2012-06-05, 21:29
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2012
|
Citat:
Ursprungligen postat av Qudatullah Jamal
Nja.
|
Du verkar helt väck.
Kroppsvikt 50.1 kg med 5 veckor kvar av bulken sen får vi se.
Journalen
|
|
|
2012-06-05, 21:30
|
|
småmysigt slampig
Reg.datum: Jul 2006
|
Citat:
Nja. Är väl inget fel på det egentligen. Men det handlar snarare om att man vet hurdan den gemene kvinnan/krogludret som härjar runtom i landet på krogarna är.
Varför välja sådana kvinnor vars liv i regel endast kretsar kring att bli knullad av någon ny snubbe varje helg, fika på stan, mode, shopping och det ritualiska ''kvällsmyset'' som måste antecknas på bloggen och fb-statusen inför allas beskådan och beundran när det ändå finns kvinnor av högre klass?
När jag varit ute och rest i Sydeuropa eller i Asien har kvalitén på tjejerna varit nästan oslagbart överlägsen, där man inte sällan träffar tjejer som faktiskt har haft riktiga intressen, ta detta jämfört med alla dessa promiskuösa svenskor man träffar här hemma och valet blir tämligen enkelt. 
|
Jag vet inte vilka kvinnor du menar, de tjejer jag stött på har inte haft något problem med att ha sex när och med vem de vill men jag skulle knappast kalla dem "ytliga". Jag skulle snarare säga att merparten av alla kvinnor jag legat med har varit intressanta, intelligenta och haft en skön humor - dessa egenskaper är oftast krav för att jag ska gå hem med dem -, trots att jag således är rätt kräsen har jag inte haft något problem att hitta tjejer att dela säng med.
Men det kan ju vara så att jag dras till sådana (och drar till mig) tjejer och därför inte har de erfarenheter du har (eller inte har).
|
|
|
2012-06-05, 21:47
|
|
Banned User
Reg.datum: Jan 2011
|
Citat:
Ursprungligen postat av Februari
Du verkar helt väck.
|
Kul att någon kunde känna igen sig i alla fall.
Citat:
Ursprungligen postat av Mantus
Jag vet inte vilka kvinnor du menar, de tjejer jag stött på har inte haft något problem med att ha sex när och med vem de vill men jag skulle knappast kalla dem "ytliga". Jag skulle snarare säga att merparten av alla kvinnor jag legat med har varit intressanta, intelligenta och haft en skön humor - dessa egenskaper är oftast krav för att jag ska gå hem med dem -, trots att jag således är rätt kräsen har jag inte haft något problem att hitta tjejer att dela säng med.
Men det kan ju vara så att jag dras till sådana (och drar till mig) tjejer och därför inte har de erfarenheter du har (eller inte har).
|
Eller kanske därför att du ligger på samma sorts intellektuella nivå osv. och därför anser dem vara allt detta, vad vet jag? Tesen att det skulle vimla av intressanta, högintellektuella och roliga(hör och häpna) tjejer på krogarna runtom i landet tror i alla fall inte jag på ett dugg men det var hur som helst roligt att det har gått bra för dig och att du delade med dig.
|
|
|
2012-06-05, 21:54
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2007
|

Fascinerande debatt. Tänk att kondomer kan vara så obehagligt?
och inte tala om lösaktiga tjejer, hua.
|
|
|
2012-06-05, 21:57
|
|
Äntligen Sofie! Tack! Jag älskar dej<3
Reg.datum: Apr 2004
|
Kan inte någon skriva något kul i den här tråden snart? Helvete vilket dösnack
|
|
|
|
2012-06-05, 22:04
|
|
Banned User
Reg.datum: Mar 2011
|
Citat:
Ursprungligen postat av snej
Kan inte någon skriva något kul i den här tråden snart? Helvete vilket dösnack
|
Jag ska göra slut med tjejen som jag har träffat lite, återkommer sen.
|
|
|
2012-06-05, 22:06
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2007
|
Vi har träffats i snart 6mån, jag vet att jag inte ska ha barn. Han "vet" var jag står. Men har en känsla av att han vill ha barn, så när ska man liksom ta diskussionen på riktigt? För så bra som jag har det har jag aldrig haft det (då är 3 års samboskap inräknat. Vill inte förstöra något, men vill kanske ändå inte bli mer insyltad om det inte kan vara for the long run. Vi är nog rätt säkra i oss själva båda två.
