Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-04-02, 11:32   #21406
Ronn
Duck and Cover!

Ronns avatar

Reg.datum: May 2011
En trailer ska ju visa upp något verkligt från produkten medan en teaser visar att produkten är på gång, enligt min egen definition iallafall.

Särskilt när det kommer till spel, visar man inget från själva spelet så retas man ju bara.
Det kött mina ögon, länken till det, hur är det med dig? Tycker du det? mina pojkvänner tycker också det! det är gratis Shiping. Det är ett Ped Egg Söt äggformade DIY fotfil känslokallt och Dead Skin Remover + 1 Emery Pad
Ronn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-04-02, 11:46   #21407
kalajset
Registered User

kalajsets avatar

Reg.datum: Nov 2006
Citat:
Ursprungligen postat av Ado2000 Visa inlägg
Grattis
TY!

Citat:
Ursprungligen postat av Ronn Visa inlägg
DayZ är lite för mycket PvP inriktning för mig, jag skulle vilja se något liknande fast mer PvE, typ Dead Island fast större skala och inte så mycket melee vapen.

Snart kommer ju Dead Island Riptide får se hur det blir!
Vet inget iom DayZ så där kan jag inte uttala mig. Riptide ska däremot bli kul att prova. Får se om det blir day one eller får vänta ett tag bara.

Egentligen ska sägas att jag inte var särskilt förtjust i det första. Väldigt repetitivt och i mina ögon fullt med ogenomtänkta inslag. (Såsom att det t ex tog tre år att samla grejer till uppdateringar av de vapen man använde -det passade inte in i speltypen). Däremot hade det en bra grundidé och gott om potential till att bli bättre. Hoppas de denna gång har sneglat på Borderlands för att få till den där mixen av action och RPG-light såsom den bör vara.
Gammal 2013-04-02, 11:52   #21408
aijou
Registered User

aijous avatar

Reg.datum: Mar 2011
Citat:
En trailer ska ju visa upp något verkligt från produkten medan en teaser visar att produkten är på gång, enligt min egen definition iallafall.

Särskilt när det kommer till spel, visar man inget från själva spelet så retas man ju bara.
Jag påstår inte att du har fel, men jag är inte heller beredd att erkänna att jag har fel. Det finns alldeles för många "cgi trailers" för att det skulle vara det enda som avgjorde skillnaden mellan teaser och trailer. Även filmsekvenser kan ju vara en del av spelet.

Hur som helst så är det nog inget vi ska diskutera i den här tråden.

För att inte bli alltför mycket off topic så får jag väl komma med lite mer tv-spelsnyheter.

Det verkar som att de ska byta röstskådespelare till Snake!
http://us.gamespot.com/news/hayter-t...therS;ReadMore

Vad tror ni är tanken med det? Kan det vara så att det finns en poäng med det hela? Snake kanske har blivit stum efter allt han råkat ut för, eller skadat strupen eller något. Det känns ändå som en alldeles för stor grej att ändra på för att det inte ska finnas en anledning. David Hayter som haft rollen innan verkar ju villig att göra rollen och blev visst väldigt förvånad (och lite stött) för att han inte blivit tillfrågad.

Eller är det Kojima som driver med oss igen?

Hårt, tungt och snabbt: Spotify Playlist: Workout by aijou

Senast redigerad av aijou den 2013-04-02 klockan 11:53.
aijou är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-04-02, 12:02   #21409
Ronn
Duck and Cover!

Ronns avatar

Citat:
Ursprungligen postat av aijou Visa inlägg
Det verkar som att de ska byta röstskådespelare till Snake!
http://us.gamespot.com/news/hayter-t...therS;ReadMore

Vad tror ni är tanken med det? Kan det vara så att det finns en poäng med det hela? Snake kanske har blivit stum efter allt han råkat ut för, eller skadat strupen eller något. Det känns ändå som en alldeles för stor grej att ändra på för att det inte ska finnas en anledning. David Hayter som haft rollen innan verkar ju villig att göra rollen och blev visst väldigt förvånad (och lite stött) för att han inte blivit tillfrågad.

