Igår fick dessa
pisk. Tycker nog allt dom börjar ta sig lite.
Passet som sådan blev grymt och såg ut på följande sätt.
Start med benpress i smith, bra övning att värma med. Ingen smärta i knä och man kan gå hyfsat djupt och tungt. 5 set.
Färdades vidare till benpressen där vi hittade på att vi skulle köra med båda benen och ett tvåsekundersstopp i botten, fötterna högt upp och fokus på kontakt . Tog redigt bra, gjorde 4 sådan tunga set. Sen om det inte räckte så avslutade jag med att köra 20+ reps på en lättare vikt men med samma utförande, vila några sekunder och sen reppa loss bara.
Efter det tog vi oss vidare till bensparken, snea enbensspark stod på schemat. Först 2st 3sets rest-pause-set och sen ett dropset, död.
Koncentrationscurls följde upp, blev dock bara ett set då det inte kändes något bra. Bytte till scottcurl i maskin istället, funkade bättre, körde ytterligare 3 set där.
Avslutade med först 3 set enarmskabelcurl och sist ett dropset, slaktade armarna rätt så bra det också.
Började med bänken, 90 kg p stången, typ 10or och TUT, 4 set. Armbågen strular mer och mer, behöver nog vila den. Iaf från bänken.
Lutande hantelpress fick följa upp, kände inte av armbågen lika mkt här. Var trött i tuttarna och 40kg var allt jag mäktade med, repsen någonstans mellan 6 och 12. 4 set här med.
Bröstpress uppåt i maskin, 4 set, stopp i botten (mitt nya påfund som jag gillar).
2 set kabelflyes, ett nedifrån och ett uppifrån, sedan avslut med ett dödsset.
Över till mage, satte mig på en pilatesboll och crunchade skiten ur magen. När det väl var över efter 4 set så gick vi över till nedåtlutande crunches. Började det första setet med 10kg extra och slutade det fjärde setet med hjälp upp.
Avslut med vader, först 4 set sittande. Därefter enbens i hackliften, först 1 set och sen två 2 st rest-pause.
Blev lite träning igår, hamstring och triceps på schemat.
Gjorde en switch i början och började med den "lätta" övningen, i det här fallet liggande lårcurl. Blev minst 5 set, repsen låg strax under 10 och arbetade bara med hamstring. Hyfsat slut redan efter det men tog mig vidare till dom raka marklyften. 80 kg på stången, en bebisvikt, men körde högreps och riktigt djupa och långsamma så brände det bra ändå.
Triceps på det. Startade med "rullande hantelpress", 22.5kg på hantlarna. Funkade bra. Värmde triceps utan att göra speciellt ont och tog på triceps. Följde upp det med en 5-sets-pyramid stående enarmstricepsextensions i kabel. Kände tyvärr av armbågen här, eller om det var där jag har i underarmen/armbågen. Nåja avslutade med först ett vanligt set pushdown och sen 2 dropset. Armarna blev flera storlekar större!
Kört med Tested agmatine ett tag nu och tycker pumpen av det är rejält bra.
Axlar om några timmar och sen blir det julledigt i Uppsala, ett lekpass med bennyboi bara...och kanske något med daloatf.
Ni kan vara lugna, jag har inte övergett träningen, jag har bara övergett träningen...eller ja det var ju en sanning med modifikation, jag tog ledigt över jul och vilade upp mig med protein i minimumnivåer och sötsaker i mängder. Så scoresheetet nu att underarmsfästet är i princip helt läkt, knäna känns bättre men jag testar dom inte direkt då jag trivs med nuvarande träningen, det enda som är kvar och strular är armbågen/underarmen som gör att utåtrotationer smärtar rejält (typ öppna dörrar). Under ledigheten blev det värre och värre för att sen bli lite bättre så vi får se hur framtiden ser ut.
Lite har jag tränat iaf, ett pass förra fredagen och ett igår, båda axlar och övre trapz, båda riktigt bra. Kommer inte ihåg förra veckans med drar upp gårdagens iaf.
