Nä det blir helt klart lättare när man blir lättare. Men detta är också 4e löpturen sen typ 2019 så med lite vana kommer tiderna gå ner till runt 7 min/km.
2018 sprang jag 1 mil med 7min/km vägandes 114kg och kan jag komma dit igen och sedan ligga och nöta långsam löpning så kommer det bidra mycket till viktnedgången. Sen tycker jag det är kul att springa också. Det svåra är att inte springa för snabbt, får alltid försöka hålla igen för annars älgar jag på som en idiot.
Jo, förstår det. Det är vanligaste felet man gör innan man kommer igång att man tar ut sig för hårt i början. Betydligt enklare inne på löparband och med pulsklocka. Vet när jag kör för hårt då pulsen drar iväg lite väl mycket. Förutom på intervaller, då kör jag bara så hårt jag orkar.
Frugan hängde med 3km men vi springer på ett berg så vi sprang nedför och gick uppför sen fortsatte jag själv 2.65km genom att springa uppför ett annat berg och sen ned för det. Fan va jobbigt det är med backar.
Nya skorna Nike air zoom pegasus satt kanon och kändes bra.
Igår:
Marklyft upp till 100x5x5
Bänkpress 50x10x3
Stångrodd 20x10x5
Wristwrench rehab 5x30x5
Idag
Fastande lunchjogg. Den är iofs alltid fastande men lika bra att skriva ut
4.9km 7.33min/km
Hittade goare stegfrekvens efter två kilometer, snabbare rulle på benen fast lika ansträngande för flåset typ. Sprang i alla uppförsbackar, en var riktigt jobbig men återhämtade mig snabbt efter.
Morgonvikt 119.9kg
Försökte köra strikt förra veckan men jag måste bedöma allt annat än kyckling och ris snett för gick inte ner något förra veckan. Alternativt växer mina muskler som jag inte tränat på länge så in i helvete. Det är dock ointressant eftersom jag vill ner i vikt oavsett muskelmassa.
Från tiden då en del svenska 15 åringar såg ut att vara 30 år gamla.
före microplaster som gjort alla till tjejer.
23/2 vägde jag in på 118.9kg midja 105cm (var nog lite generös med mätningen om jag kommer ihåg rätt)
28/3 119.5kg midja 103cm utan att vara generös med mätningen.
När jag började viktnedgången på 132.9 hade jag 114cm på samma ställe.
Så det positiva är att fläsket ryker och bristen på viktnedgång är att jag ökat träningen. Men likt förbannat har jag en viktklass att försöka komma ner i Jag gissar på att min tidsplan om att försöka nå 105 till sommaren är åt helvete, men vi får se vad som händer. Hoppas på skjuts på löpningsframsteg.