Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-08-29, 07:20   #226
Börje H
Negativa Blöje

Börje Hs avatar

Reg.datum: Sep 2003
Bänka Raw, och ge dig själv chansen att persa rejält i övriga grenar.
Tröjträning finns det gått om tid till under hösten. Med osäker teknik finns ju även risken för skador eller onödigt osäkra lyft som kan resultera i osäkerhet inför framtida lyft.
Ursprungligen postat av Gute Visa inlägg
Jag blir aldrig "klar" med någonting, jag uppnår ingenting, jag bara lyfter.
Instagram: BORJETHESWEDE #TeamBTS #Wolverineenergydrink
Börje H är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-29, 10:47   #227
Dogge21
Registered User

Dogge21s avatar

Reg.datum: Jul 2007
Citat:
Ursprungligen postat av Börje H Visa inlägg
Bänka Raw, och ge dig själv chansen att persa rejält i övriga grenar.
Tröjträning finns det gått om tid till under hösten. Med osäker teknik finns ju även risken för skador eller onödigt osäkra lyft som kan resultera i osäkerhet inför framtida lyft.
Tack för rådet Börje! Men att bänka RAW känns lite avlägset i nuläget. Den METAL-tröjan jag pratar om att eventuellt använda mig av är inte den jag bänkade med på Norrländskan, den jag isf tar är av en annan modell och en något större tröja. På Norrlänskan bänkade jag med en Viking Presser medans X-type är den jag tycker är lite säkrare och som jag aldrig lyft ut mig med på de 3 tävlingar jag lyft i den.

Sedan är det ju svårt om jag klarar böjen på nytt PB att säkra för 730-750 resultat när jag med ett bra bänkresultat kan bräcka 800 kg vid en bra dag.
Som du själv sa Börje: Lyftning i rosa trikå är inget för mig

Jag litar mycket på Markus och Niklas och jag följer de rekommendationer de kommer att ge mig på lördag om de inte helt skrider emot mina egna tankar vill säga, viktigt är att ha en dialog mellan lyftare och matchare då ´är det större chans att redo ut kniviga situationer och välja rätt vikter mm.
Dogge21 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-09-02, 10:29   #228
Dogge21
Registered User

Dogge21s avatar

1 september 2007
Serieomgång 3 i Styrkelyft & Bänkpress
Plats: Öjebyn

KNÄBÖJ (uppvärmning)

90x3 (utan bälte)
120x2 (utan bälte)
140x2 (utan bälte)
160x2 (utan bälte)
180x1 (utan bälte)
200x1 (med bälte)
220x1 (med bälte)
270x2 (full utr, första rejält grund andra parallell)

1:a lyft 287,5 kg Underkänd 2-1
2:a lyft 287,5 kg Underkänd 2-1

3:e lyft 287,5 kg Godkänd 2-1 Pers rek med 5 kg

KOMMENTAR:

Gick in på PB försök direkt eftersom jag visste att jag får upp vikten 3 ggr. Det fick jag också men tyvärr godkänt först i tredje vilket förstörde möjligheterna till ett bättre resultat. Borde haft den andra böjen tycker jag. Första var dock definitivt grund som jag körde med typ två sekunders stopp i bottenläget

Är ändå mycket nöjd med böjen (inte resultatet) men fick två bra besked inför fortsättningen och det är att utgångarna nu äntligen börjar bli bättre (inte bra än) och att jag från och med nu slutar med att begära att någon skall skrika ner, ner, ner eftersom dessa lyft blir för försiktiga och som jag utför med NOLL FART OCH MED STOPP.

BÄNKPRESS (uppvärmning)

60x3
80x3
100x2
120x1

1:a lyft 130,0 kg Godkänt 3-0
2:a lyft 192,5 kg Underkänd 3-0

3:e lyft 192,5 kg Underkänd 3-0

KOMMENTAR:

Säkrade första lyftet med att ta 130 kg RAW lätt.
Sedan på snabbt med bänktröjan (Katana strl 48) och hann göra ett set med kloss innan första tävlingslyftet. Här drog Niklas och Patrik H på tröjan i rekordfart och den satt perfekt direkt

Missade första lyftet på 192,5 kg grovt eftersom handleden vek sig men kom ned i snabb fart till bröstet vilket var bra. Omförsök på 192,5 kg naturligtvis och fick nu en bra träff med stången ned på bröstet och den kom upp väldigt långt men krafterna fanns inte riktigt för att pressa klart 190 kg hade jag fått upp det är jag säker på så 60 kg i sjön kändes illa och smakade dynga! Men som helhet positivt inför fortsättningen!

