Så va de dags för ännu en tävling. Serieomgång 2 small loss här hemma hos oss på SAK. Och de va riktigt många lyftare denna tävling. Sumpan kom och hälsade på och gjorde riktigt många och fina lyft.
Kul när det är lite folk på tävlingen och KUL när det det går så bra för så många.
Ett STORT grattis till våran bänkar guru Mikael Jaldefors, som satte, inte bara ett, utan TVÅ rekord idag, i 110 kg-klassen.
Han började med en "mjuk" start på 260 kg.
Sedan gick han in för att slå rekordet och smällde dit 263.5 kg!
Och avslutade, väldigt elegant, med hela 270 kg!! Mycket bra.
Själv skulle jag testa på det här med utrustning för första gången och va lite nervös inför resultaten.
Så här gick det till iaf.
Knäböj:
170 kg - Godkänt. Nytt
PB!
180 kg - Godkänt. Nytt
PB!
190 kg - Underkänt. Va lite grund. Men vikten kom upp hyfsat lätt.
Kändes bra. Fick lindat stenhårt och de va nog lite därför jag bomma. Inte för att lindningen va dåligt, utan för att jag fega då det smärta ordentligt när man sätter sig.
Men som sagt, viktmässigt gick det upp bra, så det kommer snart!
Bänkpress:
Här va ja väldigt osäker då jag inte har gjort några jätte säkra lyft med tröjan. Men så här gick det..
135 kg - Godkänt. Nytt
PB!
140 kg - Godkänt. Nytt
PB!
142.5 kg - Underkänt. Kom inte upp.
Va osäker redan på 135 kg, så när jag satte 140 kg kändes de jävligt bra.
Fick kämpa upp den vikten rätt mycket. Därav min lilla ökning på 2.5 kg inför sista.
Men orkade tyvärr inte få upp det. Men jag är helt klart nöjd med detta, och kunde slappna av till marken.
Marklyft:
180 kg - Godkänt. Tangerat PB ifrån serie 1:an
190 kg - Godkänt. Nytt
PB!
200 kg - GODKÄNT!. Nytt
PB!!!!
FAN va skönt rent ut sagt! Ett av mina delmål detta är är satta. 200 kg i mark är spräckt!
Är skitnöjd med tävlingen. Den kunde inte blivit mycket bättre.
Det ända jag kan "klaga" på är att jag inte satte mig de sista centimetern eller 2 i böjen, så jag hade fått med mig 190 kg, men jag är väldigt nöjd!
Nu jävlar ska jag äta kött!!!
See yah!