Haha beskriver känslan. Det är första gången på år jag har mer än typ 130kg det kändes tungt som satan 😂 första repen var jag livrädd vågade knappt gå ner. Tanken var en singel... sen blev det 2 till och ja, jag hade nog iaf kunnat göra 6-7 reps med lite jobb.
Citat:
Ursprungligen postat av 1x0
@9 - RIR (9 reps in reserve)
Vad du wobblar vid din utgång. Varför? Står du på en matta eller något? ^^
Du har nästan stången lika lågt som mig. Lågt för vara lowbar. Första gången jag ser bra för du har linne på dig och kameravinkeln.
Du får ansluta dig till min klubb och hålla stången som ett mongo! Kommer 'Rooz' in och skäller på dig!
Styva bröstvårtor är fint när lyfter. Mina blir som stenar xDxP
Jag vet inte om jag wobblar? det är vanlig gymgolvmatta! Ovan vid vikten kan vara därför.
Haha beskriver känslan. Det är första gången på år jag har mer än typ 130kg det kändes tungt som satan �� första repen var jag livrädd vågade knappt gå ner. Tanken var en singel... sen blev det 2 till och ja, jag hade nog iaf kunnat göra 6-7 reps med lite jobb.
Jag vet inte om jag wobblar? det är vanlig gymgolvmatta! Ovan vid vikten kan vara därför.
Okej! Är det verkligen lågt för lowbar?
#chipsgyno
Är säkert av uteblivna viktvanan. Ser lite läskigt ut när du gått ut och ska justera fotposition.
Du hoppade från 160 kg till 190 kg. Det är ganska saftigt hopp, m.t.p. uteblivna viktvanan.
Tittade mer noggrant nu. I bottenpositionen, pausade och tittade där. Ser inte superlågt ut, nej.
Är nog kameravinkel som gör det ser väldigt lågt ut, när du står upprätt.
Här är en böjspelning av mig från liknande kameravinkel. Ser faktiskt väldigt likt ut med hur lågt jag har stången? https://www.youtube.com/watch?v=AoKQ2qau0j0
Ser mina nipples med! Fast dina ser styvare ut hahaha
Är säkert av uteblivna viktvanan. Ser lite läskigt ut när du gått ut och ska justera fotposition.
Du hoppade från 160 kg till 190 kg. Det är ganska saftigt hopp, m.t.p. uteblivna viktvanan.
Tittade mer noggrant nu. I bottenpositionen, pausade och tittade där. Ser inte superlågt ut, nej.
Är nog kameravinkel som gör det ser väldigt lågt ut, när du står upprätt.
Här är en böjspelning av mig från liknande kameravinkel. Ser faktiskt väldigt likt ut med hur lågt jag har stången? https://www.youtube.com/watch?v=AoKQ2qau0j0
Ser mina nipples med! Fast dina ser styvare ut hahaha
Nejdå det var under kontroll
Jag har inte så många vikter orkade inte krångla med att strukturera om klyvningen så slängde på 25orna båda. Du har inte klagat på klovningen, olika typer av vikter osv osv
Jm pressar
30x10x5
Radialcurls med rem 30x10x5
TTK 5x20x3
Wristcurls 20x50
Baktryck gummiband holds
Fakeplatecurls 15.9kg 10x2
Fgx chins 3st försökte göra riktiga och inte armbrytningschins
Stångrodd 30x20x3
Tjena. Vet du hur mycket koffein påverkar greppstyrkan? Om jag har problem att greppa 250 kg just nu - trycker i mig 400 mg extra koffein - kommer det ge några kilo mer greppstyrka?
Tror du tejpa tummarna ger bättre eller sämre grepp? Håller pek- och långfinger på blanka i sumomarken. Alltså rätt smalt grepp. Så tummen är inte på räfflingen, utan det blanka. Känns som tumtejp som möts på det blanka lär ge bättre grepp? Eller är tumhuden (med magnesium) + blanka bättre?
