Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Diet, Deff & Fettminskning

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-04-25, 20:57   #2041
Gober
Surgubbe

Gobers avatar

Reg.datum: Feb 2010
Citat:
Ursprungligen postat av azrael109 Visa inlägg
Okej, som den kritiske granskaren så räknade jag såklart på dem högre nivåerna i ditt inlägg

Men på 1500-1600 kcal kommer det lossna, utan tvekan.
hehe, jo jag är noga med att räkna allt från grönsaker till olja osv. Det är ju ett vanligt misstag folk gör.

Men jag får ha lite tålamod och se vad som händer närmaste dagarna om det lossnar igen.
Gober är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-04-25, 22:07   #2042
Surgency
Registered User

Surgencys avatar

Reg.datum: Oct 2011
Har legat på 1500-1700 kcal per dag nu sedan lite över en månad tillbaka. Har tappat styrka i bänkpress (2.5kg) vilket är acceptabelt. Har gått ner nästan exakt 1kg per vecka vilket var planerat.

Lär ligga på samma underskott en eller två veckor till, för att sedan köra recomposition enligt LG och ligga på balans/underskott i någon månad åtminstone.
Gammal 2012-04-25, 22:39   #2043
Pretorian
Registered User

Pretorians avatar

Reg.datum: Mar 2010
Det går bra. Långsam viktnedgång. Antydan till rutor på 80 kilo. Förra året var jag närmre 73 kilo för att se dem.

Räknar inga kalorier, äter bara massa god mat.
Gammal 2012-04-25, 23:19   #2044
krille93
Registered User

Reg.datum: May 2011
Gått ner för snabbt känner jag
krille93 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-04-25, 23:20   #2045
Gober
Surgubbe

Gobers avatar

Citat:
Ursprungligen postat av krille93 Visa inlägg
Gått ner för snabbt känner jag
Ät mer och var glad då.
Gammal 2012-04-25, 23:43   #2046
ChewChew
Registered User

ChewChews avatar

Reg.datum: Oct 2009
Senaste vägningen visade 75.5kg, och nu börjar det även komma lite synliga resultat! Så deff motivationen har fått sig en skjuts i rätt riktning!
ChewChew är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-04-26, 06:28   #2047
RobbanColeman
Registered User

RobbanColemans avatar

Reg.datum: Jan 2011
Tror jag vägde 88,3kg 7/4 2012 och igår vägde jag 82,8kg. Börjar likna ngt även om det inte är klart och absolut inget jag skulle stoltsera med. Bollen rullar sakta men säkert...
RobbanColeman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-04-26, 06:39   #2048
OneManArmy
Registered User

OneManArmys avatar

Reg.datum: Jul 2009
Skrattar varje dag jag ställer mig på vågen denna vecka.. Ligger på 1500-1600kcal om dagen och går upp 0.5kg om DAGEN :P

Enda skillnaderna jag gjort i kosthållningen är att jag börjat äta frukost igen, slutat med kreatinet och käkat kassler typ varje dag den här veckan. Salt som binder en massa vätska??
Gammal 2012-04-26, 07:31   #2049
TheIsh
Registered User

TheIshs avatar

Reg.datum: Mar 2011
Välkommen till klubben! Hur mycket, och hur länge är det rimligt att man går upp/står still om man börjarde träna på -5-700kcal för några veckor sedan? Halvvägs in på vecka 3 nu och snittvikten har bara gått upp :s edit/ Har historiskt sett gått upp en väldans massa vattenvikt på kreatin (8-9 år sedan). Det känns i alla fall som att man är på G att krympa så det är ju positivt.

Senast redigerad av TheIsh den 2012-04-26 klockan 07:33.
TheIsh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-04-26, 07:58   #2050
xallo
Registered User

Reg.datum: Apr 2012
Citat:
Ursprungligen postat av Gober Visa inlägg
Stött på lite trubbel nu faktiskt. Har inte mycket kvar, antar det är det envisa fettet kvar nu. Körde sjukt mycket cardio innan, stannade upp i vikt och fick tips om att sluta med det. Hade nog stressat kroppen mycket (kortisol) och lagt på mig vatten för efter det rörde det på sig igen. Men nu är det segt igen, vikten flyger upp lite och stannar osv.

Gör inga direkta ändringar i kosten, ligger på samma intag och kolhydraterna skiljer max 30-40g per dag. Bara att ha tålamod och gneta på antar jag? Hade planerat att vara klar nu men är nästan på väg att ge upp då det börjar bli riktigt jobbigt nu. Vore dock kul att komma i riktigt bra form för första gången för optimalt utgångsläge inför uppbyggnaden.

Några tips för sista racet på dieten?
Hej

Först vill jag gratulera till en lyckad deff, det ser bra ut. Jag tycker att din story är intressant, man läser ofta om folk som hamnar i platåer och vikten står stilla trots att allt sköts rätt, svaren som levereras är nästan alltid samma dvs ät mindre och eller öka cardion.

