2012-08-08, 21:47
|
|
Banned User
Reg.datum: Dec 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av Loccii
Vrf tror du förortskillar blir kriminella ? Utan bidrag så hade det nog sett värre ut.
|
Varför fanns det ingen kriminalitet i miljonprogramsområdena på 50-/60-talen innan massinvandringen gjorde sitt intåg?
|
|
|
2012-08-08, 21:52
|
|
Sponsored by Soros
Reg.datum: Jul 2009
|
Citat:
Ursprungligen postat av Pepparkakssmurfen
Varför fanns det ingen kriminalitet i miljonprogramsområdena på 50-/60-talen innan massinvandringen gjorde sitt intåg?
|
Tror du inte det fanns kriminalitet i Sverige innan invandrarna? Vilken värld lever du i?
|
|
|
2012-08-08, 21:58
|
|
Banned User
Reg.datum: Sep 2010
|
Citat:
Ursprungligen postat av Petoria
Tror du inte det fanns kriminalitet i Sverige innan invandrarna? Vilken värld lever du i?
|
Tala med generationerna som kommer ihåg 30-70 talet så ska du få höra att det var knappt någon som ens bemöade sig att låsa ytterdörr, cykel, bil osv.
Senast redigerad av MathiasF den 2012-08-08 klockan 22:04.
|
|
|
2012-08-08, 23:39
|
|
Sponsored by Soros
Reg.datum: Jul 2009
|
Citat:
Ursprungligen postat av MathiasF
Tala med generationerna som kommer ihåg 30-70 talet så ska du få höra att det var knappt någon som ens bemöade sig att låsa ytterdörr, cykel, bil osv.
|
Och alla barnen var ute och lekte istället för att sitta inomhus, pensionärerna var ute och gick säkra på kvällarna. Synd att invandrarna kom hit och förstörde allting.
|
|
|
2012-08-09, 00:19
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2003
|
Det här var en ganska intressant rapport kring invandrare och förvärvsfrekvens. Framför allt diagram 5 ang. somalier som nu är den största invandrargruppen till Sverige.
- Av somalier var 35% i arbete efter 14 år i landet.
- 50% av invandrarna från Afrika i arbetsförålder var i arbete efter 10 år.
http://www.svensktnaringsliv.se/mult...itet_7739a.pdf
Frågan är då om man nu har bättre lösningar för att få dessa grupper i arbete eller om man budgeterat för att försörja merparten via bidrag livet ut.
|
|
|
2012-08-09, 06:02
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2012
|
Visst finns det många invandrare som går på bidrag, men sverige tjänar i stora drag på invandringen. För faktum kvarstår de flesta invandrare arbetar o betalar skatt.
Sen kan jag absolut hålla med att man inte kan ta in fler än man kan hjälpa eller det finns jobb till. Problemet med liknande diskussioner, är att "ofta" är de ända som uttrycker nationalism i sverige antingen är ny nazister eller obildade rasister. Hurvida invandrare har större benägenhet att bli kriminella eller gå på bidrag är diskussioner som alltid förts. På 30 talet fördes liknade studier i chicago, där bland annat ett område med svenska invandrare var med.
|
|
|
2012-08-09, 06:21
|
|
Banned User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Petoria
Och alla barnen var ute och lekte istället för att sitta inomhus, pensionärerna var ute och gick säkra på kvällarna. Synd att invandrarna kom hit och förstörde allting.

|
Ja nä för det finns inte ens en uns sanning i det, det vet du!
Vilken tur att vi har dig som oberoende kritiker med svar på allt.
|
|
|
2012-08-09, 06:35
|
|
Registered User
|
Jag tror att det där är ett storstadsfenomen (stadsfenomen?), men brott öht, där dom lever segregerat.. Bott i en mindre stad (30 000 inv) och 90% av kriminaliteten där var av svenskar, och det bor ganska mycket invandrare där.
|
|
|
2012-08-09, 06:41
|
|
Banned User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Chrulle
Jag tror att det där är ett storstadsfenomen (stadsfenomen?), men brott öht, där dom lever segregerat.. Bott i en mindre stad (30 000 inv) och 90% av kriminaliteten där var av svenskar, och det bor ganska mycket invandrare där.
|
Det är annorlunda i Skåne, främst misshandel, rån och småstölder begås av folk med annan bakgrund, det är anledningen till att SD har starkast stöd här.
Men detta vägrar man insé, skygglapparna på!
|
|
|
2012-08-09, 06:47
|
|
Ölkonnässör
Reg.datum: Feb 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av MathiasF
Det är annorlunda i Skåne, främst misshandel, rån och småstölder begås av folk med annan bakgrund, det är anledningen till att SD har starkast stöd här.
Men detta vägrar man insé, skygglapparna på!
|
Skåne är ju lite väl vagt? Av det jag har sett här i kristianstad är det nästan enbart packade svenskar som beter sig dåligt.
2012-08-09, 06:50
|
|
Registered User
|
Ja jag är söder om Stockholm typ en gång om året max, så det vet jag ingenting om. Men är det extremt mycket mer invandrare där än i resten av Sverige, eller är det städerna/kommunerna i Skåne det är fel på?
|
|
|
2012-08-09, 06:59
|
|
Banned User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Mental
Skåne är ju lite väl vagt? Av det jag har sett här i kristianstad är det nästan enbart packade svenskar som beter sig dåligt.
|
Åk ner i Skåne istället
|
|
|
2012-08-09, 07:01
|
|
Banned User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Chrulle
Ja jag är söder om Stockholm typ en gång om året max, så det vet jag ingenting om. Men är det extremt mycket mer invandrare där än i resten av Sverige, eller är det städerna/kommunerna i Skåne det är fel på?
|
Ja Malmö är en jävla sophåla med ilmar reepalu i spetsen.
|
|
|
2012-08-09, 07:03
|
|
Banned User
|
En sak ska ni veta att jag är inte rasist, men jag ser och utsätts för de problem vi har här och jag är inte blind.
|
|
|
2012-08-09, 07:10
|
|
Registered User
Reg.datum: Oct 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av Elgreco
Visst finns det många invandrare som går på bidrag, men sverige tjänar i stora drag på invandringen. För faktum kvarstår de flesta invandrare arbetar o betalar skatt.
Sen kan jag absolut hålla med att man inte kan ta in fler än man kan hjälpa eller det finns jobb till. Problemet med liknande diskussioner, är att "ofta" är de ända som uttrycker nationalism i sverige antingen är ny nazister eller obildade rasister. Hurvida invandrare har större benägenhet att bli kriminella eller gå på bidrag är diskussioner som alltid förts. På 30 talet fördes liknade studier i chicago, där bland annat ett område med svenska invandrare var med.
|
Jag antar att du kan komplettera dessa tre påståenden med källor?
Problemet som jag ser det är att "antirasisterna" ser inga problem med invandringen och kan därför inte komma med ett enda förslag till förbättringar. Och kommer någon med förslag så anklagas det direkt för att vara populistiska och rasistiska förslag. Och då blir SD faktiskt det enda partiet som tar upp frågan seriöst och får därför alla invandringskritiska röster.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:33.
|

|