2012-07-07, 16:54
|
|
Banned User
Reg.datum: Mar 2011
|
Citat:
Ursprungligen postat av MrBoris
Men i slutändan efter att ha berättat hela historien är han ju mer ärlig än jämfört med om han inte sagt något alls, men mest win för honom hade varit om ingen hade fått veta något utan han bara avslutat det, o jag skulle nog vilja säga mest win även för tjejen. Förstå vilka tillits-problem hon kommer få utav detta nu
|
Nja, han ljög ju rakt upp och ner först, det måste väl nästan vara mer oärligt?
|
|
|
2012-07-07, 16:55
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2003
|
Citat:
Ursprungligen postat av Spartansk
Nja, han ljög ju rakt upp och ner först, det måste väl nästan vara mer oärligt?
|
Jag tror han berättade för sin egen vinning inte för hennes.
|
|
|
2012-07-07, 16:59
|
|
Ge mig en igloo
Reg.datum: Aug 2002
|
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS
Du får en in, och sedan kan du avsluta om det inte passar. De flesta förhållanden är ju roliga i början om inget annat. Jämför det med att inte få någon in alls.
Nej det är ingen som ger dig en relation. Dock jämför du att vara ärlig -> då får man en perfekt relation med oärlig för att få till förhållandet -> därför måste den suga.
Det är ju det där med första sorteringen och what not, att det är lättare att få någon att acceptera en när de ser hela paketet.
Jag är t.ex. definitivt ingen dålig person om än lite hård, dock så ser mitt sociala paket inte särskilt attraktivt ut, de som lär känna mig blir dock överraskade av hur jag är som vän jämfört med första intryck. Så om jag kunde "ljuga" för att få en in och första chans så skulle det hjälpa mig väldigt mycket jämfört med att bli bortsorterad tidigt.
|
Om vi tar det där fetstilta; så tror jag inte jag är ensam med att tycka sånt är så oattraktivt att det som hade kunnat bli kalas inte kan bli det just av den anledningen att ngn lurar in sig i en första sortering genom att verka "bättre". Lite svårt att uttrycka här i tråden, men det kan bli som ett fel som hänger med och omöjliggör långt mer än vad det hade gjort med öppenhet ang det som inte var så "topp".
Dessutom: sjukt jobbigt att inleda och avleda förhållanden, uff uff! Så jäkla härligt är det väl inte om det inte är härligt förhållande, att det är värt allt det, tycker då inte jag iaf.
Men jag tror absolut att det finns ngn för alla, ibland vet man inte vart el vem så det gäller väl att ha positiv förväntan och att våga tro att folk gillar en, för att man känner sig som en rätt bra person, att man blivit ngn man vill stå för att man är!
|
|
|
2012-07-07, 17:01
|
|
Banned User
Reg.datum: Mar 2011
|
Citat:
|
Det har väl inte med ärligheten att göra?
|
|
|
2012-07-07, 17:04
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Lellan
Om vi tar det där fetstilta; så tror jag inte jag är ensam med att tycka sånt är så oattraktivt att det som hade kunnat bli kalas inte kan bli det just av den anledningen att ngn lurar in sig i en första sortering genom att verka "bättre". Lite svårt att uttrycka här i tråden, men det kan bli som ett fel som hänger med och omöjliggör långt mer än vad det hade gjort med öppenhet ang det som inte var så "topp".
Dessutom: sjukt jobbigt att inleda och avleda förhållanden, uff uff! Så jäkla härligt är det väl inte om det inte är härligt förhållande, att det är värt allt det, tycker då inte jag iaf.
Men jag tror absolut att det finns ngn för alla, ibland vet man inte vart el vem så det gäller väl att ha positiv förväntan och att våga tro att folk gillar en, för att man känner sig som en rätt bra person, att man blivit ngn man vill stå för att man är! 
|
Fast det där beror ju på vad det är för sorts lögner och om du någonsin får reda på det.
Kan ju vara allt från falska komplimanger till att inte avslöja att man tidigare varit otrogen eller t.ex. att "dubbeldejta".
