Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-03-24, 07:26   #211
Neco
Registered User

Necos avatar

Reg.datum: Apr 2007
Citat:
Ursprungligen postat av Lellan Visa inlägg
Dock tror jag att det är only @ kolo folk kan ha den synen på timmerstockar till tjejben.. skulle gärna vilja slimma benen duktigt, kommer m tiden kanske.. tipsa gärna den som har knep, vill inte ge upp myten om punktförbränning!).
Vi @ kolo är ju däremot de bästa med hälsosamma åsikter som förstår vilket jobb det är att skapa sig en form. Det är väl sånna som oss som spelar någon roll? Du får göra en systranawilliamsrensning av din omgivning och bara spara de som tycker att timmerstockar är coolt
Vad gäller tips så är börja försöka känna på löpning några minuter!

Citat:
Idag lyssnade jag på Neco, smart tös det där
med 129 i iq kan man ju tycka att man ska veta nånting iaf... hur man går ner i vikt verkar däremot inte vara en av de sakerna

Citat:
Ja, jag får tacka Neco för tipset!
Alltså, jag ÄLSKADE att föda barn.. Yoga var väl en påminnelse om den tiden, eftersom jag inte testat det varken förr el senare.
Jag är en sucker för allt där man får en känsla av "flow" och är totalt inne i sig själv samtidigt som man är ett med allt (flumfaktor hög?). Typ längdskidåkning, spinning, yoga (?), nakensaker, föda barn.
Your welcome! Roligt att du provade och ännu roligare att du gillade det!
Jag gillar idén med att yogan ska hjälpa kroppen göra det den är gjord för att göra. Läka sig själv och sånt och som för min del förhoppningvis ska göra min rygg rörlig igen

När du nästa år kommer springa massor så kommer du känna att du är ett med marken och att naturen är gjord för att springa i
Neco är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-24, 17:43   #212
Lellan
Ge mig en igloo

Lellans avatar

Reg.datum: Aug 2002
Citat:
Ursprungligen postat av Neco Visa inlägg
Vi @ kolo är ju däremot de bästa med hälsosamma åsikter som förstår vilket jobb det är att skapa sig en form. Det är väl sånna som oss som spelar någon roll? Du får göra en systranawilliamsrensning av din omgivning och bara spara de som tycker att timmerstockar är coolt
Vad gäller tips så är börja försöka känna på löpning några minuter!
Klart ni är de som spelar ngn roll...

Citat:
med 129 i iq kan man ju tycka att man ska veta nånting iaf... hur man går ner i vikt verkar däremot inte vara en av de sakerna
Äh, kan du visst och oavsett är du grym.

Citat:
Your welcome! Roligt att du provade och ännu roligare att du gillade det!
Jag gillar idén med att yogan ska hjälpa kroppen göra det den är gjord för att göra. Läka sig själv och sånt och som för min del förhoppningvis ska göra min rygg rörlig igen

När du nästa år kommer springa massor så kommer du känna att du är ett med marken och att naturen är gjord för att springa i
Man ska aldrig säga aldrig.. men är du inte riktigt riktig människa?

Hoppas det går framåt med ryggen, lycka till!

Lellan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-24, 17:59   #213
Lellan
Ge mig en igloo

Lellans avatar

Trallerilall lall

Har promenixat 290 min raska i dag i strålande sol med snö och någon frisk bris..

Bla till tonerna av:

(västerås..? )

Inte självvalt, men det passade in och var mkt gemytligt och trevligt att ha i örat denna dag.

Gammal 2009-03-24, 20:47   #214
Lellan
Ge mig en igloo

Lellans avatar

Maten:
Ägg 295 kcal,
Lövbiff 120 kcal + 98 k,
Fisksoppa 220 kcal,
Hallon 50 kcal + kesella 85 kcal + fiskolja 1 tsk 50 kcal? (ingen aning),
ägg 185 kcal = 1103 kcal.

Jättehärlig morgonprommis + 2 prommisar till idag, hoppas på liknande väder imorrn! Ska gymma då med..

