Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2014-06-30, 21:58   #211
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning

Diomedea exulanss avatar

Reg.datum: Dec 2012
Citat:
Ursprungligen postat av jflycore Visa inlägg
Som sagt tidigare. Dina pass är fan så mustiga. #swag
Dom är rätt chill samtidigt, jag vilar länge mellan seten. #blygsam
Min bantning just nu!
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-06-30, 21:59   #212
minsky
Registered User

Reg.datum: Dec 2007
Är det inte sjukt segt att köra chins så sent i programmet, fast det är kanske inget du prioriterar i dagsläget? Nu är du snart lika stark i böjarna som bänken
minsky är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-06-30, 22:03   #213
jflycore
Banned User

Reg.datum: Nov 2012
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Dom är rätt chill samtidigt, jag vilar länge mellan seten. #blygsam
Ett pass = lika långt som en JB-konsert?

Inte för att jag läst så äckligt noga, men kör du balans, över eller underskott på intaget? #osv #nyfiken
jflycore är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-06-30, 22:05   #214
Diomedea exulans

Diomedea exulanss avatar

Citat:
Ursprungligen postat av minsky Visa inlägg
Är det inte sjukt segt att köra chins så sent i programmet, fast det är kanske inget du prioriterar i dagsläget? Nu är du snart lika stark i böjarna som bänken
Menar du att köra det så långt in i passet? Jo, det är rätt segt, idag t ex kändes det som om jag hade kunnat pressa ut fler reps om det hade legat tidigare. Jag var trött mentalt.

Nix, jag prioriterar dem inte för tillfället, jag kör bara Jason Blahas nybörjarschema rakt av. Det är ett rätt okänt schema här på Kolo tror jag, men det är i princip StrongLifts 5x5 med några trevliga assistansövningar.

Förresten, jag skrev inte ner det, men jag testade lite french press med hantlar idag, som du föreslog för ett tag sedan. Tyvärr kändes det inte riktigt bra i armbågarna, precis som french press med stång, så jag kör på mina tricepspressar i kabel istället.
Min bantning just nu!
Gammal 2014-06-30, 22:08   #215
Diomedea exulans

Diomedea exulanss avatar

Citat:
Ett pass = lika långt som en JB-konsert?

Inte för att jag läst så äckligt noga, men kör du balans, över eller underskott på intaget? #osv #nyfiken
Inklusive extranummer! :P

Faktum är att de här passen har börjat ta uppemot 2,5 timmar, OM jag kör övningarna efter varandra, vilket jag gjorde idag. Men oftast kör jag vissa övningar om vartannat (t ex biceps/triceps), och då blir passen snarare 1,5-2 timmar (jag skriver alltid som att jag kör övningarna "på rad", även om jag kör dem om vartannat. Blir lite bökigt att skriva ner annars).

Jag siktar på att köra balans just nu och verkar lyckas ganska bra. Väger mig inte så ofta, men har legat stabilt på 82-83 kg de senaste 2 månaderna, när jag har kollat. Jag har inte direkt bråttom någonstans, och sålänge jag sakta ökar i styrka på balans så ska jag nog fortsätta köra så. Men om jag stallar totalt så ska jag nog börja deffa igen, jag tycker jag är lite för tjock för att våga bulka iaf, ens bulka långsamt.
Min bantning just nu!
Gammal 2014-06-30, 22:13   #216
jflycore
Banned User

Citat:
Inklusive extranummer! :P

Faktum är att de här passen har börjat ta uppemot 2,5 timmar, OM jag kör övningarna efter varandra, vilket jag gjorde idag. Men oftast kör jag vissa övningar om vartannat (t ex biceps/triceps), och då blir passen snarare 1,5-2 timmar (jag skriver alltid som att jag kör övningarna "på rad", även om jag kör dem om vartannat. Blir lite bökigt att skriva ner annars).

Jag siktar på att köra balans just nu och verkar lyckas ganska bra. Väger mig inte så ofta, men har legat stabilt på 82-83 kg de senaste 2 månaderna, när jag har kollat. Jag har inte direkt bråttom någonstans, och sålänge jag sakta ökar i styrka på balans så ska jag nog fortsätta köra så. Men om jag stallar totalt så ska jag nog börja deffa igen, jag tycker jag är lite för tjock för att våga bulka iaf, ens bulka långsamt.
Kung!

2,5 timme är ju inte så farligt långt om man pallar.
Att ligga med någon i 2,5 timme vore fan jobbigare.

Ah men jag är inne på samma melodi.
Balans, kanske litet överskott, men isåfall med BRA käk.
Ofc, ibland blir det ju lite Donken eller en pizza.
Så länge det inte bär iväg helt fel.
Jag är lite lagom tjock. Det får man vara.
Iaf om man är "gammal".
Vi vet ju båda två att alla tjejer egentligen gillar en manskropp.
ALLA.

