2012-06-03, 19:38
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2012
|
Citat:
Ursprungligen postat av filmjölk
Kvinnor har nog i de flesta fall en större sexdrift än män, vilket borde bevisas av att det är vanligare att kvinnor är otrogna än män, och att samhället anser att kvinnlig sexualitet är vacker medans mäns sexualitet är skamsen och ful och bör hållas i asketisk kontroll.
Det är även tydligt efter en skilsmässa, då mannen antingen väldigt snabbt ger sig in i(luras in i) en ny, fast ännu mer destruktiv relation eller är frivilligt ungkarlar tills de är stabila igen. Kvinnan har redan ordnat en ny partner innan skilsmässan, eller ger sig in i en period av extrem lössläppthet.
|
What? Var har du fått allt ifrån? Min uppfattning om vems sexualitet är ful och skamsen är då tvärtom, men du kanske har fina fakta som backar upp.
|
|
|
2012-06-03, 19:48
|
|
Älskar Balle!
Reg.datum: Apr 2009
|
Citat:
Ursprungligen postat av mela
Har det med sexdrift att göra eller bekräftelsesökande?
|
+ 1 på den frågan. Precis vad jag oxå tänkte när jag läste filmjölks inlägg.
|
|
|
2012-06-03, 19:50
|
|
Triatleten
Reg.datum: Apr 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av skaparn
Du dras nog till män som far med osakliga argument
|
Framförda på ett träffsäkert sätt med ett stort mått sarkasm, absolut.
|
|
2012-06-03, 19:52
|
|
Banned User
Reg.datum: Dec 2011
|
Citat:
Ursprungligen postat av filmjölk
Kvinnor har nog i de flesta fall en större sexdrift än män
|
Vart träffar du dina kvinnor?
|
|
|
2012-06-03, 20:13
|
|
Preciousss Posterior
Reg.datum: Nov 2003
|
Citat:
Ursprungligen postat av TREX
Vart träffar du dina kvinnor?
|
Hen träffar nog alla de där kvinnorna som är otrogna mot sina mindre sexintresserade män..
|
|
|
2012-06-03, 20:41
|
|
Ge mig en igloo
Reg.datum: Aug 2002
|
Det där med hormoner och att vilja, alltså - jag tror inte en sekund att personer som vill ligga ofta har högre testosteronhalt, däremot kan personer med högre testosteronhalt vara kåtare. Men jag tror inte på sambandet kåthet - vill ligga; utan mer kåthet - vill komma. Och det finns personer som har dålig självkänsla och behöver bekräftelse, och iom det ligger runt, eller som tycker att det är en attraktiv livsstil, frisläppt o coolt.. Dvs att det där med alla andra faktorer spelar in så mkt mer än just hormonstatus. Att däremot se sig som offer för sin hormonstatus, tex om den skulle vara ovanligt hög, är kanske rätt i vissa fall - dvs kåthet = liggsugen, men i lika många fall så tror jag kåthet = "komma sugen" och personen orkar/vill inte krångla med allt annat som det innebär att involvera en annan människa i det hela.
Hur många gånger har man inte trott sig vilja just ligga men så har det räckt alldeles utmärkt med sig själv? Eller ta tjejers hormoncykler; de flesta tjejer jag känner blir kåtare precis före mens, men få av dem blir mer liggsugna. En del orkar inte ens ta hand om det själva då, men det är lite trevligt att vara kåt typ. That´s it. Däremot när mensen är över, och kroppen inte vill komma, så kan man pga andra faktorer lättat hångla upp ngn och iom känslorna hånglet ger bli liggsugen.
