Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Stängt ämne

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2017-05-10, 20:15   #2086
Snubben
är en liten legend.

Snubbens avatar

Reg.datum: Nov 2003
Citat:
Ursprungligen postat av Korvryttaren Visa inlägg
Ni som sväljer all Ryssland-propaganda när blir vi invaderade?

Lika tröttsamt som att höra Malena Ernman, Anders Lindberg och Özz Nujen tjat om att Hitler kommer uppstå.

Edit: Nugent är en frisk fläkt men jag tror USA behöver färre och mindre krig...
Ryssland kommer invadera klockan 23:36 den 7/9 2023. Kom ihåg var du hörde det först!

/s

Citat:
Ursprungligen postat av TomasB Visa inlägg
Yes! Ser ut som rena rama fett-boven. Tror det där är orsaken till södra USA's fettma-epedemi också. Jävla tallriksmodell!
Snubben är inte uppkopplad  
Gammal 2017-05-10, 20:19   #2087
Magnus N
Skånsk

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Gamla nyheter för oss som älskar siffror och logik. Önskar fler kunde släppa sargen och greppa tjuren vid hornen.
Visst är det gamla nyheter, men det gör det inte mindre angeläget att få ut det i offentligheten.
Magnus N är inte uppkopplad  
Gammal 2017-05-10, 20:21   #2088
Snubben
är en liten legend.

Snubbens avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Magnus N Visa inlägg
Visst är det gamla nyheter, men det gör det inte mindre angeläget att få ut det i offentligheten.
Oroa er inte, när vinster i välfärden förbjuds så kommer det trilla in dundermycket skattekronor till staten och vidare till kommunerna än giriga super-bruna-barn-ätande-höger-borgar-företagare.

Citat:
Yes! Ser ut som rena rama fett-boven. Tror det där är orsaken till södra USA's fettma-epedemi också. Jävla tallriksmodell!
Gammal 2017-05-10, 20:24   #2089
Magnus N
Skånsk

Citat:
Ursprungligen postat av Snubben Visa inlägg
Oroa er inte, när vinster i välfärden förbjuds så kommer det trilla in dundermycket skattekronor till staten och vidare till kommunerna än giriga super-bruna-barn-ätande-höger-borgar-företagare.

Vad "skönt" det hade varit om man trodde det löste sig på det sättet
Gammal 2017-05-10, 20:28   #2090
Magnus N
Skånsk

Björklund öppnar dörren på glänt för ett framtida samarbete med Löfven samt riktar kritik mot Batra

http://www.expressen.se/nyheter/bjor...-i-s-regering/

"Liberalernas partiledare Jan Björklund öppnar nu för första gången för att bli minister i en regering med S efter valet nästa år.

– Jag hoppas ju att det ska vara en borgerlig statsminister i en sådan regering, men det går ju inte – om man vill ha ett samarbete över blockgränsen – att börja med att ställa den typen av ultimatum, säger han i Expressens tv-program "Bara Politik – med Niklas Svensson"."
Gammal 2017-05-10, 20:33   #2091
Korvryttaren
Registered User

Korvryttarens avatar

Reg.datum: May 2016
Citat:
Ursprungligen postat av Snubben Visa inlägg
Ryssland kommer invadera klockan 23:36 den 7/9 2023. Kom ihåg var du hörde det först!

/s
Önskar det blev verklighet så alla strutsar vaknar upp.
Korvryttaren är inte uppkopplad  
Gammal 2017-05-10, 20:45   #2092
Per Vers
Banned User

Reg.datum: May 2017
Fysiskt starka män röstar höger, svaga röstar vänster:
http://www.dailymail.co.uk/health/ar...cal-views.html
Per Vers är inte uppkopplad  
Gammal 2017-05-10, 20:59   #2093
ceejay
å nej, måste man komma på en ny text igen

ceejays avatar

Reg.datum: Oct 2007
Vafan, jag gillar inte att passa in i såna där mallar.
Gammal 2017-05-10, 21:17   #2094
Snubben
är en liten legend.

Snubbens avatar

Citat:
Önskar det blev verklighet så alla strutsar vaknar upp.
Verkligen, vem vill inte bo i ett land styrt av oliga... folkvalda och folkälskade Vladimir Putin. Då ska minsann alla feminazi, journunazi, sossenazi och alla södermalmsnazi minsann få veta hut!

Citat:
Gammal 2017-05-10, 21:18   #2095
ApexProcyon
Biggus Dickus

ApexProcyons avatar

Reg.datum: Nov 2016
Hittade just något som heter "blatteförmedlingen", en arbetsförmedling för enbart invandrare.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Blattef%C3%B6rmedlingen

Hade en "svenskförmedling" som enbart hjälper etniska svenskar till jobb varit godkänd tror ni?

Konkurs inledd 2014-10-06, så bolaget är troligtvis inte aktivt idag. Men att en etniskt baserad arbetsförmedling har funnits är fortfarande intressant juridiskt.

Senast redigerad av ApexProcyon den 2017-05-10 klockan 21:21.
ApexProcyon är inte uppkopplad  
Gammal 2017-05-10, 21:23   #2096
Snubben
är en liten legend.