#fuckyoujustin
Gammal 2014-06-30, 22:24   #217
Diomedea exulans

Diomedea exulanss avatar

Citat:
Kung!

2,5 timme är ju inte så farligt långt om man pallar.
Att ligga med någon i 2,5 timme vore fan jobbigare.

Ah men jag är inne på samma melodi.
Balans, kanske litet överskott, men isåfall med BRA käk.
Ofc, ibland blir det ju lite Donken eller en pizza.
Så länge det inte bär iväg helt fel.
Jag är lite lagom tjock. Det får man vara.
Iaf om man är "gammal".
Vi vet ju båda två att alla tjejer egentligen gillar en manskropp.
ALLA.

#fuckyoujustin
Nä, precis, haha! Största problemet med 2,5-timmespass är faktiskt att pussla in det i resten av vardagen. Brukar jobba kväll, så oftast går det inte att träna efter jobbet.

Ja, vi verkar köra liknande mat-filosofi. Inte ortorexi deluxe, men nyttigt överlag. Jag käkar nog nyttigare än de flesta jag känner. Men ironiskt nog är det delvis pga lättja. Jag brukar bara laga något proteinrikt (steka eller koka kött, kyckling osv), till det ungefär samma mängd av något kolhydratrikt (pasta, ris), och sedan micra lite grönsaker till det. Pallar oftast inte ens göra sås. Och när jag är i affären så handlar jag nästan aldrig godis, kakor mm, mest eftersom jag inte tänker på det. Så det blir nyttigt nästan utan mening.

Men bjuder någon så tar jag gärna en bit kaka, osv.

Jag verkar ha turen att jag verkar hamna på kcal-balans om jag äter mig lagom mätt. Jag kan vara nästan sjukligt nitisk med det, typ slutar äta en macka när det är en tugga kvar för jag märker att jag blivit mätt. :P

Och ja, tjejerna verkar gilla mig lika mycket även om jag har lite mage… Haha… En tjej som jag träffade nu i dagarna sa till och med att hon förbjöd mig att deffa, för om jag hade rippad kropp så skulle hon känna sig för tjock i jämförelse.

Sålänge tjejer gillar en och byxorna passar så är det egentligen ingen brådska att deffa.
Min bantning just nu!

Senast redigerad av Diomedea exulans den 2014-06-30 klockan 22:27.
Gammal 2014-06-30, 22:33   #218
jflycore
Banned User

Citat:
Nä, precis, haha! Största problemet med 2,5-timmespass är faktiskt att pussla in det i resten av vardagen. Brukar jobba kväll, så oftast går det inte att träna efter jobbet.

Ja, vi verkar köra liknande mat-filosofi. Inte ortorexi deluxe, men nyttigt överlag. Jag käkar nog nyttigare än de flesta jag känner. Men ironiskt nog är det delvis pga lättja. Jag brukar bara laga något proteinrikt (steka eller koka kött, kyckling osv), till det ungefär samma mängd av något kolhydratrikt (pasta, ris), och sedan micra lite grönsaker till det. Pallar oftast inte ens göra sås. Och när jag är i affären så handlar jag nästan aldrig godis, kakor mm, mest eftersom jag inte tänker på det. Så det blir nyttigt nästan utan mening.

Men bjuder någon så tar jag gärna en bit kaka, osv.

Jag verkar ha turen att jag verkar hamna på kcal-balans om jag äter mig lagom mätt. Jag kan vara nästan sjukligt nitisk med det, typ slutar äta en macka när det är en tugga kvar för jag märker att jag blivit mätt. :P

Och ja, tjejerna verkar gilla mig lika mycket även om jag har lite mage… Haha… En tjej som jag träffade nu i dagarna sa till och med att hon förbjöd mig att deffa, för om jag hade rippad kropp så skulle hon känna sig för tjock i jämförelse.

Sålänge tjejer gillar en och byxorna passar så är det egentligen ingen brådska att deffa.
Samma här! Slutar alltid runt 18, och mitt gym stänger 21.30. Så om jag har tur så skulle jag nog hinna köra 2 timmar, men det brukar oftast bara bli 90 min. Kör ju ett helt annat upplägg än dig dock så..

Agree! Jag åt alldeles för mkt kakor, glass och chips i vintras och formen blev ju därefter, och genom att utesluta dessa behag så kom jag både i "form" och man mår ju fan så mkt bättre av att äta bättre.
Men ja, en kaka då och då är lika viktigt som titta på bröst med jämna mellanrum.

