Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Stängt ämne

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-04-15, 21:44   #20176
Spartansk
Banned User

Reg.datum: Mar 2011
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS Visa inlägg
Tack för att du bevisar poängen med komplimanger för att få ligga
Nä, jag ger bara komplimanger som konstruktiv kritik/för att göra folk (även tjejer) glada ibland. Men så är jag väl ingen typisk kille heller. Lite tjejig. Lågt testo i livmodern. Flickacktiga ansiktsdrag, små muskler, introvert och med fäblesser för att rita och skriva snarare än motorer och våld.
Spartansk är inte uppkopplad  
Gammal 2012-04-15, 21:47   #20177
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Reg.datum: Sep 2003
Citat:
Ursprungligen postat av camilla Visa inlägg
Jag vet inte om killars överdosering av komplimanger fungerar så bra i längden. Iaf så har det fått mig att inte kunna tro på något gott som sägs om mig, åtminstone inte om det kommer ur munnen på en berusad snubbe jag inte känner. Jag blir inte alls sugen på att klä av mig för någon bara för att han säger jag är snygg. Efter allt jag har läst här så tänker jag automatiskt att han inte menar det och bara vill få mig i säng, oavsett om han tycker att jag ser ut som ett träsktroll för det är ju inte så noga.
Åhfan du litar inte på komplimangerna från en full kille du inte känner. Du gör verkligen framsteg nu.
WHITEFOLKS är inte uppkopplad  
Gammal 2012-04-15, 22:13   #20178
-squat-
Registered User

-squat-s avatar

Reg.datum: Apr 2002
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS Visa inlägg
Åhfan du litar inte på komplimangerna från en full kille du inte känner. Du gör verkligen framsteg nu.
Det är bara vi killar som har baktankar. Tjejer ägnar sig åt välgörenhet.
-squat- är inte uppkopplad  
Gammal 2012-04-15, 22:20   #20179
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Reg.datum: Sep 2003
Citat:
Ursprungligen postat av -squat- Visa inlägg
Det är bara vi killar som har baktankar. Tjejer ägnar sig åt välgörenhet.
Absolut inte.

Men det blir lite:

WHITEFOLKS är inte uppkopplad  
Gammal 2012-04-15, 22:30   #20180
tano
Registered User

tanos avatar

Reg.datum: Oct 2005
Måste säga att jag håller med både Lellan och Jaaaaag (återigen orkar verkligen inte läsa igenom alla femtioelva sidor debatt). Med många killar är det säkerligen som Jaaaag skriver, men det går verkligen också att bara vara vänner och helt stänga av tankar på sex med en tidigare bäddrumskompis. Är säkerligen till stor del beroende på vilka individerna är. Det är nog smart att dra sig till minnes att bara för att man har en viss sorts erfarenheter är dem inte de enda rätta.

Citat:
Ursprungligen postat av Spartansk Visa inlägg
Jag ger då aldrig komplimanger jag inte menar.
+1

Citat:
Ursprungligen postat av Spartansk Visa inlägg
Nä, jag ger bara komplimanger som konstruktiv kritik/för att göra folk (även tjejer) glada ibland. Men så är jag väl ingen typisk kille heller. Lite tjejig. Lågt testo i livmodern. Flickacktiga ansiktsdrag, små muskler, introvert och med fäblesser för att rita och skriva snarare än motorer och våld.
Ha! Men man börjar ibland undra om det här med testot, kanske bör man kolla upp det? Verkar ju inte som man är funtad som de flesta andra killar iaf...

Förövrigt insåg jag idag att det är nog så jäkla skönt att vara singel. Har varit stöd för en gammal vän i dennes relationsproblem och man får plötsligt flashbacks om vad en relation innebär. Nä, bara gå tillbaka till att njuta av ett i stort sett bekymmerslöst liv! Förhållanden kommer ändå så småningom...
tano är inte uppkopplad  
Gammal 2012-04-16, 09:27   #20181
mikaelj
Vrickad & älskvard

mikaeljs avatar

Reg.datum: Oct 2008
Citat:
Ursprungligen postat av Lellan
Förstår inte varför han som internetvän på avstånd måste kriga denna strid
Det verkar verkligen ha varit vara en känslig punkt för dig, för du har tagit i från tårna i den här debatten. Betydligt mer än vanligt i såna här diskussioner. Hur kommer det sig?
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.

