Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2022-03-11, 08:51   #2191
Lennix
Greppmongo

Lennixs avatar

Reg.datum: Jan 2014
Citat:
Ursprungligen postat av 1x0 Visa inlägg
Segt.

Tycker 5x5 böj på t.o.m. en lätt vikt, säg 60%, är jobbigare(!) än ett toppset amrap 10-15 reps. Då menar jag en monster-amrap inklusive teknikfallering och maximalt tilltagg.

Jag har faktiskt blivit kär i bara ett toppset mark och böj. Amrap. Ångesten innan är inte så nice men skönt som fan när väl blir gjort, speciellt om bra prestation. Nästkommande övningar i passet känns lätt efteråt också.
När jag gjort sådana grejer (när man inte är helt inne i böj) så går jag bara sönder

Citat:
Ursprungligen postat av David_wigren Visa inlägg
Inch utan tilt är jävligt bra. Själv måste jag tilta komiskt mycket för att få upp den.
Tack! Hade varit kul att ta med den till typ fitnessfestivalen eller liknande och köra ett event för att se hur många som löser det.

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-03-13, 21:12   #2192
Lennix
Greppmongo

Lennixs avatar

Torsdag armbrytning
Fredag
Böj 110x5x5
Jm pressar
Braced bending
Lördag braced bending
Söndag
112.5x5x5 böj
Jm press
Braced bending
Ttk
Rehab *** armbågar

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
Gammal 2022-03-14, 09:13   #2193
Lennix
Greppmongo

Lennixs avatar

om någon undrar vad braced bending är, så fuskar man mellan benen. Böjningen börjar runt 1.15

Gammal 2022-03-14, 11:32   #2194
1x0
Wall of text

1x0s avatar

Reg.datum: Dec 2008
Haha tänk om bor i lägenhet, gör detta i vardagsrummet en kväll, med halvigendragna persienner, så skuggan av en syns - undra vad grannarna tror en sysslar med! Så som du håller på vid 1:30
1x0 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-03-14, 11:43   #2195
Lennix
Greppmongo

Lennixs avatar

Citat:
Haha tänk om bor i lägenhet, gör detta i vardagsrummet en kväll, med halvigendragna persienner, så skuggan av en syns - undra vad grannarna tror en sysslar med! Så som du håller på vid 1:30
Oj då finns det mycket roligare övningar. finns "horn" anvil replicor (Googla ironmind little big horn) det kör jag ibland curls med omvänt mellan benen med armbågarna braceade mot låret. Ser ut som jag sitter och tokrånkar

Obs, svärmor ser rakt in i mitt träningsrum från sitt hus 50meter bort

Gammal 2022-03-14, 11:55   #2196
1x0
Wall of text

1x0s avatar

Hahahahah!!!!!!1111

Har en kärring tvärsöver (andra lägenhetsbyggnaden) som sitter i fönstret konstant och glor. Hon hade älskat om jag börjat greppträna!

Blir dina händer slitna av greppträningen? Valkar klarar du dig från, för det inte är lättring på det mesta du utför?
Har du utvecklat några konstiga muskler på händerna eller underarmarna? Är väl Rikard J som har en jädra muskelknöl mellan tumme och pekfingret.
Gammal 2022-03-14, 13:32   #2197
Lennix
Greppmongo

Lennixs avatar

Citat:
Hahahahah!!!!!!1111

Har en kärring tvärsöver (andra lägenhetsbyggnaden) som sitter i fönstret konstant och glor. Hon hade älskat om jag börjat greppträna!

Blir dina händer slitna av greppträningen? Valkar klarar du dig från, för det inte är lättring på det mesta du utför?
Har du utvecklat några konstiga muskler på händerna eller underarmarna? Är väl Rikard J som har en jädra muskelknöl mellan tumme och pekfingret.
Haha älskar glo-tanter. Dom brukar alltid bli så generade när man ställer sig i kallingar och glo tillbaka.

Min hud i händerna är väldigt härdad så jag får inga problem alls om jag inte överdriver något. Sedan läker dom småskadorna jag får otroligt fort.

Nja dom flesta tycker mina tummar är enorma men det syns inte så tydligt på film/kort. Ser väldigt normalt ut. Det är roligare när folk kommer hem till mig och försöker lyfta saker som är helt omöjligt för dom men som jag klarar
Rikards tumme är goals! Underarmen har lite konstiga knölar och muskler på konstiga ställen men inget som sticker ut. Sen är jag ju tjock så dom syns inte heller

här 3 minuter gammal video helt utan pump på handen:

Gammal 2022-03-14, 13:44   #2198
1x0
Wall of text

1x0s avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Lennix Visa inlägg
Haha älskar glo-tanter. Dom brukar alltid bli så generade när man ställer sig i kallingar och glo tillbaka.