Gammal 2009-03-24, 22:19   #215
Tolkia
Moralistmoderator

Tolkias avatar

Reg.datum: Aug 2003
Citat:
Alltså, jag måste sluta vara så pinsamt socialt fobisk när jag tränar, VEM bryr sig om jag står där jag inte brukar stå och känner på ngn vikt? Jösses va larvig jag är, klart jag får träna!!!
Gud vad jag känner igen mig. Och jag vet att det är störtlöjligt, men det hjälper inte ett skit. Särskilt avbalkningen med bänkpressbänkar och knäböjsställningar är
Social Ångest 2.0.
Tolkia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-24, 22:22   #216
Brooklyn
Registered User

Brooklyns avatar

Reg.datum: Apr 2006
:O

har du promenerat nästan 5timmar?

you are crazy!
Brooklyn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-25, 10:56   #217
Lellan
Ge mig en igloo

Lellans avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia Visa inlägg
Gud vad jag känner igen mig. Och jag vet att det är störtlöjligt, men det hjälper inte ett skit. Särskilt avbalkningen med bänkpressbänkar och knäböjsställningar är
Social Ångest 2.0.
Enda sättet är väl att utsätta sig för det, lite röda kinder är väl det värsta som kan hända.

Citat:
Ursprungligen postat av Brooklyn Visa inlägg
:O

har du promenerat nästan 5timmar?

you are crazy!
Jepp, jag vaknade skitskumt - sprang upp och in i köket och väl där vaknade jag till med hjärtklappning.. kikade på klockan, kl 6, insåg att sonen var hos pappan och att jag måste ha drömt ngt. Gryning ute, snö!!

Blev en morgonpromenad på 90 min, riktigt friskt och kallt så jag fick pinna på rejält! Sen på jobbet var vi två, så alla ärenden vi hade sprang jag + att jag släpade ut boenden på långprommisar..

Idag är jag ledig, har gått 1 h och ska bli lite mer, har grabben kort dag på dagis så han får träffa kompisarna + de har dans och våffelfest idag (har inget våffeljärn hemma). Så är vi båda nöjda å glada sen!

Gammal 2009-03-25, 19:56   #218
Lellan
Ge mig en igloo

Lellans avatar

Mat idag: (hittills)
Kesella 89 kcal + jordgubbar 35 kcal + kokt ägg 90 k,
Extra lakrits 23 kcal,
Makrill i tomatsås 248 kcal + Wasa fiber plus 60 k,
Wokgrönt mix 94 kcal + kyckling 100 k+ buljong 20 k,
Risgrynsgröt 75 kcal + jordgubbar 15 k,
Kiwi 25 kcal + lättmjölk 35 k (i kaffe)=
909 kcal.

Träning:
Uppvärmning: 6 min crosstrainer.
Axelpress: 7 plattor 15 rep, 10 plattor 8 rep x 2
Bröstpress: 10 plattor 8 + 10 rep, 11 8 rep
Tricepspress: 10 plattor 10, 8, 10 rep
Latsdrag:8 plattor 10 rep, 10 plattor 10 rep, 9 plattor 8 rep
Rodd (smalt vgrepp): 12 plattor (fullt) 10 rep x 3
Magmaskin, crunch: 12 plattor (fullt) 15 rep x 3

Hade bara 35 min på mig, tar en dryg timme att gå till å från träningen så kunde planerat tiden bättre. Kände mig svag, trots peppad innan.

Ang maten så fick jag en tankeställare idag, blev fnurra på tråden m vän och det + att jag kände mig missnöjd med passet vilket gjorde att jag (som var proppmätt på kycklingsoppa) kände mig orolig och rastlös, så jag började äta gröt (mm, jättelogiskt). Hejdade mig dock innan portion nr 2, även om kalorierna inte var för mkt så var sättet att hantera en dålig dag inte ok.. fick ont i magen också.

Så jag tog barnvagnen och letade rätt på en lekpark vi inte varit i och hade lite kul istället! Hoppas + tror det där m kompisen löser sig när vi pratat. Blev 1 h rask barnvagnsprommis. Hursomhelst ett bättre sätt att hantera obehag!

Så snart sonens andhämtning tyder på att han somnat ska jag fixa mig lite kesogott.. yummie!

