1 september 2007
Serieomgång 3 i Styrkelyft & Bänkpress
Plats: Öjebyn
KNÄBÖJ (uppvärmning)
90x3 (utan bälte)
120x2 (utan bälte)
140x2 (utan bälte)
160x2 (utan bälte)
180x1 (utan bälte)
200x1 (med bälte)
220x1 (med bälte)
270x2 (full utr, första rejält grund andra parallell)
1:a lyft 287,5 kg Underkänd 2-1
2:a lyft 287,5 kg Underkänd 2-1
3:e lyft 287,5 kg Godkänd 2-1 Pers rek med 5 kg
KOMMENTAR:
Gick in på PB försök direkt eftersom jag visste att jag får upp vikten 3 ggr. Det fick jag också men tyvärr godkänt först i tredje vilket förstörde möjligheterna till ett bättre resultat. Borde haft den andra böjen tycker jag. Första var dock definitivt grund som jag körde med typ två sekunders stopp i bottenläget
Är ändå mycket nöjd med böjen (inte resultatet) men fick två bra besked inför fortsättningen och det är att utgångarna nu äntligen börjar bli bättre (inte bra än) och att jag från och med nu slutar med att begära att någon skall skrika ner, ner, ner eftersom dessa lyft blir för försiktiga och som jag utför med NOLL FART OCH MED STOPP.
BÄNKPRESS (uppvärmning)
60x3
80x3
100x2
120x1
1:a lyft 130,0 kg Godkänt 3-0
2:a lyft 192,5 kg Underkänd 3-0
3:e lyft 192,5 kg Underkänd 3-0
KOMMENTAR:
Säkrade första lyftet med att ta 130 kg RAW lätt.
Sedan på snabbt med bänktröjan (Katana strl 48) och hann göra ett set med kloss innan första tävlingslyftet. Här drog Niklas och Patrik H på tröjan i rekordfart och den satt perfekt direkt
Missade första lyftet på 192,5 kg grovt eftersom handleden vek sig men kom ned i snabb fart till bröstet vilket var bra. Omförsök på 192,5 kg naturligtvis och fick nu en bra träff med stången ned på bröstet och den kom upp väldigt långt men krafterna fanns inte riktigt för att pressa klart

190 kg hade jag fått upp det är jag säker på så 60 kg i sjön kändes illa och smakade dynga! Men som helhet positivt inför fortsättningen!
MARKLYFT (uppvärmning)
120x2 (utan bälte)
160x2 (utan bälte)
200x1 (utan bälte)
240x1 (med bara dräkt)
260x1 (med full utr)
1:a lyft 280,0 kg Godkänt 3-0
2:a lyft 317,5 kg Godkänd 2-1
3:e lyft 322,5 kg Underkänd 3-0
KOMMENTAR:
Var inte speciellt motiverad för att dra mark efter fiaskot i bänk men var naturligtvis tvungen att skrapa poäng till SL-laget. Uppvärmningen kändes ändå rätt bra och ingången på 280 kg fick stå kvar.
280 kg kom bra men jag kände att stången och jag inte hade några känslor för varandra

den var inte bra för mitt grepp eftersom den var för grov! Kände redan på denna vikt att jag skulle få problem med greppet på tyngre vikter. Ville inte gå på 300 kg i andra eftersom om den skulle bli tung så skulle det bli myror i skallen inför sista lyftet, därför begärde 317,5 kg som jag trodde skulle kunna gå (viktkänsla kallas det) Lyftet kom bra hela vägen men fick slita för att inte tappa stången ur händerna.
Höjde till 322,5 kg i sista som dock var för tung denna gång, hade brännt krutet.
Är mycket nöjd med att jag lyckades tända om efter missen i bänk
Bara att nöta på och ha tålamod så kommer det betydligt fler kilo framöver i speciellt böj och bänk förstås!