2011-01-28, 11:07
|
|
|
Mjäll & SL
Reg.datum: Mar 2003
|
Citat:
Ursprungligen postat av Kurash
Efter 3 år kan jag fortfarande inte uttala mig med säkerhet om det är stigande eller fallande. Å ena sidan är Bert o Saft sjukt skumma men å andra sidan troligen de mest intelligenta. Sen kan jag inte föreställa mig att Krille är mer retard än jag, men det skulle å andra sidan betyda att Emil är det? Peta in Bailah och Medusa nånstans också.
|
Fan, du har funderat på det där.
|
|
|
2011-01-28, 15:50
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2005
|
Lycka till imorgon Hugok! Är du taggad? Bara last minute-advice: välj heller för låga ingångsvikter än för höga. Djupet i knäböj och stoppet i bänkpress är det lätt att underskatta, då vissa domare är strängare än andra. Det första lyftet behöver (ska) inte alls vara tungt.
Citat:
Ursprungligen postat av Kurash
Efter 3 år kan jag fortfarande inte uttala mig med säkerhet om det är stigande eller fallande. Å ena sidan är Bert o Saft sjukt skumma men å andra sidan troligen de mest intelligenta. Sen kan jag inte föreställa mig att Krille är mer retard än jag, men det skulle å andra sidan betyda att Emil är det? Peta in Bailah och Medusa nånstans också.
|
Ja, du är ju ganska skum men du är ju också väldigt normal på ett bra sätt. Det är en svår lista att göra, och den kan tolkas på lika många sätt som det finns individer i den.
Vuxna människor slänger sig på marken och håller sig över smalbenet som de bögigaste av italienska fotbollsspelare över att en halvfull dansk rispat lite blyerts i en tidning.
|
Citat:
Ursprungligen postat av Sniggel
Du kan likna "det moderna samhället" vid "the Borg" och att alla kommer att bli assimilerade
|
Senast redigerad av stevebc den 2011-01-28 klockan 15:51.
|
|
|
2011-01-28, 16:36
|
|
|
Böj i curlracket
Reg.datum: Jun 2009
|
Citat:
Ursprungligen postat av stevebc
Lycka till imorgon Hugok! Är du taggad? Bara last minute-advice: välj heller för låga ingångsvikter än för höga. Djupet i knäböj och stoppet i bänkpress är det lätt att underskatta, då vissa domare är strängare än andra. Det första lyftet behöver (ska) inte alls vara tungt.
|
Tack! Jag är jäkligt taggad (men samtidigt jobbig tid at gå upp en lördag  ). Jäkligt nervös faktiskt känns det trots att jag inte brukar bli nervös inför liknande grejer. Jag hade tänkt ha följande som ingångsvikter:
Knäböj: 160-170-180
Bänkpress: 115-120-125
Mark: 180-190-200
Mest orolig över bänken eftersom jag nästan aldrig kört med stopp så det blir en hel del att skala av. Böjen ska nog inte bli några problem och marken känner jag att jag kan satsa rätt nära på eftersom det inte skiljer sej så mycket mot att marka hemma. Jag har funderat på att skala av ytterligare 5 kg i bänken eftersom just bänken gått väldigt dåligt på sista tiden, min maxning var med rövlyft och jag har vant mej vid min bänk hemma som är högre än andra bänkar.
|
|
|
2011-01-29, 16:35
|
|
|
Böj i curlracket
|
Tävling SL
Typ Styrketräning
Datum 2011-01-29
Beskrivning
Böj:
160 Bom
165 Klarade
175 Klarade
Bänk:
115 Bom
115 Klarade
122,5 Bom
Mark:
180 Klarade
195 Klarade
215 Klarade
Alltsomallt gick det rätt bra för att vara första tävlingen. Det var mycket mer än bara att lyfta som jag skulle hållit reda på och därav bommarna. Men jag får öva mer på tävlingslyft framöver. Skitnöjd med mark PBt och jag hade rejäl mersmak efter.
