2006-03-02, 19:56
|
|
Ondskefullt omen
Reg.datum: Feb 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av Bönne
Fint arbete!
|
Hehe, jag skulle hellre kalla det "besatt av excel"
|
|
|
2006-03-02, 20:02
|
|
Ondskefullt omen
|
Citat:
Ursprungligen postat av Pellko
Jag har precis kommit igång med mm2k
Det blev bröst pass nummer 2 idag
Jag kör enligt följande...
Måndag : Bröst/axlar/triceps
Tisdag : Biceps/rygg
onsdag vila
Torsdag :bröst/axlar/triceps....idag
Hur känner ni? Jag gick med bävan till gymmet idag med en enorm träningsvärk i bröst, gick rätt ok ändå och följde schemat...
kör ni på fast ni har grym träningsvärk redan?
Blir Ben/Biceps/rygg imorgon fredag,,sen vila lördag/söndag
för min del blir det alltså 2 dagars vila mellan passen i veckan, och 3 dagars vila efter helgen...
|
Jag brukar inte få så mycket träningsvärk.
Föutom om jag har vilat några veckor från träningen. Men då är det bara 1-2 veckor som jag brukar känna av någon träningsvärk.
Det är bara att köra på ändå eftersom jag tror att du bara kommer att ha träningsvärk från början. När kroppen vant sig vid att du ska köra med samma muskelgrupp igen efter någon dag så tror jag att kroppen återhämtar sig fortare (eller så svamlar jag bara  )
|
|
|
2006-03-02, 20:48
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2006
|
Det här blir säkert bra eftersom den fått så bra respons från dem flesta här på forumet.
Var lite skeptisk idag bara att gå ner och träna med grym träningsvärk som jag alltid får av bänkpress. Och är lite rädd för att bli övertränad. Men det är ju bara 7-8 veckor så det blir nog klockrent
Citat:
Ursprungligen postat av Damien Thorne
Jag brukar inte få så mycket träningsvärk.
Föutom om jag har vilat några veckor från träningen. Men då är det bara 1-2 veckor som jag brukar känna av någon träningsvärk.
Det är bara att köra på ändå eftersom jag tror att du bara kommer att ha träningsvärk från början. När kroppen vant sig vid att du ska köra med samma muskelgrupp igen efter någon dag så tror jag att kroppen återhämtar sig fortare (eller så svamlar jag bara  )
|
|
2006-03-03, 08:50
|
|
kräver blöjträning
Reg.datum: Sep 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av Pellko
Det här blir säkert bra eftersom den fått så bra respons från dem flesta här på forumet.
Var lite skeptisk idag bara att gå ner och träna med grym träningsvärk som jag alltid får av bänkpress. Och är lite rädd för att bli övertränad. Men det är ju bara 7-8 veckor så det blir nog klockrent 
|
Träningsvärk har jag inte upplevt så farligt. Men det beror nog mycket på hur man kört innan man börjar programmet.
Tror iaf att du kommer vänja dig inom de närmaste veckorna.
Lite träningsvärk är ju dessutom bara gott.
Såg att du ändrat om på dagarna som man egentligen ska köra. Kan du inte träna mån,onsdag, fredag och lördag som det är tänkt?
|
|
|
2006-03-10, 10:38
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2005
|
länken med träningsprogramen funkar inte?
|
|
|
2006-03-10, 10:50
|
|
kräver blöjträning
|
Citat:
Ursprungligen postat av TigerÖga
länken med träningsprogramen funkar inte?
|
Kolla Damien Thornes journal....
|
|
|
2006-03-10, 12:32
|
|
Ondskefullt omen
|
|
|
|
2006-03-14, 16:02
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2004
|
ne men shit, vet ni vad jag har gjort? Jag har spanat vissa journaler och insett folk kört fler den 3set totalt, typ 80x2 80x2 sedan 85x3 85x3, 90x1.
Jag började undra om folket hade lagt till egna saker och ting, men när jag nu spanade igenom excell mallen så inser jag att det står ju faktiskt 2set 1set 2set osv.
Jag har ju kört 3set totalt  Plus liggande hantelpress / hantelsflyes efter.
Men allvarligt om det är 3min vila mellan varje set som man skulle ha och man kör totalt 5 set. Blir det ju 12min om vi pratar vilan, plus arbetstiden. Så runt 15-20min antar jag ca totalt då. Eftersom man värmer upp osv.
Men för övrigt så ska jag köra köra sista passet nu på fredag, och går allt som väntat så har jag då ökat 15kg.
|
|
|
2006-03-14, 16:07
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av Tigerkotten
ne men shit, vet ni vad jag har gjort? Jag har spanat vissa journaler och insett folk kört fler den 3set totalt, typ 80x2 80x2 sedan 85x3 85x3, 90x1.
Jag började undra om folket hade lagt till egna saker och ting, men när jag nu spanade igenom excell mallen så inser jag att det står ju faktiskt 2set 1set 2set osv.
Jag har ju kört 3set totalt  Plus liggande hantelpress / hantelsflyes efter.
