Citat:
Ursprungligen postat av sweetkarolina
Om jag fattar detta rätt bör det alltså varit 2473 olika människor/datorer som tittade? På en sport med 800 utövare? 
|
Nej Carro riktigt så enkelt är det inte!
Låt mej först slå fast att sändningen höll bra kvalité....
MEN:
1. Den statistik som redovisas här på forumet innehåller flera osäkerhetsfaktorer, för det första så är 2473 IP-nummer inte lika med 2473 olika människor och datorer, för om du kopplar upp dej via en DHCP-Server så
får du olika nummer varje gång vilket innebär att en tittare kan ha flera IP-nummer från samma dator.
2. Vid tidigare sändningar via nätet från EM, SM mfl så har mellan 40-50 % av besökarna också varit inloggade i chatten, på den statisitk som redovisades från SM så skulle det bara varit ca 10 %..varför?
3. Vem har kontrollerat de besökssiffror som lämnats ut? Man skall ju vara medveten om att det är ett företag som är beroende av sin PR och sina resultat som presenterar siffrorna.
4. Tittarsiffrorona är idag - enligt min uppfattning - inte tillräckligt höga och intressanta för att generera företag att satsa på sponsring i någon större utsträckning.
5. Kostnaderna för webbsändningarna ryms inte inom SSF budget utan påverkar övrig verksamhet enligt det mail som jag fick av SSF kassör i December 2010. (och som jag visat i tidigare inlägg här)
Jag har föreslagit i en motion till SSF att man istället skall köpa in den utrustning som behövs och skaffa sig den utbildning och kompetens som behövs via kurser tex, för att vi sen själva skall kunna köra sändningar mycket billigare och där vi själva aktivt deltar.
Kan vi ha utbildningar i klovning och andra funktionärsuppgifter kan vi väl även ha en kurs i hur man tekniskt använder webbteknikens utrustning?
Det skulle bli mycket billigare och ge pengar över till SSF och därmed ge fler lyftare chansen att få åka på internationella tävlingar.