Men precis, det är ju samma för oss. Vem fan vill ha en smal, rippad kvinna? Det ska finnas något att ta i!
Därför skulle jag aldrig vilja offra mina ljuvliga hängpattar för att vara hård och ådrig.
Gammal 2014-07-01, 11:55   #219
Diomedea exulans

Diomedea exulanss avatar

Jag vill för övrigt poängtera att jag just nu inte är så stark som jag någonsin har varit, i någon kroppsdel alls, verkar det som. Jag har förr gjort 5x5 på 107,5 i bänken, 5 reps på 102,5 i knäböj, en etta på 150 kg i marklyft och 8 reps på 35 kg i stångcurl. Poängen jag försöker göra är att mina styrkeökningar nu delvis kan förklaras av muskelminne.

Det ska bli intressant att se hur det går efter (om) jag har tangerat mina PB.
Min bantning just nu!
Gammal 2014-07-01, 14:10   #220
Diomedea exulans

Diomedea exulanss avatar

Joggade 20 minuter.

För övrigt tycker jag det är intressant att man befinner sig i olika faser beroende på hur lång tid det har gått sedan man påbörjade joggingrundan:

0-10 minuter: Gammal-tant-fasen. Det känns som om kroppen är gjord av bly, man är stel överallt, och man vill bara promenera (inte jogga) hem och sätta sig i fåtöljen och spela spel på mobilen.

11-15 minuter: Hurtbulle-fasen. Må-bra-hormonerna börjar kicka in, lederna mjukas upp, kroppen börjar kännas lätt, och det blir en njutning att jogga.

16+ minuter: THIS-IS-SPARTA-fasen. Må-bra-hormonerna flödar, och det känns som om man skulle kunna jogga 4 timmar till och springa igenom husväggar medan man gör det.
Min bantning just nu!
Gammal 2014-07-01, 14:21   #221
Diomedea exulans

Diomedea exulanss avatar

Dagsformbild från när jag skulle dra av min svettiga t-shirt:

Min bantning just nu!
Gammal 2014-07-01, 14:43   #222
minsky
Registered User

Reg.datum: Dec 2007
Citat:
Joggade 20 minuter.

För övrigt tycker jag det är intressant att man befinner sig i olika faser beroende på hur lång tid det har gått sedan man påbörjade joggingrundan:

0-10 minuter: Gammal-tant-fasen. Det känns som om kroppen är gjord av bly, man är stel överallt, och man vill bara promenera (inte jogga) hem och sätta sig i fåtöljen och spela spel på mobilen.

11-15 minuter: Hurtbulle-fasen. Må-bra-hormonerna börjar kicka in, lederna mjukas upp, kroppen börjar kännas lätt, och det blir en njutning att jogga.

16+ minuter: THIS-IS-SPARTA-fasen. Må-bra-hormonerna flödar, och det känns som om man skulle kunna jogga 4 timmar till och springa igenom husväggar medan man gör det.
Klockrent. De två sista faserna infinner sig allt snabbare när konditionen blir bättre, vilket är trevligt! Blev dock inte direkt mer sugen på att börja springa nu när jag vet att jag inte kommer över fas 1

Bara att vaxa bröstet så är du en riktig spartan (tjatar) ;D
minsky är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-07-02, 20:34   #223
Diomedea exulans

Diomedea exulanss avatar

Knäböj
20 kg 20 reps
40 kg 5 reps
60 kg 5 reps
80 kg 5 reps
100 kg 5 reps
100 kg 5 reps
100 kg 5 reps
100 kg 2 reps
100 kg 2 reps

Marklyft
60 kg 5 reps
80 kg 5 reps
100 kg 5 reps
120 kg 5 reps
122,5 kg 5 reps vilket var #€%&/(/&%€-tungt.

Press
10 kg 20 reps
15 kg 10 reps
20 kg 5 reps
40 kg 5 reps
52,5 kg 5 reps
52,5 kg 5 reps
52,5 kg 5 reps
52,5 kg 5 reps
52,5 kg 5 reps

Stångrodd
20 kg 20 reps
40 kg 5 reps
60 kg 5 reps
67,5 kg 5 reps
67,5 kg 5 reps
67,5 kg 5 reps
67,5 kg 5 reps
67,5 kg 5 reps

Smalbänk
20 kg 20 reps
40 kg 8 reps
60 kg 8 reps
71,5 kg 8 reps
71,5 kg 8 reps
71,5 kg 8 reps

Stångcurl
10 kg 20 reps
20 kg 8 reps
30 kg 8 reps
30 kg 8 reps
30 kg 8 reps

Mage tre set.
Min bantning just nu!
Gammal 2014-07-02, 20:38   #224
XXXL
Banned User

XXXLs avatar

Reg.datum: Sep 2013
Citat:
Dagsformbild från när jag skulle dra av min svettiga t-shirt:
Tat lugnt hulken
XXXL är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-07-02, 20:40   #225
Diomedea exulans

Diomedea exulanss avatar

Citat:
Ursprungligen postat av XXXL Visa inlägg
Tat lugnt hulken
Kinesisk kvalité på den tröjan (den var köpt i Kina för 9 år sedan. Notera draken på den).
Min bantning just nu!

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:49.