Men allvarligt om det är 3min vila mellan varje set som man skulle ha och man kör totalt 5 set. Blir det ju 12min om vi pratar vilan, plus arbetstiden. Så runt 15-20min antar jag ca totalt då. Eftersom man värmer upp osv.
Men för övrigt så ska jag köra köra sista passet nu på fredag, och går allt som väntat så har jag då ökat 15kg.
|
Vilken tabbe!  Hoppas du har fått resultat ändå
|
|
|
2006-03-16, 09:17
|
|
Ondskefullt omen
|
Jag har hört av flera styrkelyftare att det är viktigt att träna explosivitet ibland. Har sett flera scheman där dom kör bänk 2ggr/vecka. En gång tungt och en gång explosivt.
Jag ska modifiera MM2K så att det blir ett sånt schema.
"Lågrepspassen" (#2, 4, 6 osv) ska jag låta vara som dom är, förutom de 2 sista som ska vara maxningspass (kanske). För som det är i orginalet så är det svårt att göra en maxning efter att ha kört 2 tunga 3:or och 2 tunga 2:or just före. Ska fundera på vilka vikter jag ska ändra detta till (ska fråga på Kolozzeum hur andra personer brukar göra när dom ska maxa i bänkpress).
"Högrepspassen" ska jag ändra på detta sätt:
*Ta bort failuretest (jag känner mig nöjd med ca 10kg´s ökning)
*Skriva in en cell där det står "Explosivitet %" som rubrik på. Om man skriver in 60 där, så ändras alla vikter på de högrepspassen till 60% av vikten som egentligen ska stå där. På så sätt kan man själv välja vilken nivå man vill ha på explosiviteten.
|
|
|
2006-03-16, 10:12
|
|
Registered User
|
Citat:
Jag har hört av flera styrkelyftare att det är viktigt att träna explosivitet ibland. Har sett flera scheman där dom kör bänk 2ggr/vecka. En gång tungt och en gång explosivt.
"Lågrepspassen" (#2, 4, 6 osv) ska jag låta vara som dom är, förutom de 2 sista som ska vara maxningspass (kanske). För som det är i orginalet så är det svårt att göra en maxning efter att ha kört 2 tunga 3:or och 2 tunga 2:or just före. Ska fundera på vilka vikter jag ska ändra detta till (ska fråga på Kolozzeum hur andra personer brukar göra när dom ska maxa i bänkpress).
*Skriva in en cell där det står "Explosivitet %" som rubrik på. Om man skriver in 60 där, så ändras alla vikter på de högrepspassen till 60% av vikten som egentligen ska stå där. På så sätt kan man själv välja vilken nivå man vill ha på explosiviteten.
|
Låter bra!
Lägg gärna in det här schemat i excel-filen sen
|
|
|
2006-03-16, 10:21
|
|
Registered User
|
Oj såg att du redan hade planer på det
"Skriva in en cell där det står "Explosivitet %" som rubrik på. Om man skriver in 60 där, så ändras alla vikter på de högrepspassen till 60% av vikten som egentligen ska stå där. På så sätt kan man själv välja vilken nivå man vill ha på explosiviteten."
Lite småblind såhär på morgonkvisten
|
|
|
2006-03-16, 10:22
|
|
kräver blöjträning
|
Citat:
|
Låter intressant.
Du skulle ju kunna ha kvar tunga passen precis som dom är, bara korta ner programmet med en vecka. 2 sista passen tycker jag är dåligt upplagda. På näst sista passet lägger man en regelrätt maxning istället.
Lätta dagen är inte svårare än att man kör tex 8x3 på 60% av max.
Vill man så kan man sakta stegra detta så att man tex kanske börjar på
55%, 57,60,63,65, 67.
Med procentsatserna räknade på gamla 1RM.
För under programmet gång så ökar ju förhoppningsvis 1RM.
|
|
|
2006-03-16, 10:37
|
|
Ondskefullt omen
|
Citat:
Ursprungligen postat av Big Lou
Låter intressant.
Du skulle ju kunna ha kvar tunga passen precis som dom är, bara korta ner programmet med en vecka. 2 sista passen tycker jag är dåligt upplagda. På näst sista passet lägger man en regelrätt maxning istället.
Lätta dagen är inte svårare än att man kör tex 8x3 på 60% av max.
Vill man så kan man sakta stegra detta så att man tex kanske börjar på
55%, 57,60,63,65, 67.
Med procentsatserna räknade på gamla 1RM.
För under programmet gång så ökar ju förhoppningsvis 1RM.
|
Tack Lou
Du har helt rätt i att sista veckan känns helt onödig. Men det kanske kan vara skoj om man har en möjlighet att prova en till maxning veckan efter. Tex nu när jag maxade 140kg och misslyckades på 145kg (på pass #12), då skulle jag kunna ha provat en maxning på 145kg veckan efter (pass #14)
Jag ska fundera vidare på detta.
|
|
|
2006-03-16, 12:47
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2004
|
Själv tycker jag failure testen är dom mest roliga  Efter maxningen då.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:21.
|

|