag iaf
Ingen träning, ingen promenad, ingenting idag. Har till och med åkt bil med kollega till och från jobbet, så jag har inte ens behövt gå kortare sträckor.
Nästa vecka har jag tid för massage på måndag och tid hos kiropraktorn på fredag. Jag tycker det ska bli en bra vecka  . Ska börja ta hand om mig i höst. Spelar ju ingen roll hur bra man tränar och äter om man missbrukar stress och är fångad i ett muskelpansar. Helt sjukt vilka trånga mönster man kan hamna i, både psykiskt och fysiskt (och de hänger ju ihop iofs). Jag gillar ju mig själv egentligen, varför är jag så taskig mot mig liksom?
Imorrn börjar nytt träningsschema, är taggad till tusen
|
|
|
2008-08-18, 19:57
|
|
|
Insaneinthemembrane
Reg.datum: Aug 2004
|
Citat:
Ska börja ta hand om mig i höst. Spelar ju ingen roll hur bra man tränar och äter om man missbrukar stress och är fångad i ett muskelpansar. Helt sjukt vilka trånga mönster man kan hamna i, både psykiskt och fysiskt (och de hänger ju ihop iofs). Jag gillar ju mig själv egentligen, varför är jag så taskig mot mig liksom?
|
Bra där tjejen! Välkommen till livet
|
|
|
2008-08-18, 21:18
|
|
|
Hillgoat Deluxe
Reg.datum: Feb 2006
|
Citat:
....Ingen träning, ingen promenad, ingenting idag. Har till och med åkt bil med kollega till och från jobbet, så jag har inte ens behövt gå kortare sträckor.
Nästa vecka har jag tid för massage på måndag och tid hos kiropraktorn på fredag. Jag tycker det ska bli en bra vecka  . Ska börja ta hand om mig i höst. Spelar ju ingen roll hur bra man tränar och äter om man missbrukar stress och är fångad i ett muskelpansar. Helt sjukt vilka trånga mönster man kan hamna i, både psykiskt och fysiskt (och de hänger ju ihop iofs). Jag gillar ju mig själv egentligen, varför är jag så taskig mot mig liksom?
|
Ibland är du riktigt klok tanten. Ovan stycken gillar jag skarpt. Well done!
|
|
|
2008-08-19, 15:47
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2004
|
Citat:
|
Väntar spänt på feedback på hur det kändes med det nya schemat =)
|
|
|
2008-08-19, 19:45
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av T-train
Bra där tjejen! Välkommen till livet 
|
Haha, tack
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire
Ibland är du riktigt klok tanten. Ovan stycken gillar jag skarpt. Well done!
|
Tack och fint att du tycker det!!!
(...fast varje gång du skriver "tanten" så tittar jag mig omkring, men hittar f-n ingen tant här  )
Citat:
Väntar spänt på feedback på hur det kändes med det nya schemat =)
|
Jag får ge det en vecka eller två innan jag utvärderar, men det känns bra att ha delat upp benen på fram- och baksida. Inte minst psykiskt
|
|
|
2008-08-19, 20:03
|
|
|
Registered User
|
Tisdag 19/8, morgonpromenad, baksida lår, lite rygg, höft och annat
I morse var jag ute och traskade ca 30 min. Rätt lagom innan man ska till jobbet och det var superskönt ute!
Efter arbetsdagen bar det av till Atlantum för ett blandat pass. Blir lite knasig följd på övningarna i början av veckan när det är mer folk, man får liksom anpassa sig efter vad som är ledigt för stunden...
Sittande lårcurl
6 plattor: 15
8 plattor: 9, 7, 7
Enbens dito
4 plattor: 8, 8, 7, 7/ben
Höftabduktion/varvat med dito adduktion
6 plattor/8 plattor: 14/12, 13/12, 12/12, 12/12
Liggande enbenscurl
2 plattor: 8, 7, 6/ben
"Liggande utfall" i horisontell benpress
4 plattor: 3 set/ben, ska köra framsida lår inkl. rumpa på torsdagar men den här maskinen är så jäkla skön att jag vill inkludera den i mina pass i Borlänge iaf
Raka mark med hantlar
2x20 kg: 3x12, hade glömt remmarna och fick lov att köra lite lättare  Inte lätt med nytt ovant schema...
Dessa varvades med
Chins i assistmaskin
4 plattor: 3 set
Sittande rodd
6 plattor: 10
7 plattor: 3x8
Plus ett par set enarms för vänster.
Var riktigt nöjd efteråt! Känns bra och kul, när det gäller träningen är jag helt klart på g nu
|
|
|
2008-08-20, 13:37
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2008
|
Citat:
I morse var jag ute och traskade ca 30 min. Rätt lagom innan man ska till jobbet och det var superskönt ute!
Efter arbetsdagen bar det av till Atlantum för ett blandat pass. Blir lite knasig följd på övningarna i början av veckan när det är mer folk, man får liksom anpassa sig efter vad som är ledigt för stunden...
Sittande lårcurl
6 plattor: 15
8 plattor: 9, 7, 7
Enbens dito
4 plattor: 8, 8, 7, 7/ben
Höftabduktion/varvat med dito adduktion
6 plattor/8 plattor: 14/12, 13/12, 12/12, 12/12
Liggande enbenscurl
2 plattor: 8, 7, 6/ben
"Liggande utfall" i horisontell benpress
4 plattor: 3 set/ben, ska köra framsida lår inkl. rumpa på torsdagar men den här maskinen är så jäkla skön att jag vill inkludera den i mina pass i Borlänge iaf
Raka mark med hantlar
2x20 kg: 3x12, hade glömt remmarna och fick lov att köra lite lättare. Inte lätt med nytt ovant schema...