Om man då följer råden som i ditt fall ökar cardion men samtidigt går upp i vikt då undrar man vad som händer, om det nu beror på kortisolutsöndring så blir ju ökningen av cardio helt meningslös. Det verkar som ingen riktigt kan svara på varför vikten kan stå stilla vecka efter vecka trots kaloriminus och ingen tillförsel av vätska har skett. Framför allt så hör man sällan att någon har något recept på hur man tar sig ur platån ( utöver standardsvaren ät mindre rör dig mer, du räknar fel osv osv)

Du fick tips på att röra dig mindre och när du gjorde det så kom viktminskningen igång igen, hur lång tid tog det från att du reducerade cardion till viktnedgången kom igång?

Man hör om killar som skall tävla och ligger efter i sin deff och därför går 2-4 timmar per dag för att komma ner i vikt inför tävling, varför blir inte dom fulla med vätska eller är det genetiskt, så vissa klarar mycket cardio och andra inte.

Mvh Xallo
xallo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-04-26, 07:59   #2051
Chrbo
Amatör

Chrbos avatar

Reg.datum: Aug 2011
Ja fyfan för att vågen tickar upp dag efter dag trots kcalunderskott. Förra veckan började jag oroa mig att någon drev med mig. Vågen tickade upp från 73,1 till 74,7 sett över sex dagar... Sen såg jag ljuset i tunneln och efter de senaste dagarna är jag back on track med 72,5.
Chrbo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-04-26, 08:04   #2052
Fishtank
Banned User

Reg.datum: Apr 2010
Citat:
Ursprungligen postat av OneManArmy Visa inlägg
Skrattar varje dag jag ställer mig på vågen denna vecka.. Ligger på 1500-1600kcal om dagen och går upp 0.5kg om DAGEN :P

Enda skillnaderna jag gjort i kosthållningen är att jag börjat äta frukost igen, slutat med kreatinet och käkat kassler typ varje dag den här veckan. Salt som binder en massa vätska??
Hehe standard.
Vägde hela 73 i måndags efter att ha vägt 69,8 på lördagen och då tog jag mitt sista kreatin.
Börjar gå ner till normalt igen med en invägning på 70,7 idag.
Fishtank är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-04-26, 10:13   #2053
Mouline
Mästerbantaren

Moulines avatar

Reg.datum: Jan 2008
Vatten restriktionen börjar släppa efter, från 82.1 till 81.5. Midjan fortfarande successivt neråt.
Gammal 2012-04-26, 10:29   #2054
Gober
Surgubbe

Gobers avatar

Citat:
Ursprungligen postat av xallo Visa inlägg
Hej

Först vill jag gratulera till en lyckad deff, det ser bra ut. Jag tycker att din story är intressant, man läser ofta om folk som hamnar i platåer och vikten står stilla trots att allt sköts rätt, svaren som levereras är nästan alltid samma dvs ät mindre och eller öka cardion.

Om man då följer råden som i ditt fall ökar cardion men samtidigt går upp i vikt då undrar man vad som händer, om det nu beror på kortisolutsöndring så blir ju ökningen av cardio helt meningslös. Det verkar som ingen riktigt kan svara på varför vikten kan stå stilla vecka efter vecka trots kaloriminus och ingen tillförsel av vätska har skett. Framför allt så hör man sällan att någon har något recept på hur man tar sig ur platån ( utöver standardsvaren ät mindre rör dig mer, du räknar fel osv osv)

Du fick tips på att röra dig mindre och när du gjorde det så kom viktminskningen igång igen, hur lång tid tog det från att du reducerade cardion till viktnedgången kom igång?

Man hör om killar som skall tävla och ligger efter i sin deff och därför går 2-4 timmar per dag för att komma ner i vikt inför tävling, varför blir inte dom fulla med vätska eller är det genetiskt, så vissa klarar mycket cardio och andra inte.

Mvh Xallo
Det tog nog bara två dagar sen släppte vikten igen med 1kg! över natten. JAg tror att väldigt mycket cardio och väldigt mycket stimprodukter som koffein + pwo stressar kroppen, lägg till för lite sömn och kanske lite stress på jobb så har du nog ett väldigt ofördelaktigt läge för deff.

Jag la ner cardion nästan helt och la till lite mer sömn och det hjälpte. Men nu går det dock segt igen ;-) Jag kör nu på som vanligt, plockar lite kalorier till men annars avvaktar jag och ser vad som händer. Det handlar om 1-2kg till som ska bort så det borde fan bli klart snart tycker man.
Gammal 2012-04-26, 12:08   #2055
Talvathir
Registered User

Reg.datum: Apr 2011
Det går så sakta som det "ska", men det går för jäkla sakta .
Talvathir är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:25.