Citat:
Ursprungligen postat av bighulken
krya !!!...........;-)
|
En får tacke, gör så gott man kan men går inte så bra...
Här kommer en liten rapport från den lite mörkare och den mer skuggiga sidan av livet.
Är fortfarande sjuk!!
Haft feber sen måndags kväll och den ger sig inte! Frustrerande att det inte släpper och skallebanken är inte att leka med. Känns som är både bank från något som vill in i skallen och bank av någon som vill ut hehe
Jobbade i tisdags då jag trodde att allt skulle ge sig, fick själv kasta in handduken i onsdags och stanna hemma.
Precis när skallebanken lagt sig och man somnar till ringer de från dagis och säger att minstingen har blivit magsjuk.
Bara klä på sig och bege sig till dagis... kommer ner för trappan och ser att vagnen inte står där.. kollar i förrådet... inte där heller...
Mysteriet med den försvunna vagnen löstes med ett sms till tjejen, vagnen är i bilen som hon har på jobbet...
Slutar med att jag får bära hem dottern som somnar efter 2min i famnen hahaha
2km bärandes på lealös 1,5åring har aldrig vart jobbigare.
Sen visade det sig att de misstänkte att hon hade magsjuka, vilket den lille vilden inte hade/har.
Vart intensiva dagar hemma med henne då hon inte är sjuk och dagis vägrar ta emot henne pga deras 48h-frisk regel efte magsjuka.
Trodde första kriteriet var att barnet skulle vara sjukt, men så fel man kan ha!!
Vad är det för fel på dagis??
Vissa har fått för sig att kalla det förskola, men är dagisverksamhet de hålet på med.
Men det är klart, de är kvalificerade att sätta medicinska diagnoser precis som vilken läkare som helst.
Är de till och med allvetare?
Idag ska jag ta en näve piller så man pallar att gå ut och leka en längre stund med lilla prinsessan
Kosten har bestått av massa glass och choklad

Tur att diet påbörjas snart och att idag så äter jag inget skräp, annars hade man sett ut som en flodhäst snart hehe