Intensitet Normal
|
|
|
2011-01-29, 17:26
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2005
|
Fan vad snyggt! Det där påminner om min första tävling. I böj gjorde jag då ungefär vad jag ville, i bänk sämre än vad jag ville och mer i mark än vad jag trodde att jag hade. Det var en jävla ninja-höjning du gjorde i mark där på sista lyftet.
Bra tävlat!
Körde du med dina gympadojjor eller? Djupet i böjen hade nog blivit bättre om du hade haft tyngdlyftningsskor.
Vuxna människor slänger sig på marken och håller sig över smalbenet som de bögigaste av italienska fotbollsspelare över att en halvfull dansk rispat lite blyerts i en tidning.
|
Citat:
Ursprungligen postat av Sniggel
Du kan likna "det moderna samhället" vid "the Borg" och att alla kommer att bli assimilerade
|
|
|
|
2011-01-30, 11:56
|
|
|
Böj i curlracket
|
Citat:
Ursprungligen postat av stevebc
Fan vad snyggt! Det där påminner om min första tävling. I böj gjorde jag då ungefär vad jag ville, i bänk sämre än vad jag ville och mer i mark än vad jag trodde att jag hade. Det var en jävla ninja-höjning du gjorde i mark där på sista lyftet.
Bra tävlat!
Körde du med dina gympadojjor eller? Djupet i böjen hade nog blivit bättre om du hade haft tyngdlyftningsskor.
|
Tack! Ja bänken var sjukt jobbigt med allt man skulle hålla reda på. Marken däremot var ju bara att kötta på och bara absorbera allt adrenalin från allas stöd och att ca 60 personer ser på till skillnad från när jag tidigare maxat i mark på friskis och högst haft 2 discokids som publik  Att inte släppa stången efter lyftet var heller inga problem eftersom golvet hemma hade gått sönder om jag skulle träna på det viset hemma. Det blev dom gamla basketdojjorna igår fast det kan jag säga att det var första och sista tävlingen med dom. Ska nog köpa ett par MIRUNZ weightlifter.
|
|
|
2011-01-30, 12:39
|
|
|
Krillov
Reg.datum: Jun 2007
|
Bra första tävling!!
Glöm inte Krille!
|
|
|
|
2011-01-30, 13:08
|
|
|
Böj i curlracket
|
Citat:
Ursprungligen postat av thatkrillesshow
Bra första tävling!! 
|
Tack!
|
|
|
2011-01-30, 16:07
|
|
|
Coming from my Galaxy Nexus using Tapatalk
Reg.datum: May 2006
|
Bra jobbat igår, mycket bra tävlingsdebut!
Du har lite små teknikgrejor att jobba på, men se inte det som något negativt, snarare kommer du att kunna lyfta ännu mer snart! Skorna är ju första steget till ett bättre böjande till exempel.
Som klovare kan jag säga att det är ovan att passa folk i knäböj när stången är i ögonhöjd...
Bäen på Gerda med Bertbert. Rasande trevlig, kunnig och hjälpsam typ. Passa på innan han tröttnar på att ge bort tips gratis!
|
Citat:
Ursprungligen postat av EMNO
Det var det Thåström sjöng om: Surabaya Berra varför är du så RAW...
|
|
|
|
2011-01-30, 17:06
|
|
|
Böj i curlracket
|
Citat:
Ursprungligen postat av bertbert
Bra jobbat igår, mycket bra tävlingsdebut!
Du har lite små teknikgrejor att jobba på, men se inte det som något negativt, snarare kommer du att kunna lyfta ännu mer snart! Skorna är ju första steget till ett bättre böjande till exempel.
Som klovare kan jag säga att det är ovan att passa folk i knäböj när stången är i ögonhöjd... 
|
Tack! Skor är beställda precis, skulle komma den 4e. Det blev MIRUNZ weightlifter storlek 46. Det känns bra att det är tekniken som sviktar i alla fall för det borde ju gå att fixa lite fortare än styrkan i sej.
|
|
|
2011-01-30, 20:37
|
|
|
Böj i curlracket
|
Överkropp
Typ Styrketräning
Datum 2011-01-30
Beskrivning Massa set bänk med stop och teknikträning
Enarmshantelrodd:
51 kg x12
51 kg x11
51 kg x10
2 set chins
2 set hantellyft åt sidan
4 superset biceps/triceps
Massa grippersset
Utvärdering: Bänkarna kändes bra och det kändes bra att jag lyckades stopbänka 122,5 som jag bommade på tävlingen med nacken i bänken och hela köret. Greppträningen gick bra också, 2,5an börjar kännas lätt och snart är det dags att ställa in siktet mot trean.