Snubbens avatar

Citat:
Ursprungligen postat av ApexProcyon Visa inlägg
Hittade just något som heter "blatteförmedlingen", en arbetsförmedling för enbart invandrare.

Hade en "svenskförmedling" som enbart hjälper etniska svenskar till jobb varit godkänd tror ni?

Konkurs inledd 2014-10-06, så bolaget är troligtvis inte aktivt idag. Men att en etniskt baserad arbetsförmedling har funnits är fortfarande intressant juridiskt.

Det där var väl på tapeten för några år sedan? I tidningen om att alla ska tas tillvara. Kort och gott kan jag tycka att idén är bra, fler som jobbar desto mindre bidragstagare.

Vad folk däremot vägrade lyssnade på var att detta var ett försökt till att mjölka bidragspengar, ta en arbetslös fas3 > ge jobb > få bidrag för den som arbetar för ersättning av lön, betala ut liten del till lön behåll resten själv. Sedan extra bidrag på detta för t.ex. invandrare etc.

$$$

Men sedan ändrades reglerna och *poff*

Hände väl massa företag som satte i spel att de skulle få fas-3:are i jobb. De fick bidrag, das-3:arna fick gå någon bisarr kurs eller något menlöst jobb med überdåligt betalt medan förmedlarna drog in storkovan.

Citat:
Gammal 2017-05-10, 21:25   #2097
Per Vers
Banned User

Citat:

De var uppe i PBR 2012 i vart fall. Däremot handlade det ej om diskriminering i det fallet. http://avgoranden.domstol.se/patentb...179605&page=31

Är du intresserad av diskrimineringen i det hela kan du studera diskrimineringslagen och dess förarbeten.
Gammal 2017-05-10, 21:29   #2098
ApexProcyon
Biggus Dickus

ApexProcyons avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Per Vers Visa inlägg
De var uppe i PBR 2012 i vart fall. Däremot handlade det ej om diskriminering i det fallet.
Är du intresserad kan du studera diskrimineringslagen och dess förarbeten.
Jag har mina aningar om vad som skulle hända i en omvänd situation då diskrimineringslagen hittills varit enkelriktad i praktiken i andra sammanhang.

Systematisk och öppen diskriminering på etnisk grund har jag inte sett några andra likvärdiga exempel på.
Gammal 2017-05-10, 21:35   #2099
Per Vers
Banned User

Citat:
Jag har mina aningar om vad som skulle hända i en omvänd situation då diskrimineringslagen hittills varit enkelriktad i praktiken i andra sammanhang.

Systematisk och öppen diskriminering på etnisk grund har jag inte sett några andra likvärdiga exempel på.
Menar du att svenskar blir diskriminerade systematiskt? Hade det varit så hade det givetvis gått att angripa juridiskt. Domstolarna dömer efter lagen och inte efter vad regeringen tycker. Visserligen är det politikerna som stiftar lagarna, men alla är lika inför lagen och: 3 § I denna lag avses med diskriminering
1. direkt diskriminering: att en enskild person missgynnas genom att behandlas sämre än någon annan behandlas, har behandlats eller skulle ha behandlats i en jämförbar situation, om missgynnandet har samband med kön, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionshinder,
Gammal 2017-05-10, 21:42   #2100
ApexProcyon
Biggus Dickus

ApexProcyons avatar

Spontant så tycker jag att exempel två är fruktansvärt mycket grövre än exempel ett. Jag kopierar och klistrar exempel från en nättidning jag inte är säker på att jag får länka.

Exempel 1

”Demokrati kan inte fungera i Afrika eller i arabländerna. Folken där har en karaktär som gör att det måste ett vara auktoritärt, hårt styre, annars blir det enorm brottslighet och blodbad.”

(Hässleholms tingsrätt B 442-12, Hovrätten över Skåne och Blekinge B 2033-12.)

Domstolens bedömning:
”[Bidrar inte] till någon form av allmän debatt som kan medföra framsteg i umgänget mellan människor.” DÖMD till villkorligt fängelsestraff och dagsböter.

Exempel 2

”Svenskar är de sämsta av gojer. /…/
Svenskar är ett folk som aldrig kunnat bete sig civiliserat, utan de har barbariet inprogrammerat i sina gener. Detta leder till att hart nära varje svensk är en potentiell sexualförbrytare, och till att svenskar inte hyser respekt för judar och andra. Svenskar beter sig som djur. Jag vill gå så långt som att säga att svenskar – såväl etniska som kulturella svenskar – jämförda med andra folk, är ohyra, vidrig ohyra. Det vore inte mer än rätt om alla svenskar utrotades – försvann från jordens yta.”

(Norrköpings tingsrätt B 1987-14)

Domstolens bedömning:

”Uttalandet torde vara av sådan karaktär som bäst bemöts i en fri och öppen debatt.” EJ OLAGLIGT.

Senast redigerad av ApexProcyon den 2017-05-10 klockan 21:45.
ApexProcyon är inte uppkopplad  

Stängt ämne

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:23.