Eller är det Kojima som driver med oss igen?
Det spekuleras i att antingen spelar man inte som snake utan någon annan karaktär t.ex. Big Boss, Kojima och David som drar en aprillo eller att det skärt sig mellan dom på grund av något.

David har gjort en hel del ljud av sig på twitter om det och det är lite svårt att veta om han är seriös med det eller om det är en utstuderad ploj.

Än så länge så är allting rykten och spekulationer, precis som Kojima brukar vilja ha det.
Det kött mina ögon, länken till det, hur är det med dig? Tycker du det? mina pojkvänner tycker också det! det är gratis Shiping. Det är ett Ped Egg Söt äggformade DIY fotfil känslokallt och Dead Skin Remover + 1 Emery Pad
Gammal 2013-04-02, 12:09   #21410
Juxta
Broder Broccoli

Juxtas avatar

Reg.datum: Apr 2010
Citat:
Inte för att vara dryg eller otrevlig. Men vem har bestämt det?

Vad jag vet så finns det ingen officiell definition som säger att en trailer till ett spel måste innehålla in-game material och att det per automatik blir en teaser för att den är helt förrenderad. Men om ni kan visa att det finns en sådan regel som jag inte känner till så är jag beredd att ändra uppfattning.

En teaser tycker jag snarare definieras av att den "teasar" åskådaren med en tidig skymt av produkten utan att direkt avslöja någonting om den. Visst är den definitionen lite luddig och det kan absolut stämma in på den här trailern. Men jag tror som sagt inte att det är för att den inte innehåller något gameplay. Personligen så tycker jag att den här videon visar för mycket för att klassas som en teaser.

Men jag kan ha fel. Dock så jobbar jag med animation inom film och reklam, så det vore ganska illa om jag hade fel här.
Jag har bestämt det!

En teaser i sammanhanget tycker jag passar bra in i del Thief-film där en hand bara släcker en stearinljuslåga.
Juxta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-04-02, 12:20   #21411
aijou
Registered User

aijous avatar

Citat:
Det spekuleras i att antingen spelar man inte som snake utan någon annan karaktär t.ex. Big Boss, Kojima och David som drar en aprillo eller att det skärt sig mellan dom på grund av något.

David har gjort en hel del ljud av sig på twitter om det och det är lite svårt att veta om han är seriös med det eller om det är en utstuderad ploj.

Än så länge så är allting rykten och spekulationer, precis som Kojima brukar vilja ha det.
Jag hoppas innerligt att det är ett aprilskämt. Men man vet ju aldrig. Speciellt inte när Mr. Kojima har ett finger med i spelet.

Citat:
Ursprungligen postat av Juxta Visa inlägg
Jag har bestämt det!

En teaser i sammanhanget tycker jag passar bra in i del Thief-film där en hand bara släcker en stearinljuslåga.
Det låter mer som ett exempel på vad jag skulle kalla teaser. Men men.

Gammal 2013-04-02, 12:29   #21412
Juxta
Broder Broccoli

Juxtas avatar

Citat:

Det låter mer som ett exempel på vad jag skulle kalla teaser. Men men.
Nu kanske jag missförstod dig men menar du inte att vi båda skulle det för en teaser? Den film med handen som släcker lågan?

Det är ju högst personligt men i en trailer vill jag se hur spelet är och som Ronn sa, att i en teaser presenteras spelet bara. Typ: "kolla vi jobbar på detta, se fram emot mer grejer från vårt håll".
Gammal 2013-04-02, 14:04   #21413
aijou
Registered User

aijous avatar

Citat:
Nu kanske jag missförstod dig men menar du inte att vi båda skulle det för en teaser? Den film med handen som släcker lågan?
Jo, det exemplet kan väl knappast kallas för något annat än en teaser. Så där är vi överens.

Citat:
Det är ju högst personligt men i en trailer vill jag se hur spelet är och som Ronn sa, att i en teaser presenteras spelet bara. Typ: "kolla vi jobbar på detta, se fram emot mer grejer från vårt håll".
Jag har mig veterligen inte sagt emot något av det du skriver här.