Senast redigerad av mikaelj den 2012-04-16 klockan 09:29.
mikaelj är inte uppkopplad  
Gammal 2012-04-16, 09:38   #20182
Spartansk
Banned User

Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj Visa inlägg
Det verkar verkligen ha varit vara en känslig punkt för dig, för du har tagit i från tårna i den här debatten.
Det är lite av en känslig punkt för mig iallafall, jag har nämligen "fallit offer" för att tjejer trott att jag bara ville ha "ett hål" istället för dem.

En tjej jag dejtade t ex fick för sig, utan någon som helst förklaring, att jag bara var ute efter fi**a, inte henne, och som jag förstod det var det en stor anledning till att hon dumpade mig. Vi fortsatte ha kontakt på MSN, och några veckor senare utspelade sig följande konversation:

Hon: Har du haft sex på sistone då?
Jag: Nej. Det var en som ville i lördags, men jag var inte intresserad.
Hon: Vänta nu, varför inte då? Är du sjuk eller nåt?
Jag: Nej, men hon var ful.
Hon: ... VA?! Jag trodde du ville ha sex med precis ALLA tjejer, HELA TIDEN?!

Fattar inte var tusan hon fick det ifrån. Vissa människor...
Gammal 2012-04-16, 09:40   #20183
mikaelj
Vrickad & älskvard

mikaeljs avatar

Behöver jobba på din utstrålning, kanske? Analysera hur du gjorde sist och gör annorlunda till nästa gång.
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.

Senast redigerad av mikaelj den 2012-04-16 klockan 09:41.
Gammal 2012-04-16, 09:45   #20184
Spartansk
Banned User

Citat:
Behöver jobba på din utstrålning, kanske? Analysera hur du gjorde sist och gör annorlunda till nästa gång.
Jag grubblade mig sömnlös över det i ett halvår. Tror jag får släppa det i det fallet.
Gammal 2012-04-16, 09:45   #20185
Lellan
Ge mig en igloo

Lellans avatar

Reg.datum: Aug 2002
Citat:
Det verkar verkligen ha varit vara en känslig punkt för dig, för du har tagit i från tårna i den här debatten. Betydligt mer än vanligt i såna här diskussioner. Hur kommer det sig?
För att du uttalar dig raljant, okänsligt och dömande om en person jag älskar och vår relation? Om ngn hade en flickvän, skulle du med samma lätthet säga vad du tycker och tänker - typ "hon älskar dig inte, hon bara säger det, det bra du upplever är bara en illusion?". När du inte träffat personerna ifråga, vet så mkt mer än just det som presenterats.. det är ju risken man tar när man outar på internet; men tycker att vi haft så pass mkt kontakt att du borde nyansera dig och inte tänka "det är bara internet, jag säger vad jag vill, folk får skylla sig själva" - vilket ju är helt sant.

Du vet inget om honom, och jag kan absolut säga att han inte är ngn mes som du antytt. Jag skulle bli djupt sårad om han inte alls är min vän som jag tror.. vilket du ihärdigt upprepat. Har haft en tuff helg, så tog väl detta hårt för vad jag behövde just nu var just att kunna lita på att folk är dem de utger sig för att vara. Inte någon som vill få mig att ifrågasätta folks intentioner, även om jag har starka skäl att inse att du har fel i det här fallet känns dina utspel faktiskt onödiga.

Hursomhelst så tycker jag inte din agenda rättfärdigar dina inlägg till mig. En vän visar i handling, vilket han gör, och min upplevelse är att du inte har gjort.

Lellan är inte uppkopplad  
Gammal 2012-04-16, 09:54   #20186
mikaelj
Vrickad & älskvard

mikaeljs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Lellan Visa inlägg
För att du uttalar dig raljant, okänsligt och dömande om en person jag älskar och vår relation? Om ngn hade en flickvän, skulle du med samma lätthet säga vad du tycker och tänker - typ "hon älskar dig inte, hon bara säger det, det bra du upplever är bara en illusion?". När du inte träffat personerna ifråga, vet så mkt mer än just det som presenterats.. det är ju risken man tar när man outar på internet;
Det är precis den risken du tar. Ryggdunkarklubben hittar du på familjeliv.se

Citat:
Ursprungligen postat av Lellan Visa inlägg
men tycker att vi haft så pass mkt kontakt att du borde nyansera dig och inte tänka "det är bara internet, jag säger vad jag vill, folk får skylla sig själva" - vilket ju är helt sant.
Och omvänt, på samma premisser, väljer du att tillskriva mig diverse attribut som en okänslig tölp, energitjuv, m.m. Om jag nu skall vara förstående & inkännande, hur kommer det sig då att inte du läser mig på rätt sätt? Dubbelmoral.

