2014-04-03, 14:41
|
|
#curl4lajf
Reg.datum: Apr 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf
Japp, ingen lätt match  När jag pratade med dom i England så sa dom att den svenska A-kassan bara behövde mitt NIN, vilket uppenbarligen inte stämmer 
|
Jag har rätt så dålig koll på A-kassan faktiskt, men jag betalar mina 90:-/månad iaf, i Sverige. Så jag får A-kassa i juni iaf om jag blir arbetslös..
|
|
|
2014-04-03, 14:44
|
|
Längtar till jul.
Reg.datum: Nov 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av mela
Jag har rätt så dålig koll på A-kassan faktiskt, men jag betalar mina 90:-/månad iaf, i Sverige. Så jag får A-kassa i juni iaf om jag blir arbetslös..
|
Yes. Jag har ju varit med där tidigare, fick ersättning innan jag fick jobbet i england. Därför känns det så jobbigt att skicka in alla jävla blanketter ^_^ Dom bör kunna få ut all informationen via mitt National Insurance Number, men dom är väl för lata för att arbeta där. Skönare att låta mig göra allt ju
|
|
|
|
2014-04-03, 14:48
|
|
#curl4lajf
|
Citat:
Yes. Jag har ju varit med där tidigare, fick ersättning innan jag fick jobbet i england. Därför känns det så jobbigt att skicka in alla jävla blanketter ^_^ Dom bör kunna få ut all informationen via mitt National Insurance Number, men dom är väl för lata för att arbeta där. Skönare att låta mig göra allt ju 
|
Sverige gillar papper. Tydligen  Allt ska skickas in, gud förbjude den som mailar!
|
|
|
2014-04-03, 14:50
|
|
Plomeros
Reg.datum: Jun 2010
|
Vädret äger. Jobba på balkongen är ganska sweet!
|
|
|
2014-04-03, 14:59
|
|
Längtar till jul.
|
Citat:
Sverige gillar papper. Tydligen  Allt ska skickas in, gud förbjude den som mailar!
|
Haha, amen!  ja, mail är förbjudet. Orka hänga med i teknologins utveckling. Vi fortsätter med stenålders-köret!
Det värsta är att bara en bråkdel av dagens ungdomar vet hur man skriver och skickar ett brev. Dom måste ju börja ändra på den där regeln ganska omgående, kan man tycka.
|
|
|
|
2014-04-03, 15:01
|
|
#curl4lajf
|
Citat:
Ursprungligen postat av Holmeros
Vädret äger. Jobba på balkongen är ganska sweet!
|
Mulet och 8 grader?
Citat:
Haha, amen!  ja, mail är förbjudet. Orka hänga med i teknologins utveckling. Vi fortsätter med stenålders-köret!
Det värsta är att bara en bråkdel av dagens ungdomar vet hur man skriver och skickar ett brev. Dom måste ju börja ändra på den där regeln ganska omgående, kan man tycka.
|
Haha ja, det finns ju bankid som man kan signera med, allt borde kunna göras på nätet liksom. Även om de får ha kvar blanketter i en utfasningsperiod för de icketekniska människorna.
Dagens ungdom. Inga intressen alls! puft!
|
|
|
2014-04-03, 15:05
|
|
Plomeros
|
Citat:
Mulet och 8 grader? 
|
Nepp! Blå himmel och strålande solsken. Temp osäker, men bar överkropp och shorts funkar fint
|
|
|
2014-04-03, 15:06
|
|
Ljuset i mörkret
Reg.datum: Oct 2008
|
Jag hittade en bortglömd tidning under sängen när jag dammsög. Den var inte designad för att överleva en dammsugarattack
|
2014-04-03, 15:13
|
|
Längtar till jul.
|
Citat:
Haha ja, det finns ju bankid som man kan signera med, allt borde kunna göras på nätet liksom. Även om de får ha kvar blanketter i en utfasningsperiod för de icketekniska människorna.
Dagens ungdom. Inga intressen alls! puft!
|
Precis!
Förutom att sitta och surfa på sin telefon. Än har jag ingen sådan telefon iallafall  ska hålla mig undan så länge jag bara kan! \o/
|
|
|
|
2014-04-03, 15:18
|
|
#curl4lajf
|
Citat:
Ursprungligen postat av Holmeros
Nepp! Blå himmel och strålande solsken. Temp osäker, men bar överkropp och shorts funkar fint 
|
Jag är glad för att slippa dra ner persiennerna på dagtid. Skärmen syns inte i solen
Citat:
Precis!
Förutom att sitta och surfa på sin telefon. Än har jag ingen sådan telefon iallafall  ska hålla mig undan så länge jag bara kan! \o/
|
Jag har haft alldeles för många surftelefoner, jag surfar nog en del på den med också. Skönt att slippa dra upp datorn så fort man ska googla något litet, eller kunna googla adresser och telefonnummer när man är ute åså
|
|
|
2014-04-03, 15:19
|
|
är en liten legend.
Reg.datum: Nov 2003
|
Näsblod.
Yes! Ser ut som rena rama fett-boven. Tror det där är orsaken till södra USA's fettma-epedemi också. Jävla tallriksmodell!
|
|
|
|
2014-04-03, 16:10
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2003
|
Nya vans, äppelviken hoodlum style.
|
|
|
2014-04-03, 16:59
|
|
Boldly running where many have run before
Reg.datum: Feb 2014
|
Denna dagen ett liv. Shit vilken lång dag, men helt klart värd varenda sekund
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS
Låter som om det är psykiskt ifall du kan äta frukt osv men inte "socker", det borde om något vara mindre allergent. (Om det nu inte är någon specifik sockerråvara fu är allergisk mot).
|
Det är specifikt vitt strösocker, rörsocker verkar gå bra =/ iofs smakar det bättre också, men det känns helt konstigt.
Om det var psykiskt känner jag att det borde komma på direkten, och vad jag minns har jag alltid haft detta problemet. Det var lite svårt att märka i och med andra rent fysiska problem jag hade, men symtomen är samma nu trots att jag är kvitt de andra problemen.
Citat:
Ursprungligen postat av Vunnis
Man kan reagera vajsing på fruktos, men det märker man nog innan man är i din ålder. 
|
Jag får utslag av high fructose corn syrup  men det är skillnad. Varken fruktos eller majsstärkelse i sig ger mig problem.
Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj
Äter du ofta lika mycket honung som motsvarande mängd stärkelse och socker du åt nu? (Skillnaden du undrar över.)
Drack du tillräckligt mycket vätska till det du åt? (Huvudvärken du fick.)
|
Om man räknar i gram kolhydrater så blir det nog oftast mindre honung, dock har jag ätit samma mängd rörsocker som strösocker utan problem. Det verkar vara begränsat till strösocker. Jag har vid tillfälle ätit typ ett kilo frukt och druckit honungsvatten (när jag fortfarande orkade äta sådana mängder) utan att känna av det.
Jag drack en halvliter vätska till ca. 60g kakor, så det borde vara tillräckligt.
|
|
|
2014-04-03, 18:02
|
|
:D
Reg.datum: Apr 2006
|
Tänkte traska 3,3 mil idag, men jag tog mig iväg vid 12 istället för 10 så jag gav upp i Lerum (2,1 mil traskade). Jag är lite trött i fötterna
|
2014-04-03, 19:01
|
|
Bergseremit
|
Hur lång tid tog det och hur många raster? Har funderat på att gå till en polare i helgen som bor på ca 3 mils avstånd.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:52.
|

|