Tid 70 min
Intensitet Normal
Förbränning 617 kcal
|
|
|
2011-01-31, 21:16
|
|
|
Böj i curlracket
|
Ben
Typ Styrketräning
Datum 2011-01-31
Beskrivning Knäböj efter bulgaren:
120x8
190x1
130x7
180x2
140x6
170x3
150x5
160x4
Mage framsida
3 set
Mage obliques
3 set
Utvärdering: Det gick bra men det kändes rätt tungt. När jag skulle göra 170x3 råkade jag först köra med bara 150 så jag fick göra om det. I övrigt har jag officiellt börjat deffa idag och tog lite startmått/vikt i morse. Sen får jag se hur länge jag orkar deffa eller om jag mot förmodan håller ut tills jag är nöjd. Min plan är hur som helst att träna mycket teknik samtidigt som jag deffar och stretcha mycket för ökad rörlighet så att jag kanske ökar något i styrka under deffen ändå i och med teknikökningarna.
Tid 65 min
Intensitet Normal
Förbränning 573 kcal
Vikt 119,5 kg
Kroppsmått
Datum 2011-01-31
Beskrivning Deffen påbörjas idag. Därför alla mått för att hålla ordning på den. Måtten och vikten skedde på morgonen efter toabesök och jag hade tänkt köra på den regeln hela tiden för att få en så jämn kurva som möjligt.
Mätpunkt Värde
Axlar 147cm
Bröst 131cm
Höfter 106,5cm
Midja 101,5cm
Nacke 45cm
Lår, höger 74,5cm
Lår, vänster 74,5cm
Rumpa 116cm
Underarm, höger 34,5cm
Underarm, vänster 34,5cm
Vad, höger 42,5cm
Vad, vänster 42,5cm
Överarm, höger 43,9cm
Överarm, vänster 45,2cm
|
|
|
2011-02-02, 16:50
|
|
|
Böj i curlracket
|
Från igår:
Boxning
Typ Boxning
Datum 2011-02-01
Beskrivning Jobbigt pass. Jag hade tagit deffen på för stort allvar denna dagen så jag hade inte mycket kraft kvar. Men bortsett från det så gick det okej.
Tid 90 min
Intensitet Normal
Förbränning 1434 kcal
Från idag:
Helkropp
Typ Styrketräning
Datum 2011-02-02
Beskrivning
Marklyft:
170x6x6
Sittande hantelpress:
31x5x4
31x1 (det knäppte till på nåt ställe typ precis under nacken vid trapsen så jag fick avbryta hantelpressen)
Skottcurls supersettat med pushdowns:
Skottcurls:
30+stång x6x4
Pushdowns:
30x12
40x6
40x7x2
Utvärdering: Marken blev sjukt tunga dom sista seten men jag är nöjd med att jag kom igenom dem. Jag kör efter samma program som innan fast att jag knappade in 215 som mitt max istället för 210 eftersom jag maxade det på tävlingen och fortsätter där jag var innan. Det där med att det knäppte till under nacken däremot var inget vidare trevligt, har fortfarande ont fast lite mindre och det påminner som smärtan från när jag körde för tungt med nackhuvan.
Tid 70 min
Intensitet Normal
Förbränning 627 kcal
|
|
|
2011-02-02, 17:09
|
|
|
Legimtimerad flaggstång
Reg.datum: Aug 2008
|
Vad är målvikten? Du är ju ganska lång, och stark.
|
|
|
|
2011-02-02, 17:54
|
|
|
Krillov
Reg.datum: Jun 2007
|
Rätt så sjukt att du böjer 15 kg mer än du gjorde på tävling 2 dagar tidigare
Glöm inte Krille!
|
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:49.
|

|