Men vad skulle du kalla en trailer/teaser/video på ett par minuter med mycket material från spelet och en massa flashiga klipp och taglines och kanske exempel på betyg från olika recensenter m.m. men inget gameplay-material.

Jag skulle fortfarande kalla det för en trailer (och inte en teaser bara för att den saknar gameplay-klipp.) Det var det jag ville förmedla.

Gammal 2013-04-02, 14:18   #21414
Juxta
Broder Broccoli

Juxtas avatar

Citat:
Jo, det exemplet kan väl knappast kallas för något annat än en teaser. Så där är vi överens.

Jag har mig veterligen inte sagt emot något av det du skriver här.

Men vad skulle du kalla en trailer/teaser/video på ett par minuter med mycket material från spelet och en massa flashiga klipp och taglines och kanske exempel på betyg från olika recensenter m.m. men inget gameplay-material.

Jag skulle fortfarande kalla det för en trailer (och inte en teaser bara för att den saknar gameplay-klipp.) Det var det jag ville förmedla.
Det var nog mer "Men men" som gjorde att det lät som att vi menade annorlunda saker, men då är vi överens.

Det andra tycker jag är svårt, jag skulle nog inte kalla det varken trailer eller teaser.
Gammal 2013-04-02, 15:19   #21415
aijou
Registered User

aijous avatar

Citat:
Det andra tycker jag är svårt, jag skulle nog inte kalla det varken trailer eller teaser.
Fair enough.

Jag hade nog kallat det för en trailer. Men det är ju som sagt en definitionsfråga. Vi får helt enkelt leva med att vi definierar ordet trailer lite olika.

Nog med off topic nu.

Jag klarade Sleeping Dogs igår. Trevligt spel. Speciellt med tanke på priset med PS+

Gammal 2013-04-02, 15:54   #21416
Langster
Ninja

Langsters avatar

Reg.datum: Apr 2001
Citat:
Ursprungligen postat av stolpskott Visa inlägg
Flera platser som var så. Jag har undvikit rätt många strider i min andra genomspelning hittills, som jag upplevde som obligatoriska den första gången, genom att hålla mig i skymundan när law enforcers kommer. I senare skeden av spelet så är det ju två sidor som fightas, då kan man låta dom ta den striden och bara springa förbi, om man är lite sneaky märker dom dig inte ens.

Själv tyckte jag att striden i slutet var askul, enda gången jag kände mig utmanad. Och det var inte Call of Duty svårt, utan man var tvungen att arbeta fram en bra taktik för att klara det, använda de medel man hade och prioritera rätt med ett väldigt särskilt medel för att det skulle gå.

Men det är ju högst subjektivt, synd att du blev besviken iaf!
Jämför med detta:

Jag tycker Bioshock infinite var ett OK spel, typ i klass med Singularity. Inte i klass med Bioshock 1 tyvärr.
Jag tror att det kunde ha blivit mycket bättre än vad det blev, om man ser vad de planerade i trailern. Det känns som att de ändrade och ändrade i storyn tills det bara var nåt knasigt hopkok kvar. Storyn är... fan inte bra alls. Faktiskt, tänk efter lite nu, den är inte bra helt enkelt. De går in på ett tema, och släpps det helt, in på nästa och nästa och sen TA-DA multiversum!! Ja men multiversum i sig är långt mycket mer intressant än den här ursäkten till story.
Det som faktiskt berättas är inte dåligt, men jag har en stark aning om att vi fått delar av kanske 3-4 olika stories som aldrig blev något.

Spelet är inte särskillt välgjort. Man fastnar här och var i geometrin. Vissa strider är helt vansinnigt mycket svårare än andra av ingen särskild anledning alls. Testa 1999 mode, mot en viss mamma på en viss kyrkogård... Herregud, var det någon som ens testade det innan spelet släpptes?
Den enda taktik som egentligen funkar på många ställen på 1999 kräver att man spelar tråkigt och inte alls tar tillvara på de unika inslag spelet erbjuder.

