Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2014-04-03, 14:41   #229126
mela
#curl4lajf

melas avatar

Reg.datum: Apr 2005
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Japp, ingen lätt match När jag pratade med dom i England så sa dom att den svenska A-kassan bara behövde mitt NIN, vilket uppenbarligen inte stämmer
Jag har rätt så dålig koll på A-kassan faktiskt, men jag betalar mina 90:-/månad iaf, i Sverige. Så jag får A-kassa i juni iaf om jag blir arbetslös..
mela är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-04-03, 14:44   #229127
StarkaUlf
Längtar till jul.

StarkaUlfs avatar

Reg.datum: Nov 2008
Citat:
Ursprungligen postat av mela Visa inlägg
Jag har rätt så dålig koll på A-kassan faktiskt, men jag betalar mina 90:-/månad iaf, i Sverige. Så jag får A-kassa i juni iaf om jag blir arbetslös..
Yes. Jag har ju varit med där tidigare, fick ersättning innan jag fick jobbet i england. Därför känns det så jobbigt att skicka in alla jävla blanketter ^_^ Dom bör kunna få ut all informationen via mitt National Insurance Number, men dom är väl för lata för att arbeta där. Skönare att låta mig göra allt ju
StarkaUlf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-04-03, 14:48   #229128
mela
#curl4lajf

melas avatar

Citat:
Yes. Jag har ju varit med där tidigare, fick ersättning innan jag fick jobbet i england. Därför känns det så jobbigt att skicka in alla jävla blanketter ^_^ Dom bör kunna få ut all informationen via mitt National Insurance Number, men dom är väl för lata för att arbeta där. Skönare att låta mig göra allt ju
Sverige gillar papper. Tydligen Allt ska skickas in, gud förbjude den som mailar!
Gammal 2014-04-03, 14:50   #229129
Holmeros
Plomeros

Holmeross avatar

Reg.datum: Jun 2010
Vädret äger. Jobba på balkongen är ganska sweet!
Holmeros är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-04-03, 14:59   #229130
StarkaUlf
Längtar till jul.

StarkaUlfs avatar

Citat:
Sverige gillar papper. Tydligen Allt ska skickas in, gud förbjude den som mailar!
Haha, amen! ja, mail är förbjudet. Orka hänga med i teknologins utveckling. Vi fortsätter med stenålders-köret!

Det värsta är att bara en bråkdel av dagens ungdomar vet hur man skriver och skickar ett brev. Dom måste ju börja ändra på den där regeln ganska omgående, kan man tycka.
Gammal 2014-04-03, 15:01   #229131
mela
#curl4lajf

melas avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Holmeros Visa inlägg
Vädret äger. Jobba på balkongen är ganska sweet!
Mulet och 8 grader?

Citat:
Haha, amen! ja, mail är förbjudet. Orka hänga med i teknologins utveckling. Vi fortsätter med stenålders-köret!

Det värsta är att bara en bråkdel av dagens ungdomar vet hur man skriver och skickar ett brev. Dom måste ju börja ändra på den där regeln ganska omgående, kan man tycka.
Haha ja, det finns ju bankid som man kan signera med, allt borde kunna göras på nätet liksom. Även om de får ha kvar blanketter i en utfasningsperiod för de icketekniska människorna.

Dagens ungdom. Inga intressen alls! puft!
Gammal 2014-04-03, 15:05   #229132
Holmeros
Plomeros

Holmeross avatar

Citat:
Mulet och 8 grader?

Nepp! Blå himmel och strålande solsken. Temp osäker, men bar överkropp och shorts funkar fint
Holmeros är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-04-03, 15:06   #229133
Nattljus
Ljuset i mörkret

Nattljuss avatar

Reg.datum: Oct 2008
Jag hittade en bortglömd tidning under sängen när jag dammsög. Den var inte designad för att överleva en dammsugarattack
Gammal 2014-04-03, 15:13   #229134
StarkaUlf
Längtar till jul.

StarkaUlfs avatar

Citat:
Haha ja, det finns ju bankid som man kan signera med, allt borde kunna göras på nätet liksom. Även om de får ha kvar blanketter i en utfasningsperiod för de icketekniska människorna.

