2012-09-30, 19:22
|
|
|
Starke Adolfs son
Reg.datum: Oct 2006
|
Uppsala is the shiet.
|
|
|
2012-10-01, 17:41
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2012
|
Ett litet bröst, axel och tricepspass idag. Vägde 86,3kg. Har ju fan gått ned något hekto! Meningen är ju att jag ska gå UPP. Men styrkan har ändå ökat så då är det väl skitsamma
Kv på gymmet med kläder på var 87,0kg.
Bänkpress, höll mig från fail, ingen passare heller.
80x3
90x3
80x3
85x3
Sned hantelpress
20x6
25x6
30x2 ?! jag är så jävla dålig på hantelpress, balansen är fruktansvärt dålig.
Dips
kv x5
+5kg x5
+10kg x5
+15kg x4 PB!
Pushdowns
2x6 fullmag
Liggande tricepsext. med EZ
35x6
40x5½ Failade sista, är nog pb
Hantelsväng åt sidan
4x8
Riktigt skönt pass faktiskt. Sparade lite på krutet i bänken så jag kunde sätta PB i några andra övningar istället  Kanske blir ett bänkpass på torsdag också, vi får se.
Ursprungligen postat av filmjölk
För att de är drabbade av knäböjsneuros där de böjer och böjer tills röven blöder och sedan fortsätter böja. Då orkar man inte marklyfta så ofta.
|
|
|
|
2012-10-01, 17:57
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Oct 2011
|
Citat:
Ursprungligen postat av gratefuldead
Ett litet bröst, axel och tricepspass idag. Vägde 86,3kg. Har ju fan gått ned något hekto! Meningen är ju att jag ska gå UPP. Men styrkan har ändå ökat så då är det väl skitsamma
Kv på gymmet med kläder på var 87,0kg.
Bänkpress, höll mig från fail, ingen passare heller.
80x3
90x3
80x3
85x3
Sned hantelpress
20x6
25x6
30x2 ?! jag är så jävla dålig på hantelpress, balansen är fruktansvärt dålig.
Dips
kv x5
+5kg x5
+10kg x5
+15kg x4 PB!
Pushdowns
2x6 fullmag
Liggande tricepsext. med EZ
35x6
40x5½ Failade sista, är nog pb
Hantelsväng åt sidan
4x8
Riktigt skönt pass faktiskt. Sparade lite på krutet i bänken så jag kunde sätta PB i några andra övningar istället  Kanske blir ett bänkpass på torsdag också, vi får se.
|
Bra dips, är det incline hantelpress du har svårt för? Jag tycker att det är mkt lättare eftersom att jag kan se formen via speglar på gymmet.
|
|
|
2012-10-01, 18:01
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Grunty
Bra dips, är det incline hantelpress du har svårt för? Jag tycker att det är mkt lättare eftersom att jag kan se formen via speglar på gymmet.
|
Tack.
Ja, har knappt kört vanlig plan hantelpress så vet inte hur jag är där. Vetefan men är helt instabil, tror jag skiter i den i fortsättningen.
För att de är drabbade av knäböjsneuros där de böjer och böjer tills röven blöder och sedan fortsätter böja. Då orkar man inte marklyfta så ofta.
|
|
|
|
2012-10-02, 12:44
|
|
|
Registered User
|
Ben och mage idag. Kände mig smått slö och vikterna kändes tunga idag. Ingen bra dag för 1or i böj  Men gick väl helt okej ändå, nästa pass blir nog bättre.
Knäböj
70x6
90x3
110x1
120x1
125x1 dock för dåligt djup så räknar ej som pb.
100x1
Frontböj, typ första gången. Testade lite teknik
50x5
70x5
50x5
skön övning, ska nog köra denna mer. Dock lite svårt med balansen för stången.
Benspark
3x10
Lårcurl
3x8
Crunches i maskin
3x8
Crunches
20
Sidebends
3x12
Vadpress
4x15
Helt okej pass ändå, även om böjen kändes tung idag. Redan på låga vikter kändes det.
|
|
|
|
2012-10-02, 12:57
|
|
|
En påse med mos.