Start med stångshrugs i smith, har kommit fram till att jag ska lägga dessa först för att trötta ut övre trapz lite så jag involverar dom lite mindre i axelträningen. Nåja det blev några set med 120 på stången + stången. Sen sänkte jag några kilo och körde några set och ökade repsen lite, sänkte igen och ytterligare några set. Avslutade med ett 2-drop set och bara reppade ur.
Över till hantelpress för axlar utan stöd, 30kg på hantlarna och 10 reps i första setet. Länge sen jag körde denna. Efter första setet blev det branch warren balls to the walls set och bara krigade på, en del pass och enormt krigande, aldrig mått så illa efter lite simpla axelpressar. Blev några set på 30, några på 27.5 och några på 22.5, 6-7 set totalt.
Framåtlutande axellyft mot bänk supersetat med axellyft åt sidan med andra sidan mot bänk följde upp. Den första övningen gör jag som en kombo mellan lyft och drag. Blev 5 set här.
Fick en idé om att jobba med dubbel uttröttning så blev superset mellan axellyft åt sidan i kabel och enarms drag till hakan i kabel, 3 set som nötte bra.
Avslutade med omvända flyes i pecdec och facepulls, 3 ordentliga set och ett sista slakt-set på lättare vikt.
Fint fint.
Nu blir det snart ryggslakt.
Citat:
Ursprungligen postat av benaciii
Kul att träffas igår synd att det inte blev något pass dock, men vi tar igen det i påsk sen.
Yes och yes, och sen får vi se om jag lyckas flytta upp igen.
Jahopp. Blev träning som jag sa. Ledig idag så åt väl lite sisådär (gröt på morgon, godis under dagen, mackor direkt innan passet), redigt kass i magen men sänkte 18g jacked superior och drog iväg.
Började med kronlyft. Startade med en 10a på 180, kändes bra. Ökade till 200 och gjorde en 11a där, rejält illamående efteråt men bestämde mig för att kriga på. Plockade fram en papperskorg, lastade på 220 på stången. Första 6 repsen gick bra, sen var det krig. Zone:ade in ordentligt och det vara bara jag och stången och skriken i bakgrunden. 4 reps till gick upp, sen var det tack och adjö. Hade bra hjälp av Ali som sa åt mig precis vad jag skulle göra för att återhämta mig, behövdes när jag själv knappt kunde tänka. 5 min senare försökte jag kriga vidare.
Körde 2 set i en roddmaskin, mådde kasst, körde ett set till. Sen var det tack och adjö för mig igen. Först ligga 15 min på golvet inomhus, hjälpte inte så tog mig upp och ut och låg ut i den friska luften ytterligare en kvart, sen var jag väl hyfsat återhämtad. Vilade ytterligare 5-10 min och gav mig sen ned och krigade igen.
3 superset bestående av latsdrag i cc och omvänt latsdrag.
Avslutade med 5 set rodd i cc.
Jag ska inte skylla illamående (det kom mer av mat tätt inpå och ovana vid så rejäl träning) på jacked men den dåliga återhämtningen skyller jag helt på den, det var panik där ett tag. Det är en produkt som jag inte tänker röra mer.
Nöjd med att jag krigade så hårt i kronlyften men inte nöjd med resten av passet, bara att komma tillbaka nästa vecka.
Det blev ju illa efter senaste passet. Vid strax efter 2 lyckades jag somna, efter några stressade timmars sömn så vaknade jag vid 5 igen. Fuck that shit.
Idag blev det ett väldigt snabbt pass, mycket som ska fixas denna dag. Det som gicks igenom var.
Superset av benpress i smith och enbensspark, 7 set. Började på 10 reps i pressen och slutade på 20 trots att jag inte ändrade vikten. I sparken nötte jag bara ut och sista setet var jag nere på 1 platta.
Biceps tur efter det, 3 superset bestående av stångcurl och enarmscurl i kabel.