Dessa varvades med
Chins i assistmaskin
4 plattor: 3 set
Sittande rodd
6 plattor: 10
7 plattor: 3x8
Plus ett par set enarms för vänster.
Var riktigt nöjd efteråt! Känns bra och kul, när det gäller träningen är jag helt klart på g nu
|
Attans, jag hann ju smita iväg innan du kom igår...
Nåja, jag gjorde ett litet break och så var jag iväg och tävlade i helgen, men nu är jag tillbaka igen!  Jag svarade på din kommentar förresten!
|
|
|
2008-08-20, 15:23
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Raindrop
Attans, jag hann ju smita iväg innan du kom igår...
Nåja, jag gjorde ett litet break och så var jag iväg och tävlade i helgen, men nu är jag tillbaka igen!  Jag svarade på din kommentar förresten! 
|
Nästa chans på fredag mellan ca 15-16.30  . Då är jag mindre stressad dessutom. Ska köra lite ditt och datt och flumma omkring, hehe.
Japp, jag såg det
|
|
|
2008-08-20, 18:17
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2003
|
Citat:
Ingen träning, ingen promenad, ingenting idag. Har till och med åkt bil med kollega till och från jobbet, så jag har inte ens behövt gå kortare sträckor.
|
Vettigt, väldigt vettigt.
Det är aldrig vidare smart att hänga upp livet på bara en sak. Går man sönder och får skador till exempel men har något annat att pyssla med utöver träningen så fortsätter livet iaf. Hänger man upp livet på en enda sak lr sysselsättning och det rasar samman, ja då är nog risken överhängande att man själv rasar med. Därför borde fler ta lite lättare på saker och ting och ge sig själv en break - precis som du gör.
|
|
|
2008-08-20, 19:39
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av AFanatic
Vettigt, väldigt vettigt.
Det är aldrig vidare smart att hänga upp livet på bara en sak. Går man sönder och får skador till exempel men har något annat att pyssla med utöver träningen så fortsätter livet iaf. Hänger man upp livet på en enda sak lr sysselsättning och det rasar samman, ja då är nog risken överhängande att man själv rasar med. Därför borde fler ta lite lättare på saker och ting och ge sig själv en break - precis som du gör.
|
Ja, det känns välbehövligt. Och det är en kombination av många saker egentligen. Bl a pendla till jobb, få vardagen att fungera samtidigt som man ska fixa allt och vara allas terapeut/klippa/sophink och ha hela världen på sina axlar, samtidigt som man ska förverkliga sin dröm om att tävla och försöka coacha sig själv mentalt och lägga upp träning och kost.
Det har liksom fått hjulet att spinna fortare och fortare så att jag tappade bort mig själv och vad jag vill. Och jag kan inte tvinga fram några beslut - om något alls - eller annat så länge jag mår så, har försökt men det går inte.
Tack för support
|
|
|
2008-08-20, 19:53
|
|
|
Registered User
|
Onsdag 20/8, morgoncardio, axlar, biceps
Jag lyckades pricka in ett uppehåll i regnandet i morse. Det blev en timmes promenad och jogging och det var jätteskönt. Kan inte nog framhålla vilka underbara nya joggingskor jag har
Efter arbetsdagen (jag har det sååå bra som får jobba hemifrån 2 dagar i veckan!) var det dags för träning. Enligt nya schemat axlar och biceps, en riktigt nice kombination tycker jag.
Enarms sidolyft i kabel
5 kg: 11, 10, 8, 8, 7/sida
Enarms sittande axelpress, friviktsmaskin
10 kg exkl maskin: 10, 8, 6, 6/sida
Hantellyft åt sidan
2x9 kg: 8, 7, 6
2x8 kg: 8, 8
Scottcurl med hantel
11 kg: 8, 7, 6/arm
Stående alternerande hantelcurl
2x11 kg: 7, 6, 6/arm
Koncentrationscurl i kabel
18 kg: 5, 4/arm
13 kg: 7/arm
Drag till hakan med V-handtag
45 kg: 6, 6, 6
41 kg: 6
36 kg: 8
Underarmscurl med hantel
10 kg: 2 set/arm
Ok pass  Biceps körde jag ju senast i söndags så de fick lite halvhjärtad träning idag.
Osså hem till hembakt bröd med leverpastej, protein, persika, melon, kesella...
|
|
|
2008-08-20, 20:12
|
|
|
Insaneinthemembrane
Reg.datum: Aug 2004
|
haha..du får ge dig till tåls med kattungar..de har precis flyttat in i mammas mage, o har vi tur kommer de ut i början på oktober
Tattueringen kan du få se nu, dålig bild o det är nyinsmort o kladdigt..kolla i journalen
|
|
|
2008-08-20, 20:33
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av T-train
haha..du får ge dig till tåls med kattungar..de har precis flyttat in i mammas mage, o har vi tur kommer de ut i början på oktober
Tattueringen kan du få se nu, dålig bild o det är nyinsmort o kladdigt..kolla i journalen 
|
Å jag fyller år den 8:e oktober så då får jag en liten kissekiss i present?  Fast jag är väldigt nöjd med bild också, hehe.
Ska genast kolla!
Och så skulle jag trycka ut axeln lite och känna mig biffig efter dagens pass, men jag är nog lite för trött. Framför allt är det inte lika kul när man inte är deffad längre 
Whatever...
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:31.
|

|