Reg.datum: Feb 2006
|
Cyklar du nått eller? =)
|
|
|
|
2012-10-02, 13:22
|
|
|
Registered User
|
Nja blir inte mycket, var ett tag sedan. Vädret suger och jag fick ont i knäna senaste gångerna jag körde. Då vid längre rundor typ 1h+. Måste byta hjullager bak och lite såna grejer så det blir att satsa på nästa säsong. Hur går det själv?
|
|
|
|
2012-10-02, 13:23
|
|
|
Registered User
|
Borde egentligen ta bort fixed gear från trådtiteln
Men det underlättade enormt vid deff. Man förbrukar rejäla mängder energi vid längre turer.
|
|
|
|
2012-10-02, 13:26
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2011
|
Ser bra ut  Vad har du för långsiktiga mål, bygga muskler? Jag har själv diabetes och vet att det är rätt jävligt ibland, särskilt under bulk att försöka bygga muskler och hålla blodsockret bra. Lönar sig nog att inte äta sig råfet under bulken. hur har träningen påverkat blodsockret? Kommer följa med denna journal
|
|
|
2012-10-02, 17:58
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av mycketbrännvin
Ser bra ut  Vad har du för långsiktiga mål, bygga muskler? Jag har själv diabetes och vet att det är rätt jävligt ibland, särskilt under bulk att försöka bygga muskler och hålla blodsockret bra. Lönar sig nog att inte äta sig råfet under bulken. hur har träningen påverkat blodsockret? Kommer följa med denna journal 
|
Tack! Kul att du hittat hit
Har som mål att bli så stark som möjligt, och självklart bygga muskler. Ska försöka gå upp till 90kg till jul (ca 3,5kg) om möjligt.
Ja det är faktiskt riktigt jävligt ibland, diabetes är inte särskilt kul men man har ju inget val. Grisbulkar man är det helt omöjligt att hålla blodsockret bra, gjorde det förra året och det gick riktigt dåligt, vägde som mest 97kg förra året och formen var riktigt dålig.
Träningen gör under för mitt blodsocker, märks direkt om jag får förhinder och har ofrivillig vilovecka. Blodsockret blir mycket svårare att hantera. Med träning ökar man insulinkänsligheten och det märks, verkligen! Jag tycker att som diabetiker ska träning ses som en naturlig del av ens liv, det underlättar så otroligt mycket.
Just nu försöker jag i stort sett bara äta "nyttig" mat, blir en pizza/hamburgare någon gång då och då, men rutiner och bra mat är viktigt.
Hur funkar det för dig med diabetes och träning?
|
|
|
|
2012-10-02, 18:11
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2011
|
Okej  Jag har gjort en grisbulk och kolesterolvärdena och fettvärden var riktigt dåliga men gick sedan när massor och de blev bra. Jag är nu påväg upp mot 90kg eller så mycket hälsan tillåter. Jag skulle inte säga att byggning är det hälsosammaste valet av sport om man har diabetes och man valt att satsa på att bygga muskler men det går. Långsam bulk är nog det bästa eler kanske kortare bulkperioder och sedan deff
|
|
|
2012-10-02, 19:14
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av mycketbrännvin
Okej  Jag har gjort en grisbulk och kolesterolvärdena och fettvärden var riktigt dåliga men gick sedan när massor och de blev bra. Jag är nu påväg upp mot 90kg eller så mycket hälsan tillåter. Jag skulle inte säga att byggning är det hälsosammaste valet av sport om man har diabetes och man valt att satsa på att bygga muskler men det går. Långsam bulk är nog det bästa eler kanske kortare bulkperioder och sedan deff
|
Jobbigt, men det är tur att värderna inte är kvar när man går ned igen. Men du har rätt det är nog inte det hälsosammaste att bulka rejält och sedan deffa. Kaloribalans borde vara bäst, särskilt för oss diabetiker. Men och andra sidan vafan, det finns värre grejer man kan göra.
|
|
|
|
2012-10-02, 20:42
|
|
|
Registered User
|
Middag nr 2 idag.
1dl havregryn (fiber)
1dl vetemjöl
4dl mjölk
3 ägg.
Hade också lite socker på. Perfekt för en diabetiker! 
Landade på mellan 2600-3000 kcal idag, ungefär.
|
Senast redigerad av gratefuldead den 2013-02-14 klockan 17:20.
|
|
|
2012-10-04, 13:00
|
|
|
Registered User
|
Lättare bänk/triceps/axlar idag.
FU-bänk
50x10
60x10
70x10
70x8 hade ingen passare och var själv på gymmet så fegade ur här.
Frenchpress
3x8
Pushdowns
3x10
Hantelsväng åt sidan
3x12
Crunches
2x20
Helt okej.
|
|
|
|
2012-10-05, 13:16
|
|
|
Registered User
|
Ont i ryggen sedan knäböjen i tisdags så fick lov att ta det lite lugnt med ryggträningen. http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/s...d.php?t=190189
Chins
5,5
Pullups
5
EZ-curl
35x5
45x5
50x5 +1 rep sen förra
Konc. curl
1x6
2x8
Latsdrag
2x10
Sittande rodd
4x10
Låga vikter idag på det mesta. Hoppas ryggen blir bättre.
|
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:00.
|

|