MARKLYFT (uppvärmning)

120x2 (utan bälte)
160x2 (utan bälte)
200x1 (utan bälte)
240x1 (med bara dräkt)
260x1 (med full utr)

1:a lyft 280,0 kg Godkänt 3-0
2:a lyft 317,5 kg Godkänd 2-1

3:e lyft 322,5 kg Underkänd 3-0

KOMMENTAR:

Var inte speciellt motiverad för att dra mark efter fiaskot i bänk men var naturligtvis tvungen att skrapa poäng till SL-laget. Uppvärmningen kändes ändå rätt bra och ingången på 280 kg fick stå kvar.

280 kg kom bra men jag kände att stången och jag inte hade några känslor för varandra den var inte bra för mitt grepp eftersom den var för grov! Kände redan på denna vikt att jag skulle få problem med greppet på tyngre vikter. Ville inte gå på 300 kg i andra eftersom om den skulle bli tung så skulle det bli myror i skallen inför sista lyftet, därför begärde 317,5 kg som jag trodde skulle kunna gå (viktkänsla kallas det) Lyftet kom bra hela vägen men fick slita för att inte tappa stången ur händerna.

Höjde till 322,5 kg i sista som dock var för tung denna gång, hade brännt krutet.

Är mycket nöjd med att jag lyckades tända om efter missen i bänk
Bara att nöta på och ha tålamod så kommer det betydligt fler kilo framöver i speciellt böj och bänk förstås!
Gammal 2007-09-02, 11:15   #229
emme
Registered User

emmes avatar

Reg.datum: Feb 2006
Det fanns kvar en Katana strl 48 (blå) i lokalen igår utan ägare. möjligtvis din ? jag la in den i skrubben iaf.
Gammal 2007-09-02, 14:07   #230
Rambo
Registered User

Rambos avatar

Reg.datum: Mar 2003
Grattis till nytt PB i knäböj

Bära eller brista ....you are crazy big man
Discobyggarens journal
Rambo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-09-02, 14:16   #231
Börje H
Negativa Blöje

Börje Hs avatar

Reg.datum: Sep 2003
Överlag så var det flera positiva besked för dig under tävlingen; böjen såg lätt ut och riktigt otur med bedömningen på inlednings lyften 2-1 rött kunde lika gärna varit grönt, bänken var ju även den ett fall framåt vad gäller hastighet och träffbild på bröstet, marken behöver ju inte kommenteras
Ursprungligen postat av Gute Visa inlägg
Jag blir aldrig "klar" med någonting, jag uppnår ingenting, jag bara lyfter.
Instagram: BORJETHESWEDE #TeamBTS #Wolverineenergydrink
Börje H är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-09-02, 15:12   #232
Big Lou
kräver blöjträning

Big Lous avatar

Reg.datum: Sep 2005
Synd att du inte fick till det riktigt som du hade hoppats men det bådar ju ändå gott för framtiden tycker jag.
Marken är ju grym och böjen var ju gott med nytt pers!
Gammal 2007-09-02, 17:41   #233
Dogge21
Registered User

Dogge21s avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Rambo Visa inlägg
Grattis till nytt PB i knäböj

Bära eller brista ....you are crazy big man
Tack! Fick inte ut allt vad jag hade i kroppen den här gången heller men det är bara att kämpa på! Blir mycket utrustningsträning famöver (hoppas jag på iaf).
Gammal 2007-09-02, 17:44   #234
Dogge21
Registered User

Dogge21s avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Big Lou Visa inlägg
Synd att du inte fick till det riktigt som du hade hoppats men det bådar ju ändå gott för framtiden tycker jag.
Marken är ju grym och böjen var ju gott med nytt pers!
Mycket nöjd med marken, tror det hade blivit mer i mark om bänken gått bättre, men sånt vet man ju aldrig, nöjd att jag orkade ladda om trots missen i bänk. Böjen är den gren som jag ändå är mest nöjd med, nu tror ajg det kommer mer kilo inom kort!
Gammal 2007-09-02, 17:51   #235
Dogge21
Registered User