Menar såhär. Att min tumme+pek+långfinger är på det blanka:
"Offtopic": Vet inte om bilden är korrekt. Men isåfall tumlåser jag fel haha . Edit, eller hmm tror jag gör som korrekt-sidan av bilden. Svårt utan vara på gymmet att veta.
Tjena. Vet du hur mycket koffein påverkar greppstyrkan? Om jag har problem att greppa 250 kg just nu - trycker i mig 400 mg extra koffein - kommer det ge några kilo mer greppstyrka?
Tror du tejpa tummarna ger bättre eller sämre grepp? Håller pek- och långfinger på blanka i sumomarken. Alltså rätt smalt grepp. Så tummen är inte på räfflingen, utan det blanka. Känns som tumtejp som möts på det blanka lär ge bättre grepp? Eller är tumhuden (med magnesium) + blanka bättre?
Menar såhär. Att min tumme+pek+långfinger är på det blanka:
"Offtopic": Vet inte om bilden är korrekt. Men isåfall tumlåser jag fel haha . Edit, eller hmm tror jag gör som korrekt-sidan av bilden. Svårt utan vara på gymmet att veta.
Ett med aktivt CNS hjälper garanterat till med greppet. Koffeinet kan absolut hjälpa. Jag vet ärligt talat inte tejp eller inte tejp, kan inte tänka mig att det gör så stor skillnad på det blanka. Du stoppar ändå rotationen med tummen så tror det är fingrarna som börjar ge sig före tummen i det fallet.
Fingrarnas styrka att hålla kvar i stången är imo ganska lätt att träna, statiska tunga holds gör susen. Kör lite kronlyft med 250 och håll 3-5 sekunder 3 set eller liknande och höj vikten snarare än tiden för mer greppgains.
Ett med aktivt CNS hjälper garanterat till med greppet. Koffeinet kan absolut hjälpa. Jag vet ärligt talat inte tejp eller inte tejp, kan inte tänka mig att det gör så stor skillnad på det blanka. Du stoppar ändå rotationen med tummen så tror det är fingrarna som börjar ge sig före tummen i det fallet.
Fingrarnas styrka att hålla kvar i stången är imo ganska lätt att träna, statiska tunga holds gör susen. Kör lite kronlyft med 250 och håll 3-5 sekunder 3 set eller liknande och höj vikten snarare än tiden för mer greppgains.
Det är vad jag hade gjort!
Bra poäng. Det är definitivt mina fingrar som ger vika. Det är vänsterhanden, pek- och långfinger som öppnar upp handen.
Minns aldrig jag haft grepproblem med min högerhand.
En sak jag kom på. Tejpar jag tummarna kan tejpen fasta i låren. Tror det sabbar för mig ibland, att tumtejpen fastnar i låren så handen öppnas upp.
Tejp möter tyg (tights). Istället för hud möter tyg.
Att bredda greppet hjälper mig. Det vore en bra quick-fix. Så jag har kontakt med stång-räfflingen med allting. Nackdelen blir min startposition kommer bli lägre, för jag får 'kortare armar'. För jag håller bredare än axelbrett.
Och sumomarklyft är tungt i botten. Så att vinna någon cm eller två högre startposition är extremt fördelaktigt.
Haha idag ska jag prova att göra små streck på tumnaglarna, med ett rakblad. Så det blir mer friktion mellan tumnaglar och fingrar.
Minns inte hur jag kom på detta, om det var jag som kom på det, eller läst/sett video. Hittar inget när googlar.
Du rispar in räfflor i dina tumnaglar alltså. För mer friktion istället för blanka naglar.
Känns konstigt att jag inte vet själv, om tejpa tummarna ger bättre grepp i mitt scenario. Har ändå spelat tumlås sen 2015 i marken...
Tejpar tummarna oftast, eftersom mina tumnagelband brukar börja blöda.
Tack för tips. Jag instämmer. Tycker tyvärr kronlyft och static-holds är cringe att göra! Känns löjligt att lasta en skivstång full av vikter liggandes i racket, stå och lyfta. Får se om jag gör.