|
|
|
2012-06-05, 22:16
|
|
Banned User
|
Citat:
Ursprungligen postat av dooh
Vi har träffats i snart 6mån, jag vet att jag inte ska ha barn. Han "vet" var jag står. Men har en känsla av att han vill ha barn, så när ska man liksom ta diskussionen på riktigt? För så bra som jag har det har jag aldrig haft det (då är 3 års samboskap inräknat. Vill inte förstöra något, men vill kanske ändå inte bli mer insyltad om det inte kan vara for the long run. Vi är nog rätt säkra i oss själva båda två.
|
Varför kan inte du skaffa barn för då?
|
|
|
2012-06-05, 22:28
|
|
småmysigt slampig
|
Citat:
Kul att någon kunde känna igen sig i alla fall.
Eller kanske därför att du ligger på samma sorts intellektuella nivå osv. och därför anser dem vara allt detta, vad vet jag? Tesen att det skulle vimla av intressanta, högintellektuella och roliga(hör och häpna) tjejer på krogarna runtom i landet tror i alla fall inte jag på ett dugg men det var hur som helst roligt att det har gått bra för dig och att du delade med dig.
|
Eller så kanske det är så att intelligenta och intressanta personer oftast har sex med andra intelligenta och intressanta personer (lika barn leka bäst osv. Då vore din empiriskt betingade åsikt om en brist på intelligenta, intressanta, lössläppta tjejer mer förståelig.
Var har jag någonsin pratat om krogen f.ö? Jag konstaterar enbart att det finns lössläppta tjejer som är intelligenta och intressanta - jag har mött flera - jag påstod aldrig att jag träffat dem på krogen. Det är väl ett särdeles dåligt ställe att träffa tjejer om man har någon sorts kravlista (förutom den rent kroppsliga) då det sällan eller aldrig går att prata med varandra över musiken. Där kan man snacka om att köpa grisen i säcken (både för män och kvinnor som raggar på krogen).
Att du tror att du ska finna vad du söker på krogen är väl en indikation på var din egen intelligensnivå ligger snarare än intelligensnivån hos kvinnorna du ser ner på.
|
|
|
2012-06-05, 22:38
|
|
Jag ber om det.
Reg.datum: Sep 2004
|
Citat:
Varför kan inte du skaffa barn för då?
|
Det kan ju vara att hon helt enkelt inte vill.
|
|
|
2012-06-05, 23:18
|
|
Banned User
|
Citat:
Var har jag någonsin pratat om krogen f.ö? Jag konstaterar enbart att det finns lössläppta tjejer som är intelligenta och intressanta - jag har mött flera - jag påstod aldrig att jag träffat dem på krogen. Det är väl ett särdeles dåligt ställe att träffa tjejer om man har någon sorts kravlista (förutom den rent kroppsliga) då det sällan eller aldrig går att prata med varandra över musiken. Där kan man snacka om att köpa grisen i säcken (både för män och kvinnor som raggar på krogen).
Att du tror att du ska finna vad du söker på krogen är väl en indikation på var din egen intelligensnivå ligger snarare än intelligensnivån hos kvinnorna du ser ner på.
|
Lite korkat att du fick för dig att citera mitt inlägg som just handlade om krogbrudar då. Men du får väl ta och läsa lite noggrannare nästa gång bara.
|
|
|
2012-06-06, 00:00
|
|
småmysigt slampig
|
Citat:
Lite korkat att du fick för dig att citera mitt inlägg som just handlade om krogbrudar då. Men du får väl ta och läsa lite noggrannare nästa gång bara. 
|
Om jag ska vara helt ärlig tror jag inte du själv förstod vad ditt inlägg handlade om. Vad jag minns var det inlägget ett svar på ett inlägg av mig och jag antog därför (som logiska människor tenderar göra) att du utgick från det jag skrev i mitt inlägg när du svarade mig. Ditt inlägg om att "lössläppta" kvinnor skulle vara synonymt med krogxxxxx och ha vissa inneboende egenskaper var således ett svar på mitt inlägg och du antydde därmed att alla lössläppta kvinnor är ointelligenta. Detta nekade jag till i nästa inlägg och implicerade även att det snarare är du som uppfyller epitetet du vill lägga på "lössläppta" kvinnor ( för att tala klarspråk insinuerade jag att du var klent begåvad på flertalet områden varav särskilt den mentala biten).
Hur du fick detta till att jag missuppfattade dig är en gåta du ju kan upplysa mig om, om du känner för det.