Dogge21s avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Börje H Visa inlägg
Överlag så var det flera positiva besked för dig under tävlingen; böjen såg lätt ut och riktigt otur med bedömningen på inlednings lyften 2-1 rött kunde lika gärna varit grönt, bänken var ju även den ett fall framåt vad gäller hastighet och träffbild på bröstet, marken behöver ju inte kommenteras
Visst var det så Börje! Fick inte ut allt på långa vägar men känslan är att jag ändå är på väg att skaffa mig en bättre stabilitet i lyfningen och tekniken med utrustning så jag hoppas på ett ordentligt lyft på DM:et i oktober. Då vill jag passera 800 kg! Nej rättare sagt DÅ SKALL JAG PASSERA 800 KG!

Det var kul att se att du klarade de nya reglerna med bravur fast delar din uppfattning att regeländringen i bänkpress är till en försämring för lyftarna Men det är lika för alla och bara att gilla läget, men helt klart är att ett bänkresultat på 10 kg mindre än tidigare får beräknas som minst lika bra! Förlängningen av stoppet kan betyda väldigt många färre kg för en del lyftare
Gammal 2007-09-02, 17:55   #236
Dogge21
Registered User

Dogge21s avatar

Citat:
Ursprungligen postat av emme Visa inlägg
Det fanns kvar en Katana strl 48 (blå) i lokalen igår utan ägare. möjligtvis din ? jag la in den i skrubben iaf.
Nej kollade väskan för ett tag sedan och i den låg "båtkapellet". Men tack ändå tror att det kan vara Markus tröja han har samma strl som jag, skall höra med honom.
Gammal 2007-09-02, 18:42   #237
Big Lou
kräver blöjträning

Big Lous avatar

Såg film på ditt lyft på 317,5 nu, såg ju sjukt lätt ut!
Kändes det lika lätt som det såg ut?
Gammal 2007-09-03, 07:41   #238
Dogge21
Registered User

Dogge21s avatar

I det lyftet kändes det som om det fanns ca 10 kg till i kroppen. Men efter perset hade jag brännt ut mig och var inte riktigt nära på 322,5 kg i sista. Men PB i mark med 5 kg är jag ju nöjd med (speciellt efter bänken).

Nu kommer jag köra mycket med dräkt även i mark fram till DM i slutet av oktober och om allt flyter på så hoppas jag kunna ta vikten då istället.

Du tävlar först nästa helg antar jag?
Gammal 2007-09-03, 08:24   #239
Big Lou
kräver blöjträning

Big Lous avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Dogge21 Visa inlägg
I det lyftet kändes det som om det fanns ca 10 kg till i kroppen. Men efter perset hade jag brännt ut mig och var inte riktigt nära på 322,5 kg i sista. Men PB i mark med 5 kg är jag ju nöjd med (speciellt efter bänken).

Nu kommer jag köra mycket med dräkt även i mark fram till DM i slutet av oktober och om allt flyter på så hoppas jag kunna ta vikten då istället.

Du tävlar först nästa helg antar jag?
Ja, jag får hålla mig till nästa helg.
Börjar bli väldigt sugen nu. Särskilt då man varit och tittat på lyftning hela helgen.
Var många duktiga lyftare med på veteran -SM

En bra dag har du nog ca 10 kg till gissar jag efter att ha sett ditt fina lyft på 317,5.

Bara att mala på med utrustningen nu så du får till det i bänken med så kommer 800 kg snart att komma!
Gammal 2007-09-03, 22:12   #240
Dogge21
Registered User

Dogge21s avatar

3 september 2007
Sporthallen

BÄNKPRESS (med stopp på alla lyft)

60x3
80x3
100x3
120x3
130x6 Tangerat PB
140x3

BÄNKPRESS (med låååååånga stopp)

100x2
110x2
120x2
130x2

SOSAK-PRESSAR

22,5x8
27,5x8
32,5x8
37,5x8
42,5x8
47,5x8

KOMMENTAR:

Som en känd politiker en gång i tiden sade: I am in chocked!
Med andra ord: kommentarer onödiga!

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:32.