Min hud i händerna är väldigt härdad så jag får inga problem alls om jag inte överdriver något. Sedan läker dom småskadorna jag får otroligt fort.

Nja dom flesta tycker mina tummar är enorma men det syns inte så tydligt på film/kort. Ser väldigt normalt ut. Det är roligare när folk kommer hem till mig och försöker lyfta saker som är helt omöjligt för dom men som jag klarar
Rikards tumme är goals! Underarmen har lite konstiga knölar och muskler på konstiga ställen men inget som sticker ut. Sen är jag ju tjock så dom syns inte heller

här 3 minuter gammal video helt utan pump på handen:
Tack för du gjorde en film!

Tummen ser stor ut för mig. I videominatyren ser det freaky ut haha (tummen).

Sen har du garanterat onormal synbar muskeltillväxt av den muskeln mellan tum och pekfinger.

Ser också ut som du har en muskel på översida, utsida (slutet av videon) hand. Den muskeln som jobbar när greppar med ring- och lillfinger. Där har jag ingen muskel alls, bara senor.
Det är nog fan de två fingrar (ring- och lillfinger) som släpper först för mig, vid greppmiss marklyft. Med tumlås då, känns som kanske är normalt för det är just de två fingrar som inte har kontakt med tummen.

Senast redigerad av 1x0 den 2022-03-14 klockan 13:46.
Gammal 2022-03-14, 13:57   #2199
Lennix
Greppmongo

Lennixs avatar

Citat:
Tack för du gjorde en film!

Tummen ser stor ut för mig. I videominatyren ser det freaky ut haha (tummen).

Sen har du garanterat onormal synbar muskeltillväxt av den muskeln mellan tum och pekfinger.

Ser också ut som du har en muskel på översida, utsida (slutet av videon) hand. Den muskeln som jobbar när greppar med ring- och lillfinger. Där har jag ingen muskel alls, bara senor.
Det är nog fan de två fingrar (ring- och lillfinger) som släpper först för mig, vid greppmiss marklyft. Med tumlås då, känns som kanske är normalt för det är just de två fingrar som inte har kontakt med tummen.
Ja jag har mycket muskler på ovansidan man kan känna dom men det gör bara att handen ser helt slät ut men man känner dom tydligt.

Här kan du se lite:

Gammal 2022-03-16, 18:58   #2200
Lennix
Greppmongo

Lennixs avatar

Böj:
20x6
60x5
100x5
120x5x5

Jm pressar många

Apollonmark
65x5
65x5
65x5
95x5
95x5
135x3x5

Häng i 90 grader 17 10 13

Pronation
TTK

Bilder med lite go pump och tändare för referens

Skickat från min SM-G981B via Tapatalk

Gammal 2022-03-18, 10:30   #2201
Lennix
Greppmongo

Lennixs avatar

Armbrytning igår. Ska tydligen hooka med höger eftersom allt annat är uselt mot toppare.
Idag skall jag undvika allt så jag inte får superinflammerade armbågar som efter förra passet när jag böjde stål dagen efter.

Gammal 2022-03-18, 20:52   #2202
Lennix
Greppmongo

Lennixs avatar

Böj:
20x8
60x5
100x5
140x3
160x3
190x3 @9

Så nu har jag ont i armarna. Men hemmagyms PR är hemmagyms PR

Gammal 2022-03-19, 09:24   #2203
intepurewhey
Registered User

Reg.datum: Sep 2021
@9?

Du har ju tappat förståendet.
intepurewhey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-03-19, 10:15   #2204
intepurewhey
Registered User

Reg.datum: Sep 2021
Det är typ @5
intepurewhey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-03-19, 19:21   #2205
1x0
Wall of text

1x0s avatar

@9 - RIR (9 reps in reserve)

Vad du wobblar vid din utgång. Varför? Står du på en matta eller något? ^^

Du har nästan stången lika lågt som mig. Lågt för vara lowbar. Första gången jag ser bra för du har linne på dig och kameravinkeln.

Du får ansluta dig till min klubb och hålla stången som ett mongo! Kommer 'Rooz' in och skäller på dig!

Styva bröstvårtor är fint när lyfter. Mina blir som stenar xDxP

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:16.