Den andra delen om att våga tro på sig själv osv är ju en sån sak som definitivt blir lättare som tjej. Du får ju uppskattning osv "automatiskt" och du kan ha en viss trygghet i att man är "efterfrågad".
Det närmaste du kan komma att vara en medioker kille som inte är duktigt socialt är nog att vara väldigt överviktig som tjej och inte ens då.
Jag kan inte minnas senast jag fick en komplimang för att jag såg bra ut eller någon som flirtade med mig.
|
|
|
2012-07-07, 17:04
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Spartansk
Det har väl inte med ärligheten att göra?
|
NEj absolut inte det var mer att klargörande på vad jag sa tidigare för att mrboris verkade tycka att jag menade något annat. Så det var helt felriktad kommentar egentligen men blev bara påmind
|
|
|
2012-07-07, 17:06
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2004
|
Citat:
|
Om vi adderar HELA händelseförloppet då. Det var inget "LindyLou jag kan inte träffa dig längre för att..." Utan det var jag som dumpade honom först.
Lite kortfattat:
Jag: Detta funkar inte för mig.
Han: Ok. Jag fattar, förlåt att jag uppfört mig så underligt på sistone.
Jag: Ok bara sådär? Hmm..förklaring till det sk underliga uppförandet?
Han: Jag har dubbeldejtat etc etc.
Vem av oss "vann"?
|
|
|
2012-07-07, 17:07
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Lindy Lou
Om vi adderar HELA händelseförloppet då. Det var inget "LindyLou jag kan inte träffa dig längre för att..." Utan det var jag som dumpade honom först.
Lite kortfattat:
Jag: Detta funkar inte för mig.
Han: Ok. Jag fattar, förlåt att jag uppfört mig så underligt på sistone.
Jag: Ok bara sådär? Hmm..förklaring till det sk underliga uppförandet?
Han: Jag har dubbeldejtat etc etc.
Vem av oss "vann"? 
|
Jasså men då var det ju hämnd från hans sida.
Du vann för du slapp spendera mer tid och energi på en sådan person.
|
|
|
2012-07-07, 17:12
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2004
|
Citat:
Jasså men då var det ju hämnd från hans sida.
Du vann för du slapp spendera mer tid och energi på en sådan person.
|
Hämnd var det inte..det var inte ett "in your face biatch"-avslöjande  Utan mer ett biktande med ett flertal "jagvetdetvarfelochjagberomursäktmensåhärärdet ".
Fast ja, du har rätt i den sista biten. Alltså detta är säkert ingen dålig kille, vi var bara inte gjorda för varandra och särskilt inte nu när man vet hur han resonerar kring dubbeldejtande
|
|
|
2012-07-07, 19:45
|
|
Ge mig en igloo
|
Citat:
Fast det där beror ju på vad det är för sorts lögner och om du någonsin får reda på det.
Kan ju vara allt från falska komplimanger till att inte avslöja att man tidigare varit otrogen eller t.ex. att "dubbeldejta".
Den andra delen om att våga tro på sig själv osv är ju en sån sak som definitivt blir lättare som tjej. Du får ju uppskattning osv "automatiskt" och du kan ha en viss trygghet i att man är "efterfrågad".
Det närmaste du kan komma att vara en medioker kille som inte är duktigt socialt är nog att vara väldigt överviktig som tjej och inte ens då.
Jag kan inte minnas senast jag fick en komplimang för att jag såg bra ut eller någon som flirtade med mig.
|
Men det iaf jag lärde mig som fet var väl just att sånt behöver man inte? Kan inte du känna så då, det är väl verkligen saker som kvittar? Fast jag är ju som jag är där, blir mest besvärad av komplimanger och flirtar, däremot så blir jag så jääkla glad när ngn som känner mig visar uppskattning. Det är ju först då det är personligt riktat. Annars är man ju random tjej, spela roll liksom.