30-års journalen
Langster är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-04-02, 16:51   #21417
kalajset
Registered User

kalajsets avatar

Reg.datum: Nov 2006
Föll för hypen. Aldrig kört Bioshock (förutom ettan och tvåan i demoversioner), men införskaffade Ultimate Rapture Edition (vilket m ao är just ettan och tvåan) i förmiddags. Har höga förväntningar på ettan, egentligen inga på tvåan. Är väl redo att spela Infinite någonstans kring nästa jul då.
Gammal 2013-04-02, 18:08   #21418
Ronn
Duck and Cover!

Ronns avatar

Rockstar visar upp den slutgiltiga boxarten för GTA5:

Gammal 2013-04-02, 21:22   #21419
Rahf
Registered User

Rahfs avatar

Reg.datum: Feb 2007
Citat:
Inte för att vara dryg eller otrevlig. Men vem har bestämt det?

Vad jag vet så finns det ingen officiell definition som säger att en trailer till ett spel måste innehålla in-game material och att det per automatik blir en teaser för att den är helt förrenderad. Men om ni kan visa att det finns en sådan regel som jag inte känner till så är jag beredd att ändra uppfattning.

En teaser tycker jag snarare definieras av att den "teasar" åskådaren med en tidig skymt av produkten utan att direkt avslöja någonting om den. Visst är den definitionen lite luddig och det kan absolut stämma in på den här trailern. Men jag tror som sagt inte att det är för att den inte innehåller något gameplay. Personligen så tycker jag att den här videon visar för mycket för att klassas som en teaser.

Men jag kan ha fel. Dock så jobbar jag med animation inom film och reklam, så det vore ganska illa om jag hade fel här.
Håller med här; teasers är till för att få folk att surra om det; trailers är till för att få folk 'hajpade'. Du behöver inte visa speciellt mycket alls i en teaser, se tidigaste skedena i Transformers marknadsföring som ett ypperligt exempel.

Däremot anser jag att spel får ett större förtroende om gameplay visas under en senare trailer. I fall utgivare eller utvecklare bara nöjer sig med högoktanig action och skitsnygga effekter i form av skickligt förrenderad grafik, då bör man nog stanna upp och fundera lite. För Metal Gear Solid spelar det mindre roll, då det är en enormt etablerad franchise. Man behöver inte visa gameplay för att folk ska bli dödsintresserade.

Avslutningsvis: tänk på att filmreklam och spelreklam är annorlunda, även om teaser och trailer följer samma formler för båda.

PS: DS
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-04-02, 21:25   #21420
Lasse Kongo
Fuck gymmet, Yeaaah TV spel

Lasse Kongos avatar

Reg.datum: Jun 2003
Citat:
Ursprungligen postat av Langster Visa inlägg
Jämför med detta:

Jag tycker Bioshock infinite var ett OK spel, typ i klass med Singularity. Inte i klass med Bioshock 1 tyvärr.
Jag tror att det kunde ha blivit mycket bättre än vad det blev, om man ser vad de planerade i trailern. Det känns som att de ändrade och ändrade i storyn tills det bara var nåt knasigt hopkok kvar. Storyn är... fan inte bra alls. Faktiskt, tänk efter lite nu, den är inte bra helt enkelt. De går in på ett tema, och släpps det helt, in på nästa och nästa och sen TA-DA multiversum!! Ja men multiversum i sig är långt mycket mer intressant än den här ursäkten till story.
Det som faktiskt berättas är inte dåligt, men jag har en stark aning om att vi fått delar av kanske 3-4 olika stories som aldrig blev något.

Spelet är inte särskillt välgjort. Man fastnar här och var i geometrin. Vissa strider är helt vansinnigt mycket svårare än andra av ingen särskild anledning alls. Testa 1999 mode, mot en viss mamma på en viss kyrkogård... Herregud, var det någon som ens testade det innan spelet släpptes?
Den enda taktik som egentligen funkar på många ställen på 1999 kräver att man spelar tråkigt och inte alls tar tillvara på de unika inslag spelet erbjuder.
Det kunde likabra varit jag som skrev det där, håller med om allt -1999 som jag ej provat.

Någon som har något att säga ang GoW Judgement, ska såklart köpas men har fullt upp med ascension atm.
Lasse Kongo är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:48.