Gammal 2009-03-25, 22:42   #219
Lellan
Ge mig en igloo

Lellans avatar

Kokt ägg 84 k+ sambal oelek, sen minikeso 133 kcal + blandade bär 58 kcal +sötmandel 49 k= 1233 kcal totalt - och proppmätt.. Ska nog börja räkna lite under dagarna så jag slipper mastiga kvällsmål.

Förresten har jag vägt 85,3 alla mornar så jag anar en viktplatå. Anar även välbefinnande.. Fast jag har ändå haft lite "tjockkänsla" sen jag ökade upp kcal - men förnuftet är starkare än känslan och jag mår ju finfint.

Gammal 2009-03-26, 20:23   #220
Lellan
Ge mig en igloo

Lellans avatar

Träning: 1 h rask prom

Mat:
2 ägg 180 kcal,
Kycklingfile 112 kcal + wok 75 k,
Äggmacka m kaviar på fik - uppskattningsvis 300 kcal?,
Ostkaka på keso, ägg, sötmandel, vaniljstång 348 kcal + blandade bär 70 k,
Mellanmjölk (i allt kaffe jag druckit) 60 kcal=
1145 kcal (mätt på ostkakan nu, går det över äter jag nåt!)

Sa jag att jag gillar ägg?

Lite halskänningar, snälla ingen sjuka nu! *peppar peppar*

Gammal 2009-03-26, 20:34   #221
CVN
Banned User

Reg.datum: Nov 2007
Fyfan vad duktig du är Lellan, inte många som jag känner som skulle palla att gå i 5 timmar xD
CVN är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-26, 21:27   #222
Lellan
Ge mig en igloo

Lellans avatar

Citat:
Ursprungligen postat av CVN Visa inlägg
Fyfan vad duktig du är Lellan, inte många som jag känner som skulle palla att gå i 5 timmar xD
Alltså, jag kanske var otydlig, men det var uppdelat på 4 tillfällen..

Mina ben går inte att ta kål på med promenader, men få dem att springa å de klagar på stört..

Gammal 2009-03-26, 21:34   #223
wintersnowdrift
special snowflake

wintersnowdrifts avatar

Reg.datum: Nov 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia Visa inlägg
Social Ångest 2.0.
Mina första pass på Underground-Tyngdlyftningsklubbs-Gymmet-Som-Bara-Spelar-Hårdrock-Och-Har-Nittio-Procent-Manliga-Besökare-Som-Ser-Aggressiva-Ut-När-De-Tränar hade jag också den känslan. Jag inbillade mig att alla tittade snett på mig och tänkte "vad fan gör HON här???", särskilt som jag körde en massa konstiga rehab-övningar p.g.a. en dåvarande skadad axel.

Den förlösande händelsen var när två små, blonda tjejer i 16-års åldern promenerade in och började köra tynglyftningsövningar. "Kan de så kan jag", tänkte jag, och nu tränar jag också tyngdlyftning . De absolut största och bästa kickarna får man ju när man gör någonting som först kändes skitjobbigt och som man trodde att man aldrig skulle våga. Keep it up Lellan, du hör hemma bland de fria vikterna lika mycket som de Tuffa Grabbarna!

//Kristin
Studien kanske bör utökas till en hel hög äpplen under soffan som tas ut under olika stadier av föruttnelsen/förtorkningen. Även wintersnowdrifts lukt och städförmåga kanske bör undersökas med kontrollgrupper.
Brevis esse laboro, obscurus fio
wintersnowdrift är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-26, 22:11   #224
LadyInsane
Starkare

LadyInsanes avatar

Reg.datum: Jan 2007
Citat:
Ursprungligen postat av wintersnowdrift Visa inlägg
Keep it up Lellan, du hör hemma bland de fria vikterna lika mycket som de Tuffa Grabbarna och brudarna!

//Kristin
+1..

Ska man behöva läxa upp dig så du tuffar till dig lite Lellan?
LadyInsane är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-26, 22:45   #225
CVN
Banned User

Reg.datum: Nov 2007
Citat:
Alltså, jag kanske var otydlig, men det var uppdelat på 4 tillfällen..

Mina ben går inte att ta kål på med promenader, men få dem att springa å de klagar på stört..
Ändå, det var riktigt bra gjort.
CVN är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:20.