2015-09-14, 11:56
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av J.V
Varför luktar mina fisar alltid värst i duschen?
Jag har funderat på om det är värmen som gör det, då jag duschar brölvarmt, men jag upplever inte samma effekt i en bastu så jag tror inte det kan bero på det heller.
TapaTalk.
|
Skulle gissa att det har med ångan att göra.
|
|
|
2015-09-14, 15:31
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2013
|
Vad är DOMS?
|
Ozziking lyfter och tränar på
/Mark-185/Bänk-100/Böj-160/Ryck-86/Stöt-116/
|
|
|
2015-09-14, 15:33
|
|
Längtar till jul.
Reg.datum: Nov 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av Ozziking
Vad är DOMS?
|
Träningsvärk. (Delayed onset muscle sorness)
|
|
|
|
2015-09-14, 18:31
|
|
Längtar till jul.
|
Någon vänlig byggare som kan förklara fördelarna/grejen med Pondus-skruvar?
|
|
|
|
2015-09-14, 20:29
|
|
Budget Axon
Reg.datum: Nov 2014
|
Hur går man tillväga för att skaffa ett ID-kort + bankkort om ens farsa är ett rövhål som inte vill skriva under papper? Lillasyster är 17 och bor med mor (non-official ensam vårdnad) men kan inte skaffa ett svensk ID utan pappas underskrift eller ett bankkort, hon har bara pass (svenskt) men tydligen räcker inte det (wtf?).
|
|
|
2015-09-14, 20:50
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2007
|
Pass är giltig legitimation på alla officiella kontor, men om man är minderårig krävs målsmans godkännande i många sådana ärenden.
Du skulle kunna kontakta socialstyrelsen och se om dom kan hjälpa till. BRIS finns också som man kan ringa och snacka med här.
Vägrar han p.g.a. personlig hybris, eller är det något kulturellt som spelar in också?
Senast redigerad av Rahf den 2015-09-14 klockan 20:51.
|
|
|
2015-09-14, 22:13
|
|
Budget Axon
|
Citat:
Ursprungligen postat av Rahf
Pass är giltig legitimation på alla officiella kontor, men om man är minderårig krävs målsmans godkännande i många sådana ärenden.
Du skulle kunna kontakta socialstyrelsen och se om dom kan hjälpa till. BRIS finns också som man kan ringa och snacka med här.
Vägrar han p.g.a. personlig hybris, eller är det något kulturellt som spelar in också?
|
Tack, ska höra med dem imorgon! Personlig hybris
|
|
|
2015-09-15, 02:45
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av ARMSTARK
I en duschkabin trycks stanken upp effektivare utan att sprida ut sig i rummet.
|
Men det hander aven i min gamla lagenhet dar det inte var kabin, utan bara en glasvagg som var alldeles for liten for andamalet dessutom.  Den stack ut typ 3dm fran vaggen dar duschen satt, sa varje gang man duschat var det vatten i exakt hela badrummet.
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel
Mätt i klassiskt styrkelyft, så tror jag att man kan bli ungefär: 180-150-220 stark utan att dopa sig med lång tid och hård träning.
|
|
|
|
2015-09-15, 13:29
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2009
|
Är det bara jag som känner detta, varje gång jag ska dusch nånstans där andra har tillgång till duschen tex gymmet, jobbet, hotellrum eller random kompis så har personen före mig för varmt vatten än mig och måste sänka vatten tempraturen.
Just me?
|
|
|
2015-09-15, 13:31
|
|
Längtar till jul.
|
Citat:
Ursprungligen postat av r1kkie
Är det bara jag som känner detta, varje gång jag ska dusch nånstans där andra har tillgång till duschen tex gymmet, jobbet, hotellrum eller random kompis så har personen före mig för varmt vatten än mig och måste sänka vatten tempraturen.
Just me?
|
Alltid. Förstår inte hur folk kan duscha i så förbannat varmt vatten. Skulle jag duscha så varmt så skulle jag bränna mig samt få världens eftersvett. Värre än den jag får när jag duschar normalt.
|
|
|
|
2015-09-15, 15:27
|
|
Mother love bone
Reg.datum: Aug 2006
|
Jag duschar/badar så varmt att jag ofta blir bränd.
Man bygger upp det såklart och kör inte supervarmt direkt.
Det bästa är när man har feberfrossa, då badar jag i vatten som är 100% varmt.
Jag har fått eksem och försöker undvika bad, svar ja.
|
|
|
|
2015-09-15, 15:32
|
|
Spån
Reg.datum: Nov 2006
|
Man börjar med ljummet vatten efter att kroppen anpassar sig till den temperaturen så sätter man på varmare. Den som kommer efter kommer att uppleva det som jättevarmt.
Tapatalk
|
|
|
2015-09-15, 15:44
|
|
Reg.datum: Apr 2015
|
Citat:
Ursprungligen postat av spoon
Man börjar med ljummet vatten efter att kroppen anpassar sig till den temperaturen så sätter man på varmare. Den som kommer efter kommer att uppleva det som jättevarmt.
Tapatalk
|
På tal om det, hur kommer de sig att man vänjer sig vid varmare vatten snabbare än kallt?
|
|
|
2015-09-16, 08:12
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf
Någon vänlig byggare som kan förklara fördelarna/grejen med Pondus-skruvar?
|
Blev lite nyfiken så jag googlade.
"En urstark träkonstruktion
Vi älskar innovativa lösningar som gör din byggnad ännu bättre. Pondus är ett gott exempel på en sådan lösning. Den styrka vi uppskattar mest är att den har en unik powergänga som drar ihop virket genom olika gängstigningar. Kombinationen är slående med våra kraftfulla träreglar. Din vinst är en ökad stabilitet och hållfasthet i alla konstruktioner. Att den dessutom försänks i träet och blir osynlig är nästa bonus. I våra byggnader använder vi i genomsnitt mellan 500-1000 Pondus-skruvar med ett enda syfte – att uppnå den bästa kvalitén med resultatet “en urstark träkonstruktion”. Läs mer om Pondus-skruven på Pondus hemsida"
Verkar vara en smart grej.
|
|
|
2015-09-16, 08:33
|
|
BÄNKPRESSARE
Reg.datum: Nov 2007
|
Har funderat lite på cancerbehandling. Skulle det gå att påskynda återhämtningen efter strålbehandling/cellgifter genom att stoppa i patienten en massa steroider, tillväxthormon och dyl. eller skulle det rent av kunna påskynda sjukdomsförloppet?
Varför skulle man faktakolla sånt som stödjer ens åsikter lol
|
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:51.
|

|