Ber om ursäkt för min senilitet! Hittar bara att jag frågat en gång tidigare (om strongman-intresse)! År 2018. Här: http://www.kolozzeum.com/forum/showp...&postcount=421 (sökte efter 'strongman' och 1x0 som användarnamn här i loggen).
Men nu minns jag något om att du har skrivit tidigare om din "svaga" vertikalpress, ihop med strongman. Som du inte skrev som svar till inlägget jag länkade. Så jag frågade säkert sen igen. Kanske var i samma veva som när du och jag tävlade försten till 90 kg militärpress!
Haha jag menar 3:35 i första filmen (översta). Ser nu att han har någon typ av armvärmare (elbow sleeve?) och någon armbrytar-träningsutrustning i handen(?). När jag sneglade första titten såg det ut som han gled in i bilden med en gipsad arm med armstöd (armslinga?). Så tyckte det fanns komik i att ni bryter arm så kommer han in i bild med en bruten arm.
Haha jag retades bara lite
Ja du borde börja med strongman! Käka upp dig till 120kg till att börja med!
Haha det ser ju hysteriskt roligt ut xD han håller i ett gummiband med handtag som han värmer upp med så det ser ut som det du länkade Det är min klubbkamrat Claes som åkte med och körde mot 2 andra gubbar från deras klubb
Jag gick för två år sedan ner till 108kg och var mindre hungrig där på underskott än jag är nu på 132kg. känner flera gånger per dag hur jag är hungrig och gärna vill ha något mellan måltiderna.
Har du börjat kura viktdopningen nu igen? Massivt!
__
Vad gör jag för fel om får handledssmärtor när jag spelar rolling thunder? Är bara min vänsterhandled konstigt nog.
Gissar jag gör för mycket åt något håll som denna bild instruerar. Vad är sämst att göra av dem så kan jag prova göra det omvända nästa gång, se om känns bättre.
Har du börjat kura viktdopningen nu igen? Massivt!
__
Vad gör jag för fel om får handledssmärtor när jag spelar rolling thunder? Är bara min vänsterhandled konstigt nog.
Gissar jag gör för mycket åt något håll som denna bild instruerar. Vad är sämst att göra av dem så kan jag prova göra det omvända nästa gång, se om känns bättre.
Haha japp blev en snabb uppgång inför davids match överväger att göra en stor nedgång snart men inte bestämt än, sub 105 om det går!
Haha japp blev en snabb uppgång inför davids match överväger att göra en stor nedgång snart men inte bestämt än, sub 105 om det går!
Hmm ingen aning, vart får du ont?
Vad är det lägsta du vägt i vuxen ålder? Var du tjock i ungdom eller tanig? Höll du på med någon sport i ungdomen förresten?
Såg jag var den första att kommentera i din journal! Nu när tittade förstasidan. Åtta minuter efter du lade upp den.
Ont ovansidan av handleden. Tänk där du har en klocka, där du tittar vad klockan är.
Känns lite som ben-mot-ben-smärta, skelett? Inte muskulärt.
Kändes bättre idag (har kört RT fyra dagar denna veckan), kanske släpper. Kanske bara smärtar för det är ny ovan rörelse/övning.
Har gjort ont under själva lyftet och efteråt. Sen lagt sig, försvunnit fort. Känner nu när jag gör en omvänd vristcurl att det är lite stelt och ömt där.
Tror eventuellt jag gör en 'reverse wrist curl' när jag håller på att tappa handtaget, som en reflex att lyckas hålla kvar i handtaget. Curl-rörelse med handleden när handtaget håller på att rulla ur handen. Såhär:
Vad är det lägsta du vägt i vuxen ålder? Var du tjock i ungdom eller tanig? Höll du på med någon sport i ungdomen förresten?
Såg jag var den första att kommentera i din journal! Nu när tittade förstasidan. Åtta minuter efter du lade upp den.
Ont ovansidan av handleden. Tänk där du har en klocka, där du tittar vad klockan är.
Känns lite som ben-mot-ben-smärta, skelett? Inte muskulärt.
Kändes bättre idag (har kört RT fyra dagar denna veckan), kanske släpper. Kanske bara smärtar för det är ny ovan rörelse/övning.
Har gjort ont under själva lyftet och efteråt. Sen lagt sig, försvunnit fort. Känner nu när jag gör en omvänd vristcurl att det är lite stelt och ömt där.
Tror eventuellt jag gör en 'reverse wrist curl' när jag håller på att tappa handtaget, som en reflex att lyckas hålla kvar i handtaget. Curl-rörelse med handleden när handtaget håller på att rulla ur handen. Såhär:
Jag gick över 100kg när jag började gymnasiet så runt 16-17 innan det låg jag runt 90kg. Jag har alltid varit stor men inte alltid kraftig, spelade fotboll och sprang mycket mellan 11-15. Haha ja du har alltid hängt i journalen tack för det
Det är nog bara ovana, kör lätta vikter hög volym! 10x10 om du har tid med väldigt lätt vikt. Du skall försöka "cuppa" dvs wristcurla inått, det stoppar rotationen tills du inte klarar hålla det mer och fingrarna/tummen tar över stoppandet. Tänk på att hålla mitt i handtaget och att inte luta det! Vad kör du på för vikt?
Tävlade på Maxstyrka gripchallenge i helgen på fitnessfestivalen! Åkte mest upp för att sova på hotell med familjen och ha det mysigt och samtidigt träffa Björn och Harri som kom från Finland för att tävla. Fick skaka näve med Arto också.
Tävlingen var på Arne Perssons handtag som är väldigt halt, två stycken monterade på en hexbar. Lyft till utlåsning och nersignal.
Vi körde på exposcenen så mycket folk vilket var kul, ingenting jag la märke till när jag väl körde pga fokus.
Tävlingen gick som förväntat, delad 6e plats. Har inte tränat rullande handtag på säkert 1.5 år och kan inte förvänta mig mer när Sveriges Elit och några av Finlands dyker upp. Hade jag tränat inför hade det ändå inte spelar någon stor roll, hade kommit max 5a eftersom det var stora vikthopp och jag vägde mer än de som klarade nästa vikt som jag eventuellt klarat.
Vägde in på 132.9kg igår 4/12 och har nu påbörjat viktnedgång. Vill gå ner till runt 105kg för att ha möjlighet att tävla i armbrytning i sub 105 samt vara mer hälsosam, förhoppningsvis bli piggare och hälsosammare samt se bättre ut estetiskt. Just nu är jag laddad, men jag gillar ju också att byta mål lika ofta som kalsonger så vem fan vet.