Sen är det väl lätt att hamna i ngn slags martyrskap när man avviker, som fet tjej så var jag den som alla var kompis med, den roliga tjejen (ja, som ung sa mina kompisar iaf att jag "snackade till mig" killarna..  ) som i slutändan ändå inte kunde tro på när någon tyckte om (för jag avvek ju, förstod jag mkt väl, var fet - inte dum). Så det blev ju inga vettiga förhållanden ändå.
Har personligen trillat in i normen lite "bakvägen" iom att jag började tycka om mig själv, sluta belöna/trösta/skada mig med mat och istället se till vad för liv som är värdigt (ett med lagom näring, rörelse för fåfänga och överlevnad, typ) och leva därefter. Då upptäcker man ju rätt snabbt att komplimanger inte är nåt skoj att ha ens, man blir röd om kinderna och vet inte varför man är omtyckt - om personen ifråga helst vill att man är tyst och sitter och "ser ut" eller om det finns ngt reellt utbyte. Så det är inte så himla fancy att vara en random normal tjej som det utmålas här i tråden, tyvärr..  Fördelarna är väldigt mkt luft, speciellt om det pågår så mkt spel som det verkar.
Så jag vetekatten, om det är så lätt att hitta guldkornen bara för att de är fler som ser en. Man måste ju ändå traggla sig igenom ett långt "lära känna" för att det ska kännas "på riktigt" och betyda ngt. Och det jäkligaste är att man verkligen behöver tycka om sin egen personlighet för att kunna hantera/accpetera/tyckas om och göra detsamma i retur.
Tror det ultimata sättet att må bra som singel och i förhållande blir att förhålla sig till sitt liv enligt bästa förmåga, ge och kräva respekt, inte krångla till det så mkt mer än så faktiskt. Alla har fördelar, alla har nackdelar, allt beror på och är relativt - men som sagt.. kärlek är gött, inget fel att sträva efter! =)
|
|
|
2012-07-07, 19:51
|
|
Registered User
|
Fler som ser en och fler som är intresserad av en.
Det är liksom inte så att det bara finns en person som man är kompatibel med och förr eller senare kommer man fram till den personen utan man är kompatibel med en viss %.
Om man då får möjlighet att gå igenom fler personer så är det ju större chans att du även hittar någon i din %. Om 1000 personer visar intresse och 1% är rätt så har du 10 personer, om 5 personer visar intresse så har du 0.05.
Du kanske inte kunde lita på komplimangerna, fair enough, men hur ska man kunna lita på de mer om man inte ens får de? Du fick garanterat några ärliga också, får man inga komplimanger alls så kvittar ju fördelningen.
|
|
|
2012-07-07, 20:25
|
|
Ge mig en igloo
|
Citat:
Det är liksom inte så att det bara finns en person som man är kompatibel med och förr eller senare kommer man fram till den personen utan man är kompatibel med en viss %.
Om man då får möjlighet att gå igenom fler personer så är det ju större chans att du även hittar någon i din %. Om 1000 personer visar intresse och 1% är rätt så har du 10 personer, om 5 personer visar intresse så har du 0.05.
Du kanske inte kunde lita på komplimangerna, fair enough, men hur ska man kunna lita på de mer om man inte ens får de? Du fick garanterat några ärliga också, får man inga komplimanger alls så kvittar ju fördelningen.
|
Men sluta weina, jag har gått min uppväxt utan komplimanger - tvärtom fått höra att jag är fet o ful (iofs kanske därför jag slutade lyssna el bry mig om vad folk säger, vad vet de, förstod väl att folk snackar mkt skit helt enkelt).
Min poäng är att bara för att träff/attraktionsytan ökar så krävs det ändå en hel del av dig som PERSON för att uppnå ett lyckligt förhållande. Att du automatiskt har en stor träffyta behöver inte betyda ett skit om du inte vet hur du förvaltar andra el dig själv.
Lite som ngn som har talaong för att spela fotboll, det är väl jäkla oviktigt om han ändå inte spelar el har intresse för att utveckla den talangen.