Dagens ungdom. Inga intressen alls! puft!
Precis!

Förutom att sitta och surfa på sin telefon. Än har jag ingen sådan telefon iallafall ska hålla mig undan så länge jag bara kan! \o/
Gammal 2014-04-03, 15:18   #229135
mela
#curl4lajf

melas avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Holmeros Visa inlägg
Nepp! Blå himmel och strålande solsken. Temp osäker, men bar överkropp och shorts funkar fint
Jag är glad för att slippa dra ner persiennerna på dagtid. Skärmen syns inte i solen

Citat:
Precis!

Förutom att sitta och surfa på sin telefon. Än har jag ingen sådan telefon iallafall ska hålla mig undan så länge jag bara kan! \o/
Jag har haft alldeles för många surftelefoner, jag surfar nog en del på den med också. Skönt att slippa dra upp datorn så fort man ska googla något litet, eller kunna googla adresser och telefonnummer när man är ute åså
Gammal 2014-04-03, 15:19   #229136
Snubben
är en liten legend.

Snubbens avatar

Reg.datum: Nov 2003
Näsblod.

Citat:
Ursprungligen postat av TomasB Visa inlägg
Yes! Ser ut som rena rama fett-boven. Tror det där är orsaken till södra USA's fettma-epedemi också. Jävla tallriksmodell!
Snubben är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-04-03, 16:10   #229137
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Reg.datum: Sep 2003
Nya vans, äppelviken hoodlum style.
WHITEFOLKS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-04-03, 16:59   #229138
Sohlsken
Boldly running where many have run before

Sohlskens avatar

Reg.datum: Feb 2014
Denna dagen ett liv. Shit vilken lång dag, men helt klart värd varenda sekund

Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS Visa inlägg
Låter som om det är psykiskt ifall du kan äta frukt osv men inte "socker", det borde om något vara mindre allergent. (Om det nu inte är någon specifik sockerråvara fu är allergisk mot).
Det är specifikt vitt strösocker, rörsocker verkar gå bra =/ iofs smakar det bättre också, men det känns helt konstigt.
Om det var psykiskt känner jag att det borde komma på direkten, och vad jag minns har jag alltid haft detta problemet. Det var lite svårt att märka i och med andra rent fysiska problem jag hade, men symtomen är samma nu trots att jag är kvitt de andra problemen.

Citat:
Ursprungligen postat av Vunnis Visa inlägg
Man kan reagera vajsing på fruktos, men det märker man nog innan man är i din ålder.
Jag får utslag av high fructose corn syrup men det är skillnad. Varken fruktos eller majsstärkelse i sig ger mig problem.

Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj Visa inlägg
Äter du ofta lika mycket honung som motsvarande mängd stärkelse och socker du åt nu? (Skillnaden du undrar över.)

Drack du tillräckligt mycket vätska till det du åt? (Huvudvärken du fick.)
Om man räknar i gram kolhydrater så blir det nog oftast mindre honung, dock har jag ätit samma mängd rörsocker som strösocker utan problem. Det verkar vara begränsat till strösocker. Jag har vid tillfälle ätit typ ett kilo frukt och druckit honungsvatten (när jag fortfarande orkade äta sådana mängder) utan att känna av det.

Jag drack en halvliter vätska till ca. 60g kakor, så det borde vara tillräckligt.
Gammal 2014-04-03, 18:02   #229139
Nordenator
:D

Nordenators avatar

Reg.datum: Apr 2006
Tänkte traska 3,3 mil idag, men jag tog mig iväg vid 12 istället för 10 så jag gav upp i Lerum (2,1 mil traskade). Jag är lite trött i fötterna
Gammal 2014-04-03, 19:01   #229140
lei
Bergseremit

leis avatar

Hur lång tid tog det och hur många raster? Har funderat på att gå till en polare i helgen som bor på ca 3 mils avstånd.

2013: Träning: 200-130-207,5 Tävling: 190-120-200
2014: Träning: 200-125-210 Tävling: 000-000-000
2015: Träning: 170-102,5-190 Tävling: 155-100-172,5
lei är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:52.