Jaja, utifrån denna konversation har jag förstått att du antingen 1. Är ett troll eller 2. Vill gå i polemik för polemikens skull och inte kan argumentera ens på ett semi-vettigt sätt. Synd för diskussionen i sig kunde varit intressant. Jag ska undvika att fortsätta nära diskussionen då den kokat ned till en simpel argumentation där vi bara skriver perfiditeter åt varandra.
Senast redigerad av Mantus den 2012-06-06 klockan 00:07.
|
|
|
2012-06-06, 00:10
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2003
|
Citat:
Ursprungligen postat av Trouble
Du är ju helt sanslös. Jag finner inte beteendet med många lösa sexuella kontakter attraktivt och det är enligt dig "ruttet"? Utveckla.
|
Uppmaningen att läsa dina egna inlägg verkar ha fungerat lika bra som uppmaningarna till Camilla att läsa sina inlägg.
Jag är väl sanslös då.
|
|
|
2012-06-06, 00:18
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2003
|
Citat:
Ursprungligen postat av MasterChief
Jag tolkadeTroubles inlägg utifrån företeelsen i sig och det har jag fortsatt med. Könets utformning på gummibäraren är irrelevant. De är slampor allihopa.
|
Möjlig tolkning, men jag är av åsikten att man inte kan göra uttalanden utan att ta hänsyn till kontext. Och om man köper resonemanget att det finns en obalans i en "genomsnittlig" syn på mäns och kvinnors sexualitet, så blir uttalanden som att "enligt mig fruktansvärt oattraktivt med kvinnlig lössläppthet" en del i det problemet.
Men hävdar man däremot att en kvinna som blivit våldtagen aldrig ifrågasätts för både lössläppthet och alkoholintag så finns såklart inget problem att säga så.
Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj
Jag plusettar skaparn?! Himmel och pannkaka.
(Väl talat.)
|
Oj! Pirrigt men trevligt.
|
|
|
2012-06-06, 00:21
|
|
Banned User
|
Citat:
Om jag ska vara helt ärlig tror jag inte du själv förstod vad ditt inlägg handlade om. Vad jag minns var det inlägget ett svar på ett inlägg av mig och jag antog därför (som logiska människor tenderar göra) att du utgick från det jag skrev i mitt inlägg när du svarade mig. Ditt inlägg om att "lössläppta" kvinnor skulle vara synonymt med krogxxxxx och ha vissa inneboende egenskaper var således ett svar på mitt inlägg och du antydde därmed att alla lössläppta kvinnor är ointelligenta. Detta nekade jag till i nästa inlägg och implicerade även att det snarare är du som uppfyller epitetet du vill lägga på "lössläppta" kvinnor ( för att tala klarspråk insinuerade jag att du var klent begåvad på flertalet områden varav särskilt den mentala biten).
Hur du fick detta till att jag missuppfattade dig är en gåta du ju kan upplysa mig om, om du känner för det.
Jaja, utifrån denna konversation har jag förstått att du antingen 1. Är ett troll eller 2. Vill gå i polemik för polemikens skull och inte kan argumentera ens på ett semi-vettigt sätt. Synd för diskussionen i sig kunde varit intressant. Jag ska undvika att fortsätta nära diskussionen då den kokat ned till en simpel argumentation där vi bara skriver perfiditeter åt varandra.
|
Nu ska vi se här. Du undrade vad besattheten kring kyska kvinnor handlade om och jag bara svarade vad det handlade om för min egen del, där det då snarare handlade om att det då det ändå finns högkvalitativa kvinnor på andra håll och platser så kan man ju lika gärna välja såna istället för alla att dessa promiskuösa kvinnorna som vimlar runt i landet idag, varav merparten är just krogbrudar sen börjar du dra fram anekdotiska evidens på att du har träffat tjejer som minsann haft det och det och det men som inte heller var krogbrudar.
Att du sedan väljer att sjunka så lågt till att försöka insinuera att jag är ''klent begåvad på flertalet områden varav särskilt den mentala biten'' är ju inte bara ett riktigt lågvattenmärke utan även fullständigt irrelevant för trådens ämne och då jag tycker att ad hominems inte är någonting som tillhör en seriös debatt så väljer jag därmed att förklara diskussionen med dig som avslutad.
Tack, men nej tack.
Senast redigerad av Qudatullah Jamal den 2012-06-06 klockan 00:23.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:24.
|

|