Lite som att ha stort energibehov. Inte alla med sånt älskar att äta; en del blir därmed smala och andra har andra beteenden som gör att de får större volym; de dricker sin energi, eller så älskar de att äta, eller så har de vant sig att äta ofta. På samma sätt kan "mättare" människor med mindre fysiskt behov av mat; ändå äta järnet, eller avstå. Tror kåthet fungerar likadant; det är en av många variabler och faktiskt är inte behovet (om det så är efter mat el "att komma" det som i första hand avgör vilket beteende personen har).
|
|
|
2012-06-03, 20:55
|
|
Ge mig nått fint nu!
Reg.datum: Feb 2004
|
Aldrig riktigt fattat det där med att killar går runt och blir kåta av tjejer på stan/gymmet osv. Jag tror jag aldrig blivit kåt på någon jag bara råkat se. Möjligtvis att jag registrerar "han var snygg", men det händer max någon gång var tredje månad eller så.
|
|
|
2012-06-03, 21:03
|
|
Banned User
Reg.datum: Sep 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av Angel
Aldrig riktigt fattat det där med att killar går runt och blir kåta av tjejer på stan/gymmet osv. Jag tror jag aldrig blivit kåt på någon jag bara råkat se. Möjligtvis att jag registrerar "han var snygg", men det händer max någon gång var tredje månad eller så.
|
Jag fattade inte heller det förut, men nu gör jag det. Det säga att tjejer blir kåtare med åldern. Stämmer på mig iaf!
|
|
|
2012-06-03, 21:04
|
|
Banned User
|
Men ligga resulterar ju i att man kommer, ehm, förstod inte när du pratade om det som två helt olika saker
|
|
|
2012-06-03, 21:05
|
|
stridis- avatartextmästare
Reg.datum: Jan 2003
|
Citat:
Ursprungligen postat av camilla
Jag fattade inte heller det förut, men nu gör jag det. Det säga att tjejer blir kåtare med åldern. Stämmer på mig iaf! 
|
Du får bli gaaammal för att bli lika kåt som tonårig kille.
|
|
|
|
#curl4lajf
Reg.datum: Apr 2005
|
Citat:
|
+1
Att bli kåt av att se någon känns väldigt, avlägset. Men visst reflekterar jag över att killar kan vara snygga, men det behövs mer än en snygg kille för att få bäret att pirra.
|
Citat:
Ursprungligen postat av Nattljus
Jag älskar henne, så jag vinner 
|
|
|
|
|
|
Banned User
|
Citat:
|
Kåt som i att man får ribba händer ju typ aldrig, har åtminstone aldrig hänt, men kåt som i att fantasin skenar iväg...
|
|
|
2012-06-03, 21:08
|
|
Banned User
Reg.datum: Jan 2011
|
Citat:
|
Ehh? Hört talats om att män tänder mer ''visuellt'' medan kvinnor tänder mer på personlighet?
För kvinnor är det väl i regel så att attraktionen börjar ta form när snubben öppnar käften. Sen verkar det vara precis som camilla säger, att zumbakärringarna bara blir kåtare med åldern och vill smaka storkuk, då är ''looks'' av mer betydelse.
Senast redigerad av Qudatullah Jamal den 2012-06-03 klockan 21:10.
|
|
|
2012-06-03, 21:12
|
|
Banned User
Reg.datum: Sep 2004
|
Det som är sämst med att inte dejta någon är att man inte har nåt att fantisera om. Jag kan absolut inte fantisera om någon som har dissat mig, går inte! Och dom jag har dissat vill jag förstås inte tänka på.
|
|
|
2012-06-03, 21:13
|
|
#curl4lajf
Reg.datum: Apr 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av camilla
Det som är sämst med att inte dejta någon är att man inte har nåt att fantisera om. Jag kan absolut inte fantisera om någon som har dissat mig, går inte! Och dom jag har dissat vill jag förstås inte tänka på.
|
Du kan ju fantisera om nån helt random? Någon som du inte dissat eller blivit dissad av? Eller har du gått igenom hela Leksand?
|
Citat:
Ursprungligen postat av Nattljus
Jag älskar henne, så jag vinner 
|
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:26.
|

|