Problemet är att du alltid kommer att ha tolkningsföreträde och generellt verkar bli upprörd när någon säger emot dig. Du kanske inte skall skriva sånt på ett publikt diskussionsforum i så fall.
Gammal 2012-04-16, 10:01   #20187
Melinda
Registered User

Melindas avatar

Reg.datum: Jan 2012
Citat:

Och omvänt, på samma premisser, väljer du att tillskriva mig diverse attribut som en okänslig tölp, energitjuv, m.m. Om jag nu skall vara förstående & inkännande, hur kommer det sig då att inte du läser mig på rätt sätt? Dubbelmoral.

Problemet är att du alltid kommer att ha tolkningsföreträde och generellt verkar bli upprörd när någon säger emot dig. Du kanske inte skall skriva sånt på ett publikt diskussionsforum i så fall.
Fast bara att det här inte är familjeliv.se så behöver det ju inte betyda att man måste vara otrevlig. Du kan nog få sagt det du vill fast det inte behöver låta så otrevligt.
Gammal 2012-04-16, 10:03   #20188
mikaelj
Vrickad & älskvard

mikaeljs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Melinda Visa inlägg
Fast bara att det här inte är familjeliv.se så behöver det ju inte betyda att man måste vara otrevlig. Du kan nog få sagt det du vill fast det inte behöver låta så otrevligt.
Jag är inte otrevlig, jag är saklig.
Gammal 2012-04-16, 10:04   #20189
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Reg.datum: Feb 2006
Jag har dock aldrig varit med om att behöva gå och dra en muntergök på toaletten när jag hängt med en fd KK eller vad det nu var, det där var det roligaste jag läst på forumet på länge (utan intention att förlöjliga).

Det är ju inte så att man som kille får bånge av att bara dricka vin eller soffhänga med en vän? Eller skedade ni eller så Lellan? Då hade jag mer kunnat förstå det.

Jag har flera riktigt snygga/attraktiva tjejkompisar, någon är rentav en gammal kk osv, men inte tusan blir jag sprängkåt av vanligt kompisumgänge. Särskilt inte om jag vet att vi aldrig kommer ha sex. Så radarstyrd är man väl ändå inte så man får tuppjuck och måste panikjucka bara för att man tittat på en attraktiv person? Det krävs att man börjar fantisera en massa eller att man får långa blickar, beröring eller annat.

Däremot har jag varit med om att spenderat en natt ihop med någon där jag trott att det skulle bli sex, men enbart blivit hångel/skedning. Då hade det kunnat vara läge för en muntergök.

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad  
Gammal 2012-04-16, 10:05   #20190
Lellan
Ge mig en igloo

Lellans avatar

Reg.datum: Aug 2002
Citat:

Jag ville inte ha ryggdunk, jag var naivt glad över ett (som jag upplevde det) komiskt uttryck för ärlighet. Och det var väl dumt av mig, om jag inte ville sluta vara glad. Ska tänka på det i fortsättningen, dock var det ju inget jag ville ha råd om utan en anekdot jag delade men du har rätt i att det var dumt gjort eftersom jag inte ville ha tolkningar på vår relation utan mår bra av och uppskattar den, till skillnad från det du gett.

Det hade ju varit en annan sak om en irl vän som känner och träffar oss kommit med inputs, men nu är det som att du kategoriskt VET hur ALLA killar funkar JÄMT och att jag bara är en naiv virrpanna som inte fattar att killar bara vill ligga och att jag inte har ngt annat värde, inte duger som vän.

Låter bekvämt att du inte blir upprörd när ditt liv och leverne ifrågasätts, det låter iofs lite trist o blasé att inte vara mer engagerad än så, men trevligt om det gör dig lycklig. Har mig veterligen inte skrivit "okänslig tölp" däremot så upplever jag att du tar min energi ja, och den sanningen beror väl på en subjektiv upplevelse?

Hursomhelst: trist om jag inte varit förstående och inkännande mot dig, är det ngt privat du delgett som jag hanterat okänsligt ber jag om ursäkt.

Lellan är inte uppkopplad  

Stängt ämne

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:51.