"Dystert" slut på 2010... vaknade denna nyårsafton med ont i halsen precis som igår... Rätt beslut är att vila så att 2011 inte startar med någon större sjukperiod.
Summerar året 2010...
Jag har ägnat "mycket tid" på gymmet tidigare, ´men det har varit randompass med kompisar, lyfta tungt med dålig teknik, lång vila och följt av en livsstil på krogen, öl, chips, pizza u name it...
2010 bröt jag mönstret lite... Inga Jättereultat men jag fann en glädje till tillvaron att "ta hand om sig själv och sin kropp"...
Jag började läsa på mer än att "lyssna vad grabbarna på gymmet
hört"
Jag började följa folk på Kolo och vart sjukt inspirerad av så många människor som verkligen ger 100% på träning och kost... jag är inte där än själv men en bra bit på väg.
Störe delen har bestått av att lära sig dieta med underskott... Mycket fusk vart det men jag hade inte rätt självinsikt när jag drog igång... har inte kört till 100% utan det vart kortare preioder under våren...
Under sensommaren drog jag ingång igen, hade en paus med en semester i oktober, drog igång igen och slutade i början på dec.
För nästan ett år sedan (nån dag efter nyårsafton) vägde jag ~93kg...
Början på dec noterade jag nånstans en vikt på 77.5kg...
Bild från början på dec
Jag nådde inte mitt mål men har lärt mig en massa... Och vet nu att jag måste ner mot 70 kg för att bli "hård"... vilket kändes sådär till en början men nu vet jag...
Starten 2011
Idag ligger vikten på 80-82...
bild tagen efter ett benpass i veckan... mycket skräp i kroppen...
Jag "bulkar" med lite lös tyglar... När jobbet börjar den 3 januari igen så börjar jag mer med PF igen.
som det ser ut just nu kör jag Bulk fram till vecka 10... om inte vikten skenar ännumer... sedan om jag är taggad så kör jag en diet på 14veckor...
Tack kolozzeums medlemmar för att ni inspirerar och motiverar, vi ses 2011
Hoppas dock 2011 bjuder på lite mer gästspel