Så absolut, jag vet hur det är att inte få komplimanger - och jag har lärt mig hur det är att få, och det jag lärt mig är att tror man att det är mkt substans i bekräftelse så måste man ha en hel annan uppfattningförmåga än mig iaf - för det betyder inget för känslan av värde som person. Det värdet måste man utveckla själv, och det går utmärkt utan bekräftelse utifrån om man är rätt el fel ute utifrån ngn allmän åsikt - eftersom det är det inre själslivet och den inre självrespekten o känslolivet som ger dig alla upplevelser. Tror inte att jag är något unikum där?
Men visst, man kan lägga all energi på vad man inte har el inte får. El så kan man skapa det man behöver, göra sig en väg även om där inte finns ngn. Istället för att hitta lyckan, jobba på aspekter som man vet generellt leder till lycka. Och ja, utseende och yttre aspekter kan vara en - men man behöver ju sällan operera om hela sig själv, det tror jag är på tok för mkt input gentemot outputen.. Däremot så är det ju nice att ta hand om sig, hygien, mående etc. Grundläggande stuff, toppat med lite kämparglöd för att skapa det man önskar sig hett. Tror det ger mkt mer än om man bara får och får fast man inte ens vet att man har ett behov.
Och nej, jag tror inte heller på en. Jag tror man har många kompatibla, men beroende på hur man är som person varierar de i antal. Och beroende på hur många man orkar lära känna, träffa osv så påverkar det träffytan i långt högre grad än vilket utseende/kön man råkar ha. Gå ut och lev, så händer det absolut mer saker än om du sitter här en lördag, just saying..
Själv är jag nog rätt okompatibel med de flesta, ett under att jag varit förälskad ett par ggr i mitt liv men blir det inte mer än så så är jag iaf egenkär. Det är varaktigt, ända in i döden om jag sköter korten rätt!
|
|
|
2012-07-07, 20:32
|
|
Hillgoat Deluxe
Reg.datum: Feb 2006
|
Citat:
|
Till en viss grad, sedan slår det över och du blir sedd för ditt utseende. Enbart. Utan att nämna några namn så vet jag flera personer som förändrats från odjuret till skönheten och som kanske önskar ett par steg tillbaka mot odjuret för att få bättre respons från omvärlden.
Bara o se på den stackars centerpartiledaren som i min värld är småsöt men inte supersnygg - dock tydligen vacker nog för att avundsjuka kvinnor ska börja posta massa crap på bloggar o twitter.
Jag är rätt glad över att jag är fulsöt och går från ful till halvdan, de som faller för mig och faktiskt ger komplimanger kan jag lita på det till fullo. Bara jag inte avslöjar att jag har ett chefsjobb eller ngt för här i götet så rasar det in golddiggers då tyvärr.
|
|
|
2012-07-07, 20:35
|
|
Hillgoat Deluxe
Reg.datum: Feb 2006
|
Jag tror även de majoriteten människor kan bli extremt attraktiva även för de mest ytligt krävande personerna. Extremt mycket ligger i hur personen ser på sig själv och utstrålar. Faktiskt mer än vad en vagel i mungipan betyder.
|
|
|
2012-07-07, 20:35
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Lellan
Min poäng är att bara för att träff/attraktionsytan ökar så krävs det ändå en hel del av dig som PERSON för att uppnå ett lyckligt förhållande. Att du automatiskt har en stor träffyta behöver inte betyda ett skit om du inte vet hur du förvaltar andra el dig själv.
Lite som ngn som har talaong för att spela fotboll, det är väl jäkla oviktigt om han ändå inte spelar el har intresse för att utveckla den talangen.
|
Ja det krävs en del för att uppnå ett lyckligt förhållande.
Men om du inte förstår att man har väldigt mycket bättre möjligheter att få till ett bra förhållande om man har fler som är intresserad av en så vet jag inte vad jag ska säga.
Har du större chans att hitta ett bra fotbollslandslag i ett land där många spelar fotboll? Är det omöjligt för andra länder? nej, har de sämre förutsättningar, ja.
Du kan väl se tillbaka på dina egna förhållanden, om du bara hade fått träffa dina 3 första, hur bra hade dina förhållanden kunnat bli då?
Eller på din tid som överviktig, var ditt urval bra då?
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:29.
|

|